Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, kolesterolit koholla. Varmaan lääkitys pitää aloittaa

Vierailija
19.12.2025 |

Kokonaiskolesteroli oli pitkän matkaa yli 6. Hirvittää jo etukäteen lääkitys ja sen sivuvaikutukset. Mutta sydäriäkään en halua. Kokemuksia kolesterolilääkityksestä, onko ne lihaskivut ja krampit tosiaan niin yleisiä? 

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höh pitää tehä itsekin jotain!

Välttele/vähennä punaista lihaa!

Vähennä/välttele juustoja

Lisää kasviksia

Jos dementian haluaa itselleen niin sitten näin :D statiinit päälle niin kyllä lähtee! :D

Näitä dementtiavahuksia sitten talutellaan ja haeskellaan pitkin kyliä, ajatus ei kulje mutta ompa kolestoriarvot hyvät ja nappia menee.

Vierailija
62/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on niin auktoriteetti uskovaisia. Mitä lääkäri sanoo, mitä poliisi sanoo jne.

Kyllä. Oma ajattelu puuttuu suurelta enemmistöltä kokonaan. Se on pelottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höh pitää tehä itsekin jotain!

Välttele/vähennä punaista lihaa!

Vähennä/välttele juustoja

Lisää kasviksia

Punaisen lihan syöntiä voin kyllä vähentää. Olen myös melkein riippuvainen (maito)suklaasta, sitä menee päivittäin, sen syöminen pitää kyllä lopettaa. Juustoja en syö juurikaan ja kasviksia menee jo muutenkin onneksi aika paljon.  Ap

Lisäksi paljon kävelyä tai muuta liikuntaa

Vierailija
64/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on niin auktoriteetti uskovaisia. Mitä lääkäri sanoo, mitä poliisi sanoo jne.

Mitä pitää tehdä ihmisen, jolla ei ole lääketieteen koulutusta, tässä asiassa? Ketä uskoa ja miksi? Miksei lääkärin suositus ole luotettava (tai poliisin!)? 

Vierailija
65/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamala näitä youtube-uskovaisia. Ei yksi video Internetissä voi kumota tutkimuksia, joissa on tutkittu kymmeniä- ja satojatuhansia ihmisiä. Tutkimuksista saadaan keskiarvoisia tuloksia, jotka eivät ehkä päde naapurin Erkkiin, mutta tuhanteen muuhun ihmiseen kyllä.

Taidat olla vähän yksinkertainen :D

Vierailija
66/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamala näitä youtube-uskovaisia. Ei yksi video Internetissä voi kumota tutkimuksia, joissa on tutkittu kymmeniä- ja satojatuhansia ihmisiä. Tutkimuksista saadaan keskiarvoisia tuloksia, jotka eivät ehkä päde naapurin Erkkiin, mutta tuhanteen muuhun ihmiseen kyllä.

Niitä videoita on kyllä kymmeniä joissa niitä tutkimuksia läpi käydään joissa on ollut kymmeniä tuhansia ihmisiä, ihan lääkäreitä niillä videoilla on jotka näitä tutkimuksia selittää arkijärjelle.

Vierailija
67/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonon kolesterolin arvo tärkeämpi. En olisi aloittanut vielä lääkitystä 6.

Ei ole olemassa mitään huonoa kolestrolia. 

On. Ldl eli paha kolesteroli. 

Perusteetonta höpinää jota tutkimustulokset eivät tue.

Vierailija
68/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä videoita on kyllä kymmeniä joissa niitä tutkimuksia läpi käydään joissa on ollut kymmeniä tuhansia ihmisiä, ihan lääkäreitä niillä videoilla on jotka näitä tutkimuksia selittää arkijärjelle.

Miksei näiden videoiden tutkimukset ja tiedot sitten ole valtavirtaa? 

Vierailija
69/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas oman elämänsä Antti Heikkilät keksimässä omia hoitomuotoja vasten tutkittua tietoa.

Se on ihan jokaisen oma asia uskooko 70-luvun huonoa tiedettä eli Puska-paskaa vai 2020-luvun uutta tutkimusta. Ehkä ne käypähoitosuosituksetkin muuttuu 50 vuoden kuluttua jos on aikaa ja terveyttä sitä odotella...

Vierailija
70/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kok.kol 1.8, paha jotain 0,7.

Pää toimii vielä hyvin, ikä 80.

Tutulla kol 7-9.  Ei hänelläkään muistivikaa, ikä sama.  Painoa 20 kiloa vähemmän kuin minulla.  Ei suostu statiineihin.

Olen vuoskymmenet syönyt kasvisrasvoja,  punaista lihaa vähän, voita ruokuin joiis sen käyttö on oleellinen.

Tuttu on "vähän heikkilä. "  voita, punaista maitoa, possua ja nautaa, ei syö makeutusaineilla maustettua mitään.

Lopputulos näköjään sama,  ne geenit.

Vierailija
71/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä luotan näissä asioissa lääkäriin enemmän kuin youtubeen.... Ap

No se on oma ongelmasi. Suomalaiset lääkärit tulevat vähintään 20 vuotta nykytutkimusta jäljessä.

Höpöhöpö taas. Ap

Omapa on terveytesi :) 

Mulla on tunne et tiedän kuka olet. Pukkaat näitä vaihtoehtoisia hoitoja ja kyseenalaistat varmistettuja tutkimustuloksia jokaisessa sos.media palvelussa. Sanon saman kuten muillekin, se on ok miten itse elätte, mutta älkää tuputtako sitä muille joka töötissä.

Vierailija
72/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri laiva kääntyy hitaasti kuten sanotaan. Galileokin meinattiin pistää roviolle aikanaan.

Vierailija
73/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi käyttää suomenkielistä nimitystä, joka vielä kertoo, kumminpäin kolesteroliarvojen pitää olla, toinen mahd. alhaalla? Onko se perusteetonta höpinää? Vai onko niin, että sinä itse et älyä koko asiaa?

Vierailija
74/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on vähän se ja sama mitä paistamiseen käyttää, sillä sen merkitys on niin pieni koska siemenöljyjä on nykyään kaikkialla. Esimerkiksi kaikissa sämpylöissä, laatikoissa, munkeissa, leivoksissa, kastikkeissa etenkin, jne." 

Se että sun ruokavalio on täynnä tuollaista eineskakkaa ei tarkoita että muiden olisi. En syö noista listaamistasi yhtään mitään. 

T. Sivusta

Vierailija
75/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä että omia aivoja pitää käyttää. Ja ihmiset on yksilöitä joille ei kaikille sovi samat tavat. 

Mutta... Silti mä kuuntelen esim rakennusneuvoja mieluummin kirvesmieheltä kuin henkiparantajalta. Se on asiaa opiskellut ja tehnyt käytännössä, joten luotettavampi lähde.

Tää on mun mielestä just osoitus henkisestä laiskuudesta, että jos joku asia ei omaan agendaan tai elämäntyyliin sovi, sitten etsitään sellainen viiteryhmä joka tukee omaa agendaa ja elmäntyyliä. Ja vähän tuhahdellaan niille muille jotka lampaina seuraa omaansa. Vaikka se sopisi heille ihan hyvin ja olisi vielä hyväksi heidän terveydelleenkin.

Muut mielipiteet nähdään salaliittoina omaa asiaa vastaan. -eri

Vierailija
76/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi käyttää suomenkielistä nimitystä, joka vielä kertoo, kumminpäin kolesteroliarvojen pitää olla, toinen mahd. alhaalla? Onko se perusteetonta höpinää? Vai onko niin, että sinä itse et älyä koko asiaa?

Saat käyttää mitä nimitystä haluat mutta koko kolestrolihypoteesi on täyttä sontaa eikä tuoreet tutkimustulokset sitä tue. 

Vierailija
77/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas oman elämänsä Antti Heikkilät keksimässä omia hoitomuotoja vasten tutkittua tietoa.

Se on ihan jokaisen oma asia uskooko 70-luvun huonoa tiedettä eli Puska-paskaa vai 2020-luvun uutta tutkimusta. Ehkä ne käypähoitosuosituksetkin muuttuu 50 vuoden kuluttua jos on aikaa ja terveyttä sitä odotella...

Jos minun pitää valia uskonko lääkäriä vai vaikka ex-kätilöä joka joka asiassa on eri mieltä kuin lääketiede, ja ruokana kovat rasvat,  valitsen lääkärin.

Olen 30 vuotta vanhempi kuin hän ja lääkärin mukaan lab.arvot hyvät ja hyväkuntoinen muutenkin.  Pylly ei ole yhtä nätti  kuin omaansa kehuvalla viiskymppisellä

Vierailija
78/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärikunta ei voi yhtäkkiä muuttaa mielipidettään kun meillä on Käypähoitosuositus menee muuten luvat lääkärinä ja ei lääkäri ehdi aikaansa kuluttaa yhden potilaan kanssa vaan antaa reseptin käteen ja seuraava potilas sisään.

Vierailija
79/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sivuoireita, pari vuotta olen Rosuvastatinia ottanut 1 päivässä. Emmin itsekin aloitusta sivuoireiden pelossa. Lääkäri sanoi että jos tulee niitä yleisiä oireita, vaihdetaan toiseen. Että löytyy kyllä sopiva. Joten rohkeasti vaan aloittamaan, tsemppiä!

Vierailija
80/109 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa kolesteroliongelmaisten terveydenhuoltomenot 🤷 

No maksetaan täällä monien muidenkin terveydenhuoltomenot. Kaikki eivät saa hyviä geenejä.

Suurin osa sairauksista johtuu omista valinnoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi