Apua, kolesterolit koholla. Varmaan lääkitys pitää aloittaa
Kokonaiskolesteroli oli pitkän matkaa yli 6. Hirvittää jo etukäteen lääkitys ja sen sivuvaikutukset. Mutta sydäriäkään en halua. Kokemuksia kolesterolilääkityksestä, onko ne lihaskivut ja krampit tosiaan niin yleisiä?
Kommentit (104)
Kasviksiin lisää ravintoos esim. saksanpähkinöitä, karpaloita ja avokadoja. Ei överimääriä mutta päivittäin jotain. Ja kauraleseitä taidetaan suositella kanssa. Jos syöt esim. aamiaisella jotain mihin sopivat.
Punttiharjoittelu ja avantouinti ovat kanssa sellaisia, jolla yleensä saa verrattaen helposti positiivisia vaikutuksia rasva-arvoihinsa. Puntti siis sen vuoksi, että siinä on taipumus lepokulutuksen lisääntymiseen lihasta muodostaessa. Pääsee helpommalla kuin lenkkipolulla, ja tohon on yllättävän helppo jäädä koukkuun.
Niin ja se suklaa. Levyllisen syöminen on aivan överiä. Eli se pitää jättää tai vähintään kohtuullistaa muutamaan palaan viikossa. Tumma suklaa eli sellainen +80% kaakaota on terveellisempi vaihtoehto. Eikä oo niin namiakaan, että sen vuoksi tekisi mieli napostella levyllinen.
Olen ollut puolitoista vuotta siemenöljylakossa, en ole syönyt ollenkaan kasvisrasvoja paitsi oliiveita.
Maanantaina verikokeet. Odotan mielenkiinnolla onko muutoksia ja mihin suuntaan. Ennen söin paljon siemenöljyjä. 55vee.
Keho valmistaa testosteronia kolesterolista. Kolesterolin määrä vaikuttaa testosteronin määrään. 80% kolestetrolista valmistaa oma maksa. 20% vaikuttaa ruokavalio.
Voi kamala näitä youtube-uskovaisia. Ei yksi video Internetissä voi kumota tutkimuksia, joissa on tutkittu kymmeniä- ja satojatuhansia ihmisiä. Tutkimuksista saadaan keskiarvoisia tuloksia, jotka eivät ehkä päde naapurin Erkkiin, mutta tuhanteen muuhun ihmiseen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Keho valmistaa testosteronia kolesterolista. Kolesterolin määrä vaikuttaa testosteronin määrään. 80% kolestetrolista valmistaa oma maksa. 20% vaikuttaa ruokavalio.
Runsas kuitu vaikuttaa maksan kykyyn käsitellä rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tänne saa lainaukseen oman kommentin niin ettei se mene tuohon harmaaseen laatikkoon sisään? Ap
Mä laitan pari rivinvaihtoa.
Aiemmin oli parempi systeemi, tää on nyt aika uus.
Typerä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tänne saa lainaukseen oman kommentin niin ettei se mene tuohon harmaaseen laatikkoon sisään? Ap
Mä laitan pari rivinvaihtoa.
Aiemmin oli parempi systeemi, tää on nyt aika uus.
Typerä!
AHhahaha en siis onnistunut!
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniruokavalio ja kuutena päivänä viikossa liikuntaa.
Siinä sitä vasta tuleekin kovaa rasvaa. Kookosta työnnetään muiden lisäaineiden ohella liki joka korvikkeeseen, vuustoihin eritoten. Dieetti on kaikkea muuta kuin terveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi enteriä ekaksi näyttää toimivan.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniruokavalio ja kuutena päivänä viikossa liikuntaa.
Minulla on ihan sekaruokavaliolla hyvät, paino normaali/hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonon kolesterolin arvo tärkeämpi. En olisi aloittanut vielä lääkitystä 6.
Ei ole olemassa mitään huonoa kolestrolia.
On. Ldl eli paha kolesteroli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonon kolesterolin arvo tärkeämpi. En olisi aloittanut vielä lääkitystä 6.
Ei ole olemassa mitään huonoa kolestrolia.
LDL, suomalainen nimitys on huono kolesteroli. Sen sijaan kolestrolia ei ole kenelläkään, vaikka sitä väitätkin ihmisillä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa kolesteroliongelmaisten terveydenhuoltomenot 🤷
No maksetaan täällä monien muidenkin terveydenhuoltomenot. Kaikki eivät saa hyviä geenejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puolitoista vuotta siemenöljylakossa, en ole syönyt ollenkaan kasvisrasvoja paitsi oliiveita.
Maanantaina verikokeet. Odotan mielenkiinnolla onko muutoksia ja mihin suuntaan. Ennen söin paljon siemenöljyjä. 55vee.
Minä olen puolestani koko aikuisikäni käyttänyt paistamisissa rypsiöljyä, koska se on tarpeeksi neutraalin makuista. Ei maistu oliivi siellä, missä sen ei kuulu maistua. Kokonaiskolesteroli on aina ollut alle viitosen, vaikka ruokavalio on ollut hyvin itäsuomalainen asuinpaikan takia.
T N65
PS: Jos paistan pelkkää lihaa tai kalaa, paistorasva on silloin voi. Soosin teko alkaa yleensä sipulin paistamisella, eli silloin on pannulla rypsiöljyä.
Oletko tehnyt mitään elämäntapamuutosta ennen lääkkeitä? Kannattaisi, koska silloin pienempi annos voi riittää tai et välttämättä tarvitse vielä ollenkaan lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tehnyt mitään elämäntapamuutosta ennen lääkkeitä? Kannattaisi, koska silloin pienempi annos voi riittää tai et välttämättä tarvitse vielä ollenkaan lääkkeitä.
En ole vielä aloittanut lääkitystä. Vasta sain verikokeiden tulokset. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen puolestani koko aikuisikäni käyttänyt paistamisissa rypsiöljyä, koska se on tarpeeksi neutraalin makuista. Ei maistu oliivi siellä, missä sen ei kuulu maistua. Kokonaiskolesteroli on aina ollut alle viitosen, vaikka ruokavalio on ollut hyvin itäsuomalainen asuinpaikan takia.
T N65
PS: Jos paistan pelkkää lihaa tai kalaa, paistorasva on silloin voi. Soosin teko alkaa yleensä sipulin paistamisella, eli silloin on pannulla rypsiöljyä.
Se on vähän se ja sama mitä paistamiseen käyttää, sillä sen merkitys on niin pieni koska siemenöljyjä on nykyään kaikkialla. Esimerkiksi kaikissa sämpylöissä, laatikoissa, munkeissa, leivoksissa, kastikkeissa etenkin, jne.
Paistorasva on luokkaa 5% siitä rasvamäärästä mitä kulutat.
Täällä taas oman elämänsä Antti Heikkilät keksimässä omia hoitomuotoja vasten tutkittua tietoa.
Suomalaiset on niin auktoriteetti uskovaisia. Mitä lääkäri sanoo, mitä poliisi sanoo jne.
Dr. Laureen Lawlor-Smith - Managing cardiovascular risk with Therapeutic Carbohydrate Reduction'