Apua, kolesterolit koholla. Varmaan lääkitys pitää aloittaa
Kokonaiskolesteroli oli pitkän matkaa yli 6. Hirvittää jo etukäteen lääkitys ja sen sivuvaikutukset. Mutta sydäriäkään en halua. Kokemuksia kolesterolilääkityksestä, onko ne lihaskivut ja krampit tosiaan niin yleisiä?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti! Terve ihminen alkaa syömään lääkettä, jolla on vakavia sivuvaikutuksia. Miksi?
Sanoin aloituksessa etten myöskään halua sydäriä. Suvussa on molemmilta puolilla vahva rasite noihin. ApSitten on syytä lopettaa HH mättäminen. Rasva ja kolestroli eivät ole syypäitä sydän- ja verisuonitauteihin.
Mitä on HH? Ap
Se lääke vaihdetaan, jos ei ole sopiva. Itselleni ei sopinut se ensimmäinen, mutta toisesta ei tullut yhtään mitään sivuoireita. Puhu lääkärin kanssa ja usko mitä se sanoo!
Mulla on kolesteroli muuten normaali, mutta pahan kolesterolin kanssa ollut ongelmia. Heittelee siinä 3 molemmin puolin. Syön jo nyt terveellisesti ja käytän näitä kolesterolia alentavia levitteitä. En syö juustoja lainkaan, kalaa aika paljon. Syön vai broileria ja kanan lihaa. Luulen, että yksi lääke nostaa tätä arvoa. Lääkärin mukaan yhden pillerin ei pitäisi arvoja nostaa, mutta niin se vain on, että arvot nousevat heti, kun aloitan tämän lääkkeen. Välillä arvo oli jo 2.1, mutta taas nousi, kun söin tätä lääkettä. Oli siis viimeksi 2.8.
Täytyypä kokeilla d-vitamiinia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä luotan näissä asioissa lääkäriin enemmän kuin youtubeen.... Ap
No se on oma ongelmasi. Suomalaiset lääkärit tulevat vähintään 20 vuotta nykytutkimusta jäljessä.
"Rasvaiset juustot voivat vähentää dementiariskiä, ilahduttava tutkimus paljasti"
https://tekniikanmaailma.fi/rasvaiset-juustot-voivat-vahentaa-dementiar…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on oma ongelmasi. Suomalaiset lääkärit tulevat vähintään 20 vuotta nykytutkimusta jäljessä.
Kyllä kaukohoitoja antava kotirouva ( peruskoulu) tietää kaiken paremmin kuin lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla putosi kolestrolit alle viiden kun aloin syömään alistajalevitettä. Ja enemmän tuoreita kasviksia, ja esim metvurstin syömisen lopetin. Tosta levitteestä on poikkeaviakin mielipiteitä onko se hyväksi, mutta tutkitun tiedon mukaan on turvallista ja tehokasta. Joten sitä menee leivän päälle aamuisin.
Lisäksi jonkin verran lisäsin saksanpähkinöitä ja avokadoa tonne kasvisteni joukkoon. Kaurapuurosta en pidä, mutta sanovat sen olevan hyväksi kolestroliarvoille. Todennäköisesti se sitä onkin.
Alistajalevite??😄
Leipää en kauheasti syö joten noiden levitteiden käyttö on vähän hankalaa muuten, ruuanlaittoon eivät kai sovellu? Ap
Niin. Alistajalevite motivoi mua syömään sitä. Kun sillä on tollanen nimi.... ÖÖöö. Paska vitsi... myönnän.
Mutta taisit itse jo selvittää sen oman tärkeimmän korjausliikkeesi. Jätä suklaan ahmiminen pois. Tai vähennä se tyyliin kahteen palaan päivässä. Onnistuu kyllä.
Ja ei tota leipää / levitettä hirveesti tarvii syödä. Pari kolme palaa päivässä menee itsellä. Joskus korvaan levitettä esim avokadolla. Hyvää tuoreen ruisleivän päällä. Pippuria ja sitruunaa lisäksi
Paistamiseen toi alentaja ei taida käydä. Mutta keraaminen pannu ja rypsiöljy tarvittessa. Esim lohi ei tarvii hyvällä pannulla ees rasvaa / pannu kuumaksi. suolaa pannulle ja se kala siihen tirisee. Tulee rapee pinta. Ja hyvä maku. Eli lisää kalaa ravintoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö taas. Ap
Laihduttaminen ja liikunnan lisääminen ei tietenkään ole vaihtoehto?
Berberiinistä on ilmeisesti paljon hyviä kokemuksia. Ihan perinteisen lääketieteenkin edustajia myöntää tämän.
Itse pidän hommat kunnossa pätkäpaastolla 20/4- rytmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti! Terve ihminen alkaa syömään lääkettä, jolla on vakavia sivuvaikutuksia. Miksi?
Sanoin aloituksessa etten myöskään halua sydäriä. Suvussa on molemmilta puolilla vahva rasite noihin. ApSitten on syytä lopettaa HH mättäminen. Rasva ja kolestroli eivät ole syypäitä sydän- ja verisuonitauteihin.
Mitä on HH? Ap
HeilHitler? (Hiilihydraatti jota on joissain piireissä muodikasta pitää natseihin verrattavana pahiksena. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö taas. Ap
Omapa on terveytesi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaukohoitoja antava kotirouva ( peruskoulu) tietää kaiken paremmin kuin lääkärit.
Maailman johtavat asiantuntijat vs. suomalainen Puska-paskalla indoktrinoitu nobody-lääkäri. Kaikkia ei voi pelastaa vaikka tieto olisi ihan nenän alla...
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen ja liikunnan lisääminen ei tietenkään ole vaihtoehto?
Berberiinistä on ilmeisesti paljon hyviä kokemuksia. Ihan perinteisen lääketieteenkin edustajia myöntää tämän.
Itse pidän hommat kunnossa pätkäpaastolla 20/4- rytmillä.
En ole lihava. Mitat on 167cm ja 63-64kg. Liikuntaa harrastan mutta tosi kausittaisesti, välillä käyn juoksemassa ja fillaroimassa päivittäin, sitten taas puhti loppuu (tai polvet tulee niin kipeäksi että hyvä kun kävelemään pääsee) ja liikunta jää moneksi viikoksi. Toi pätkäpaastoksi sanottu on kai mun normi ruokarytmi, en yleensä syö mitään klo 18-06 välillä. Ap
Kiva maksaa kolesteroliongelmaisten terveydenhuoltomenot 🤷
Jos oot lisääntymisikäinen nainen niin taitaa monella e- pillerit kanssa nostaa kolesterolitasoa.
Mutta niihin mulla ei ole sanomista, kun monilla on vissiin muitakin syitä syödä niitä kuin vauvojen esto. Ja en ole edes kohderyhmäsukupuolta saati ammattilainen.
Oma ehkäisymenetelmäni on siis kumit. Ei vaadi lääkitystä.
Huonon kolesterolin arvo tärkeämpi. En olisi aloittanut vielä lääkitystä 6.
Vierailija kirjoitti:
Huonon kolesterolin arvo tärkeämpi. En olisi aloittanut vielä lääkitystä 6.
Ei ole olemassa mitään huonoa kolestrolia.
Syö puolukkaa. Auttaa rasva-aineenvaihduntaan.
Vierailija kirjoitti:
Se lääke vaihdetaan, jos ei ole sopiva. Itselleni ei sopinut se ensimmäinen, mutta toisesta ei tullut yhtään mitään sivuoireita. Puhu lääkärin kanssa ja usko mitä se sanoo!
Ne sivuoireetko siinä suurin ongelma, että diabetes tai munuaistauti ei huoleta?