KESÄKUISET maanantaihin hops***
Hyvää uutta viikkoa kaikille!
Mä täällä itkua tihrustan että hyvä jos näen näpytellä...
Ei mitään vakavaa, mutta taitaa hormonit jyllätä. Vein just pojan (3v2kk) päiväkotiin jossa hänellä alkoi viimeinen hoitoviikko. Sitten otan hänet kotiin kun mullakin oikeesti äityislma alkaa. Oon tän viikon saikulla mutta pidän poikaa vielä hoidossa vähän lyhyempää päivää. Mua alko niin itkettään kun hoitotädit sano et se on sit viimeinen viikko ja perjantaina vietetään läksiäisiä. En tiiä miks itkettää: harmittaa kun poika on tykänny olla päiväkodissa, kivoja tätejä ja kavereita, menetetään hoitopaikka, miten se viihtyy mun kaa kotona, miten mä jaksan kun vauvakin syntyy? Ihan kaikenlaista pyörii mielessä. Jus teilen juttelin kaverin kaa jolla 2kk vauva ja sanoi ihmeissään ai miten meinaat jaksaa kahden kanssa, kun kerroin että poika lopettaa päiväkodin kokonaan. Poika on ollu hoidossa siellä nyt reilun vuoden. Nyt kaduttaa että teinkö väärän pätöksen??? Oisko pitänyt jättää vaikka osapäiväiseen tms??? Apua, tää on kauheeta!
Ja sitte niin hävettää kun varmaan alan itkemään siellä viimeistään perjantaina, varmaan jo aiemminkin...Mitähän nekin aattelee??
Auttakaa, siskot!
Muuten raskauden suhteen kaikki ok. Vaikka siis saikulla olen kun kävin viime ke kasvukontrollissa että alakäyrillä mennään koon suhteen ja supistelut on avannu kohdnsuuta sentin. Tää viikko olis tosiaan ollutkaan enää töitä. Vielä uusi kontrolli ens ma, mutta vaikuttaa että taidan vain saada pieniä lapsia (esikoinen täysiaikaisena 47cm ja 2,6kg).
Mites teillä?
t. hermoherkkä itkijä...
Kommentit (29)
nyt minulla jo siis 33+2, eli pidemmällä kuin kakkosen syntyessä :)
NOLLANELJÄLLE: Hyvin sinä jaksat lastesi kanssa kotona olla:) Älä ota mitään stressiä siitä, onko esikoisella tarpeeksi virikkeitä tai kavereita, varmasti saat hänet viihtymään. Ja onhan se ihan kivaa kun ei aamusta tarvitse minnekään säntäillä, vaan saa ihan rauhassa lapsetkin heräillä.
Ja onhan niitä kerhoja. Jos siis sielläpäin on missä asut:) Ilmoita esikoinen johonkin kerhoon, joka on vaikka kaksi/kolme kertaa viikossa.
Meillä kuopus (tällä hetkellä siis) menee ensimmäistä kertaa kerhoon ensi syksynä. On silloin juuri täyttänyt neljä. Tähän asti ollut minun kanssani kotona ja hyvin ollaan pärjätty. Tosin iltapäivästä ovat sitten isommat sisarukset kavereineen häntä viihdyttäneet.
Sitten... perjantaina supisteli kuusi tuntia viiden minuutin välein. Ne ei olleet mitään kipeitä, mutta tuskallisia kuitenkin. Soitin jo miehenkin kotiin, sillä vanhemmat lapset piti hakea koulusta, enkä todellakaan kyennyt autolla ajamaan. Soitin synnytys sairaalaan, jossa kehoittivat käymään lepäämään... no kun olin pysynyt sängyssä kaksi tuntia, niin sitten ei enää supistellut kuin 15min välein. Sitä sitten jatkui iltaan asti.
Lauantaina olo oli kuin mitään ei olisi koskaan ollutkaan!
Mies hieman taisi hätääntyä että nytkö se sitten syntyy... sanoi että jollainhan se vauva pitää kotiin sairaalasta tuoda, joten lauantaina sille tuli hirmu kiire ostaa vauvan varusteita.
Kotiin tullessaan sillä oli sitten turvaistuin, sitteri, hoitoalusta ja pinnasängyn suoja. Tyttäremme oli onneksi ollut hyvänä makutuomarina mukana.
Ajattelin että jos ei mies tässä vaiheessa osaa ostaa hyvän maun mukaan, niin sitten saa kuulla kunnian... ollaan kuitenkin jo neljättä kertaa liikenteessä, kun näitä tavaroita ostetaan:)
Nyt ei puutu kuin vauva ja vaunut. Ja varsinkin nuo vaunut tuottaa suurta päänvaivaa. Haluaisin aika pieneen kasaan menevät, sillä liikun autolla paljon.
Minulla on kokemusta vain emmaljungan yhdistelmistä, niitä on ollut kolmet kappaleet. Mutta nyt haluttaisi jotain muuta.
Katselin yhtenä päivänä Teutonian ratasyhdistelmiä, mutta onkohan ne ihan kestäviä? Onko kenelläkään kokemusta?
Mutta, nyt ei muuta kuin odottelen lähipäivinä kelasta postia, josko olisivat kohta päätöksen saaneet tehtyä:)
Toivottavasti teillä muilla paistaa aurinko, täällä pääkaupunkiseudulla ainakin sataa vettä...
T: Kiisseli ja masuasukki 31+1!!!
Meillä tavallaan sama tilanne eli neiti nyt päiväkodissa ja jäämässä kotiin. Pidän vielä kevään 10 päivää kuukaudessa vaikka itse olen jo kotona. Meillä neiti, kohta neljä vee, haluaa itse jäädä kotiin. Tätä kyllä ihmettelen koska on viihtynyt tarhassa hyvin (ja ollut siellä jo vajaa kolme vuotta). Minua harmittaa se, että meidän rivitalossa ei asu KETÄÄN muita lapsia. Naapuritaloissa onneksi, mutta kun ei kehtaisi ihan joka päivä leikkiä naapureiden leikkipaikalla...neiti kuitenkin tykkää kun on kavereita. Ja sitä myös mietin että miten yleensä viihtyy, ja miten itsellä jää aikaa esikoiselle jne. Olen hakenut hänelle kerhopaikkaa, joka olisi kahtena päivänä viikossa. Toivon kovasti että saa paikan kerhosta!! Tuntuu että tuon ikäisellä pitää olla jo paljon aktiviteettia tai alkaa pahan teko.
Mutta eiköhän nämä asiat etene sitten omalla painollaan, olen ajatellut että turha sitä on etukäteen harmitella kun ei vielä tiedä miten se tulee menemään! No, helpommin sanottu kuin tehty : )
Taru 32 + 2
Eiköhän tää tästä mutta järkytyin vaan itsekin omaa reaktiotani aamulla kun alkoi niin kovasti itkettään! Mekin asutaan pienessä taloyhtiössä jossa ei ole muita lapsia. Täällä on avoin päiväkoti jonne varmaan mennään mutta en tiiä pitäisikö jotain virallisempaa ohjelmaa, kerhoa tms, tuolle isommalle saada. Huolestuttaa ja jännittää kyllä nyt ekaa kertaa oikeesti.
Olipas kiisselillä ollut hurjat hetket jo supistelujen kanssa! Hui! Onneks menivät ohi ettei vielä tarvinnut lähteä. Jännä nähdä kuka on se ensimmäinen kesäkuun synnyttäjä:) Toivottavasti ei vielä kuitenkaan lähiviikkoina kukaan!
Täällä rv 33+5.
minä jo olin siinä uskossa et aurinko paistaa tänäänkij, kilin kellit. Mut pakko lähtee ulos lampsimaan kohta. Mulla meni eilen selkä niin jumiin et meinas jo järki lähtee. Mutta kun ei taivu venyttelemään just siihen tiettyyn asentoon,selinmakuulta jalat pään taakse...ni illalla venyttelin 2 tuntia, lämpöpussia selkään, icepoweria, mies hieroi, panadolia ja viimeseks otin panacodin ja sit taivas aukes. En vaan haluis ottaa noita codeja ku pakon edessä, mut nyt oli tais olla sit se pakko.
Supistelijat lepoon ja juokaa paljon nesteitä, ei vielä aika meidän vauvojen syntyä. malttasivat edes parisen viikkoa vielä.
Mun tyttö on 1,4v kun vauva syntyy, enkä ole edes ajatellut vieväni häntä hoitoon.Voihan se olla aika hulinaa mut tiedän selviäväni hengissä, onhan mulla sit toi 12-vuotias apuna kesän ajan..ihan varmaan mua joka päivä auttaakin ;))) mut hyvin vauvan ja toisen pikkusen kans pärjää..tai kysykää multa sitten heinäkuussa uudelleen samaa.
Onko teillä puistoa lähellä, missä sun isompi lapsi vois leikkiä toisten lasten kanssa??kesän aikana vaan saattaa olla hiljaista puistoissakin lomien takia.
Jo vain, jos pukis päälle ja lähtis kävelemään, joku paketti on tullut postiin. Lauantaina käytiin yhden vauvan nimiäisissä, tyttö oli nyt 2,5kk ihan mieletön tukka ainakin sillä oli. Tosi kiltti ja rauhallinen tyttö näytti olevan.Mä vedin siellä ruokaa ihan olan takaa, ei tarvinnut ku sunnuntaina syödä seuraavan kerran. Ja minä nyt sain siskolta pieniä vaatteita, jotka tossa lykkään koneeseen.Meillä kun ei oo pieniä housuja tai lyhythihaisia bodyja, talvivauva kun tyttö oli.
nyt on mentävä ja kakka taas haisee
kuumetta rv 33!!!!!
Linkki viikonlopun pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10112438&p=2&tmode=1&smod…
Kiisselillä onkin jo ollut jännät oltavat. Onneksi kuitenkaan ei ihan vielä tullut lähtö synnyttämään.. Saa nähdä koska syntyy ensimmäinen kesäkuinen, varmaakin toukokuun puolella kuitenkin.
Minä aion myös pärjätä kotona esikoisen ja vauvan kanssa. En ole edes ajattelut laittaa poikaa hoitoon. Ajattelin kyllä ottaa muutamana päivänä viikossa paikan puistotädiltä. Tänään onkin molemmilla neuvolat, mulla ja pojalla. Maagiset 2 vuotta tuli hänelle täyteen viikonloppuna. Siinä se viikonloppu sitten menikin, synttärijuhlia valmistellessa ja niitä sitten juhliessa. Oli oikein mukavaa, mutta eilen olikin illasta taas tosi kipeä selkä ja supistelikin muutamaan otteeseen ihan niin, että jo tuntui. Oli kuitenkin rauhoittui pitkällään ollessa ja sain suht hyvin nukuttuakin.
aarh, painoin jostain kaikki valikot hävis tästä ruudulta. Siis ne tuolta ylhäältä, nyt tämä ruutu mihin kirjoitan on melkein koko sivun kokonen. Mistä tän saa takas normaaliksi?? Huoh, mä oon niin surkee näiden koneiden kanssa..
Iiran oisko tasan 32
Pitkä aika vierähtänyt edellisesetä kirjoituksesta, lukemassa olen yrittänyt käydä.
Nollaneljä: Kyllä se eskoinen siinä hienosti kotona menee. Meidän esikoinen oli reilu kaks kun kuopus syntyi. Vaikka vauva oli vaikea tapaus, yritimme silti lähteä mll:n äitilapsikahvilaan, seurakunnan avoimeen kerhoon ja puistoon, jossa oli aamupäivisin aina perhepäivähoitajia lapsineen. Toki takkupäiviäkin mahtui mukaan, mutta pääsääntöisesti kaikki meni hyvin.
Nyt esikoinen aloittaa koulun ja kakkonen ( kohta 5) kerhon, jota on pari kertaa viikossa. Varmaan ihan riittävä, sillä neiti on kotonaviihtyvää sorttia, joka osaa leikkiä myös yksikseen jonkun aikaa.
Täällä kans supistelut lisääntyneet, ja nimenomaan levossatulevat palanneet muutaman rauhallisen viikon jälkeen. Pystyasennossa ei rauhallista hetkeä sitten enää olekaan, vaan vatsa kovettuu välittömästi. La-su välisenä yönä oli järjetön ylämahakipu, jota kesti neljä tuntia. Tästä puolitoista tuntia myös supisteli n. 8 min välein. Juuri harkitsin soittavani äitipolille, mutta supparit sitten rauhoittuivat. Onneksi tällä viikolla on ylim. lääkärintarkistus, että pääsee tarkistuttaan kohdunsuun tilanteen.
Nyt välipalalle!! Hyvää alkanutta viikkoa kesäkuisille!
Mama 32+2
Yksi listahiljainen täällä kirjoittaa! Käyn silloin tällöin lukemassa kesäkuisten kuulumisia mutta en saa aikaiseksi kirjoitella. Nyt piti ihan alkaa kirjoittaa kun on niin samoja fiiliksiä kuin muilla! 6-v:llä ja 2-v:llä on viimeinen hoitoviikko menossa ja viikonloppuna muutamme toiselle paikkakunnalle. Ja se olen minä joka pakkaa! Miehellä on töitä ja muita menoja. Kauhistuttaa miten jaksan lasten kanssa kaiket päivät, kun olen kevään ollut saikulla ja lapset hoidossa 3-4pv viikossa. Mutta eiköhön siihen pian taas totu että kotona ollaan kaikki (paitsi isi).
Ja tosiaan, älkää vielä toivoko että jollain jo maha poksuu! Pikku kakkosemme syntyi 32+5 (raskausmyrkytys ja kiireellinen sektio) ja oli tosi raskasta. Kotiutui suhteellisen nopeasti viiden viikon sairaalahoidon jälkeen mutta nekin viikot olisi saanut vatsassa kasvaa. On pääasiassa terve tyttö mutta kuitenkin. Nyt olen iloinen jokaisesta päivästä minkä vauva vielä viettää vatsassa (vaikka vaivoja on joka lähtöön!)
terveisin Annfrid