Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää olla suomalainen ja matkustaa japaniin. Kerron olevani ruotsalainen.

Vierailija
18.12.2025 |

Kyllä hävettää tulla täältä juntti pönttöjen maasta. Voi että hävettää!

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä Japanissa. Kohu on suhteellisen suuri täällä lehdissä. Noloa Suomen kansainväliselle maineelle.

Minäkin olen ollut Japanissa töissä ja olen tulossa taas tammikuussa. Missä olet töissä?

Kv-järjestössä. Entä sinä?

Suomalaisessa konepajassa 

Ranen diesel?

Ramen Diesel 😆😆😆 Ei sentään, vaikka voisi liipata läheltä.

Vierailija
42/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa ittes ennenkuin menet japaniin itsesi häpäisemään siellä ei maanpettureita hyväksytä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaisilla ei ole varaa pahoittaa mieltään sen takia, mitä muutama suomalainen on nyt someen suoltanut. 

Jos jotain japanilaista asia kovasti nyppii, niin toivottavasti älyävät pistää turpansa kiinni kun kääntävät tämän sivun japaniksi. Häpeäisivät tai pyytäisivät saatanat edes anteeksi tekojaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Japanin_sotarikokset

Vierailija
44/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten ruotsalaiset lehdet uutisoineet mitään vai onko Orpon hyvät välit Ulfin kanssa pitäneet Persut pois otsikoista 

Ruotsalaisilla on muuta ihmettelemistä, kuten esim. 12-vuotiaan pojan pidättämistä murhasta epäiltynä. Pojalla lienee yhteyksiä Foxtrot-rikollisjärjestöön.

Vierailija
45/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muumipeikko on laitettu köyden jatkoksi?

Vierailija
46/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä Japanissa. Kohu on suhteellisen suuri täällä lehdissä. Noloa Suomen kansainväliselle maineelle.

Aivan varmasti olet. 😂

Ymmärrettävää, jos et työttömänä tajua että ihmiset voivat tehdä töitä maailmalla. Itse teen töitä ihan Suomessa, mutta japanilaisia uutisia ja keskusteluita seuranneena Suomen maine on oikeasti pilalla Japanissa. Japanin kieltä olen opiskellut +15 vuotta, olin lukion aikaan vaihdossa ja vieraillut sen jälkeen monesti maassa.

Kannattaisi sinunkin matkustella, asua toisessa maassa tai opetella kieliä. Ei tarvitsisi kateellisena täällä kyseenalaistaa.

- eri 

Ikävä kuulla.

Ikävää tuo

Onko tämä sitä nöyryytysrituaalia, jota on odotettavissa vuosikymmenten ajan?

Vierailija
47/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko muumipeikko on laitettu köyden jatkoksi?

Onko tämä sitä nöyryytysrituaalia, jota on odotettavissa vuosikymmenten ajan?

Vierailija
48/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön vasemmistolainen jämänainen käy Japanissa vain unissaan! :D

Vierailija
49/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ollut Japanissa töissä ja olen tulossa taas tammikuussa. Missä olet töissä?

Oletko Tokiossa? Tunnet varmasti lähetystön väkeä jos olet järjestöihmisiä?

Japanissa käy porukkaa laskettelemassakin. Hyvä maa matkustaa. Nyt täytyy vähän pitää pienempää profiilia. 

Suomalaisena on noloa olla. Eihän se teitä haittaa, jotka ette Turkua pidemmällä käy missään koskaan milloinkaan. Ajattelisitte kuitenkin muita jotka käy muualla matkalemassa. Mä oon repinyt kaiken suomalaiseen viittaavan pois vaatteista ja matkalaukusta. Passi nyt on ja se on aika noloa tällä hetkellä.

Vierailija
50/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanissa käy porukkaa laskettelemassakin. Hyvä maa matkustaa. Nyt täytyy vähän pitää pienempää profiilia. 

Suomalaisena on noloa olla. Eihän se teitä haittaa, jotka ette Turkua pidemmällä käy missään koskaan milloinkaan. Ajattelisitte kuitenkin muita jotka käy muualla matkalemassa. Mä oon repinyt kaiken suomalaiseen viittaavan pois vaat

Minne päin Japania olet lähdössä laskemaan? Me ollaan varattu  hiihtoloma helmikuun alussa. Onko vinkkejä mihin mennä?

Vierailija
51/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisena on noloa olla. Eihän se teitä haittaa, jotka ette Turkua pidemmällä käy missään koskaan milloinkaan. Ajattelisitte kuitenkin muita jotka käy muualla matkalemassa. Mä oon repinyt kaiken suomalaiseen viittaavan pois vaat

Hienoja tarinoita kirjoittelet sieltä Kontulasta käsin.

Vierailija
52/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei hävetä oma suomalaisuuteeni, johon siis ei kuulu naamanvääntely. Naapurimaassa asiaan ei olisi kiinnitetty mitään huomiota, ehkä olisi halveksittu lisää. Suomalainen yhteiskunta haluaa olla avoin ja hyväksyä eri näköiset ihmiset omana arvokkaana itsenään. Siitä saa olla ylpeä! 

Vierailija
53/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on Aasiassa muutakin ajateltavaa kuin pari typerää suomalaispoliitikkoa ja joku tuiki tuntematon missi. Siellä on ehkä kourallinen lehdistöä joka yrittää repiä otsikoita niin kuin täällä Suomessakin. 

Jeesus pelastakoon paljon Aasian kansoista väkeä Jumalan valtakuntaan.

Suomalaisille kun ei armo kelpaa.

Suomi on aasialaisille suloinen rauhan tyyssija ja muumien maa.

Silmien venytys kuvat ovat törkeitä viestejä maatamme rakastaville turisteille, ja täällä asuvillekin.
Puhutaan hallituspuolueen jäsenistä!! Maan EDUSTAJISTA.

Suomessa käyvät Aasialaiset ovat kauhuissaan väkivallasta ja neekeröitymisestä. Kuva Suomesta suloisena ja turvallisena Muumimaana on täysin muuttunut Aasialaisten turistien keskustelussa.

Vierailija
54/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on Aasiassa muutakin ajateltavaa kuin pari typerää suomalaispoliitikkoa ja joku tuiki tuntematon missi. Siellä on ehkä kourallinen lehdistöä joka yrittää repiä otsikoita niin kuin täällä Suomessakin. 

Silmien venytys kuvat ovat törkeitä viestejä maatamme rakastaville turisteille, ja täällä asuvillekin.

Suomessa käyvät Aasialaiset ovat kauhuissaan väkivallasta ja neekeröitymisestä. Kuva Suomesta suloisena ja turvallisena Muumimaana on täysin muuttunut Aasialaisten turistien keskustelussa.

Japanilaisten turistien tulo Suomeen lakkaa seinään kun ensimmäinen japanilainen nainen joutuu Suomessa neekeriraiskarin raiskaamaksi.

Vierailija
55/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt sitä nöyryytysrituaalia, jota on odotettavissa vuosikymmenten ajan?

Vierailija
56/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyydettiin anteeksi Japanilta, Kiinalta ja Etelä-Korealta? Se missin kaverihan kirjoitti siihen kuvaan "kiinalaisenkaa", eli kuva loukkasi vain kiinalaisia?

Tai jos se loukkasi kaikkia aasialaisia, niin miksi anteeksi pyydettiin vain noilta kolmelta maalta, mutta ei muilta?

https://japantoday.com/category/politics/finland-pm-apologises-to-asian…

Oli siellä oikein 5 kommenttia, joten on tulenpalava keskustelu ja kohu menossa.

Vierailija
57/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiset kuvittelevat pohjimmiltaan kunnioituksen olevan kaupan kun he ostavat pari sahatavara nippua. Ei ole suomalaisten raha liian likaista japanilaisille autokauppiaille. Japanilaisten moraali on julkisivun moraalia ilman absoluuttista oikaa ja väärää. En pysty arvostamaan tällaista kulttuuria ja kansaa.

Vierailija
58/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö se onkin tummaihoiset ihmiset, mikä kauhistuttaa? 

Vierailija
59/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten ruotsalaiset lehdet uutisoineet mitään vai onko Orpon hyvät välit Ulfin kanssa pitäneet Persut pois otsikoista 

Ruotsalaisilla on muuta ihmettelemistä, kuten esim. 12-vuotiaan pojan pidättämistä murhasta epäiltynä. Pojalla lienee yhteyksiä Foxtrot-rikollisjärjestöön.

Mutta jos kaipaavat vähän kevennystä tyhmien suomalaisten kustannuksella. Olisiko siellä päässyt huomautuksella pälkähästä

Vierailija
60/105 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäis matkustaa Japaniin ylipäätään, valaanpyytäjiä ja lähemmäs 9-kymppisten ihmisten passaamaksi.