Pääkallokuosit ja -printit lasten vaatteissa: ostatko vai ovatko mielestäsi pienelle lapselle sopivia?
Omalleni en osta, lapsi vähän yli 4v.
Monilla kavereiden lapsilla on kylläkin.
Kommentit (112)
Silloin niitä jokusessa vaatekappaleessa jopa olikin! Kuin myös spiderman, bionickle ym. Nyt ei halua (9,5 v) mitään pääkallo-kuosisia vaatteita, mutta ostaisin, mikäli niitä toivoisi.
Meillä suositaan nykyään merkkejä adidas, nike, halti, haglöfs ym.
edellisen sesongin tuotteita.
Menepä Tukholmaan. Näkyykö kaupoissa pääkallokuosia?
Alekoreissa korkeintaan.
kysymys kuului:
Tiesitkös pälli, että ei sen enempää kuolleet kuin elävätkään ihmiset ole enkeleitä? Ei ihmisistä tule enkeleitä minkään uskonnonkaan (ainakaan kristillisen uskon) mukaan enkeleitä kuoltuaan. Enkelit ovat ihan muu juttu.
kiitos kysymästä, kyllä tiedän, (kun en mihinkään jeesus-juttuihin muutenkaan usko), enkä ole väittänytkään, että ihmisestä tulee enkeli kuoltuaan.
sanoin ainoastaan, että mä inhoan enkeleitä, ja että mua ärsyttää, jos mun lapsiani sanotaan enkeleiksi, kun ovat eläviä ihmisiä eivätkä mitään enkeleitä.
ja, en todellakaan ole harrasta tyyppiä, enkä ekana ajattele enkeli-kuvion nähdessäni jotain uskonto-juttuja..
(vaikka uskonnollinen symboli onkin)
enkä ajattele kuolemaa, nähdessäni virnuilevan pääkallon lasten sukissa..
Vierailija:
edellisen sesongin tuotteita.Menepä Tukholmaan. Näkyykö kaupoissa pääkallokuosia?
Alekoreissa korkeintaan.
Nyt on jo kohta toukokuu.
Pääkalloaika on ohi, usko.
l' accent aigu, ei grave. ;-)
Maailmalla pääkallokuosi on jo niiiin passè, että ihan hävettää suomalaisten puolesta.
Tykkään selkeistä ja yksinkertaisista vaatteista. Isompien lasten vaatteisiin ei ole enää paljon sanomista. Joskus ihan hirvittää mitkä vaatteet kolahtaa 7v;lle. ostin skinny farkut mutta pitää mielummin jotain kuviollisia ja helmin koristeltuja tavis farkkuja, blaah.
5v poikani rakastaa spiderman paitoja ym. pitää vaan antaa tilaa oman persoonan ja maun muodostumiselle.
Lisäksi zoomailin netistä Led Zeppelin hupparia ja muutamaa potkupukua, joissa oli rockmeininkiä! Toki kaapissa myös ihan " normaaleja" asuja vauvalle.
Pääkallo kuvioisia pieniä tuotteita kuten esim. vyötä harkinnut joskus ostavani, mutta siihen asia on jäänyt. Minusta se on yksinkertaisesti vastenmielistä ja kieroutunutta, että pikku lapselle pitää ostaa vaatteita missä on ns. kuolemaan helposti liitettäviä symboleja tai muita kuvia. Olipa asia passe tai ei. Siispä: 2v kk ikäinen poikani ei ole muotipelle ja vaikka olisikin niin hänellä ei ole pääkallokuvioisia vaatteita.
Pimeyden voimat yrittävät soluttautua ymmärtämättömien vanhempien kautta jopa pieniin lapsiin ja nämä altistavat pienet vauvansa pimeyden valtaan. Sama ilmiö tapahtui Lordin kohdalla.
Saatanan juonivarasto on loputon. Hän haluaa koukuttaa jo pienet lapsetkin, koska Saatana haluaa varastaa ja tuhota Jumalan luomat ihmiset ja viedä heidät mukanaan lopulliseen pimeyteen.
Taidan olla vähän taikauskoinen, mutta musta ne on pienellä lapsella pahaenteisiä. Toinen, vähän fiksumpi syy on se, että mun mielestä lapsi saa sitten ns. asennevaatteita, kun osaa niitä itse vaatia. Olisi epäreilua pukea pientä lasta mun asenteideni mukaan. Eli pukeutukoon siististi ja suht neutraalisti siihen asti, kun osaa itse päättää.
En osta enkä tule ostamaan kenellekään lapsistani. Minusta ne ovat rumia. Samaan kastiin menee Spidermanit, Batmanit jne. jne.
En osta 10-vuotiaalleni kalloprinttejä, enkä myöskään maastokuvioituja vaatteita. Ostakoon sitten itse myöhemmin, kun rupeaa hankkimaan omat vaatteensa.
Asennetta ja vinoa huumorintajua riittää sekä tytöllä että äidillä, mutta en jaksa provosoida ketään juuri tuolla printillä. Henkilökohtaisesti minusta on vitsikästä, että pelottavaksi miellety kuolemasymboli on alistettu markkinavoimille, olemaan yksi hassu printti vaatteessa, kimaltelevana ja pinkkinä :-)
Isompi ' ongelma' sen sijaan on isoveli, joka ei tahdo vaatteisiinsa mitään printtiä, ei tekstiä, raitaa, edes paidan väristä pientä brodeerausta! Täysin yksivärisiä, mieluiten valkoisia. Niitä ei kyllä tahdo näistä perusketjuista löytyä...
Enkä osta muitakaan monstereita.
Pääkallovaatteita voin hankkia sitten kun lapseni niitä itse osaa vaatia, tosin siinä voi mennä vuosi, pari ja silloin pääkallokuosit saattaa olla kaukainen muisto vain..
en myöskään lieskoja, spidermanejä, salamoita tms. Sitten kun joskus itse niitä nimenomaan pyytää, voin harkita, mutten todellakaan halua oma-aloitteisesti lisätä niitä valikoimiin.
Palautin H&M:ltä tilaamani (muuten kivat) kesähousut, joissa oli vyötärönauhassa pääkallon kuva - ihan jo siitä syystä, etten halua edes selittää 3-vuotiaalle, mikä pääkallo on. Hän ehtii kyllä tutustumaan väkivallan symboleihin vähän vanhemmallakin iällä.
Pääkallot ovat jo todella out - siitä on jo lähes vuosi kun mm. Lindsey Lohan käytti pääkallohuivia... Siinä vaiheessa kun H&M tuo jotain markkinoille, ollaan jo todella ohitettu kyseinen trendi. Allekirjoitan siis white trash -kategorisoinnin täysin!
Vierailija:
Pääkallot ovat jo todella out - siitä on jo lähes vuosi kun mm. Lindsey Lohan käytti pääkallohuivia... Siinä vaiheessa kun H&M tuo jotain markkinoille, ollaan jo todella ohitettu kyseinen trendi. Allekirjoitan siis white trash -kategorisoinnin täysin!
Olen samaa mieltä LL:stä, mutta siitä huolimatta hän osasi tuolloin tarttua tähän trendiin kiinni, minkä vuoksi mainitsin hänet esimerkkinä. Pointtina kuitenkin se, että trendi oli ja meni!
Vierailija:
Vierailija:
Jos pääkallot on jo muualla out niin kuskaakohan ne muualla myymättä jääneet Suomeen kaupattaviksi. Ja me ostetaan onnesta soikeena. ;)
* kommentoi yksi hieman pehmoisin/väsynein ajatuksin ennen nukkumaanmenoa *