Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkallokuosit ja -printit lasten vaatteissa: ostatko vai ovatko mielestäsi pienelle lapselle sopivia?

Vierailija
22.04.2007 |

Omalleni en osta, lapsi vähän yli 4v.

Monilla kavereiden lapsilla on kylläkin.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat joko tyttölasten äitejä, tai jos heillä on poikia, he ovat vielä niin nuoria, että eivät osaa sanoa mitä haluavat pukea päälleen.

Poikien maailmaan vain kuuluvat tuo pääkallot ja merirosvot ja supersankarit ja kummitukset. Sille ei mahda mitään. Ihan samalla tavalla kuin 90% tytöistä huokailee ihastuksesta nähdessään prinsessaröyhelöitä, 90% pikkumiehistä haluaa vaatteisiinsa esim. pääkallon kuvia.

Itse olen järkevien lastenvaatteiden ystävä. Tykkään ostaa siistejä ja yksinkertaisia vaatteita tyyliin Lingon & Blåbär. Puen mielelläni lapset fiksuihin kunnon vaatteisiin, jotka saavat maksaakin, kunhan ovat hyviä ja kestäviä. Mutta poikien halutessa voin ostaa jonkun pääkallojutun silloin tällöin. En näe mitään syytä olla tässä asiassa tiukkapipo. Ja jos minulla olisi tyttö, hän saisi varmaan sen vaaleanpunaisen tyllihörselön, vaikka kärsisin joka kerta kun näkisin sen hänen päällään.

Vierailija
22/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä pääkalloa niin pahana, itse yhdistän sen merirosvoihin ja nehän nyt on muodissa. Ostan paljon spidermanvaatteita- ja maasto-kuosia, koska esikoinen niistä pitää. Ihan siistejä ja mielestäni kauniita vaatteita, ei mitään peruscollareita.

Moni kirjoittaa, ette osta koska ei sovi pikkulapsille. En minäkään vauvalle tai taaperolle ostaisi, mutta isommille, kouluikäisille pojilleni kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en välitä mitä muut ajattelee, puen lapset just niinkun itte tykkään ja mikä omaa silmää miellyttää. Jos joku säälii mun lapsia niiden vaatetuksen takia, niin se on ihan sen ihmisen oma ongelma. Meitä on moneen junaan, en mäkään tykkää enemmistön vaatemuodista.

Vierailija
24/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisääkin saa, jos haluaa. Ja niin paljon örkkejä ja monstereita kuin vain mieli tekee. Ostan sellaista, mikä on LAPSEN mielestä hauskaa. Itse puutun vain siihen, että pukeudutaan sään ja tilanteen mukaan.

Vierailija:

Profiloituna pääkallokuvioin vaatetetun lapsen vanhemmat ovat yleensä vähän koulutusta saaneita alemman sosiaaliluokan edustajia.

Vierailija
25/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

örkki- ja pääkallokuvia vaatteissa. Mitä pelottavampi sen parempi!! Koulussa vertaillaan ja leuhotetaan, kun on hieno spidermanin tai turtlesin kuva paidassa. Äitiä taas miellyttää enemmän se pieni, hillitty hilfigerin tai timberlandin logo yksivärisen paidan rinnuksessa, mutta pojat pitävät näitä jostain syystä tylsinä..?! Samoin haaveilevat kesäksi jostain bionicle- tai autot- lippiksistä, eivätkä yhtään innostu sellaisista, joissa vaikkapa vaan lukee GAP.

Ihan siis lasten iloksi ja lähinnä kodissa pidettäviksi ostan joskus myös näitä örkkivaatteita.

Vierailija
26/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Mun mielestä on kammottavaa kun lapsia puetaan kuin nukkeja tai aikuisten vaatteisiin. Lapsille käyttökelpoiset, ehjät ja mukavat ovat etusijalla. Toki katson aina, että vaatteet miellyttävät minun silmääni, mutta se ei ole ensisijainen ehto. Enhän pue itsellenikään tietentahtoen rumia vaatteita (vaikka tiedän monen paheksuvan ulkonäköäni, teen sen tietoisesti ja koska HALUAN näyttää tältä).

Vierailija
27/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista millaisia yhteiskuntatutkijoita av:n mammoista löytyykään! Lapsen vaatteista voi päätellä mm. yhteiskuntaluokan ja vanhempien koulutuksen... hmm, siirtykää mammat yliopistolle töihin niin hyödytätte tiedemaailmaa näillä nerokkailla oivalluksillanne! Siitä on enemmän hyötyä myös itsellenne kuin siitä että nyt istutte siellä hiekkalaatikon reunalla vahtaamassa toisten lasten vaatteiden kuosia tai päiväkodin eteisessä kyttäätte monellako lapsella on pääkallokuvioita vaatteissa.

Vierailija
28/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pikkupoikia ei se Hilfigerin logo viehätä yhtä lailla kuin äitiä :D. Ainoa logo mistä meidän isompi poika tykkää on jostain syystä Lacosten hurja krokotiili!

Minäkin tykkäisin, että meidän pojat istuisivat siisteinä ja suittuna Gapin neuleissaan, keskustelisivat kauniisti aikuisten kanssa ja saisivat kaikki muut mammat kuolemaan kateudesta.

Ei, meidän riiviöt haluavat päällensä pääkalloja ja örkkejä, sotkevat vaatteensa ja naamansa alta aikayksikön, metelöivät ja juoksevat, eivätkä muistuta yhtään niitä Stockmannin kuvaston pikkupoikia, millaiset olisin alunperin halunnut! Voiko noita palauttaa, kyselee epätoivoinen äiti.

Vierailija
29/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihan jotkut mammat pystyy vaatetuksen perusteella sanomaan vanhempien koulutuksen. Meidän perhe sitte varmaan rinnastetaan tuonne niin alas tossa listassa,että ihan hirvittää. Meillä kun lapset saavat vaatteensa pääasiassa cittarista, tarjoustalosta jne, samoin kun me vanhemmat. Mulla ei ole tarvetta ostaa mitään älykalliita vaatteita lapsille ja silti näyttävät omasta mielestä siisteiltä. yksikään

kollega ei ole vielä huomauttanut vaatetuksesta... ehkei syytä kun tietää palkkani.

Ikävä tosiasia on se, ettei edes kalliit vaatteet usein näytä just niiltä parhailta, jos ei niihin jätä hintalappua paikoilleen. Ehkäpä siinäkin syy, miksi ostan halpoja vaatteita, ne vaan yksinkertasesti näyttää paremmilta:)

Vierailija
30/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on uskotella itselle, että näin on. Itse en ikinä ostaisi Tartsasta itselleni vaatteita, ikuna, saati lapselle sitten...

Vierailija
31/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteen käyttöarvo on ihan muuta kuin se status. Ostan siis parhaita vaatteita meille käyttöön. Saattaa olla merkillä tai ilman. Pääkallojakin löytyy, koska ne ovat viihdyttäviä, osa kauniisti suunniteltuja. Mulla on 250 euron merkki talvitakki. Nolottaa, kun rinnassa lukee " Hassasin tähän törkeästi rahaa" , joten ompelin päälle kauniin brodeerauksen. En tykkää olla minkään firman mainos ja vielä maksaa siitä lystistä.

Vierailija
32/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytää halvemmat vaatteet mitkä näyttää hyville, onko se joltain jotain pois? Minä kun en käytä lapsiani merrkkinä siitä , että meillä on rahaa. Itte kärsiin kouluaikoina siitä, että äitini puki meidät kalliisiin merkkivaatteisiin, kaikki olivat kateellisia, eikä näin ollen kavereita ollut. itse en halua tehdä samaa omille lapsille. Haluan että lapset puetaan niin, ettei " raha" näy vaatteissa.

Vierailija
33/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Spiderman ja Pokemon vaatteet meillä pojan rakkaimpia vaatteita.

Vierailija
34/112 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ymmärrä vanhempia, jotka pukevat lapsensa tylsään beesiin ja samaväri uniformuihin (pojilla siniset verkkarit ja kollari tytöille pelkkää pinkkiä ja punasta)

En ymmärtänyt minäkään ennen. Mutta onneksi tyttäreni opetti minua ;-) Ostin tytölle kauniita sinisiä, ja kirkkaanvärisiä vaatteita (punaista, keltaista), mutta kun tyttö kasvoi isommaksi, hän kelpuutti vain pinkit ja vaaleanpunaiset. Enää en yritä edes vaikuttaa hänen värimaailmaansa. Pitäkööt pinkkiä ja vaaleanpunaista. Kyllä se maku vaihtuu, jos on vaihtuakseen. Ja kaikenlisäksi, vaaleanpunainen on kyllä valtaväri, helppo löytää vaatetta tytölle ;-)

Pojalle puen paljon sinistä, kun sitä nyt sattuu pienten poikien vaatteissa olemaan, vihreästä en pidä, onneksi sitä ei paljoa meillä ole. Beessi menee joissakin vaatteissa. Oranssi ja keltainen ovat kirkkaista väreistä suosikkini nykyään. Punaistakin löytyy. Pikkumies aivan rakastaa yhtä keltaista puseroaan. Vielä pystyn hänen puolestaan päättämään vaatteiden värit. Mutta kunhan hän kasvaa, hän saa itse vaikuttaa vaatteittensa väriin.

Meillä on paljon laina-/lahjavaatetta. En siis ostele kovin hirmusti itse niitä. Mitä tulee pääkallokuvioon, mietin kahdesti ostanko vaiko enkö. Mutta niin minä mietin lähes vaatteen kuin vaatteen kohdalla. Esikoistyttären kohdalla mietintämyssyä hiertää tyttöjen vaatteiden niukkuus ja kaikki kimalle (tyttö kyllä rakastaa kimaltavaa ja vaaleanpunaista, joten sukset on ristissä aina silloin tällöin).

Vierailija
35/112 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvio se on missä muutkin, ei sen kummempaa. Kivaa vastapainoa ainaiselle söpöstelylle.

Vierailija
36/112 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tarjolla esim. tutteihin. Yök.

Sanonpa, että näitä ostavat alemman sosiaaliluokan ihmiset ja lisäksi ne, jotka eivät ole olleet koskaan kuoleman kanssa tekemisissä.

Vierailija
37/112 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkalloja enkä monstereitakaan. Poika 4.5-vuotias, eikä vaadi mitään tiettyjä kuvioita. Voisi olla vaikka kukkapaidoissa ja sydänkuvioissa.

Inhoan pääkallokuvioita!

Vierailija
38/112 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla on pääkallosäärystimet ja tytöllä pinkit pääkallosäärystimet jossa pääkalloilla on rusetti päässä. JA sen lsiäksi on pinkillä pohjalla nauravia pääkalloja kestovaipassa :D :D

Vierailija
39/112 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan täpinöisään liekki-, pääkallo-, spiderman-, lohikäärme- kuvioista, mutta ihan samalla tavalla puree auto-, traktori-, etenkin paloauto-teema, nalle puh, bamse, ja disneyn hahmot.

yhdessä paidassa on helmassa pieniä ruskeita nalleja, ne on hänen mielestään titi-nalleja, vaikkeivät oikeasti olekaan, ja paita niin hieno että..

eli, poika tykkää monen moisista, ja kyllä, ostan liekkikuviota, pääkallonkuvia, ja muita " räyheitä" juttuja, mutta en pelkästään niitä..

ostan myös söpöjä pikkupoikien vaatteita..

sekä urheilullisia vaatteita, adidas, umbro..

ja käytännöllisiä, lassie, rukka..

Vierailija
40/112 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sanonpa, että näitä ostavat alemman sosiaaliluokan ihmiset ja lisäksi ne, jotka eivät ole olleet koskaan kuoleman kanssa tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan