Kehtaanko laittaa viestiä ystäväni puolison pojalle? Olen siis hänestä kiinnostunut ja hänkin ehkä minusta
Tapasimme juhlissa tämän miehen kanssa ja ihastuin heti. Katseista päätellen minäkin tulin ns. huomatuksi. Jälkeenpäin ystävältä kyselin kuka se mies oli, ja kuulin että on hänen puolisonsa poika. Olinhan minä aiemminkin hänestä kuullut, mutta en osannut yhdistää että on hän. On sinkku ja ystävällenikin kuin oma poika.
Ja siitä syystä en kehdannut ystävälle sanoa että ihastuin 😀
Mutta kehtaisinko nyt kuitenkin laittaa tälle miehelle viestiä?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että jos ei kehtaa kaverille kertoa ei pidä ottaa yhteyttäkään. Poika on ilmeisesti melko nuori?
Eihän siinä ikäerossa noin päin ole mitään pahaa. Ikäero muuttuu pahaksi ainoastaan niin jos mies himoitsee nuorempaa naista. Mies on pedofiili mutta nainen on vaoin voimautunut kun himoitsee sen ikäistä ihmistä joka on naiset omien määritelmien mukaan vielä lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta mun korvaan kuulostaa ei-niin-mukavalta ajatukselta.
Laitoin vaan itteni sen pojan saappaisiin ja aloin miettii itteni parikymppisenä naisena isäni juhlissa. Kohteliaana esittäytyisin kaikille ja juttelisin jne. Ja sitten joku isän työkaveri, tai isäni joku kaukanen tuttu saisikin jotain tollasta päähänsä ihan pelkän mukavan luonteen takia.
Entäpä, kun olet nelikymppinen eronnut nainen, ja tapaat juhlissa kanssasi saman ikäisen, niin ikään eronneen, miehen, jonka kanssa ensin hetken pidät silmäpeliä ja sitten menet juttelemaan? Ja juhlien loputtua olette lähteneet tahoillenne. Ap
Oho, eli sinä olet ollut koko ajan se aktiivinen osapuoli? Mies tietää siis oikein hyvin että olet kiinnostunut. Mitäs jos annat nyt ajan kulua hetken ja katsot aktivoituuko se toinen osapuoli vuorostaan. Kyllähän mieskin pystyy ottamaan yhteyttä jos on todella kiinnostunut, takuulla tietää nyt kuka olet. Jos sinä teet kaikki aloitteet niin miehen kiinnostuksen laatu jää arvoitukseksi ja sinä profiloidut vähän epätoivoiseksi jahtaajaksi ja superhelpoksi nakiksi joka tekee kaiken työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miksi ET kertoisi ystävälle?
Koska hän kertoisi asiasta HETI miehelleen, joka kertoisi asiasta HETI pojalleen. Eli siinä kohtaa on minun turha enää edes laittaa koko viestiä, vaan voisin jäädä vaan odottamaan ottaako hän yhteyttä vai ei 😂 Vähän noloakin niin. Ap
Ei miehet ole samanlaisia juorukelloja kuin naiset. Ystävän mies pitäisi asian omana tietonaan. Korkeintaan vain hymyilisi vähän tyytyväisenä, kun poikansa on saamassa naista.
Miehet on ihan samallaisia juorukelloja kuin muutkin. Mitä juntimpi ja lapsellisempi öyhöttäjä sitä varmemmin juoruaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäero on 2 vuotta?? Luulimme 25 vuotta.
No minä en missään ole niin sanonut, tai edes vihjannut. Ihan en ymmärrä, mistä tuollainen luulo. Ap
Varmaan siksi, että aika monella ystävän mies on suunnilleen oman ikäinen ja tämän poika niin ollen vähintään 20v nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en missään ole niin sanonut, tai edes vihjannut. Ihan en ymmärrä, mistä tuollainen luulo. Ap
No usein ystävät ja heidän puolisot on suunnilleen samaa ikäluokkaa ja heidän lapset vastaavasti paljon nuorempia.
Mistä ihmeestä olet omaksunut tällaisen harhaluulon?
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta eihän se ole mikään harhaluulo. Useimmiten se vaan on niin, että ystävät ja niiden puolisot ivat suunnilleen samaa ikäluokkaa. Vaikka näin useimmiten on, ei se tarkoita, että myös joskus näin ei olisi. Jos joku on harhaluulo, nii se että ystävät eivät USEIMMITEN ole suu
No mutta näinhän ei useimmiten ole. Hyvin harvan ihmisen kaikki ystävät ja heidän puolisonsa ovat samaa ikäluokkaa. Varsinkin toisella kierroksella puolisot ovat useimmiten eri-ikäisiä. Ehkä jonkun lukiolaisen ystävät ovat samaa ikäluokkaa, mutta useimmiten aikuisella ihmisellä on eri-ikäisiä ystäviä, joihin on tutustunut töiden ja harrastusten kautta tai naapurustossa.
No mutta näinhän ei useimmiten ole. Hyvin harvan ihmisen kaikki ystävät ja heidän puolisonsa ovat samaa ikäluokkaa. Varsinkin toisella kierroksella puolisot ovat useimmiten eri-ikäisiä. Ehkä jonkun lukiolaisen ystävät ovat samaa ikäluokkaa, mutta useimmiten aikuisella ihmisellä on eri-ikäisiä ystäviä, joihin on tutustunut töiden ja harrastusten kautta tai naapurustossa.
Näinhän juuri useimmiten on. Väestöliiton tutkimuksen mukaan läheiset ystävät ovat keskimäärin melko samanikäisiä. Kyselyn perusteella ystävysten keskimääräinen ikäero on kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että aika monella ystävän mies on suunnilleen oman ikäinen ja tämän poika niin ollen vähintään 20v nuorempi.
Olen eri mutta miten ystävän miehen ikä mitenkään liittyisi minun omaan ikääni? Esimerkiksi itse olen 50v, yksi ystäväni on 30v ja toinen 60v. Heidän miehetkö pitää sitten olla myös 50, koska minäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mutta miten ystävän miehen ikä mitenkään liittyisi minun omaan ikääni? Esimerkiksi itse olen 50v, yksi ystäväni on 30v ja toinen 60v. Heidän miehetkö pitää sitten olla myös 50, koska minäkin?
Sillä tavalla liitty, että useimmiten ystävät ovat samaa ikäluokkaa. Samoin kuin puolisot keskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla liitty, että useimmiten ystävät ovat samaa ikäluokkaa. Samoin kuin puolisot keskään.
Taidat olla tosi nuori.
Olen 41. Ystäväni ovat 26-50-vuotiaita. Ystävieni puolisot/poikaystävät sijoittuvat ikähaitariin 24-60. Tuo 60 on arvioni, en ole kysynyt miehen ikää.
"Taidat olla tosi nuori."
Olen 35. En kyllä tiedä miten se thään liittyy. Uskoin faktoihin jo nuorena. Kuten edellä mainittua väestöliiton tänä vuonna tekemän tutkimuksen mukaan läheiset ystävät ovat keskimäärin melko samanikäisiä. Kyselyn perusteella ystävysten keskimääräinen ikäero on kolme vuotta.
Päästäisiinkö tästä nyt yli ja eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Olen 35. En kyllä tiedä miten se thään liittyy. Uskoin faktoihin jo nuorena. Kuten edellä mainittua väestöliiton tänä vuonna tekemän tutkimuksen mukaan läheiset ystävät ovat keskimäärin melko samanikäisiä. Kyselyn perusteella ystävysten keskimääräinen ikäero on kolme vuotta.
Et taida ymmärtää tilastotieteestä paljoakaan. Keskiarvo ei kerro mitään hajonnasta.
Kuulostaa että siihen voisi kariutua ystävyys, riippuen minkä ikäisiä olette ystäväsi kanssa. Jos ystäväsi on merkittävästi sinua vanhempi, ja poika lähempänä omaa ikääsi, miksi ei. Mutta jos olette molemmat jotain nelikymppisiä ja hänen poikansa parikymppinen, en usko että asia saisi paljon kannatusta ja olisi hyvä jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää tilastotieteestä paljoakaan. Keskiarvo ei kerro mitään hajonnasta.
Eli ei päästy yli, selvä. Sinä et taida osata tulkita tutkimuksia. Tosin enpä usko sinun koko perhebarometritutkimusta nähneenkään. Siinä puhutaan keskimääräisestä ikäerosta, mediaanista. Ei keskiarvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei päästy yli, selvä. Sinä et taida osata tulkita tutkimuksia. Tosin enpä usko sinun koko perhebarometritutkimusta nähneenkään. Siinä puhutaan keskimääräisestä ikäerosta, mediaanista. Ei keskiarvosta.
No minä opetan tilastotieteen alkeet.
Termi keskimääräinen viittaa keskiarvoon, ei mediaaniin. Keskiarvo saadaan laskemalla kaikki arvot yhteen ja jakamalla se havaintojen määrällä.
Mediaani puolestaan antaa keskiarvoakin maltillisemman kuvan ilmiöstä, koska outlier-havainnot eivät vaikuta siihen yhtä paljon kuin keskiarvoon.
Keskiarvo tai mediaani eivät kumpikaan kerro mitään hajonnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä opetan tilastotieteen alkeet.
Termi keskimääräinen viittaa keskiarvoon, ei mediaaniin. Keskiarvo saadaan laskemalla kaikki arvot yhteen ja jakamalla se havaintojen määrällä.
Mediaani puolestaan antaa keskiarvoakin maltillisemman kuvan ilmiöstä, koska outlier-havainnot eivät vaikuta siihen yhtä paljon kuin keskiarvoon.
Keskiarvo tai mediaani eivät kumpikaan kerro mitään hajonnasta.
On kyllä tilastotieteen alkeet tuon verran hallussa. En missään kohtaa puhunnut hajonnasta. Sinä itse sekotit keskimäärin ja keskiarvon toisiinsa. Jos olisit katsonut perhebarometri tutkimusta mistä puhuin, olisit voinut nähdä miten siellä selkestä sanotaan "Keskimääräinen ikäero ystäviin (mediaanit), ikäryhmittäin.". Perustelujakin löytyy miksi näin. Tutustu siis edes tutkimukseen, ennen kun alat meuhkata. Enkä missään kohtaa ole sanonut, ettei ystävien ikäeroissa olisi hajontaa, tietenkin on. Nyt puhuttiin siitä, mikä se on keskimäärin. Ja siitä voi ihminen päätellä, että ystävän lapset ovat useimmiten paljon nuorempia kuin itse on.
Muista sitten että jos se on parikymppinen ja sinä olet edes vähän vanhempi niin sinä olet pedofiili kun niinhän naiset ovat päättäneet että parikymppinen on vielä lapsi ja jos semmosta himoitsee syyllistyy pedofiliaan