IS: Naisopettaja kuristi 8-vuotiasta oppilasta Tampereella
Rikos tapahtui marraskuussa 2023. Opettaja veti polvillaan lattialla ollutta poikaa lattialla 20 senttimetrin matkan hupusta vetäen. Poika tunsi, että hän kuristuu tilanteessa. Kipua tuntui kurkussa vielä illallakin. Äidin mukaan poika oli kotiin tullessaan itkuinen. Poika puhui myös musiikkiharrastuksen lopettamisesta..
Järkyttävää. Kuka uskaltaa päästää lastansa enää kouluun? Opettajat on hirviöitä
Kommentit (32)
Taisi pojalta loppua vapaaehtoinen musiikkikerho ja kanteleen soitto.
Olisi kiva tietää, miksi harrastekerhossa lapset makaavat lattialla, jos teemana ei ole lepäily. Oliko lasten vanhemmat pakottaneet harrastukseen, josta lapsi ei itse pidä.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja oli vaatinut poikaa istumaan omalla paikalla. Eihän se käy inkluusiossa, pojalla on oikeus olla missä hänestä on hyvä olla.
Minuakin vaati aikoinaan luokanopettaja osallistumaan johonkin liikuntajuttuun, vaikka en halunnut ja olin mennyt istumaan sivuun liikuntasalissa. Se ä m m ä pakotti mut kuitenkin osallistumaan kuten muutkin. Se oli hirveä a k k a muutenkin, voi kun se olisi kuollut pois
Hyvä opettaja! Se on kun joillekin kakaroille ei vaan mikään sana tehoa.
Vierailija kirjoitti:
En saa henkee, en saa henkee! Nykyään voi kokea ihan mitä tahansa. On tämä jännä aika olla elossa.
Opettaja vetänyt hupparista lattialla, sinun piireissä normaalia vai?
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui harrastekerhossa, opettajan mielestä 8-vuotias tarvitsi nolauksen kerhon edessä. Syynä opettajan luokkaviha lapsen vanhempia kohtaan.
Mistäkö tiedän? Lapseni oli samassa musiikkikerhossa.
Jos tää on totta, niin toivottavasti lukevat ketjua ja saat kunnianloukkaussyytteen.
Vierailija kirjoitti:
Perseilyllä on seuraamuksia, joskus ikäviäkin.
Juu, opettajalle niitä onneksi hovioikeudessa tuli.
Tuossahan oli myös samaan aikaan toista lasta ojennettu, otettu paidasta kiinni ja ohjattu olkapäistä.
Niskalaukaus lapsipedolle voisi olla parempi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja ei saisi menettää malttiaan, vaikka se on joskus vaikeaa. Olin yläkoulussa vuosia opettajana ja haastavia tilanteita tuli vastaan. Opettelin ottamaan vaikeat tilanteet mahdollisimman rennosti: annoin käsien roikkua rennosti sivuilla ja hengittelin syvään, enkä tehnyt vähään aikaan mitään. Jos päästää itsensä vihatilaan, käytöstään on vaikeampi hillitä.
Ja sen jälkeen alat sanoittaa? Kätevästi ulkoistat itsesi kasvatusvastuusta.
Löytyikö peräti sormenjäljet kurkun seudulta?
Lähde itse tonttu!