Influenssa on poikkeuksellisen raju
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni sairastanut influenssaa. Peskää niitä käsiä.
Se tarttuu myös pisaratartuntana, kuten koronakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuumetta ollut nyt viisi päivää, vilutti aluksi kuin jossain horkassa. Aluksi koski jalkoihin ja sormiin, mutta ne oireet helpottivat särkylääkkeellä siinä, missä kuumekin pysyi aisoissa. Harvoin kuume edes nousee 38 asteeseen. Kurjinta on oikeastaan yskä. Yötkin menevät yskiessä.
Muutamana päivänä oli myös ripulia eikä ruoka maita lainkaan. Oireet sopivat kyllä äkeämpään flunssaankin tai koronaan. En ole viitsinyt testauttaa, parempi kun pysyy kotonaan.
Mulla myös tolkuton vilutus, alilämpö, verenmaku suussa, kuume, väsymys, nuha, yskä. Kuumetta päivä ja nuha sitten vasta jälestäpäin. Joka taas on tyypillistä enterovirukselle.
Onneksi otin tehostetun rokotteen. 80€ meni hyvään tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaati leviää ja levitetään edelleen joulun pyhinä, kun monet kyläilevät. Onneksi otin jo lokakuussa rokotteen, kuten tavallista.
Mahtaa harmittaa olla paskoilla geeneillä varustettu, niin joutuu piikkejä ottamaan. Itse en ole ikinä kipeä, vaikka en mitään piikkejä ole ottanutkaan.
Ei pidä olla koskaan liian varma kuvitellen muka olevansa paremmilla geeneillä, koska onni voi kääntyä kuten minullekkin kävi. Pitkään pysyi terveenä kunnes tulikin syöpä.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä yhteensattuma et nää flunssat "ilmaantuu" aina juur ennen joulua , sattumalta .
Laitetaanko näitä tahallisesti liikkeelle ?
Ei. Ihmiset liikkuvat normaalia enemmän jouluostoksilla. Ruuhkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vuosiin ollut, kun olen ottanut rokotteen joka vuosi.
Tänä vuonna iski vaikka rokote on. Todella inhottava tauti. Kuumetta, lihaskipua, yrjöilyä, kurkkukipu, limainen yskä, päänsärky.
Ei influenssassa yleensä ole limaista yskää. Oliko tuo siis testattu influenssaksi?
"Ei laiteta tahallaan. Influenssan vuotuiskiertoon kuuluu se, että se kiertää pohjoisella pallonpuoliskolla talviaikaan. Keväällä ja kesällä se hiipuu täällä, kun ollaan enemmän ulkona ja alkaa lomat. "
Mitenkähän lämpimissä maissa, missä elämä on käytännössä ulkona?
Mua ahdistaa kun näitä sairastumisuutisia julkaistaan. Mitä se hyödyttää tuollainen pelottelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännä yhteensattuma et nää flunssat "ilmaantuu" aina juur ennen joulua , sattumalta .
Laitetaanko näitä tahallisesti liikkeelle ?
Ei. Ihmiset liikkuvat normaalia enemmän jouluostoksilla. Ruuhkia.
Influenssa katosi kun koronan aikoihin suojauduttiin, vältettiin ihmisjoukkoja ja matkustelu oli vähissä.
-----
Täällä ollaan nyt influenssassa. Tämä on nyt about yhtä paha kuin eka korona mulla. Koronasta tuli sydänlihastulehdus. Sairastin vielä ennen rokotteita, niin turha tulla syyttämään piikkejä foliohattuväen.
Rankka viikko ollut. Kuumelääkettä kulunut ja jossain vaiheessa yöllä herää palelemaan, ihoon sattuu, luihin sattuu, oksettaa. Sitten pitää yskiä katseita klimppejä monenväristä ysköstä. Kuume kun nousee niin tuntuu kuin henki olisi lähdössä.
On tullut kalliiksi sairastaminen. Muistaa taas olla kiitollinen työstä ja siitä, että pystyin ostamaan särkylääkettä koko porukalle, limaa irrottavaa yskänkääkettä, kurkkua puuduttavia imeskelytabletteja ja olen pystynyt myös woltaamaan kaupasta ruokaa. Kaikilla ei ole näin hyvä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna iski vaikka rokote on. Todella inhottava tauti. Kuumetta, lihaskipua, yrjöilyä, kurkkukipu, limainen yskä, päänsärky.
Ei influenssassa yleensä ole limaista yskää. Oliko tuo siis testattu influenssaksi?
Ei ole testattu, voihan tässä olla useampi tauti päällä yhtäaikaa. Tai vaikka vain se adeno. Mutta 40 asteen kuume paukahti jokaiselle meidän perheessä muutaman päivän välein.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaati leviää ja levitetään edelleen joulun pyhinä, kun monet kyläilevät. Onneksi otin jo lokakuussa rokotteen, kuten tavallista.
Rokote antaa tänä vuonna 15 prosentin suojan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nimenomaan limaista yskää ja testattu influenssa. Viikon verran ollut kuume 38-39 astetta ja kaikin puolin järkyttävä olo. Pahin oire melkeinpä lihaskivut erityisesti jaloissa ja käsissä. En muista näin kamalaa tautia sairastaneeni. Koronakin oli aika helppo tauti tähän verrattuna.
Ajatelkaa , kaikki jotka ei ottanu rokotetta nyt ne kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Korona oli mitätön flunssa ja samaan aikaan kaikki influenssat peiteltiin jotta saatiin valtava rahastus ja hysteria ja vallansiirto tehtyä keinotekoisen epidemian avulla...
Kenelle se valta on nyt siirtynyt? Suomessa ja koko planeetalla? Miksei tätä koskaan kerrota näissä väitteissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä influenssaan tuli kesällä mutaatio, eli rokote ei tepsi hyvin.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011646255.html
Muistakaas pysyä kotona, jos on influenssa, ja vielä sen jälkeenkin jos on vielä oireita, niin ette pilaa muiden joulua.
No aika monelle on käytännössä mahdotonta pysyä kotona päiväkausia. Sairaatkin haluavat tehdä jouluostoksensa jne.
Minulla on nimenomaan limaista yskää ja testattu influenssa. Viikon verran ollut kuume 38-39 astetta ja kaikin puolin järkyttävä olo. Pahin oire melkeinpä lihaskivut erityisesti jaloissa ja käsissä. En muista näin kamalaa tautia sairastaneeni. Koronakin oli aika helppo tauti tähän verrattuna.
Just be lihaskivut kun kuume nousi teki mulle olin, että henki lähtee pian. Minulla sattui myös luihin ja ihon alle. Onneksi mulla tuo pahin kuumeilu kesti muutaman päivän. Panadol 3g päivässä ja 2,4g Buranaa ei edes riittänyt pitämään kuumetta alle 38.5 asteen.
Ja minut on rokotettu marraskuun alussa.
2000-luvun alussa oli kova influenssa, lintuflunssa 2010 ja nyt tämä. Ei nyt turhan usein ole kohdalle sattunut, mutta mieleen on jäänyt jokainen kerta 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulun sukulounaat meidän osalta loppuivat, kun usein saatiin tartunta lounaalle puolikuntoisena osallistuvalta.
Moni on kyllä täysin ajattelematon. Sairaana pysytään kotona, eikä lähdetä levittämään tautia muihin.
monet yritykset missä on narsistinen johto pakottavat ihmisiä konttoreille ja poistavat etätöitä, niin ne taudit leviävät ja sitten on jo myöhäistä kun oireet ovat pitkällä... täysin harkittua siis johtajilta tartuttaa henkilöstö...
Eiköhän ne taudit leviä joka tapauksessa. Ihan jo lasten kautta. Ja ihmiset käyvät kaupoissa ym.
Miksi ette käyttäneet ihmisten keskellä liikkuessanne FFP2- tai FFP3-suojaimia, te rajua influenssaa nyt potevat? Onko kivaa ja älykästä sairastaa se "normiflunssa" ja vielä joulukauden aikana?
Minulle korona on kuitenkin ollut pahempi kuin influenssa. Korona kestää viikkoja, uupumus on kammottava, rytmihäiriöt vaivaa, makuaisti häviää. Kuume saattaa nousta kaksi viikkoa joka päivä. Uupumus kestää viikkoja
Nyt oli rankka viikko, mutta pää toimii vaikka väsyttää. Korona aiheuttaa myös aivosumun mulle.
monet yritykset missä on narsistinen johto pakottavat ihmisiä konttoreille ja poistavat etätöitä, niin ne taudit leviävät ja sitten on jo myöhäistä kun oireet ovat pitkällä... täysin harkittua siis johtajilta tartuttaa henkilöstö...