Influenssa on poikkeuksellisen raju
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vuosiin ollut, kun olen ottanut rokotteen joka vuosi.
ROKOTE EI SUOJAA TÄYDELLISESTI.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna iski vaikka rokote on. Todella inhottava tauti. Kuumetta, lihaskipua, yrjöilyä, kurkkukipu, limainen yskä, päänsärky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ROKOTE EI SUOJAA TÄYDELLISESTI.
Ei suojaakan mutta vakavalta taudilta suojaa.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä yhteensattuma et nää flunssat "ilmaantuu" aina juur ennen joulua , sattumalta .
Laitetaanko näitä tahallisesti liikkeelle ?
Luultavasti. Tiettävästi jo 1630-luvulla oli liskomiesten salaliitto joka laittoi influenssan tahallaan liikkelle aina vähän ennen kuin nuuttipukki lähti matkaan.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä yhteensattuma et nää flunssat "ilmaantuu" aina juur ennen joulua , sattumalta .
Syksy tuo flunssan mukanaan, koska ihmiset palaavat jälleen ahtaisiin sisältiloihin, kouluihin, päiväkoteihin ja työpaikoille. Tämä tarjoaa viruksille hyvän mahdollisuuden levitä ihmisestä toiseen.
Ja yksinäisiin vanhuksiin jouluvierailujen aikana.
Ja kyllä siihen sairastutaan muinakin aikoina
Tämän vuotinen rokote luultavasti vähän lieventää tautia, jos sen saa
Kun tarvitaan miljardeja rokotteita, niin niitä aletaan valmistaa paljon ennen taudin tarkkaa virustyyppiä. Joskus osuu oikein hyvin, joskus vähän huonommin.
Oikeastaan pahempiä ovat influenssan aiheuttamat jälkitaudit, jotka voivat aiheuttaa elinikäisiä hankaluuksia. Oma lähisukulainen oli kuolla lapsena tautiin tuli keuhkokuume jälkitaudiksi ja kuulo melkein meni. Kuulolaitetta on käyttänyt ikänsä.
Tärkein, mitä voi itse tehdä, on aina kotiin tultuaan pestä kädet kunnolla saippualla.
Itse kyllä välttelen taas kaikenlaisia sukujuhlia, eikä se harmita yhtään, en muutenkaan tykkää niistä.
Maskin käyttö kauppareissuilla ja julkisilla matkustettaessa estäisi tartuntoja, mutta suurin osa suomalaisista on haluttomia omaksumaan uusia käytäntöjä. Koronan opetukset on haluttu aktiivisesti unohtaa. Tungetaan muiden sekaan yskimään ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti. Tiettävästi jo 1630-luvulla oli liskomiesten salaliitto joka laittoi influenssan tahallaan liikkelle aina vähän ennen kuin nuuttipukki lähti matkaan.
Ei mutta rokotusbisnes kyllä pääsee kauppaamaan taas kaikkivoipia piikkejään, joita ilman kukaan ei voi elää.
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttö kauppareissuilla ja julkisilla matkustettaessa estäisi tartuntoja, mutta suurin osa suomalaisista on haluttomia omaksumaan uusia käytäntöjä. Koronan opetukset on haluttu aktiivisesti unohtaa. Tungetaan muiden sekaan yskimään ilman maskia.
Jos olet kipeä niin pysy kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova lentsu kesti 2 viikkoa mutta rokotteen ansiosta kuumetta ei ollut kun se normaalisti hyppää39-40 asteeseen.
Testattiinko, että oli varmasti influenssa, eikä flunssa? Kumpaakin on liikkeellä.
Ei ole koskaan testattu, joskus kuume ollut yli 40 ja joskus vaan vähän lämpöä. Nyt ei moneen vuoteen kuumetta oikeastaan missään vaiheessa, rokotetta en ole koskaan ottanut. Paitsi koronarokotteet tietysti.
m.60
2 viikkoa nyt kestänyt minulla. Alkoi todella kovalla kurkkukivulla ja kuumeella. Tämä viikko niin kovaa yskää ettei yöllä saa nukutuksi ja päivät menee nukkuessa. Ruoka ei maistu eikä energiaa ole yhtään mihinkään. Pahin tauti mitä olen tähän mennessä koskaan sairastanut. Olen myös työn puolesta joutunut ottamaan rokotteen, en uskalla edes kuvitella miten paha olisi ilman rokotetta.
ja leviävät niillä työpaikoilla missä etätöitä on vähennetty, tuskin yritysten omistajat ovat tyytyväisiä johdon päätökseen karsia etätöitä kun influenssat riehuvat työpaikoilla konttoreilla ja poissaolot kaatavat yrityksen tuloksen...
Vierailija kirjoitti:
Ihan tahattomasti päässyt karkaamaan Wuhanin laboratoriosta, ei ollut tarkoitus.
Korona oli mitätön flunssa ja samaan aikaan kaikki influenssat peiteltiin jotta saatiin valtava rahastus ja hysteria ja vallansiirto tehtyä keinotekoisen epidemian avulla...
Eikös influenssa tartu muutenkin kuin pisaratartuntana? Kosketat pintaa, jossa on viruksia (esimerkiksi ovenkahva) ja sitten vaikka kosketat silmiäsi. Pitäisi olla maskin lisäksi kertakäyttöhansikkaat vaikkapa kaupassa...
Vaikea työssäkäyvän ihmisen on näitä tartuntoja vältellä. Otin influenssarokotteen, mutta tottahan tauti iski silti. Viikko on mennyt ja tänään olo parempi. Kovin pahaksi en kokenut, mutta ainahan se on niin, että oireet ovat eriasteisia eri ihmisillä. Astma kyllä kenkkuilee, keuhkot tursuavat limaa ja se on harkittava kortisonikuuria kohta. Niitä on aina resepti valmiina pahan päivän varalle.
Vertailukohteena käytän aiemmin sairastamaani influenssaa ja keuhkokuumetta. Nyt olen jaksanut kuitenkin jotain puuhata vähä kerrassaan.
Maski olisi aika hyvä apu tällaisina aikoina nyt kun tiedetään että virukset tarttuu hengitysilmasta. Itse mieluummin pidän pahimpaan aikaan niitä ruuhkassa kuin olisin sairaana. Kaippa sitä hanskojakin voi kaupassa käyttää, mutta tärkeintä että pesee kädet kun tulee jostain ja ei koske kasvojaan. Etätöiden lisääminen pahimpaan aikaan auttaisi myös muttei taida olla trendikästä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaati leviää ja levitetään edelleen joulun pyhinä, kun monet kyläilevät. Onneksi otin jo lokakuussa rokotteen, kuten tavallista.
Joulun sukulounaat meidän osalta loppuivat, kun usein saatiin tartunta lounaalle puolikuntoisena osallistuvalta.
Moni on kyllä täysin ajattelematon. Sairaana pysytään kotona, eikä lähdetä levittämään tautia muihin.
Minä menin töihin koska en halua "saikuttajan" mainetta.
Se potkulakikin tulee pian voimaan...