Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muiden tulisi maksaa sinun elämisesi, jos sinulla on omaisuutta?

Vierailija
17.12.2025 |

Ensisijaisesti eletään omilla rahoilla. Sitten voit viedä yhteisestä kassasta, kun rahaa ei yksinkertaisesti ole. Mökki, keskusta-asunto, auto, LV ja tekokynnet eivät ole ihmisoikeuksia. 

Myös onlyfansista saa rahaa. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrityksille jaetaan tukia? Jos on huono yrittäjä ja tekee tappiota, niin miksi muiden pitää tukea tälläistä henkilöä. Tekis paremmin töitä niin yrityskin menestyisi.

Kyllä, ja samalla tavalla voidaan perustellusti kysyä miksi ihmisille maksetaan tukia. Jos on huono ihminen ja tekee tappiota, niin miksi muiden pitää tukea tällaista henkilöä. Tekis paremmin töitä niin menestyisi.

Vierailija
42/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii ihan mainiosti kunhan en olisi joutunut koskaan maksamaan euroakaan siihen yhteiseen kassaan vaan saanut pitää jokaisen ansaitsemani euron ja markan verottomana itselläni.

Mutta kun olen maksanut elämäni aikana puolet kaikista ansioista yhteiseen kasaaan sillä varjolla että sieltä maksetaan sitten minun eläkkeeni ja hoitoni vanhuksena niin vähäisestä omaisuudesta ei muuten oteta enää senttiäkään

Noin ylimielinen ei tarvitse muuta hoitoa kuin psykiatrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttaa elättäjääni ? Duunarithan ovat kehittäneet koko omaisuuteni työskennellessään firmassani. Ja minähän olen maksanut sitä vähän palkkaakin.

Vierailija
44/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrityksille jaetaan tukia? Jos on huono yrittäjä ja tekee tappiota, niin miksi muiden pitää tukea tälläistä henkilöä. Tekis paremmin töitä niin yrityskin menestyisi.

Kyllä, ja samalla tavalla voidaan perustellusti kysyä miksi ihmisille maksetaan tukia. Jos on huono ihminen ja tekee tappiota, niin miksi muiden pitää tukea tällaista henkilöä. Tekis paremmin töitä niin menestyisi.

Oletko oikeasti noin tyhma, vai typerä trolli?

Vierailija
45/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keeropa, ap, miten suhtaudut eläkeläisiin, joilla ehkä, mahdollisesti ja kenties on omaisuutta?

Vierailija
46/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksan veroja ?

Vierailija
47/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista pitäisi maksaa veroa. Kallista maksaa koulutukset ja hammasraudat. Kiittävät käyttämällä peukkua.

Ei hampaiden oikomisesta tarvitse itse maksaa.

Vierailija
48/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä siis ihmetellään miksi ylipäänsä tuetaan huono-osaisia. Miksei saman tien tehdä kuten esim. USA:ssa ja hylätä liian köyhät kadulle kuolemaan? 

Ehkäpä syitä on kaksi olennaista, inhimillisyys ja rationaalisuus. On ihmisoikeuksien ja kristillisen ihmiskäsityksen mukaista antaa kaikille edes jonkinlainen elintaso. Samalla parempiosaiset pitävät yhteiskuntaa edes hiukan turvallisempana, kun rahattomat eivät ole heti ensimmäisenä tekemässä rikoksia. Täysin kaikessa mahdollisessa puutteessa olevan ihminen kun ei jää kiltisti kuolemaan nälkään, vaan tekee mitä tahansa elääkseen, eikä lakipykälät silloin paljon paina. Kyse on ihan omasta edusta, kun estetään liiallinen eriarvoisuus.

Sehän näissä kokoomusnarratiiveissa on taustalla. Suomesta tahdotaan tehdä USA. Maksat koko elämäsi veroja ja kun kokoomus pääsee valtaan, niin asunnot ja omaisuus siirtyy työttömyyden alkaessa jo valmiiksi varakkaan eliitin haltuun. Samanlailla sukujen omaisuus saadaan siirrettyä, kun viimeiset kymmenen vuotta elämässäsi vietät yksityisessä hoivakodissa 200€ päivä. Ja tällaisia tavalliset ihmiset äänestävät :D.

Vierailija
49/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkailta pois lapsilisät, sairaspäivärahat nyt ensi alkuun

Heillä on mahdollisuus elättää lapsensa ja sairastaa omilla rahoillaan. Miksi pitää veronmaksajia kupata?

Ja rahoittaa myös muiden sairastaminen ja lasten elatus? Mitäs he itse saavat tältä yhteiskunnalta? 

Vierailija
50/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiston tarkoitus  on että köyhälistö tekee töitä vuorotta ruokapalkalla, 1800-luvun tyyliin. Se antaa mahdollisuuden rikkaille rikastua

Vierailija
51/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päiväkotipaikka, jos  vanhempi/vanhemmat ovat kotona? 

Vierailija
52/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla ap, että sinulla on paha olla eikä kukaan välitä sinusta. Itse murha on ratkaisu. Saa suorittaa!

Vai itse murha. Siis murha jo sinänsä. Aiotko murhata? Hauskoja nämä sarkastisiksi tarkoitetut sutkaukset, jotka väärin kirjoitettuina muuttavat merkitystään.

Vierailija
53/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen voisi rakentaa lisää Euro rahatehtaita josta voisi jakaa käteistä velkojen maksuun ja samalla talous kuntoon.

Vierailija
54/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynkö siis töissä, jotta voin rahoittaa muiden tuet ja olla saamatta niitä itse, mikäli jäisin työttömäksi? 

Vierailija
55/55 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisikohan siksi, että olen työssä ollessa maksanut keskituloisena ihan kivan siivun veroja ja työttömyysvakuutusmaksuja. Miksi ihmeessä maksaisin niitä, jos ne ovat vain muita varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän