Joulusuklaat ja Sota
Venäjällä kauppaa jatkaneita suklaavalmistajia (suluissa brändin tuotteita):
Mondelez, joka omistaa muun muassa Maraboun
Mars (Twix, Dove, M&Ms)
Nestlé (After Eight, Kitkat)
Ritter Sport (yrityksen nimeä kantavat suklaalevyt)
Ferrero (Kinder, Raffaello)
Storck (Toffifee, Riesen)
Lähde: Yalen yliopisto
MUTTA onko kuluttajan valinnoilla vaikutusta yritysten toimintaan?
Kuluttajilla on paljon valtaa, sanoo Venäjän talouden asiantuntija, Maanpuolustuskorkeakoulun ja Turun yliopiston tiedustelututkimuksen professori Kari Liuhto.
Jos kaikki ruotsalaiset jättäisivät jouluna Maraboun tuotteet ostamatta, pääsiäiseen mennessä Mondelez olisi muuttanut linjaansa.
Kaikki on lopulta kuluttajien päätösten päässä, Liuhto sanoo
Kommentit (3)
Sillä nuo marboot on ollutkin tarjouksessa, kun niiden myynti on laskenut.
Niitä ei osta tiedostava ihminen , joka ei halua tukea Venäjän sotaa.
Mitä jostain sodasta. Tärkeintä on että saa suklaata!
Tämä siis lainaus lehdestä HS