Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vanhalle kummilapselle annatte vielä joulu- ja synttärilahjat?

Vierailija
17.12.2025 |

Rippikouluikään saakka, ylioppilaaksi saakka vai vielä vanhemmaksi? Entä jos olette lahjoneet myös  nuorempaa sisarusta, niin jatkatteko lahjojen antamista hänelle samaan ikään saakka vai loppuuko saman tien kuin kummilapsellekin? Mietin siis tilannetta, että yhtä kauan muistaisin sisarustakin eli siihen rippikouluikään saakka, mutta senkö jälkeen käymään mennessäni veisin lahjan vain sille nuoremmalle

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykky olen ateisti.

Vierailija
2/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gudföräldrarnas uppgift tar slut då barnet blir myndigt och är därmed fullvuxen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen veljeni lapsen kummi. Ajattelin aina, että ostan lahjan niin pitkään, kun hän asuu vielä kotona. Sitten päätin ostaa, kunnes valmistuu ammattiin ja menee itse töihin. Nyt hänellä on jo oma vauva ja olen vieläkin vähään kahden vaiheilla.

Omat kummini lopettivat lahjojen ostamisen rippijuhliin.

Vierailija
4/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kummilapsesta. Omien sisarusten lapset ovat minulle läheisempiä kuin miehen sisarusten. Kavereiden lasten kummeiksi emme ole suostuneet.

Vierailija
5/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikouluun asti. Ja sitten ostin erikseen 18-vuotis' ja ylioppilaslahjan.

Vierailija
6/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain niille jo aikuisille kummilapsille, joita näen jouluna. Muille olen lopettanut jo  vuosia sitten, juurikin siinä lakkiaisten jälkeen. Yhden kummilapsen lapselle olen ostanut.

Mieheni sen sijaan ostaa liki kolmikymppisille kummilapsilleen  joululahjoja vaikka kyseiset henkilöt eivät pidä mitään yhteyttä mieheeni. Näkevät siis pikaisesti kerran vuodessa kun mies toimittaa lahjat heille. Mun mielestä mies voisi jo lopettaa mutta ei kai pysty kun on aina tähänkin asti lahjonut

Vierailija
7/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahjaan saakka.

Vierailija
8/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhliin asti. 

Vierailija
9/10 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi saakka ajattelin, että ostan lahjoja säännöllisesti. Senkin jälkeen ajattelen että voisin satunnaisesti lahjan antaa, jos satun näkemään tätä toisella paikkakunnalla asuvaa kummilasta synttäreiden tai joulun aikaa, mutta en lähetä lahjaa postissa aina ja automaattisesti. Eli vielä pari vuotta jatkaisin, mutta kun ap kyseli kummilapsen nuoremman sisaruksen muistamisesta sen jälkeen, niin sanoisinpa että hyvä kysymys. Ei ole siis minulle tullut mieleen eikä kokemuksiakaan ole omasta perheestä vastaavasta tilanteesta.

Vierailija
10/10 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi saakka. Sama sisarukselle, vaikka toinen ei silloin enää mitään saakaan. Antamani lahjan arvo on 25-30 euroa, joten en tiedä herättääkö vanhemmassa sisaruksessa kateutta. Emme näe kuin muutaman kerran vuodessa ja lahjat yleensä lähetän, koska tapaamiset ei yleensä osu synttäreiden tai joulun lähelle.