IS: Kelalle pääsy ihmisten pankkitileille? Hallitus haluaa puuttua sosiaalietuuksien väärinkäyttöön!
Aiemmin on riittänyt, että itse toimittaa tiliotteensa Kelaan, mutta nyt hallitus haluaa Kelalle pääsyn tukiensaajien tileille penkomaan.
Ensinnäkin, mites tietoturva, pankkisalaisuus ja oikeus yksityisyyteen? Entä sen suhde, kuinka paljon väärinkäytöksiä on vs kuinka paljon tämmöisen valvontakoneiston pystyyn laittaminen ja pyörittäminen maksaa? Siis meillä Suomessa ihmisten tulotiedothan ovat julkisia ja saatavilla, eikö mikään riitä?
Tuntuu myös nurinkuriselta, että samalla harmaantalouden firmoille maksetaan tukia ja ne hyväksikäyttävät esimerkiksi ulkomaalaista työvoimaa jatkuvasti ilman seurauksia.
Kommentit (347)
Tosi ahdistava ajatus työkyvyttömyyseläkeläisenä (kuntoutustuki). Valmiiksi jo erilainen olo ja ettei pysty vaikuttamaan omaan elämään. Nytkin pitää koko ajan avautua omasta elämästä että saisi tukia. Ja sit niitä tekstejä avataan joka kerta kun käyn hammaslääkärissä, päivystyksessä, missä vaan mikä ei ees liity työkyvyttömyyteen.
"Kukaan ei jonkun muutaman kympin takia riskeeraisi työpaikkaansa."
Ensinnäkin, jo nyt osa huijauksista perustuu volyymiin. Kun viet vaikka sadaltatuhannelta ihmiseltä euron kuussa, on se kuussa 100 000e. Kun viet joka kuussa, niin jokainen voi laskea, kuinka paljon rahaa se on. Ihmiset ei usein edes huomaa näitä pieniä veloituksia, joita katoaa tileiltä. Esim epämääräisissä nettikaupoissa ostoksia tehneet ovat huomanneet tämmöisiä veloituksia, joille ei ole mitään selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan tule antamaan mitään valtuutta...se on selvä...lopetan sitten vaikka te asiakkuuden enkä ole enää työvoiman käytettävissä ja eroan samalla myös reservistä.
Kiitän sinua. Et ole rasitteena sitten yhteiskunnalle. Kaikkien kannalta paras jos pystyy hankkimaan elantonsa ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Kun saat tukia, niin se raha ei ole oikeastaan omaa rahaasi, vaan meidän muiden taskuista revittyä rahaa. Koska se ei ole omaa rahaasi, niin rahan oikealla omistajalla on oikeus ja syytä pysyä kartalla, onko rahalle oikea tarve, vai valuuko se kaljaan, wolttiin ja suoratoistopalveluihin.
No ei nyt sentään siihen ole oikeutta puuttua mihin sen rahan käyttää. Kyllä munkin mielestä on ihan ok valvoa, ettei saa huijaamalla enempää tukia, kuin mihin on oikeutettu, mutta se on sitten jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kun saat tukia, niin se raha ei ole oikeastaan omaa rahaasi, vaan meidän muiden taskuista revittyä rahaa. Koska se ei ole omaa rahaasi, niin rahan oikealla omistajalla on oikeus ja syytä pysyä kartalla, onko rahalle oikea tarve, vai valuuko se kaljaan, wolttiin ja suoratoistopalveluihin.
Meillä oli vuokralaisena yksi toimeentuloasiakas
Rahat se käytti suoratoisto kanavaan ,kahteen kalliiseen nettiliittymään jossa oli purkki,taksilla se kävi pari kertaa kk pizzalla ja ostoksilla ja Sossu Posti sille pesukoneet ,tietokoneen ja kahvinkeittimen...rahat sillä oli aina vähissä..
Mutta annettakoon anteeksi nuo supratoistoloittymät kun kaveri oli sairautensa vuoksi melko lailla tuoliin sidottu.
Saa tutkia vaikka suolentoimintaakin ja asettaa vaikka implantin aivoihin että voi lukea ajatuksia
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalituen väärinkäyttöä on arveltu olevan peräti 5 miljoonaa euroa vuodessa.....tämä tarkemman syynäyksen hinta sen sijaan on 8 miljoonaa vuodessa eli miinukselle mennään
Missä olette töissä? Mä voin tulla heti huomenna teille töihin niin te voitte sitten saada kenkää. Heti huomenna jooko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tilit saa kela ja verottaja katsoa koska vaan, ei ole mitään salattavaa. Kelassa en ole koskaan asioinut ja verot olen aina maksanut, suurin mätky on ollut 18 000 € jonka olen maksanut. Ne jotka näistä viranomaisten oikeuksista vinkuu ovat suurella todennäköisyydellä tukikusettajia ja veropinnareita. Hyvä, että asian eteen vihdoin ja viimein tehdään jotain, ei verojenmaksu ole vain joidenkin velvollisuus.
Tämä! Myös mun tilit saa vapaasti tarkistaa. Ei ole mitään salattavaa.
Ei ole mitään salattavaa tyyppien takia meillä on kohta poliisivaltio.
Sosiaaliturvan väärinkäyttäjien takia meillä on jouduttu menemään siihen, että rahankäyttöä on pakko valvoa.
Oliko se 4 promillea, jonka arvellaan menevän väärin käytöksiin. Itse en saa tukia, olen töissä ja sijoittaja. Silti olen sitä mieltä, että tärkeämpää olisi valvoa, että yritystuet menevät työllistämiseen eikä johtajien taskuihin, koska siinä kuviossa on liikkeellä paljon suuremmat verorahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvän tilejä Kela ei tongi, kannattaa pitää tämä vaihtoehto aina mielessä.
Miksi ei muka tonkisi, jos käyttöliittymä ja yleinen urkintalupa ovat valmiina parin klikkauksen päässä?
Miksi tonkisi? Mitä se kiinnostaisi, kun työssäkäyvät ei edes ole hakeneet mitään tukia kelasta.
Niin, mihin ja milloin se valvontaoikeus päättyy?
Jos otetaan esimerkkinä meidän oma VM Riikka Purra, jolla taitaa olla vähintäänkin vuosikymmenen aukko CV:ssä. Hän on ollut työttömänä, tai sairaana, tai missä lie, kenties saanut jotain KELAn etuutta, mutta on tällä hetkellä työelämässä.
Kun ihmisen tilanne voi muuttua, niin miten se urkintaoikeus rajataan? Ja kun KELA kerran saa sen pääsyn henkilön tileille, niin voi sitä pääsyoikeutta enää sitten mitenkään poistaa? Ainakaan Kannasta mitään omia tietoja ei voi hallita, poistaa eikä muokata.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, jo nyt osa huijauksista perustuu volyymiin. Kun viet vaikka sadaltatuhannelta ihmiseltä euron kuussa, on se kuussa 100 000e. Kun viet joka kuussa, niin jokainen voi laskea, kuinka paljon rahaa se on. Ihmiset ei usein edes huomaa näitä pieniä veloituksia, joita katoaa tileiltä. Esim epämääräisissä nettikaupoissa ostoksia tehneet ovat huomanneet tämmöisiä veloituksia, joille ei ole mitään selitystä.
Ihan oikeasti siis uskot että Kelan työntekijät alkavat tehtailemaan petoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan tule antamaan mitään valtuutta...se on selvä...lopetan sitten vaikka te asiakkuuden enkä ole enää työvoiman käytettävissä ja eroan samalla myös reservistä.
Kiitän sinua. Et ole rasitteena sitten yhteiskunnalle. Kaikkien kannalta paras jos pystyy hankkimaan elantonsa ilman tukia.
Selvä. Mä voin tulla sun tilalle töihin ja sä voitkin sitten saada kenkää. Heti huomenna jooko?
Vierailija kirjoitti:
Tosi ahdistava ajatus työkyvyttömyyseläkeläisenä (kuntoutustuki). Valmiiksi jo erilainen olo ja ettei pysty vaikuttamaan omaan elämään. Nytkin pitää koko ajan avautua omasta elämästä että saisi tukia. Ja sit niitä tekstejä avataan joka kerta kun käyn hammaslääkärissä, päivystyksessä, missä vaan mikä ei ees liity työkyvyttömyyteen.
Niinpä. Vaaditaan yksityiskohtaiset tiedot ja hyvin henkilökohtaisista asioista kyse. Saatat joutua kertomaan elämäsi pahimmista asioista ja ne otetaan esille uudestaan ja uudestaan, et voi unohtaa. Muuten ei saa tukia tai kuntoutusta. Ahdistavaa!
Tämä hallitus ei tunnu tajuavan sitä, että asenne, että maan kansalaisia ei tarvitse arvostaa pätkän vertaa, aiheuttaa itsessään hallaa taloudelle ja monelle muullekin asialle tähän maahan liittyen.
Olen pakonomaisen rehellinen ihminen ja väsynyt tähän hallituksen epäluottamukseen kansalaisia kohtaan. Haluaisin muuttaa muualle heti, kun mahdollista. Ei siksi, että muualla olisi välttämättä paremmin asiat, mutta siksi, että tämä maa on ollut minulle niin rakas, ja satuttaa nähdä ja kokea, millaiseksi ilmapiiri on muuttunut. Haluan muuttaa muualle ja vaalia muistoja siitä Suomesta, joka oli minulle niin tärkeä.
"Työnantajallasi on muutosneuvottelut ja Kela mielellään myy työntekijöiden tietoja. Työnantaja katsoo, että tää kaverihan käy jatkuvasti alkossa ja saat kenkää. "
Kaikki virastot myyvät tietoja, jopa väestötietovirasto ja omakanta, mikäli et sitä erikseen kiellä. Myös kaupat myyvät tietoja siitä, millaisia ostoksia bonus-korttia vilauttamalla ostetaan.
Jos ihminen hakee Kelan tukia, niin ei hänellä pitäisi olla pankkitileillä salaisuuksia joten sen ei pitäisi myöskään silloin olla ongelma jos Kela voi nähdä pankkitilien tapahtumat. Kelan virkailija ei varmasti voi jatkossakaan syyttä tarkastella ihmisten pankkitilejä ja tämä varmasti myös varmistetaan jotenkin myös Kelan toimesta.
Paljon melua taas tyhjästä. Tilitiedot pitää antaa jo nyt, jos hakee sellaisia tukia, joihin varallisuus ja tulot vaikuttaa. Jos siis rehellisesti on ne tiedot antanut, niin nehän on jo kelan tiedossa, eikä muuta löydy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti siis uskot että Kelan työntekijät alkavat tehtailemaan petoksia?
Minä en sitä etukäteen voi sanoa. Kun siihen ei vaadita kuin yksi epärehellinen ihminen valtavan kokoisessa virastossa. Omakantaa urkitaan koko ajan ja oli myös Vastaamon tapaus.
Sitten on kanssa se mahdollisuus, että järjestelmä hakkeroidaan. Siinä on kansainvälisillekin hakkereille porkkanaa, kerta sitä kautta on pääsy miljoonien suomalaisten pankkitilien tietoihin.
Vierailija kirjoitti:
"Työnantajallasi on muutosneuvottelut ja Kela mielellään myy työntekijöiden tietoja. Työnantaja katsoo, että tää kaverihan käy jatkuvasti alkossa ja saat kenkää. "
Kaikki virastot myyvät tietoja, jopa väestötietovirasto ja omakanta, mikäli et sitä erikseen kiellä. Myös kaupat myyvät tietoja siitä, millaisia ostoksia bonus-korttia vilauttamalla ostetaan.
Ja seuraavaks joku virastoukkeli voi rakastua suhun ja saada susta pakkomielteen ja seuraavaks se käy kaikki rekisterit läpi ja käy savustaa muualta työpaikoilta pois jotta sais sut palkattua itelleen alaiseksi valtion virastoon.
Ajattelit että koitat perustaa tilin EU:n ulkopuolelle ja saada jotain tuloa sinne ja siirrettyä varoja tänne omaan käyttöön? Jos raha on kiertänyt minkään Euroopan pankin kautta se on jo kaiken seurannan piirissä.
Onnea vain kokeilemaan miten pankit hoitavat rahanpesun valvonnan. Voi olla että saat Kelan lisäksi myös poliisin tarkastamaan rahaliikenteesi.