Miksi täällä ihannoidaan diplomi-inssejä?
Koko ajan niistä joku kirjoittaa. Aika perus juttu.
Kommentit (105)
Mun mies on nyt DI, siis niiin fiksu ja osaa olla. Ja minäkin timmi salikissa. Oon vaan pitänyt rimaa korkealla ja nyt saan palkinnon.
Pakko olla, että yksi ja sama tyyppi kommentoi täällä lähes yksinään. Sen verran ylistävää ja suorastaan pakkomielteellistä tekstiä tuo jo on. Oma mieheni on DI, mutta niin on suvussa ja tuttavapiirissä heitä vaikka kuinka paljon ja ei ole mitään sen ihmeellisempää ainakaan mun silmissä. Oma mieheni työskentelee asiantuntijana ja palkka on jotain 7000€ eli ei nyt mitään sen kummempaa.
Kun kotimainen teknologiafirma palkkasi minut niin he sanoivat, että haluavat testata minut. Se sisälsi älykkyysosamäärän arvioinnin.
Tulos kerrottiin minulle: "Tämän tuotekehitysfirman työntekijät ovat keskimäärin tasolla 130. Olet ylittänyt tämän tason arvolla 135. Tarjoamme sinulle työsopimusta."
Hyväksyin. En ole katunut. Mutta vasta Teknillisessä Yliopistossa huomasin, että tässä maassa on oikeasti älykkäitä ihmisiä... Luulisi, että se näkyy jo aiemmin. Mutta ei se näy. Teknillisessä huomasin, että on olemassa fiksumpia kuin minä...
Todella vaativat on opinnot ja pitää olla erittäin lahjakas matemaattisesti, että ne saa tehtyä loppuun. Moni joutuu vaihtamaan AMK:n puolelle, kun ei paukut riitä. Eli arvostan kyllä korkealle, oma mies on DI niin tiedän mistä puhun. Palkkakehitys on huikea, alkuun sai kolmisen tonttua 20 vuotta sitten, mutta siitä se on noussut viisinumeroiseksi. Saa toki maksaa kovat verotkin, mutta jää siitä silti yli 6000 euroa käteen/kk. Eikä kaikki DI:t noin hyvin tienaa, mutta ihan mukavasti kuitenkin suurin osa. Ja ihan fiksuja lapsiakin ollaan saatu, vaikka itse olenkin vain FM eli en ole suorittanut mitään vaativaa tutkintoa.