Neloselta nyt Kaverille ei jätetä - Firman pikkujoulut
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
"Kiire on kova tulla selostamaan vaikka ei edes nimeä onnistu kirjoittamaan oikein."
Ole sinä vaiti hapannaama valittaja. Kuka tahansa tajuaa, että tuossa on ennakoivan tekstinsyötön tekemä virhe, pölvästi. Ona Kamu on muuten ihan tunnettu näyttelijä.
Pois päältä sitten se perkeleen ennakoiva. Kyllä tuo kommentti kuitenkin taisi olla tavallista tyhmemmän tyypin kirjoittama.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin liian usein oikeassakin elämässä myös tässä kaikki metatyöt ja käytännön hommat jäävät yhdelle keski-ikäiselle naiselle, joka on kuormittunut. Tuohon tämän tekemisen aikaan noita termejä ei tosin vielä käytetty. Olen nähnyt tämän parikin kertaa.
Tuossahan tuo metatyö on turhaa näpräämistä, joka kasautuu, kun niitä ei hoida ajoissa.
Jos olette katsoneet jakson ettekä vain kuulleet siitä tai katsoneet viisi minuuttia sieltä täältä, tajuatte kyllä homman pointin. Pomo delegoi innokkaalle alaiselleen pikkujoulujen järjestelyn, ja tämä päätti sitten toteuttaa kaikkien aikojen pikkujoulut. Hyppyytti juoksupoikaa hakemassa tietyn sävyisiä hyasintteja, leipoi yötä myöten pipareita ja hommasi itselleen oikein viimeisen päälle pikkujoulujen järjestelystressin. Ei hänen olisi tarvinnut muuta kuin hommata esiintyjät juhliin, vähän jotain koristetta ja riittävästi juotavaa.
Ona Kamun näin viimeksi, kun katsoin Ohjus-nimisen elokuvan Areenasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin liian usein oikeassakin elämässä myös tässä kaikki metatyöt ja käytännön hommat jäävät yhdelle keski-ikäiselle naiselle, joka on kuormittunut. Tuohon tämän tekemisen aikaan noita termejä ei tosin vielä käytetty. Olen nähnyt tämän parikin kertaa.
Ei jäänyt, vaan pomo oli antanut ne hänen vastuulleen. Nainen otti asian liian vakavasti ja menetti suhteellisuudentajunsa.
Mutta miksi pomo oletti, että yksi nainen ja juuri sellainen, joka yleensä tällaiset järjestää halusi sitten ei olisi halunnut tällaisen työtehtävän ja tosiaan hoitaa kaiken itse? Miksi tätä vastuuta ei jaettu useammalle henkilölle tai miksi pomo ei vaikka tehnyt järjestelyjä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jäänyt, vaan pomo oli antanut ne hänen vastuulleen. Nainen otti asian liian vakavasti ja menetti suhteellisuudentajunsa.
Eli oliko tyttö jälleen (olosuhteiden) uhri?
Ei. Häneltä puuttui organisointikykyä, priorisointi ja suhteellisuudentaju, kuten aiemmin jo kirjoitin.
Naisena olen sitä mieltä, ettei metatyö tarkoita tarpeetonta hössöttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi pomo oletti, että yksi nainen ja juuri sellainen, joka yleensä tällaiset järjestää halusi sitten ei olisi halunnut tällaisen työtehtävän ja tosiaan hoitaa kaiken itse? Miksi tätä vastuuta ei jaettu useammalle henkilölle tai miksi pomo ei vaikka tehnyt järjestelyjä itse?
Koska siitä ei olisi tullut tragikoomista Kaverille ei jätetä -jaksoa telkkariin, jos kaikki olisi mennyt kuten piti. Kyseessä on kuitenkin reippaasti liioiteltua fiktiota, vaikka moni saattaa itsensä tunnistaakin. Ei ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oliko tyttö jälleen (olosuhteiden) uhri?
Ei. Häneltä puuttui organisointikykyä, priorisointi ja suhteellisuudentaju, kuten aiemmin jo kirjoitin.
Naisena olen sitä mieltä, ettei metatyö tarkoita tarpeetonta hössöttämistä.
Juuri näin. Metatyö ei ole sähläämistä ja hössötystä, vaan vastuun ottamista siitä, että tarvittavat asiat tulee mietittyä ennakkoon eivätkä unohdu hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiire on kova tulla selostamaan vaikka ei edes nimeä onnistu kirjoittamaan oikein."
Ole sinä vaiti hapannaama valittaja. Kuka tahansa tajuaa, että tuossa on ennakoivan tekstinsyötön tekemä virhe, pölvästi. Ona Kamu on muuten ihan tunnettu näyttelijä.
Pois päältä sitten se perkeleen ennakoiva. Kyllä tuo kommentti kuitenkin taisi olla tavallista tyhmemmän tyypin kirjoittama.
Pidä sinä vaanhuoli omista asioistasi ja tyhmyydestäsi. Siinä riittää sulle hommaa enemmän kuin tarpeeksi.
Yhden kirjaimen virhe, joka korjattiin seuraavassa viestissä, ei ole iso virhe. Sinun vastenmielinen asenne sen sijaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hiljaa ääliö.
Kiitos vinkistä. Varmaan löytyy Ruudusta myös. Sain laatikoita uuniin ja mietin, että ei ole oikeen mitään mitä huvittaisi katsoa. Mutta toi on hauska, ja tulee joulufiilis.