Minkälainen sähkösopimus kannattaa ottaa pieneen yksiöön opiskelijalle?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö. Maksaa ehkä 10 €/kk+siirto.
Mihin saa yksiössä noin paljon menemään? Jos nyt edes puoletkin tuosta.
Joku v*tun kallis, täysin ylimitoitettu ja mahdollisimman pitkä määräaikainen.
Vierailija kirjoitti:
mahdollisimman pieni perusmaksu
Pörssisähköllä useilla yhtiöillä perusmaksu nolla euroa 6 - 12kk ajan ja sitten voi taas vaihtaa yhtiöö
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään väliä. Yksiön sähkönkulutus on niin pientä muutenkin.
Mutta kymppiki kk on rahaa. Perusmaksu 5,5€ ja sähkö 7.5snt/kwh. Tai pörssisähkö perusmaksu nolla ja 5snt/kwh.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään väliä. Yksiön sähkönkulutus on niin pientä muutenkin.
Ei niinkään pientä, jos kylppärissä lattialämmitys ja se kokoajan päällä.
Joku huoleton, jossa ei tule yllätyksiä.
Joillekin ehkä sopii, mutta itse en halunnut pörssisähköä tai edes vakiohintaista määräaikaista. Mulla on toistaiseksi voimassaoleva kuukausimaksullinen sähkösopimus Vattenfallilta. Maksaa 16,90 e / kk. "Saa" käyttää 125 kWh kuussa, ylimenevä sitten erillisen hinnaston mukaan. Mulla menee kuukaudessa kilowatteja 45-55. Siirto (Tampereen energia) on sitten ollut reilun 25 e / 3 kk.
Sähköhän ei maksa juuri mitään. Isompi hinta koostuukin kaikista muista kiinteistä maksuista mitä siihen päälle isketään, myyjän perusmaksu, verkkoyhtiön perusmaksu, siirtomaksu, sähkövero.
Vierailija kirjoitti:
Sähköhän ei maksa juuri mitään. Isompi hinta koostuukin kaikista muista kiinteistä maksuista mitä siihen päälle isketään, myyjän perusmaksu, verkkoyhtiön perusmaksu, siirtomaksu, sähkövero.
Niin, eikä kaupankaan tarjoukset kummoisia ole kun joutuu kumminkin maksamaan. Sama ottaa vierestä joka ei ole tarjouksessa.
Itse kyllä säästän siinä sähkössäkin ja ostan kaupasta tarjoustuotteita jopa ilta-alestakin.
Semmonen, jossa on perusmaksu 0e koko sopimuskauden ajan. Mieluummin määräaikainen niin saa käyttää sähköä milloin huvittaa eikä tarvi kytätä onko sähkö halpaa vai kallista. Esim. 12 kk määräaikainen, jossa hinta noin 7 snt/kWh.
Pienessä asunnossa suurin kulu on perusmaksu, jos sähkönsiirtomaksua ei lasketa koska siihen ei voi itse vaikuttaa. Myös pörssisähkö on OK samalla 0 e kk pysyvällä perusmaksulla, jos on valmiutta maksaa enemmän silloin kun sähkö on kallista. Opiskelijalle määräaikainen on ennustettavuuden kannalta mielestäni parempi vaihtoehto. Tällä hetkellä ei ehkä kannata tehdä pidempää kuin 12 kk sopimusta koska sähköhinta voi halventua selvästi seuraavan vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin saa yksiössä noin paljon menemään? Jos nyt edes puoletkin tuosta.
Meillä menee 20 €/kk+siirto kaksiossa 2 henkilön taloudessa. Siitä arvelin.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ehkä sopii, mutta itse en halunnut pörssisähköä tai edes vakiohintaista määräaikaista. Mulla on toistaiseksi voimassaoleva kuukausimaksullinen sähkösopimus Vattenfallilta. Maksaa 16,90 e / kk. "Saa" käyttää 125 kWh kuussa, ylimenevä sitten erillisen hinnaston mukaan. Mulla menee kuukaudessa kilowatteja 45-55. Siirto (Tampereen energia) on sitten ollut reilun 25 e / 3 kk.
Maksat järkyttävää ylihintaa sähköstäsi.
Pörssisähkö ilman perusmaksua, kaikista järkevin vaihtoehto. Etsit pörssisähkösopimuksen missä ei ole perusmaksua, jatkuvasti on sopimuksia tarjolla joissa 6 kk ilman perusmaksua. Sitten vain vaihtaa uuteen. Viime kuussa Eletralla oli pörssisähkösopimus ilman perusmaksua ja marginaalia 12 kk ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkösopimuksella maksaisit sähköstä alle 3 €/kk, nyt maksat 16,90 €/kk. Maksat niin paljon nyt että vaikka pörssisähkön kanssa tulisi joku hiukan kalliimpi aika niin jäisit siltä reilusti voitolle verrattuna tuohon nykyiseen sopimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkösopimuksella maksaisit sähköstä alle 3 €/kk, nyt maksat 16,90 €/kk. Maksat niin paljon nyt että vaikka pörssisähkön kanssa tulisi joku hiukan kalliimpi aika niin jäisit siltä reilusti voitolle verrattuna tuohon nykyiseen sopimukseen.
😂😂😂😂😂