Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö Lasse Lehtosenkin ottaa itseään buutseista kiinni ja lakata olemasta sairas, niinkuin köyhienkin

Vierailija
16.12.2025 |

Vai onko suhtautuminen eri, kun kyseessä on porvari. Itse henkilökohtaisesti toivon hännelle kaikkea hyvää, pikaista paranemista.

Olen vain huomannut, että empatia loppuu kun kyseessä on joku normaali duunari joka sairastuu, täälläkin riekutaan ja kiljutaan yötä päivää ja haukutaan heitä. Ihminen voi joutua työttömäksi, ihminen voi sairastua, kovan linjan fanaatikot haluavat köyhien vain kuolevan.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ja miksei voi tulla tavallisella koneella, kun kohta on kuitenkin taas työkunnossa? Kai itse maksaa koneen, kun itse sairauslomallaan päätti lähteä törttöilemään. 

No ei ole "kohta työkunnossa" kun on toukokuuhun saakka sairauslomalla. 

Missä sairaudessa on oikeasti noin pitkä sairausloma? Joku syöpäkö hänellä on? Miten on voinut saada tuollaisen sairausloman? Onhan tämä vähän härskiä sairastaa puoli vuotta veronmaksajien piikkiin, jos palkka juoksee sen ajan.

Miten se virkasuhteessa menee? Sehän oli Orpon hallitus, joka muutti Kelan pääjohtajan pestin 7 vuoden määräaikaisuudeksi, jota voi käytännössä olla lähes mahdotonta purkaa ilman erittäin painavaa syytä. 

Vierailija
42/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela loiset

Kauheaa miten Lasse Lehtosen sairastuminen estää Kelan toiminnan tervehdyttämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin ja miksei voi tulla tavallisella koneella, kun kohta on kuitenkin taas työkunnossa? Kai itse maksaa koneen, kun itse sairauslomallaan päätti lähteä törttöilemään. 

Missä sairaudessa on oikeasti noin pitkä sairausloma? Joku syöpäkö hänellä on? Miten on voinut saada tuollaisen sairausloman? Onhan tämä vähän härskiä sairastaa puoli vuotta veronmaksajien piikkiin, jos palkka juoksee sen ajan.

Voi voi kun näitä saikkuja on niin nähty, ja niitä ei sovi kenenkään kyseenalaistaa, vaikka vaikuttaisi todella typerältä. Niin että annetaanpa nyt Lassenkin rauhassa tervehtyä. Toivotaan, että pääsee pian palaamaan tärkeään työhönsä.

Vierailija
44/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nyt hän on pelkkä kuluerä, joten hänen tulisi pika pikaa ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä toimistolle olemaan tuottava

Vierailija
45/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huomio vain: kuinka helposti tavallinen pulliainen saa yli puoli vuotta sairauslomaa yhdellä kertaa. Kysyn vaan. Kyllä on herroilla eri säännöt näköjään.

Vierailija
46/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela loiset

Kauheaa miten Lasse Lehtosen sairastuminen estää Kelan toiminnan tervehdyttämisen.

Tarkoitatko, että sairas pääjohtaja Lehtonen on KELA loinen ja estää KELAn tervehtymisen?

Nopeasti Lehtosesta tuli KELAn asiakas. 

Vierailija
47/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vakava sairaus on kyseessä. 

En kuittailisi tästä nyt. 

Vierailija
48/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan hän ajatellut olla reilun vuoden sairauslomalla ja sen jälkeen jäädä eläkkeelle? Ihan selkeä virhevalinta johtajaksi. Monia hyviä hakijoita olisi ollut, mutta sitten tällainen valittiin.

Vierailija
49/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan tämä on hyvä juttu. Jokaisen firman, tai viraston pääjohtajat pitäisi laittaa käyttämään oman lafkan palveluja ja tuotteita. Lehtonenhan saa semmoista ruohonjuuritason touchia asioihin asiakkaan näkökulmasta, kun joutuu itse täyttelemään niitä Kelan sairauspäivärahan anomuksia ja lomakkeita. 

Itsehän en luota yhteenkään firmaan, jonka johtajat ei itse käytä niitä tuotteita henkilökohtaisesti. 

Vierailija
50/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kuolemansairas niin miksi salasi sairauden työhaastattelussa? 

Vierailija
51/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa tonkin pitkän saikun.

Tosin jos Kela-lääkärit pääsee antamaan lausunnon, niin se on oltava huomisaamulla kello 8:00 toimistolla töissä!

Vierailija
52/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vakavasti sairas, niin sitten ei ehkä ole sopiva henkilö eikä työkunnossa johtamaan Kelaa? Nyt on kuitenkin kyseessä taho, jolla on suuri vastuu tässä yhteiskunnassa kansalaisten perusturvasta ja hyvinvoinnista. 

Vierailija
53/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla ei voi käsittääkseni ketään erottaa tehtävistään. Saa nähdä pääseekö jatkamaan ylipäätään. Vakavista jutuista ei koskaan tiedä. 

Vierailija
54/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä silti lennähtää veronmaksajien piikkiin jonnekin kivaan paikkaan työasioissa!

Vierailija
55/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vakavasti sairas, niin sitten ei ehkä ole sopiva henkilö eikä työkunnossa johtamaan Kelaa? Nyt on kuitenkin kyseessä taho, jolla on suuri vastuu tässä yhteiskunnassa kansalaisten perusturvasta ja hyvinvoinnista. 

Tämä. Nyt sitten Kelan uudistukset ja muu vähänkään strategisempi johtaminen on ainakin puoli vuotta tauolla kun odotellaan josko Lasse tervehtyisi. 

Vierailija
56/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aivoinfarktiko hänellä oli?

Vierailija
57/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hekin tulevat sairastumaan, jos vanhaksi elävät. Ja aina tulee lisää ja lisää sairauksia sairauksien perään. 

Sairaus ei katso taloudellista tilannetta eikä säätyä. Ja jokainen meistä syntyy omanlaisena, omanlainen kehonvahvuus hallussaan, omanlainen ajatusmaailma sekä sen kohtaaminen eteentulevine tapahtumisineen.

Ja moni mollaaja saakin itse tuntea asioita mistä muita sairaita ennen mollasi, jollei sitten satu mitään äkkinäistä. 

En toivo kenellekkään sellaista, mutta olen vain tähän ikään mikä minulla on niin huomannut sen. 

Vierailija
58/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasse voisi lopettaa sen laiskottelun ja mennä TÖIHIN! Orpo ja Purra on sanoneet että työ on aina ensisijaista. Miksi eivät elä niin kuin opettavat?

Vierailija
59/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasse voisi lopettaa sen laiskottelun ja mennä TÖIHIN! Orpo ja Purra on sanoneet että työ on aina ensisijaista. Miksi eivät elä niin kuin opettavat?

Kyllähän Orpo oikein ylpeänä poseerasi mediassa ja kertoi kansalle, että "pitää elää kuten opettaa" kun poisti ne limpsa-automaatit säätytalolta säästötoimenpiteenä. Kaikki osallistuu näihin talkoisiin, sitten junailikin veroalen ja palkkionkorotuksen itselleen ja ministerien tuloluokkiin. 

Vierailija
60/135 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikillahan on rajoitteita. Töihin siitä tai sitten pelkälle työmarkkinatuelle. Kuukauden ruoat saa 20 eurolla kuten Kokoomuspolitiikko kertoi.