DeMoms 5
Teille tulee sit sama hääpäivä ku meilläkii on. Huh, kohta vuos avioelämää takana..
Ainii ja tämmönen äitien oma foorumi on rakennettu. Tervetuloota vaan kirjottelemaan sinne.
http://aitiklubi.palstani.com/index.htm
Kommentit (398)
Mitäs tänne kuuluu? :) aika hiljaista taas ollu kirjoittelun suhteen :/
Msol.. meilläki yöt rauhoittu kummasti ja yösyötöt jäi samantien pois kun siirreettiin tyttö omaa huoneeseen.. itekki saa paremmin nukuttuu, ku ei tartte jokaista kääntymistä varoo.. Mitenkäs teijän häävalmistelut?
Jii.. mitäs sinne kuuluu? Toivottavasti pääset pikapuolen kertoo hyviä uutisia tänne :)
Han.. Jokos Sampo kävelee?
Minun_.. Jokos vauva on syntynyt? :)
Meillä tyttö on alkanu pieniä matkoja kävelemään ja joitaki sanoja tulee :) tuntuu taas että pienessä ajassa opittu hirveesti uutta :) Muuten tänne ei ihmeempiä.. kovasti jo 1v synttäreitä ootellaan :)
Minttu ja pikku-neiti 11kk
Mavu.. Voi ku kiva ku sun yritys on lähten hyvin käyntiin ja tilauksia riittää:) ihania nuo vaipat.. :)
Noi mavun vaippasivut on kllä ihania! Jos me ei koskaa saada vaippaa niin saat mulle tehdä sitten xl mallia olevan vaipan että mä pääsen tavalla tai toisella koittamaan noita sun ihanuuksia :D
Joo, tänne ei kuulu muuta kuin odotusta. Nyt on menossa kp 65 1.11 on siis se lääkäri. Saa nähdä miten toi mahdollinen lakko vaikuttaa meidän hoitoihin, jos se alkaa 19.11. Jos noin 3000työntekijää lähtee, niin ei taida lapsettomuushoidot olla ihan tärkesjärjestyksessä ensimmäisenä.
Jotenkin semmonen olo että onkohan tässä mua tarkoitettukkaan äidiksi kun tää elämä näin heittelee. Mä oon jo jotenkin pieneltä osalta valistautunut siihen että me tallataan tää elämä läpi kahdestaan. Pitää vaan koittaa ettiä siitä ne hyvät puolet.
Koittakaahan taa aktivoitua, olisi kiva kuulla miten teidän pallerot jaksaa :)
Osaa kirjottaa :D Siis jos me ei koskaan saada Vauvaa niin siiten saat tehdä mulle ne jätti vaipat :) Olipas toikin viesti täynnä typoja, pitää varmaan painua nukkumaan ;)
Ei meillä ihan vielä kävellä, mutta kyllä konttaamallakin ehtii kukkaruukuille, johtojen kimppuun, laatikoita tonkimaan... ;) Eli kiirettä piisaa :D Sampolle on lopultakin tullut päivärytmi tuossa 7kk kohdalla. Eli hieman helpompi ennakoida päivien kulkua, kuin ennen. Vaihteleehan tuo yhäkin riippuen unien pituuksista ja aktiviteeteista, mutta pääsääntöisesti on vakiintunut :)
JII, kuis sulla noin pitkä kierto on tullut? :O Oot varmaan testaillakin ehtinyt? Äläkä yhtään mieti tuollaista, etteikö sua olis äidiksi tarkoitettu!! Teillä vaan on huonoa onnea matkassa :( Tiedän, että susta tulis erittäin välittävä ja rakastava äiti! En osaa taas sanoa mitään. Toivotan vain onnea matkaan kovasti! :) Toivotaan, ettei lakko viivästytä hirveän paljon hoitoja.
Han ja Sampo 8kk+
mulla täällä menkat myöhässä vaikka ne on tullu tähän asti tismalleen samaan aikaan joka kuukausi :S en ny muista kerroinko että kävin lääkärissä ja se lääkäri ronkki varmaan vartin eikä siltikään osannu sanoa oliko kierukka paikoillaan vai ei, että sen puolen ihan mahollista olla raskaana, mutta ois seny aika jännää jos yhen kerran jälkeen pamahtais paksuksi, siis ollaan n. kierron puolivälis oltu ilman kortonkia, muuten sitä sitte ollaan käytetty ku ei olla oltu varmoja onko se kierukka enää paikallansa.
no huomenna ajattelin testailla ja saa nähä mitä näyttää, jännää kyllä on, täs on jo kerenny sen verran miettiä että kolmas vois kyllä tulla jos on tullakseen, mutta jos nyt en raskaana ole niin ei me silti ehkäsyä jätetä pois, että sitte se saa siirtyä vielä muutamalla vuodella:)
että semmosta tänne kuuluu:D
Mavu, joko se testi on tehtynä?
*Miten niin malttamaton*...
mä tein jo eilen illalla testin ja negaa näytti ja tänään sitten alkoikimenkat kunnon kipujen kera:S no olipahan jännitystä hetken aikaa:)
maanantaina saaki sitte soittaa papa kokeen tulokset ja ajattelin siinä samalla ilmottaa että haluan kierukan pois, jos se ny ees sielä on, ku mulla on ruvennu kaikki kauhujutut pyöriin päässä että kierukka voi irota ja lähtee kohtuunpäin seikkaileen ja se voi olla vaarallista yms :S
mielummin sitä kortsua sitte käytän ku sitä ny muutenki käytetään melkeen aina.
Meillä ei onneksi ehkäisyä tarvitse juuri miettiä, kun kortsut on meille ykkösvaihtoehto. Ja vielä vuosiin ei tarvitse " vahingoistakaan" stressata, kun niitä lapsia haluan monta :)
Mieheltä äsken kysyin, että koska se haluaisi alkaa toista yrittämään. Ensin se sanoi, että sä varmaan nyt suutut, että lokakuussa se haluisi jättää ehkäisyn pois. Se kyllä sopii mulle, kun jos me tosiaan elokuussa mennään naimisiin niin silloin voidaan antaa kakkoselle lupa tulla :)
Mies haluisi ensin nauttia kunnon yöunistakin ennen kuin seuraava tulee. Vaikkakin sen ei tarvitse öisin nousta Melissan takia (mä kun aina itse nousen ja imetän ja sen jälkeen oon saanut vain laskea takas pinnasänkyyn, joka on toisessa huoneessa), mutta sen unet häiriintyy näyttävästi herkästi. Mä kyllä saan heti unesta kiinni, kun takaisin sänkyyn tuun, mutta mies joskus pyörii kauankin ennen kuin taas nukahtaa.
Meillä yhtä hulinaa yöunillemeno. Huomisesta lähtien aloitetaan iltapuurot ja annetaan aina samaan aikaan ja muutenkin yritetään mennä tietyn kaavan mukaan joka ilta, jos sillä sais unen tulemaan paremmin ettei tarvitse yliväsyneenä itkeskellä lähemmäs puolta yötä..
Olin tänään synnyttäneiden osastolla pikkuisia vauvoja katselemassa. Tai en mä niitä varsinaisesti ollut katselemassa vaan antamassa imetystukea ja -tietoutta äideillä, kun nyt on imetysviikko :)
täällä on ollu kyllä tosi hiljasta!
Me ollaan käymässä Lahden mummulassa, perjantaina jo tultiin. Jonski on tekemässä yhtä kattoprojektia täällä niin on ollu ihan kiva olla pidempään mummun ja papan kans :)
Mä kasvattelen mahaa, näyttää siltä ku olisin jo viimesillään.. tai ainaki tuntuu siltä! Konstalle on siis vissiin tulossa SISKO, niin se ultralääkäri sano :)
Miten teillä muilla menee?Joulua jo ootetaan ja arkea pyöritetään? Onko uusia plussia ilmestyny?! :)
Mä oon kanssa ihmetellyt, että missä kaikki on.
Ei tänne ainakaan plussia oo näkynyt, mutta eipä näykään hetkeen jossei ihme käy. Raskauskuume kyllä on koko ajan päällä, varsinkin kun Melissa alkaa olla aikamoinen vipeltä jo :) Nousee seisomaan ja konttaa kovaa! Tässä kuussa tulee täyteen jo 8kk ja mulla viimeinen kuukausi äityislomaa :( Tuntuis tosi ihmeelliseltä mennä nyt töihin ja jättää noin pieni hoitoon. Ei millään pärjäisi, kun Melissa on edelleen aikamoinen tissitakiainen :)
Onneksi talvi on kohta puolivälissä ja sitten mennä taas kohti kevättä :) (ja kohti meidän häitä, häämatkaa ja sitten ehkä uutta raskautta :)) Mun mielen täyttää myös nyt remontti ja sisustusasiat, kun muutetaan ensi vuonna ns. omaan asuntoon!!
Jotenkin täältä mun seudulta tulee vaan huonoja uutisia, joten mä jätän usein kuulumiset kertomatta :P Meillä oli aika siellä lekurissa ja eihän siitä mitään tullut. Pitkä tarina lyhykäisyydessään, me ei saada inssejä tai koeputkihedelmöityksiä julkisella puolella. Tän takaiskun takia sitten ollaan oltu maassa...Mulle määrätään clomit ja siinä se. Clomitkin saan vasta tammikuussa :P
Täällä valmistaudutaa viettämää 1v. synttäreitä.. huomenna olis ekat juhlat ja sunnuntaina toiset :) Tänää olis kova siivousurakka eessä ja kakun leipominen:P
Muuten tänne samaa vanhaa.. kauhia sterssi ton opinnätetyön kans.. tuntuu ettei se ikiin valmistu!!!:( muuten onneks koulua vähän.. tälläki viikolla vaa maanantaina:))
Paljon Napero sulla jo viikkoa on kertynyt?
Jiille uskoa tulevaan, vaikka varmasti välillä vaikeaa<3
EN löytänyt uusinta keskustelua.. en tiedä muistatteko mua? Mistä päin tätä porukkaa olikaan? Pitäiskö mun tehdä uudestaan toi alkukyselu kaava juttu? Täällä 21v mamma ja 9kk tytär. MItäs tänne kuuluu. Anteeksi etten ole kirjoitellut.
Mitäs muuta voisin kertoa?
Jiille paljon voimia <3
Kuluneeltahan tuo kuulostaa, mutta ei oikein ole sanoja, jotka lohduttavat tai luovat uskoa tulevaan...
Itse en ole jaksanut juurikaan kirjoitella, rankkoja aikoja raskaudessa elellään.
Päivä kerrallaan eteenpäin, pelon siivittäessä matkaa jatkuvasti.
Jokunen tovi vierähtäny siitä, kun viimeks kirjauduin vauva-lehen sivuille.
Mullon äippäloma vietettyloppu lokakuun lopulla. Tämän kuun oon olu kotihoidontuella kotona ja nyt lähen 3.12 takasin koulun penkille. 1.5 vuotta olis jälellä ja sit jatko opiskelut, kätilön ammatti on alkanu kiinnostamaan hiukan mut mietin sit lähemmin kuhan toi koulu on pulkassa.
3. lasta aletaan yrittämään aikasintaan ens vuoden loppupuolella, vaikka kuume olis kova.
Meijän poju on jatkanut toipumistaan, enää ei ole mitään lääkkeitä käytössä. Fysioterapia vaan 2x/vko, koska oikee käsi ei vieläkään tahtos olla suorana, vaan nyrkissä.
Tyttö täyttää kohta 2 vuotta. Onko tää mahollista et mä oo ollu jo 2 vuotta äiti? Tuntuu et lapset ois vielä mun pieniä vauvoja, mut kuopuskin on kohta jo 10 kk ja muuttumassa taaperoksi.
Mietteitä tarjoili MK.
Meillä aloitetaan yrittämään toista lasta ehkä tammikuussa!! :) Löysin ihanan hääpuvunkin, joka sopii raskausaikana tai ilman mahaakin. Kun nyt saatais edes juhlapaikka varattua..
Ikäsi: 18
Ammatti: opiskelija/ myyjä
Pidätkö työstäsi? rakastan :)
Miten asut? kerrostalossa poikakaverin kanssa
Kenen kanssa? ^^
Autosi: ei ole
Harrastuksesi? ei ole.. työ :D
Onko sinulla eläimiä? ei
Lapsia? plussaa odotetaan<3
Lempi¿
Ruoka? kaikki menee :)
Juoma? Miato :)
Ruokaravintola? jaa a.. marziano :D
Herkku? -salmiakki
Tv-sarja? -täydelliset naiset, pako
Eläimesi? -koira
Bändisi? -jaa a
Kumpi?
Kahvi/Tee? -tee
Riisi/Pasta? -pasta
Kala/Liha? -liha
Avio/Avoliitto? -avio
Järvi/Meri -järvi
Kesä/Talvi -KESÄ<3
Mansikka/Vadelma? -mansikka
Hevi/pop? -pop
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? -joo :)
Kytännyt naapuriasi? - joo :)
Ihastunut naapuriisi? - een
Ihastunut työtoveriisi? - joo :D
Huijannut pomoasi? - een
Halannut puita? - en :D
Pettänyt kumppaniasi? - joo :/
Tullut petetyksi rakkaudessa? - joo
Uskotko¿?
Joulupukkiin? - en
Naapuriin? - joo :D
Katujyrään? - ?
Rakkauteen ensisilmäyksellä? -kyllä<3
Rölli-peikkoon? -en
Itseesi? -aina :)
Tulevaisuuteen? - juu
Vanhempiasi? - joskus :D
Missäs kaikki luuraa? Laukkiskin on jo kohta kahden lapsen äiti :) Mä en luen vauva-lehden muita juttuja, tätä vain käyn joskus katsomassa ja sen takia ei aina tuu niin usein käytyä.
Melissa on puhjennut ensimmäinen hammas!! Kyllä sitä odotettiinkin, tässä kuussa tulee huimat 10kk jo täyteen. Ens kuun jälkeen onkin sitten jo edessä 1v. synttärit! Ja sitten on taas kesäkin edessä :)
Niin täällä siis kirjottelee entinen NAPERO ;)
Meijän neiti on jo 6 viikkoa! Pääsiäis lauantaina pidettiin ristiäiset täällä meidän kotona, paikalla oli mummut ja papat sekä kummit joten kiva pieni tilaisuus :) Ja nimeksi pikkuselle tuli Vilma Lyydia <3
Mies on ollu lomautettuna siitä asti ku vauva syntyi ja pientä paniikkia alkaa iskemään päälle että mistä niitä töistä keksis..tai siis uutta paikkaa hakee ku entisestä on saanu tarpeekseen :) jotain hommia on kyllä löytyny että ruuassa on pysytty mutta kyllä tämmönen epävarmuus on raastavaa..
mutta eilenhän oli se päivä ku saatiin ensimäisen kerran huimat 210,50e lapsilisää:)
mitäs mä Vilmasta kertoisin.. se on aika tyytyväinen tapaus :) muutamana iltana on ollu mahanväänteitä ja niitä on sitte itketty mutta muuten on saatu jo ihania hymyjä ja sulosia ääniä vauvalta :) mutta sairasteltu on sitte taas koko vuoden edestä. Ensin oltiin reilu kaks viikkoa siinä kauheessa flunssassa ja vauvaki oli ihan tukossa. sitte tuli konstalle mahatauti ja se oksensi pari päivää.. sitte vauvalla oli silmätulehdus ja lopuksi minä olin mahataudissa. kuukausi ns. neljän seinän sisällä niin alkaa tuntumaan että mitä se sosiaalinen elämä oikeen on?nyt tuntuu että jos sitä joskus vielä ois terve.. :)
nyt tuo pikku emäntä alkaa heräileen aamu-unilta ja konsta on papan kans ulkona joten saan kerranki rauhassa syötettyä vauvaa :D
HAN: ois kiva nähä joskus sua ja sampoa! :)