DeMoms 5
Teille tulee sit sama hääpäivä ku meilläkii on. Huh, kohta vuos avioelämää takana..
Ainii ja tämmönen äitien oma foorumi on rakennettu. Tervetuloota vaan kirjottelemaan sinne.
http://aitiklubi.palstani.com/index.htm
Kommentit (398)
Tulin kertomaan että poika on jo 8kk ja istuu, konttaa, nousee tukea vasten seisomaan ja kävelee tukia vasten. Sopivia kiinteitä ruokia on suunnilleen kuusi.
Kiva kuulla mortemistakin ja tsemppiä Jiille! Olette olleet ajatuksissani.
Tulkaapas kertoo kuulumisia? :) zuzusta eikä mustasta kissasta oo kuulunu aikaihin mitää! :(
Jii.. Toivotaa tärppää!! :))
Aurinkoista loppu kesää kaikille.. !!
-minttu ja tytsy koht 9kk-
Laiskana kopsasin tän tuolta lapsettomuusketjusta... :[
Eilen illalla panikoin että ovis olisi mennyt jo kun oli kamalaa paineen tunnetta alavatsassa oikealla puolella, eli siellä jossa se iso munarakkula sitten möllöttää.
No, ei ollut rakkula hävinnyt, siellä se oli oikealla puolella 18mm kokoisena, ei ollut kasvanut viime kerrasta mutta muuttanut muotoaan. Lääkäri sanoi että nyt on hyvä aika tehdä inssi, juurikin tuon muutoksen takia, mutta ärsyttää kun ei tiedä että missä vaiheessa se puhkeaa. Kohdussa oli kamalasti limaa, 10mm, eli jos ei tärppää runsas vuoto tulossa...
Pesun jälkeen siittiöitä oli 11miljoonaa, ja likkuvuus oli 96%. Vime inssissä siittiöitä oli yli puolet enemmän, 24miljoonaa ja liikkuvuus oli suht sama. Viimeksi oli tosiaan kaksi munarakkulaakin, eli periaatteessa puolet huonommalla varustuksella mennään tässä kierrossa.
Jotenkin kökkö olo, tässä vaiheessa jo semmonen olo että ei tärpännyt :(
Kiva nähdä Dagnya pitkästä aikaa, mitens teillä muuten jaksellaan rakan alun jälkeen?
koskas jii sitte saa tietää varmasti tärppäskö vai ei?
meillä muutto edessä ensviikon jälkeen:D vihdoin ja viimein, käytiin viime sunnuntaina ja lattiat oli jo laitettu, vielä puuttuu sauna, kodinkoneet, lattialistat ja jotain pientä hienosäätöä:)
meilläki vissiin vanhemman koiran lopetus edessä:( sillä on vattassa isohko patti keskellä vattaa, lääkärikään ei oikee tienny mikä se oli, käski vaan tulla uudestaan jos kasvaa tai rupee aristamaan, no nyt se sitte on ruvennu kuseksimaan ja paskomaan sisälle vaikka ennen se on tehnhy hätänsä pihalle/pyytäny pihalle, ja eilen se kävi rajusti pienemmän koiran kimppuun, sen tappelun jälkee pienempi ryki pikkusen verta ja huuli auki pikkusen:(
ja sama juttu tänään, mutta saatiin niiden tappelu ajois keskeytettyä, siinä tosin saatto olla yks makupala josta se rupes pomottaan.
iha ihme juttu, ku muuten ollu niin kiltti ja mukava koira ja nyt yhtäkkiä tollanen:O iskä jo kauhuissaan sanoi, että menkää ny lopettaan ennenku se tenavien päälle käy:O
se kyllä joskus saattaa niillekki äristä jos jompa kumpi ottaa turkista kiinni tai seuraa sitä:(
no katotaan mitä tapahtuu jatkossa.
nyt jatkan hommia:) ja jiille tsemppiä hirveesti!!
Jos menkat ei ole alkanut ennen sitä. Viimeksi ne alko alle 2 viikkoa inssin jälkeen, saa nähdä mitä nyt käy :) Kotona kanssa kovat yritykset vielä, ajateltiin että kuksitaan suhteellisen säännöllisesti 24 tunnin välein, onpahan siellä sitten aina joku tuore tapaus odottamassa munista ;)
Voi mavu, ikävää jos haukku joudutaan lopettamaan :' ( Meillä olisi kissalla sama edessä, vielä se on sen välttänyt, kun aina kun me ollaan lopettamassa sitä, se yhtäkkiä äkki paranee ja sitten se on ihan kunnossa! Saa nähdä milloin se ei enää jaksa tsempata, ei silläkään montaa elämää ole jäljellä :(
Paljon rapsuja teidän vanhukselle!
Jiille tsemppiä! Eihän siihen raskautumiseen tarvita kuin yksi siittiö ;)
Mavu: Harmi, kun koiranne on kipeä :(
Meillä Jeni taas pissasi eilen aamuyöstä sisälle. En tiedä johtuiko siitä, kun päivällä meillä oli kylässä toinen vauva. Niin stressiherkkä.
Meillä on tänään 2v. kihlapäivä :) Sen kunniaksi käytiin katsomassa yhtä ihanaa hääjuhlapaikkaa. Oli vaan aika kallis paikka.. n. 25-32e per henkilö ja siihen sisältyy juhla-aterian, kahvitukset, onnittelumaljat ja tilan vuokrat. Halvimmillaan siis 1500e :O Mutta ihana paikka maalaishäille.
Jos haluaa käydä kattomassa sitä juhlapaikkaa niin tässä on sivut:
http://www.ruutinkartano.com/index.html Paikka oli hienompi luonnossa ;)
Tänään suunnitelmissa vielä tehdä ruokaa ja olla kahdestaan ja sitten nukkumaan. Oon niin poikki, kun oltiin naapurin äidin kanssa shoppailemassa. Löysin kirpparilta paljon ihania vauvanvaatteita :)
Nyt pitää mennä nukuttamaan Melissaa, kun se on koko ajan herännyt miehen laitettua sitä sänkyyn. Kun kerrankin olis saanut olla vaan.. Mies on koko viikon käynyt salilla ja mä oon pessyt mattoja..
Minäkii laiskana ja kiiruksessa kopsasin viereisestä topicista)
Tää mamma on enimmäkseen pyörimässä nuoretaidit.fi sivustolla. Sieltä löytyy muuten muitakin meitä vauvalaisia ;)
Tuolta omasta tammenterhepinosta mikä meil on tuli niin kyylätty paikka et oon miettiny nyt et haluunko et kuka tahasa lueskelee..Eli siis tammikset häippäs iso osa yahoon suljettuun ryhmään.Mää kyl voisin sinne jotain samantekevää kirjotella mut ei oo enää pinon tekijöitä ja mää kumminkii ki9rjottelen tuolla foorumilla Tammiksien pinossa + yahoossa peräti 3:ssa ryhmässä.
Toivottavasti tää palsta ei tuu kettuilun uhriks. Aihe on smmonen et helposti vois joku alkaa päätään aukomaan.
No mutta:
Meillon itkut melkeimpä kokonaan loppunu. Syynä itkuihin oli sit maitoallergia. Nyt poju juo neocatee ja tänään saa 5. päivää sit perunaakin.Toistaseks ei ainakaa potusta oo tullu mitään oireita, joten huomen ois tarkotus kukkiskaalikii ottaa mukaan. Tai parsakaali.
t: MK kera 1 wee 8 kk tytön ja 27.1.07 syntyneen poijan.
MSOL, miehen kaverin vanhemmat omistaa ton Ruutin kartanon :) Maailma on pieni :D
Hiljaista ollut täällä.. :O
Melissa täytti tänään 5kk!! Neiti nukahti puoli tuntia sitten päiväunille ja tosi helposti. Hetken aikaa oli tissillä ja jäi sitten nukkumaan yksikseen. Pitäisköhän munkin mennä nukkumaan.. Kerrankin sais vähän olla, mutta tekee mieli itsekin mennä. Ollaankin tänään herätty jo seitsemältä, kun mies nousi siihen aikaan.
Meillä oli viikonloppuna kolme poikaakin hoidossa ja anoppi oli mukana myös. Lauantaista sunnuntaihin olivat. Mukavaa oli :)
Täällä on tosiaan ollut aika hiljasta, vieläkö porukka on kesälaitumilla ja poissa ruudun äärestä?
Mulla alko tänään piinaviikko, eli viikon päästä testaillaan, jos menkat ei ole alkanut ennen sitä. Kovasti koitan olla rakentelematta pilvilinnoja, mutta ne vaan tuppaa kasaantumaan, ja sitten tiputaan korkeelta :/
Onko kellään ollut nenän tukkosuutta raskauden alussa? Mä luin että näin saattaa käydä ja mulla on alkanut kamala nuha, siis ei muita oireita kuin räkäily. Nyt tosin on kesäflunssaa liikkeellä, mutta sitä vaan toivoo ja uskoo jokaiseen oireeseen joka tulee vastaan...
no jos mä en ihan väärin muista niin mun mielestä mulla on kummassakin raskaudessa tullu viim. 8vko:lla flunssa tai jotenki ainaki ollu kipeenä.
ensviikolla muutto edessä, sitte ollaani nettipimennossa jonku aikaa:( mitenköhän mä pärjään sen ajan:D
mutta jii tuu sitte heti kertomaan kun oot testannu!
nyt täytyy taas mennä, kattomaan csi:tä:D
Jiillä alkaa olemaa jännät päivät käsillä <3 Mieki tääl jännäilen kovasti siun puolesta.. !!
Ihanan näkönen paikka tuo Ruutinkartano :) Mitenkäs muuten Msol teijän hääjärjestelyt on alkaneet?
Mie kovast oon tolle miehelle yrittän vihjailla, et vois kosintaa alkaa kuulumaa, kun haluisin kans nii alkaa jo pikkuhiljaa omia häitä suunnittelemaa, mut eipä oo viel kosintaa näkyny :D Ehkä jonain päivänä sit kun vähiten sitä ootan <3 Jos saa kysyä, nii paljo suurin piirtein teidän (ketkä ootte jo naimisissa) häät on maksaneet ja paljon teil on vieraita ollu?
Mitäs Laukkikselle? onkos masu kasvan jo kovasti?? :) Mie niin siitä pikku kakkosesta kuumeilen.. vuoden päästä jos alkais yritys ;) Pitää vaa yrittää mies saada lämpenee ajatukseen :) Ollaa kyl puhuttu et 2-3 v ois hyvä ikä ero.., mut eipä sitä koskaa tiiä mitä täs elämässä etee tulee..
Mieki ens kuussa palaan taas koulunpenkille.. :/ onneks kouluu ei oo nyt alkuu mitenkää kauheesti.. yks 6 viikon harjottelu pitäs suorittaa ja sit sen jälkee on vaa muutama kurssi käytävän.. ja joululoma alkaa jo joulukuun puolessa välissä :)
Eipä täs täl kertaa sen kummempia.. toivottavast saadaa vähän eloa tähän palstaan kun alkaa taas syksyn arki :)
-minttu ja pikku-neiti 9kk-
Nykyään meillä menee aika kivasti tuon pienen allergikon kanssa. Neljä ruoka-aineita on käytössä ja iso kasa on kokeiltu ja todettu sopimattomiksi. Ihan hyvin kuitenkin sujuu arki nyt. Odottelen vielä että viitsisivät sairaalassa diagnosoida pojalle sen astman että saataisiin lääkkeet kotiin. Nyt joutuu joka flunssasta viemään pojan sairaalalle lääkkeitä hengittelemään, koska vauvoille ei astmadiagnoosia herkästi tehdä. Vähintään kolme selvää, pahaa astmakohtausta pitää hoitohenkilökunnan todistaa ennen kuin saadaan asiasta selvyyttä.
Kuukauden päästä mennään ravintoterapeutille, hän sitten ohjailee eteenpäin ruokien kanssa.
Häävalmistelut tuntui junnaavan tuon Ruutin kartanon jälkeen, kun en oikein tiennyt mikä olis sopiva paikka meidän häille. Nyt tänään netissä kierrellyt sivuja ja lähetellut maileja. Maalaistyyppiset häät haluisin ja monta mahd. sopivia paikkoja kyllä onneksi löytyy; kartanoita ja vanhoja myllyjä yms.
Tällä viikolla voisi soittaa kirkkoon ja varata vihkimisajan, jos näin aikaisin pystyy varamaan.
Mikä teidän mielestä olisi hyvä vihkimisaika? Itse oon miettinyt klo. 13.00. 9.8.08 on nyt sitten sovittu päivä.
Eilen katselin häämatkoja ja aika varmasti mennään Kroatiin häämatkalle :) Saa nähdä nyt kuinka saadaan rahat kaikkeen tähän riittämään, kun pitää mulle ostaa vielä hääpuku, kummallekin vihkisormus (mies kadotti mereen kihlasormuksensa mihin oli tarkoitus kaivertaa vihkipäivä eikä olisi tarvinnut erikseen ostaa toista sormusta) + muut pikkujutut. Toivottavasti kummankin vanhemmat auttais vähän rahallisesti.
MSOL: Mulla on mun hääpuku myynnissä ;) *VinkVink* Toi aika on niin ihanaa, häiden suunnittelu..No toivottavasti itse ei enää sitä pääse tekemään :D
Juu, täällä alko menkat ja testi näytti negaa. Fiilikset on vähän haikeat...Nyt tässä pohditaan josko mentäs lääkärin lähetteellä (jos se semmosen kirjottaa) julkiselle puolelle ivf*:n kun ne tosiaan tuolla yksityisellä on lääkkeineen pari tonnia. Saa nähdä miten meidän käy!
Jos me nyt syystä tai toisesta ei saada sitä lähetettä, niin sitten breikkiä pukkaa. Ei vaan haluais luovuttaa vaikka tää onkin niin rankkaa...
*koeputkihedelmöitys
Aktivoitukaahan taas tää on ihan pölynen ketju!
Minkälainen ja minkä kokonen puku sulla on myynnissä? Oon kokoa S.
Mä en kovin niin häiden suunnittelusta piittaa. Ihan kivaahan se on, mutta stressiä ja suhteen pilaajaan tästä en halua. Mies kun ei piittaa niin juhlista. Joten haluisin juhlapaikan missä se juhlapaikka hoitais kaiken meidän puolesta, ruoat, siivoukset yms. Meidän tarttis vaan hankkia juhlapuvut, vihkisormukset ja kutsukortiti tehdä ja lähettää.
Melissa se edelleen nukkuu ja meillä olisi suunnitelmissa naapurin kanssa mennä vauvakahvilaan. Eilen me kummatkin nukuttiin lähemmäs kahteentoista! Tänään en kyllä samaa halua, joten käyn kyllä kohta herättelemässä. Ajattelin, että oltais Melissan kanssa yhdessä käyty suihkussa, mutta kun neiti vaan nukkuu niin pitää vissiin yksin käydä. Puoli tuntia on enää aikaa valmistautua.
noniin, nyt sitten käytiin eilen lopettamassa meidän vanhempi koira:(
otti se kyllä koville, mutta helpottaa ku tietää että sillä on nyt parempi olla.
ne oli taas vissiin nuoremmankanssa tapellut toissa päivänä kun sillä joka lopetettiin, aivasteli ihan täysiä ja verta vaan roiskui nenästä:( tai sitte se oli jotain muuta.
mutta eiköhän se tästä ajankans helpota eikä kokoaikaa vaan mieti asiaa.
nuorempi koira ei oo mitenkään osottanu että kaipais/ettis vanhempaa, että ei ne sitte kovin hyvin enää toimeen tullu.
tänään viedään eka kuorma uudelle asunnolle ja huomenna sitte loput:)
että huomisesta lähtien taas ollaan nettipimennossa jonku aikaa.
Mä taidan olla vähän isompi kuin sinä sitten, mun puku oli kokoa 40 mutta sitä kyllä kavennettiin, mutta sulle se on sitten liian iso :)
Mavu: Otan osaa! Me lopetettiin meidän kissa tiistaina, ja vieläkin vaan surettaa. Tuo koira ettii ja itkseskelee koko ajan kissan perään ja nukkuu tossa sohvan selkänojan päällä missä on eniten kisun hajuja. Rankkaa se on, mutta pitää vaan miettiä että nekin on nyt paremmassa paikassa...
Multa semmosia kuulumisia että eihän mun pää kestänyt mitään hoitotaukoa, ja tehtiin miehen kanssa semmonen kompromissi että mennään kunnalliseen jonoon. Meidän lekuri kirjotti meille lähetteen sinne ja nyt odotetaan ensiaikaa naistenklinikalle. Saa nähdä kauan tässä jonossa täytyy olla.
Nyt olisi taas vasemman munasarjan vuoro, eli tässä kierrossa ei ole mahdollisuutta raskautua, voi ottaa vähän iisimmin. Ens kuussa sitten luomu yritys kun ei varmaan vielä olla päästy julkiselle puolelle, jonot taitaa olla puolen vuoden luokkaa. :/
Haleja kaikille ja Mavulle onnea uuteen kotiin! :)
MSOL: Mulla on kanssa hääpuku myynnissä :)
Koko on n.34-36.
Joku olikin jo meidänkin kuulumisia kysellyt.
Hyvinhän meillä menee, poika on jo iso mies, koko ajan oppii jotain uutta yms.
Raskaus etenee, huomenna ollaan jo puolivälissä :)
Edelleen voin pahoin ja oksennankin usein...
Nyt on ensimmäinen lekuri reissu takana ja toinen edessä perjantaina. Vasen munasarja ei vieläkään tee rakkuloita, oikealla puolella oli yksi muna :) Inssi on edessä joko perjantaina tai sitten maanantaina :) Jännittää!!!
Juu, musta on kyllä välillä " hassua" tulla tänne teille äideille kertomaan siitä miten me käydään hoidoissa, ja välillä on aina ulkopuolinen olo, mutta mä uskon että me joku kaunis päivä saadaan ton ukon kanssa liittyä vanhempien joukkoon ja saadaan terve lapsi sylin tälle puolen.
Kiitos kaikille tsempistä, tulen sitten pyörähtämään ja kertomaan että missä vaiheessa inssi tehtiin ja mitkä oli ennusteet :)