DeMoms 5
Teille tulee sit sama hääpäivä ku meilläkii on. Huh, kohta vuos avioelämää takana..
Ainii ja tämmönen äitien oma foorumi on rakennettu. Tervetuloota vaan kirjottelemaan sinne.
http://aitiklubi.palstani.com/index.htm
Kommentit (398)
Silmäilin vähän uusia viestejä, että edes hiukan olen asioista perillä.
mavu: Ikävää, että jouduitte lopettamaan koiranne. Minkä ikäinen?
Nyt meneillään rv 33+4 eli alkaa olla loppusuoraa jo. Koulussa yritän olla ihan loppuun saakka. Väsyttää vaan juoksuttaa ensin aamulla lapset päivähoitoon ja sitten löntystellä itse vielä koululle. Auto olisi kova sana, mutta sellaista ei enää meidän taloudessa ole. Jos siskoni ostaa itselleen auton, niin sitten ehkä voisi irrota auto porukoilta. Vanhemmille kummallekin jää omat autot ja minä saisin kolmannen " ylimääräisen" . Siskoni on jo aika hyvällä mallilla auton ostossa. Vihdoinkin löytynyt auto, jonka haluaa. Tosin vielä koeajamatta, mutta hinta ei ole kovin paha. Pari tonnia edullisempi kuin paljonko oli valmis pistämään. Kaikkia varmaan siskoni autoasiat kiinnostaa :D Kuitenkin tarinan pääkohtana oli, että jospa saamme porukoilta auton käyttöön, ettei tarvitse koko syksyä linkuttaa hoitoon ja kouluun. Kävely nimittäin ei ole minulla tällä hetkellä sitä nopeinta laatua, kun vähän paikkoja särkee. Tätä ei ole ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa, mutta 3.odotus ilmeisesti liikaa ;)
Vauvelimme on ilmeisesti poika. Uhkaavasti siltä näyttää. Ajattelin vielä ultrauttaa lasten ukilla, kunhan pääsemme Kuopioon joskus. Toki hänellä on joku kannettavakin malli, mutta en tiedä, onko paikan päällä oleva laite parempi. Haluan varmistusta, onko siellä ihan varmasti nyt ne kivekset vai ei. Olisi kiva ostellakin jotain vauvalle, mutta eipä tässä uskalla ihmeitä alkaa ostelemaan vielä.
Ikäsi: 17
Ammatti: opiskelija( lähihoitaja)
Pidätkö työstäsi?
Miten asut? KT:ssa
Kenen kanssa? kihlatun
Autosi: -
Harrastuksesi? -
Onko sinulla eläimiä? ei
Lapsia? ei...vielä
Lempi¿
Ruoka? apua :S
Juoma? vesi ja kaakao
Ruokaravintola? rosso
Herkku? suklaa..hmm...
Tv-sarja? salkkarit, serrano, tuhkimotarina
Eläimesi? apina
Bändisi? :S
Kumpi?
Kahvi/Tee? K
Riisi/Pasta? P
Kala/Liha? L
Avio/Avoliitto? Avo
Järvi/Meri - J
Kesä/Talvi - K
Mansikka/Vadelma? - V
Hevi/pop? - P
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? K
Kytännyt naapuriasi? K
Ihastunut naapuriisi? E
Ihastunut työtoveriisi? E
Huijannut pomoasi? E
Halannut puita? K
Pettänyt kumppaniasi? E
Tullut petetyksi rakkaudessa? KYLLÄ!
Uskotko¿?
Joulupukkiin? E
Naapuriin? K
Katujyrään? E
Rakkauteen ensisilmäyksellä? K
Rölli-peikkoon? K... omaan kultaan
Itseesi? K
Tulevaisuuteen? Joskus
Vanhempiasi? Joskus
Biisi: Tahdon oikeesti olla sinun enkä vain leikisti rakastaa. Kanssas oikeesti kokea kaiken, mitä ollut on unelmaa. Tahdon syliisi painaa pääni, tahdon lämpöösi nukahtaa. Olla kanssasi oikeesti onnellinen, sua oikeesti rakastaa.
[color=deeppink]Hiljaista on tosiaan ollut, demomsit tuntuu uhkaavasti hiljenevän :( Vaan enpä itsekään ole ollut kovin aktiivinen, täytyy myöntää.
Sampo on tänään 7kk, istuu, konttaa, nousee tukea vasten. Tosin oppinut jo muutama viikkoa sitten istumaan ja konttaamaan yms. Ekan kerran S nousi istumaan jo 5,5kk iässä, mutta vasta vähän yli 6kk alkoi tekemään sitä jatkuvasti. Ottanut askeleitakin.
JII, voi itku kun ei onnistu! :( Niin siis onko teillä seuraavaksi se IVF? Se on jo sen verran kovempi hoito, että positiivisia tuloksia voi varmasti odottaa :)
Hei mut nyt meen juomaan kahvia, kun Sampo pitkästä aikaa jopa nukkuu.... :O
Han ja Sampo 7kk[/color]
Jos hääpukuansa haluaa kaupitella niin kuvaa ja viestiä voi laittaa tänne: meira_lehtio@hotmail.com.
Tosin oon suunnitellut, että jos teettäisin hääpuvun.
Oltiin miehen kanssa laiskoja ja haettiin valmisruokaa. Melissa on jo nukkunut 2h päikkäreitä. Nukahtaa tosi hyvin nykyisin päiväunille vaunuun :)
Meillä alotetaan kohta kiinteiden maistelu :) Bataatilla ajattelín aloittaa. Millä te aloitte aloittaneet?
Laitoin MSOL:ille meseen kuvia puvusta, kerro jos kiinnostaa :)
Täällä on ollut koko päivän tosi ankeeta, harmaata ja sateista.
Itse asiassa oon vieläkin yöpuvussa, hups...
onpahan aikaa, kun tännekkin oon kirjoitellut :/ Oon kirjotellut enemmän tuolla nuoretaidit.fissä.
Han: Hui, kun sampo on jo iso, vastahan se käänty masulleen :)
Jii: Harmi, kun ei vieläkään lykästänyt teitä, toivotaan parasta seuraavalle yritykselle :)
Onnea Msolille häiden johdosta näin etukäteen!
Vähän meidän kuulumisia... Ronja on kasvanut hurjaa vauhtia :O Painaa kuutisen kiloa ja on reilu 60 cm pitkä. Msol kysyi kiinteistä. Mekin aloitellaan noita kiinteitä maistelemaan varmaankin tän kuun lopussa, kun tyttö täyttää 4kk. Ajattelin antaa joko perunaa/porkkanaa. En vielä tarkemmin oo miettinyt, mutta seuraavassa neuvolassa kyselen tarkemmin. Muuten meillä menee hyvin, tyttö nukkuu ja syö hyvin. Välillä on masu kipeä, kun ahmii itsensä niin täyteen, mutta eipä paljon muuten ole kitissy. Vaihdettiin d-vitamiini merkkiä, niin on mahakivut vähentyneet. Tosin nuo jekovitit on Yök, Ronja aina puistattelee koko vartaloaan, kun laitetaan tipat :D
Vauva muskarissa ollaan käyty ja tyttö on tykännyt. Hampaita varmaan alkaa puskemaan ikenet valkoisena ja kaikki vaatteet ihan kuolassa kokoajan. Toivottavasti ei tulis ihan vielä niitä hamppeja, kun imetys on sitten varmaan inhottavampaa :/
Meille on tulossa vieraita, joten en jouda enempää rupattelemaan.
Piristävää syksyn alkua kaikille!
zuzu ja Ronsku 3kk+5pv
En oo miekää ehtin aikoihin kirjotella kun on täs ollu kaikenlaista puuhasteltavaa :) Tyttö kasvaa kovaa vauhtia.. 1v. synttärit lähenee kovaa vauhtia! :O en voi jotenkaa uskoo et tää aika on menny näin nopsaa!! äippälomaki loppu jo.. ja viikon päästä pitäs mennä kouluu :`( Tuntuu jotenki nii kurjalta laittaa noin pieni hoitoo.. :( onneks ei tartte olla ku 2-3 päivää viikos, mut on sekin liikaa.. ! mul on nii kauheen huono omatunto siitä.. mie oon ollu aina sitä mieltä et oon sen 3v kotona ja sit töihin.. mut eipä se nyt onnistunu.. :(
Msol: Myö alotettii kiinteitten maistelu perunalla ja sen jälkee porkkanaa :)
Han: Onpas sampoki jo iso poika :) ja osaaki kaikenlaista :)
Kiva kuulla Zuzusta ja Ronjastakin pitkästä aikaa :)
Nyt taas koti hommien pariin..
Minttu ja tytteli 9,5kk
MINTTU, osaan kyllä kuvitella miltä tuntuu viedä pieni hoitoon :( Mullakin oli joskus haaveena hoitaa 3v. asti kotona, mutta nyt näyttää siltä, että hoidan n. 2v. asti. Ja alussa ajattelin, että palaan jouluun kun Sampo on n. 1v., mutta yhdessä miehen kans päätettiin, että jään vähän pidemmälle hoitovapaalle. Ja ehkä tässä jossain vaiheessa annetaan toisellekin lupa tulla ;) Tosin ehkä vasta lähempänä talvea, mutta silti. Tykkäisin, että lapset olis lyhyellä ikäerolla heidän itsensä takia. Meille vanhemmille varmaan olis helpointa joku 5 vuoden ikäero, mutta tahtoisin, että lapsista olis leikkiseuraa toisilleen, niin joku 5 vuotta on kyllä aika paljon. Saapa nähdä, miten elämä heittelee.
Joops, Sampo on tosiaan jo iso poika! Ostettin jarrusukat, kun poika on kiipeilemässä kaikkea mahdollista vasten ja meidän liukkailla lattioilla sukat lustaa niiiiin vietävästi, että toinen on koko ajan nokallaan :p
Noniin, nyt kuitenkin pitää mennä ruokaa laittamaan miehen avuksi.
Han ja Sampo 7kk
[color=deeppink]Pitääkö se kohta haudata koko DeMomsit, kun ei tänne oikein tule enää viestejä? :(
Mitä teille kuuluu ihmiset?! Meillä melkein kävellään, ruokaakin S syö nykyään vähän paremmin, yöt on kamalia ja päikkyjä on alettu nukkua vähän paremmin :) Näin pähkinänkuoressa.
Han ja Sampo 7,5 kk[/color]
Ei kai tätä nyt hautaamaan sentään?
Meille ei kuulu ihmeempiä, raskaus etenee.
Vaikeahko tämäkin raskaus on ollut.
Supistaa kipeästi ja säännöllisesti nytkin, vaikka vaan istun tässä.
Viikkoja nyt 23+5
Poika (1v8kk) oppii koko ajan uusia juttuja ja sanoja, se on niin iso poika jo...
Höpsis! Mä oon täällä taustalla tosi usein, mutta en sitten viitti oikeen sanoa mitään kun meillä ei tää oikeen etene ollenkaan... :/ Eli vieläkin ollaan samassa tilanteesta, naistenklinikalle laitettiin lähete mutta sieltä ei olla vieläkään saatu ensiaikaa. Tää on vaan tämmöstä odottelua :P Nyt kun asialle ei oikeestaan ole mitään tehtävissä niin mä oon koittanut kovasti olla ajattelematta koko asiaa, jotta pää pysyy jonkunlaisessa kasassa...
Virkistykääs nyt! Mä oon aina haaveillu siitä että pääsen DeMomsseissa ilmottamaan raskaudestani, kottakaa nyt siihen asti kestää ;)
Mikään ei olis sen mukavampaa kuin nähdä JIIn raskausuutiset! ♥ :)
No ei tätä nyt hautaamaan tosiaan tarvitse alkaa, vaikka haudanhiljaista on kyllä ollut jonkun viikon ajan :D
Ikäsi: 25
Ammatti: Nuorisokodin ohjaaja ( sosionomi amk)
Pidätkö työstäsi? Rakastan!
Miten asut? Lahti, kerrostalo
Kenen kanssa? avomiehen ja kahden karvaisen lapsen (=koiran)
Autosi: varastettu
Harrastuksesi? syöminen ja nukkuminen :)
Onko sinulla eläimiä? mies ja kaks koiraa
Lapsia? Toivottavasti pian!
Lempi¿
Ruoka? Kana ja kala
Juoma? kahvi ja limpparit
Ruokaravintola? santa fe
Herkku? sipsit ja suklaa
Tv-sarja? realityt, täydelliset naiset, lost
Eläimesi? koira
Bändisi? vanhat kasari rokkibändit
Kumpi?
Kahvi/Tee? Kahvi
Riisi/Pasta? Riisi chilikastikkeella
Kala/Liha?KALA!!!
Avio/Avoliitto? Nyt avo toivottavasti tulevaisuudessa avio
Järvi/Meri? Kumpi vaan kuhan ei uida tartte
Kesä/Talvi? Kesä ja kärpäset
Mansikka/Vadelma? mustikka
Hevi/pop? pehmohevi ja purkkapoppi
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? Tunnustan
Kytännyt naapuriasi? Hyvin pienimuotoisesti...
Ihastunut naapuriisi? Yök, en
Ihastunut työtoveriisi? Pikaisesti ohi mennen
Huijannut pomoasi? Eipä oo tullu mieleen
Halannut puita? Joskus villeinä maailman parannusvuosinani
Pettänyt kumppaniasi? Seksuaalisesti en, mielessäni kyllä
Tullut petetyksi rakkaudessa? KYLLÄ!
Uskotko¿?
Joulupukkiin? Ajatuksena kyllä
Naapuriin? Metelistä päätellen se on olemassa...
Katujyrään? Joskus tuntuu olo sellaisen alle jääneeltä
Rakkauteen ensisilmäyksellä? Ensi suudelmalla
Rölli-peikkoon? Tottakai!
Itseesi? Nykyään enemmän
Tulevaisuuteen? Positiivisesti kyllä! Kaikesta selvitään kun yhdessä ollaan
Vanhempiasi? Yrityksestä huolimatta aika heikosti
Biisi: It' s my life. It' s now or never. I ain' t gonna live forever. I just wanna live my own life. It' s my life
täältäki kuulumisia :
Raskaus etenee vauhdilla, viikkoja nyt 18+4 ja huomenna meen rakenneultraan. Maha on jo valtava vaikka kiloja ei ole hullummin tullutkaan.. niin ja ensimmäiset potku on jo tuntunu masun päältä.. miten näin aikasin? :)
Konsta touhottaa entiseen malliin, vauhti senku kiihtyy. tällä hetkellä vasen silmä on mustana ku juoksi serkuilla ollessa terävään pöydänkulmaan leikintiimellyksessä.. kyllä siinä oli koko suku hepakassa ku kauhee patti nousi ja silmä alko tummumaan.. Tuntuu että aina sille jotain tapahtuu mut mitäpä sitä äitinä muuta voi ku ottaa syliin ja painaa villasella ja puhaltaa.. :)
hampaita tulee taas sarjassa, kolme kulmahammasta yhtäaikaa!yöt on ollu kauheita paitsi viime yö ku tajusin antaa supon heti nukkumaan mentäessä...:)
Kävin sitte tänään sovittelemassa äitiysuimapukuja, tämä akka alottaa vesijumpan 2 kertaa viikossa. uimapuvuthan on tarkoitettu pienille ja sieville, ainaki mahan ja tissien suhteen. eikö ne suunnittelijat oo ottanu huomioon että myös RINNAT KASVAA raskauden aikana...muuten oli siis sopiva mutta tissit oli yli puoleksi näkyvillä..
Joten vaihdoin kauppaa ja ostin kivan tuntoiset ja TUKEVAT mustat bikinit.. minä joka en ole bikineitä koskaan käyttänyt suomen kamaralla.. :) Mutta nyt uskaltaa kun mahan kohdalla on selvästi vauva eikä löllyvää läskiä.. :)
Ehkä tämä riittää nyt tältä erää
kirjotelkaahan aina ku joudatte!
napero06
minäki pitkästä aikaa täällä:) vähän on ollu kiirusta:( nytki ois rästissä iso kasa tilauksia.
no eiköhän se tästä, onneks kummatki isot tilaukset on sellasia ettei niillä niin hirvee kiirus oo:)
täällä poika on ollu ensi flunssassa 2vko ja sen jälkee sitte yskässä, ja nyt ku mies kävi senkans lääkärissä meinas lääkäri että vois olla hinkuyskää, pitäs kuulemma mennä ottaan verikoe mutta en kyllä usko että se antaa ottaa, enkä kyllä pakottamallakaa halua sitä antaa ottaa ku itte oon saanu niin hirveet traumat ekasta kerrasta:(
likkaki oli flunssassa mutta se on jo parantunu.
pojan päiväkerhoki on alkanu, ensimmäisellä kerralla sanoi ettei enää mee ku kysyttiin, mutta kun se päivä tuli niin ihan innoissaan sinne meni.
saa vähä kahenkeskistä aikaa likankanssaki sen pari tuntia mitä poitsu sielä on.
eipä täs kummempia sitte, mä lähden tästä kattomaan pian bb:tä, ihan koukussa siihen:S
Tänne kuuluu myös hyvää, vaikka viime yö meni vähän huonosti nukkuessa. Alkuyö Melissa heräs 1-2 tunnin välein. Mutta Saatiin sitten lopulta nukkua yhdeksään asti :)
Melissa nukkuu nyt omassa huoneessa, kun yöt meni niin plörinäksi meidän vieressä. Ei tarvitse nyt koko ajan varoa kääntymisiään/yskimisiää, että neiti heräisi.
Nyt Melissa nukkuu päiväunia ja mun pitäisi alkaa valmistella kestovaippahulinoille mainosta.
Melissa täytti 13.päivä tätä kuuta huimat 6kk! Niin se aikaa menee :) Kiinteitäkin nyt jonkin verran syödään jo. Yhtäpaljon tissimaitoa menee kuitenkin edelleen.
Jii: Kyllä sä vielä pääset meille kertomaan raskaudestasi, toivottavasti pian jo!
En oo miekää ehtin aikoihin kirjotella tänne.. syyskuun alussa alotin taas koulun, nii aika kiirusta viime aikoina pidelly.. viel olis 3viikkoa harjottelua jäljellä, nii sit pitäs taas pikkasen helpottaa :) Vähä suunnittelin jos sit alkas käymää tuolla avoimessa päiväkodissa, kun tyttökin jo vähän isompi mitä viime keväänä :) Meillä on opittu nyt seisomaan ilman tukea ja pikkuhiljaa yksittäisiä askelia harjoiteltu.. saa nähä lähetääkö ennen 1v. synttäreitä kävelemää :)
Minttu ja pikku-neiti 10kk :)
ja selata ihmisten kuulumisia, mutta tuli tässä mieleen, että eikös mavu sinulla ollut joku nettikauppa vai muistanko ihan huuhaata? Myitkö kestovaippoja tms? Minua kiinnostaisi tuo kestoilu, kun siitä ei ole kokemusta, jos vaikka voisit asiassa vähän auttaa sikäli mikäli muistan tuon liiketoimesi oikein?
Laitan lyhyesti, mitä tännepäin kuuluu. Eli laskettuunaikaan on tasan viikko ja vähän jo jännittää. Koulua olen saanut hyvin alta pois. Tyttö jo vähän odottaa vauvaa, mutta poika ei oikein taida asiaa kunnolla ymmärtää, vaikka onkin sanottu, että minulla on vauva mahassa. Kuopuksellakin on 2-vuotissyntymäpäivä reilun viikon päästä, mutta juhlittiin jo viime viikonloppuna varmuuden vuoksi :)
juu on yritys:) ja kestovaippoja sun muuta siihen liittyvää teen, tuotevalikoima olis paljon laajempi jos vaan aika riittäisi.
enköhän mä sen nimen voi jo paljastaa, eli osoite on http://pikkupirpanat.suntuubi.com/
meillä kummatki tenavat sai antibioottikuurin kun kummallaki korvatulehdus toises korvas, jos tästä pikkuhiljaa pääsis tuosta flunssakierteestä pois.
pian tulee värimiehiltä joku ukkeli kattomaan meijän lattiaa ku siihen jo ekalla viikolla tuli hirveitä naarmuja ku valoa vasten kattoo, nyt on sitte olkkari-eteisen väli ihan naarmuilla, saa nähä mitä se meinaa.
rakentaja ainaki sanoi että he kyllä sen vaihtaa jos se ukkeli sanoo ettei se oo sellasta ku pitäis.
ja vinkkaan vain kun huomasin jonkun teistä häitä suunnittelevan, että minulla olisi uusia hääpukuja myytävänä. xs/s kokoisia. edullisesti omansa niistä saisi