DeMoms 5
Teille tulee sit sama hääpäivä ku meilläkii on. Huh, kohta vuos avioelämää takana..
Ainii ja tämmönen äitien oma foorumi on rakennettu. Tervetuloota vaan kirjottelemaan sinne.
http://aitiklubi.palstani.com/index.htm
Kommentit (398)
Kiva kuulla susta! :) Tiiäkkö, meillä on nytkin päältä täytettävä pesukone ja pitää luopua siitä, koska meillä(kään) ei uuteen kämppään sovi kuin sivusta täytettävä kone :/ Kinkkistä :p
no voi hitsi:)
me ostettiin vuokrakämppään aikoinaan uus upon kone joka oli sivustatäytettävä ja sitte ku ostettiin se pieni kaksio niin sinne ei mahtunu ku päältätäytettävä joten se upo myytiin äiteelle ja se osti meille tuon päältätäytettävän ja nyt sitte taas joutuu vaihtamaan ku ei siihen uuteen käy päältätäytettävä, on tää rasittavaa:D
no jos tästälähin muuttais vaan sellasiin mihin käy sitte sivustatäytettävä niin ei tarvi stressailla mihin vanhan koneen laittaa:)
vaikka tuskin me tuosta 4h+k kämpästä nyt mihinkään moneen vuoteen muutetaan sitte:)
no pitää koittaa saada tuo kone johonki, pitää kysellä sukulaisilta onko kellään tarvetta:)
meillä äitee on sellanen että se ei mitään raaski heittää/myydä pois, sielä sen varastos ja välikatossa on meidän kirjahylly, tietokonepöytä ja sisällä on pikkusohva jakirjahylly jokka tosin otetaan takasin kupästään muuttamaan, mutta se on ihan hirvee hamstraaja, kerää varastoonsa kaiken mahollisen " no jos tätä ny joskus vielä tarttis" :D
mä myin meidän monitoimi sitterinki kirpparilla ja siihenki se vaan tokaasi, että " nmut jos te tarvisitte siä vielä joskus" ;)
mutta saahan niitä sitte uudestaan jos tarvetta tulee.
kyllä sitä täs muuttamises on huomannu että sitä turhaa krääsää kertyy han hirveesti, pojan kaikki vaatteetki varastoin ja nyt niitä sitte ruvennu myymään/viemän pois ku ei yksinkertasesti oo tilaa säilöä:(
Mua ei oo täällä aikoihin näkynytkään, ei oo ollut muka " aikaa" .
Taidan palata lukemaan kuulumisianne toisella kertaa paremmalla ajalla, nyt ajattelin tulla kertomaan meitä kohdanneen ilouutisen kaikkien ongelmien ja surun jälkeen.
Meille on tulossa vauva <3
Viikkoja on nyt kasassa 13+4.
Helppo ei ole tämänkään raskauden alku ollut, pahoinvointia on edelleen päivittäin ja välillä oksentelen rajustikin.
Pelko on toki seurannut mukana edellisten keskenmenojen myötä, mutta se kaikki on täysin toisarvoista sen rinnalla, että meille tosiaan taidetaan suoda se toinenkin lapsi :)
Onnittelut Laukkikselle! Tuntuu, ettei kaikki alkavat nyt uudestaan raskautua.
Mä yritän vielä malttaa, koska en haluisi laittaa parisuhdetta koetukselle kahden pikkuisen kanssa ja haluan muutenkin panostaa täysillä Melissan vauva-aikaan. Uusi raskaus mahdollisine pahoinvointineen ei innosta. Mutta oon tästä vissiin jo kirjoittanut ennenkin.
Alkaa olla vissiin aika varmaan, että ensi kesänä me mennään naimisiin! <3 Häiden ajankohtaa ei tiedetä, mutta elokuu voisi olla hyvä. 9.8.08 meillä tulee täyteen 3v. kihlausta. Tosin se 8.8.08 kuulostaa myös hyvältä :D 9.8 taisi olla myös lauantai. Sen jälkeen voisikin antaa toiselle pikkuiselle luvan tulla.
Oikein paljon onnea Laukkaselle <3 Ihana saada tonne odotuspuolelle porukkaa :) Voi ku itekki pääsis sinne ;D no ei nyt viel kuiteskaa.. mieki haluun et lapsil ois vähintää se 2vuotta ikäeroo.. ja meille nyt varmast tuleeki enempi, ku on toi koulu nii pahasti kesken ja sit jos sen jälkee ehtis viel sen puolisen vuotta tehä töitä, et sais tota äippärahaa vähä nostettua ku tuo minimi on nii pieni.. eli joskus jouluna 2008 vois antaa toiselle pikkaselle luvan tulla, jos ois tuloilla ;)
Tänne ei muuten kuulu sen kummosempia.. paitsi et toi koulun alko jo pikkuhiljaa ahistaa.. :/ ja jännittää tuo tytön hoitoo laitto.. mut ehkä nää täst alkaa sit pikkuhiljaa rullaamaa.. meijän tyttöki jo 8kk..! Kovasti ryömii ja pystyy yrittää nousta, mut se ei ihan viel onnistu.. ehkä kohta.. sit täytyyki alkaa miettii et mitä oikee voi pöydille jättää ja mitä ei! :D Ja omaa puhetta tulee paljo.. välil ku yrittää jutella jonkun kanssa nii volyymi nousee et oma ääni varmast kuuluu :D Hampaitakin on tullut jo yhteensä 4, nekin on nyt vauhilla tullu ku alko siinä 6,5kk iäs tulee :) Onks muuten Melissalla ja Sampolle vie lhampaita puhennu?:)
Eipä täs täl kertaa sen kummosempia...
Minttu ja tytteli 8kk
[color=deeppink]♥ ONNEA LAUKKIS ♥ Ihania uutisia täällä!! Kyllä se elämä välillä hymyileekin :)[/color]
[color=blue]MINTTU, teilläkin on iso tyttö jo, melkein taapero! :O Ootko menossa nyt syksyllä kouluun vai miten? Mullakin on opinnot aika pahasti vaiheessa, joskin alan vaihto välkkyy koko ajan mielessä :/ Oon miettinyt, että jäisin kodinhoidon tuella hoitamaan Sampoa kotiin siihen asti kun se on n. 2-vuotias ja palaisin sitten hoitamaan opinnot loppuun, ELLEN sitten hae opiskelemaan jotain muuta alaa. Mut se on sitten jo toinen juttu ;) --- Meillä ei tosiaan oo Sampolla vielä hampaita tullut, vaikka isällään puhkesi jo 5kk iässä ekat. Mulla on vissiin tullu ekat hampaat joskus 7-8kk, toivottavasti Sampollakin menee AINAKIN sinne asti on imetys helpompaa ;) Tai siis kun Sampo puree jo nyt mun rinnanpäätä KIPEÄSTI, vaikka sillä ei oo edes hampaita, niin en todellakaan halua ajatella, mitä sitten, kun sillä niitä hampaita on :O Auts.[/color]
[color=deeppink]MSOL, onnea hääpäivän päättämisestä! :) Meillä päätettiin hääpäivä " hyvissä ajoin" n. 4kk ennen häitä :D Mutta hyvin kerkesi järjestämään häät, vaikka aikaa ei mahdottomasti ollutkaan. Meillä tosin oli talvella, niin se tietty vähän vaikuttaa, ettei ollut ruuhkia tms. :)[/color]
[color=blue]Mjoo, Sampo on jo toisilla torkuilla tälle päivää. Meillä on rytmit vaihteeksi taas mitä on :p Mutta oon jo lakannut odottamasta että päiviin tulis mitään rytmiä, meen vain Sampon unien mukaan :) Helpointa kaikille.
No mutta nyt täytyy lopetella.
Han ja Sampo 5,5kk[/color]
Ihanaa kun raskaus on hyvässä mallissa :) Onnea vielä kerran. Kyllä sen kivikon jälkeen, mitä teidänkin tiellenne heitettiin kuuluukin tulla jotain tulosta!
Te kaikki varmaan ehditte poikimaan kakkoset ennen kun me saadaan sitä ensimmäistäkään ;)
Nyt menossa kp 31-24/35. Jos menkat ei ala kp 40 mennessä aloitan sen hormoni kuurin, ja sitten taas kp 5 alkaen piikkejä...Äh, mä oon niin täynnä noita hoitoja, sais jo loppua...
Tää oli niin ihana ja omalle kohdalle kolahtava runo, että oli pakko tuoda se tänne ja jakaa tää teidän kanssa...Jotenkin niin surullinen, mutta toisaalta tuo lohtua kaiken tän keskeltä.
KATSELEN TÄÄLTÄ KAUKAA
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan
Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?
-Tuntematon kirjoittaja-
tuosta jiin runosta. Niin kaunis oli. Toivottavasti se antaisi voimia jiille ja tulevalle isällekkin (:
Onnea laukkaselle raskaudesta! Mahtava juttu :D
Me oltiin viikonloppuna ilosaarirockissa. Oli kyllä mukavaa. Mummo ja ukki oli hoitamassa tyttöä meillä ja kävin sitten aina imettämässä, kun nälkä yllätti, kun asutaan ihan rokki alueen vieressä. Käytettiin myös Ronjaa ilosaarirockissa ekan kerran eilen päivällä. voi sitten sanoa kavereilleen isompana, että on aloittanut jo rokkailut 1,5 kuukauden vanhana (: Hyvin se viihty korvasuojaimet päässä.
Tyttö osaa jo pitää ylävartaloansa ilmassa käsien varassa (: Tuntuu jo, että se on niin iso. Nauraa kauheesti ja rimpuilee sylissä välillä niin kovaa, että on äitillä ja iskällä pitelemistä.
Noista hampaista. Tyttö on ruvennu kuolaamaan kauhiasti myös. mietin, että oisko hampaita tulossa :D No tuskin kuitenkaan, kun on vielä niin pieni.
Minttu: Onpas siun tyttö jo iso (: Mitäs koulua käyt/jatkat?
Han: Kohta sie, et pysy sampon perässä ollenkaa. Ei mee kauan, ku alkaa konttailee (:
Kiva kyllä kun täällä on taas noita odottavia äitejä myös. Raskaus aika on niin jännää!
Miun täytyy mennä vähän siivoilemaan, kun tulee vieraita. Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille <3
zuzu ja Ronskuli 1 kk ja 2 vk 4 pv
Äkkiä tää aika tosiaa menee.. vastahan meille synty sellanen pienen pieni vauva,joka ei osan viel mitää ja nyt se on jo iso vauva ja osaa vaikka mitä :D Jotenki nii sääli ku toi vauva aika menee nii äkkiä ohitte, vaik toisaalta oottaa et toinen oppii uusia juttuja.. Mut se on ainaki nyt ihanaa ku saan nukkua yöt kokonaa eikä tartte joka 3 tunnin välein herätä :))
Koulua joo jatkan elokuussa.. ja sairaanhoitaja minust pitäs täs parin vuoden sisää valmistuu :) Mie haluun käyä tän koulun äkkiä alta pois nii ei oo siel enää kummittelees.. :) Mitä sie Han opiskelet? oisko sul viel kuin paljo koulua jälellä?
Msol..Oi että:)Onnea hää päätöksen johdosta<3 Meinasitteko pitää kuin isot häät? Voi ku itekki pääsis täs muutaman vuoden sisää häitä järkkäilee.. ;)
Zuzu.. kyl nää pikkuset joo äkkiä kasvaa ja oppii kaikkea.. nauti nyt viel ku ehit niistä vauva ajoista.. <3
No sehän olikin ketää ku asutte nii lähellä rokki aluetta nii pääsit hyvin tyttöä syöttämää.. ja pääsitte miehes kans vähä rentoutuu.. jaksaa sit taas paremmin! :)
Jii.. oli kyl ihana runo <3
Nyt täytyy pikku-neitiä syöttämää..
Moikka!!
Onnea raksu häiden päättämisen johdosta! (Anteeks, mulla meni eka ihan ohi :( ) Tuu sitten tänne kertoilemaan miten hääsuunnittelut edistyy :D
Nyt me sit ollaan Oulussa! Tänä aamuna ajeltiin tänne mun vanhemmille ja sit ku heräiltin niin purettiin kamat tohon porukoitten toiseen taloon ja siellä ne oottelee sit pari viikkoa että saadaan siirrettyä omaan asuntoon :)
Täällä oon lapsenlikkana ku koko muu porukka eli mun kaks veljeä vaimoineen ja jonski ja appi ukko lähti kalaan.Ja meijän vanhukset lähti vaunun kans johki pohjoseen ettiin hilloja.
Onneks sain soitettua yhen kaverin tänne kahville!
Joo aika vähissä nyt teksti ku pitää vahtia toisella silmällä ettei noi tyttäret piirtele seiniin ja pöydille. Niil on mustekynät :D :D
moido
[color=deeppink]Hiljaista on taas ollu palstalla :/ Tää tuntuu olevan kausittaista tää aktiivisuus ;D[/color]
[color=blue]NAPERO Jahka molempien muuttohässäkät on ohitte, niin tavataan?! :) Mekin jo parin viikon päästä muutetaan! :O[/color]
[color=deeppink]Ostin uuden Harry Potterin! Nyt vaan yritän kahlata sitä läpi, vähän tuo englannin kieli hidastaa hommaa, vaikka englanti ei mulle mikään ongelma oo koskaan ollutkaan :)[/color]
[color=blue]Sampo on oppinut uuden hienon(?!) liikkumistekniikan: etupää ryömii ja takapää konttaa! :DD Vähän vaikeelta kyllä näyttää, mutta Sampo on tosi päättäväinen ja vetelee eteenpäin tuolla omalla tyylillään :)[/color]
[color=deeppink]JII, tää on varmaan tahditon kysymys, mutta ootko kokeillut hakea vertaistukea teidän tilanteeseen tuolta l-puolelta? Meinaan siellä on yks ryhmä, ´ensikot´, jossa on aivan ihanaa sakkia :) Ovat siis sellaisia jotka yrittävät ensimmäistä lastaan, mutta joilla on tullut vaikeuksia eteen :/ Itse oon kirjoitellut ensikoissa tuolla vauvakuume- odotus- ja nyt myös vauvapuolella ja sakki on kyllä todella mukavaa :) Samoin ne lapsettomuuspuolen enskat. Osa siellä on tuttuja vauvakuumepuolelta nääs. No, kannattaa ainakin käydä lukemassa juttuja, ovat ihanan kannustavia toisilleen :)[/color]
[color=blue]Joo, nyt pitää kyllä ehdottomasti jatkaa Harry Potterin lukemista...
Han ja Sampo 5,5kk+[/color]
Hansku: Juu, olen mä siellä puolella käynyt, ja kerran kirjottelinkin yhteen inssi ketjuun. Mulla on tuolla yhdellä toisella saitilla ihana tuki rinki, sitten pari muutakin lapsensa menettänyttä nykyisin lapsettomuudesta kärsivää kirjottelu kaveria, sekä teidät <3, elikkä mä kyllä pärjäilen :) Mutta kiitos kaunis ajatuksesta :)
Mulla on tuolla muissa ketjuissa vähän semmonen ei niin tervetullut olo...Tai ainakaan niitä viestejä lueskellessa uusia ei paljon noteerata, eli en viitti tuppautua sinne :/
Mulla alko menkat nyt ihan ilman pillereitä, elikkä tänään olis kp 2. Keskiviikkona alan piikittelemään ja sitten elokuun alussa toiseen inssiin, toivottavasti paremmalla tuloksella :)
Meidän miehen veljenpoika on niin suloinen, oltiin sen kanssa tänään kattomassa elukoita tarhassa :) Ihana 10 kk oleva pikku pallero <3 mä tahdon kanssa samanlaisen, mitä pikimmin kiitos!
Vauvakuume on nyt ihan tapissa, tuntuu että tähän pakahtuu..! Sais tää inssi nyt tuottaa tulosta! Pitäkää peukkuja ;)
Oi että täällä on sattunut ja tapahtunut paljon. Tuli oikein itkukin lukiessa Jiin juttuja, voi miksi mä olen ollut poissa täältä :(
Mulla ei ole mitään muistikuvia siitä että milloin edes viimeksi olen täällä kirjoittanut :D Mutta jos vähän vaikka kirjoittaisin tästä mun nyky tilanteestani jotain.
Mulla siis todettiin endometrioosi viime syksynä, joka leikattiin toteamisesta kuukauden päästä. Saatiin kaikki pois, mutta ei muutosta kipuihin muutakuin hetkeksi. Vaihdoin lääkäriä, ja PCOS epäilys todettiin oikeaksi. Ja uusi leikkaus suunnitteilla, ajankohdasta ei ole tietoa.
J' n kanssa emme siis enää ole yhdessä, suhde ei kestänyt lapsettomuuden tuomia tuskia. Olemme erittäin hyviä ystäviä, ja rakastetaan toisiamme silti. Ja eihän sitä tiedä mitä vaikka viiden vuoden päästä tapahtuu.
Ja nyt viettelen sinkkuelämääni.
Ja minusta tulee syksyllä isosisko, isän vaimo on raskaana :) nyt siis suvun jatkamis paineet eivät luo omaa tuskaansa tähän lapsettomuuteen (taino en tiedä nyt sitten siitä lapsettomuudesta koska testasin tänään selkeän plussan)
Mä haluan tehdä kanssa nää kysely jutut :D
Ikäsi: - 18
Ammatti: - Opiskelija
Pidätkö työstäsi? - En pidä, haluaisin tehdä töitä, en opiskella.
Miten asut? - Luhtitalon alakerrassa
Kenen kanssa? - yksikseni
Autosi: - Ei ole autoa, kysy syyskuussa uudestaan
Harrastuksesi? - Tietokone, musiikki
Onko sinulla eläimiä? - Koiranen yhteishuoltajuudessa vanhempieni kanssa
Lapsia? - ...
Lempi¿
Ruoka? - En tiä
Juoma? - En tiä tätäkää
Ruokaravintola? - Enkä tätä
Herkku? - hmm, en tiä tällästäkää
Tv-sarja? - Kaikki
Eläimesi? - koira
Bändisi? - hmm, Brother' s by Rhyme
Kumpi?
Kahvi/Tee? - Molemmat
Riisi/Pasta? - Pasta
Kala/Liha? - Liha
Avio/Avoliitto? - Avo
Järvi/Meri - Järvi
Kesä/Talvi - kesä
Mansikka/Vadelma? - vatelma
Hevi/pop? - Räppi
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? - Olen
Kytännyt naapuriasi? - olen
Ihastunut naapuriisi? - olen
Ihastunut työtoveriisi? - olen
Huijannut pomoasi? - olen
Halannut puita? -olen
Pettänyt kumppaniasi? - olen
Tullut petetyksi rakkaudessa? -olen
Uskotko¿?
Joulupukkiin? - Joo
Naapuriin? - en
Katujyrään? -JOOOO
Rakkauteen ensisilmäyksellä? - EN
Rölli-peikkoon? - TIÄTTY
Itseesi? - en aina
Tulevaisuuteen? - en sihenkää aina
Vanhempiasi? - en aina
Kuvaile tämän hetkistä elämäntilannettasi biisin sanoin- " mä menetin kaiken paitsi toivon, oon jääny elämäs paitsi voitos, kaduist, poluist ja muistelmista, elämän kanssa kuljen kilpaa"
---
10 vuotta sitten, 1997:
1. Tein ensimmäisen biisini
2. Hurahdin räppiin
3. Olin tokalla
5 vuotta sitten, 2002:
1. Menin yläasteelle
2. Seurustelin ekan kerran
3. Olin syvällä pelissä
3 vuotta sitten, 2004
1. Aloin kaikkoontumaan pelistä
2. Aloin seurustelemaan J' n kanssa
3. Sain keskenmenon
1 vuosi sitten, 2006:
1. Todettiin endo
2. Epäilys: PCOS
3. Ensimmäisesti erottiin J' n kanssa
Tähän asti tänä vuonna:
1. Erottiin lopullisesti J' n kanssa
2. Hyväksyttiin " Perjantai Klikkiin" :D:D
3. Lopetin amiksen
Eilen:
1. Oli semiletkeä löhöilypäivä
2. Tein ruokaa
3. Pelleilin Kaverin kanssa.
Tänään:
1. Kirjoitin vuokrasopimuksen uudestaan
2. Ostin kirjekuoria
3. ja hupparin
Huomenna:
1. J' tulee kylään
2. En tiedä muuta
3. Iskä saa avausvaijerin asuntoautoon
Moikka kultamussukka :D Voi persaus et usko miten kamala ikävä on suakin ollut!! Jee, vähänkö tulin hyvälle mielelle :) *taputapu*
Tännekkin semmosta infoa kirjottelisin että jos meillä ei nyt tässä kierrossa tärppää me lopetetaan koko homma. Mulla ei enää kupoli kestä tätä menoa joten tämä lienee paras vaihtoehto. Nyt on sitten meidän lisääntyminen tästä kerrasta kiinni...(Tai kai me joskus alotetaan taas yrittäminen, mutta ainakin hetkellisesti se on ohi...)
Moi mortem.
Arvaas kuka täällä ;)
Voi Jii täytyyt vaan pitää peukut varpaat pystyssä.Sää ansaitsisit sen parhaimman palkinnon!
Meil menee tääl jotenkuten.Mut kai mä sit joskus pääsen elämään itelleni.
Keksuin kikkakolmosen.Jos vauvan itkuun ei mikään auta, meinaa stressata se aika paljon.Samalla ku yrität rauhotella nii pistä musiikkia soimaan kuulokkeitten tms kautta.Rauhottaa ja lapsikin rauhottu kun ei it enää oo kiree.Testattu on.
T:MK
MORTEM!!!!!!! :))))) Oon miettinyt sua ja sun kohtaloa tosi paljon. Tunnuit yhtäkkiä vain katoavan ja jäin kovasti kaipaamaan :´( Mutta nyt oot takaisin!! :))) <3 Onpa harmi kuulla teidän erosta :/ Ja tietty noista muista vaivoista. Toivottavasti sulla on joku jonka kanssa jakaa näitä asioita :) <3
JII, ok. Kiva kuulla että sulla on vertaistukea! Kyllähän me täälläkin sympatiseerataan ja eletään mukana sun jutuissa ja tunteissa, mutta ei se varmaankaan voita sitä tukea, mitä saa saman läpikäyneiltä. Mutta ei sis tarkoita etteikö ainakin minua kiinnostaisi sinun tilanne! Olet paljon mielessäni! :) Nyt pitää toivoa hyviä uutisia. Olis kyllä surku, jos teillä yritys jäis tähän :/ Toisaalta kuten sanoitkin, ettei pää kestä... Voin vain kuvitella miten rankkaa teillä on tällä hetkellä :( Mutta elä luovu toivosta! :)
Meillä taas ollu vähän vaikeempi päivä. S ei oo nukkunut taas yhtään ja meno ollut sen mukaista :/ Minun on vaikea myöntää itselleni, että välillä on raskaampaa ja että välillä jopa toivoo, että saisi hetkeksi unohtaa olevansa äiti :/ Tai siis en Sampoa ja sitä rakkautta mitä Sampoa kohtaan on, halua unohtaa ikinä, mutta sen, että kuinka todellakin kiinni olen lapsessa ja kuinka todellakin kaikki omat tarpeet on sysättävä sivuun pienen ihmisen tarpeiden edeltä. Tänään olisin varmaan enemmän kuin koskaan toivonut, että Sampo nukkuisi päiväunia, koska hän oli tosi kärttyinen (koska oli väsynyt) ja minä olisin saanut hetken hengähystauon, mutta ei :/ Ja toisaalta heti kadun niitä tunteita, että haluaisin omaakin aikaa. Minä kun luulin, ettei mulla ole huono-äiti-fiiliksiä, niin kyllä mulla onkin, ja ne liittyy siihen, että toivoisin omaa aikaa. Tulee huono-äiti-fiilis oman ajan haluamisesta, koska itsehän olen lapsen halunnut tähän maailmaan synnyttää rakastettavaksi ja hoidettavaksi. Olen tehnyt tietoisen valinnan, että jätän omat haluni ja tarpeeni koska haluan mielummin lapsen kasvatettavaksi. Ei mulla tule tuo huono-äiti-fiilis jos käyn yksin jossain, vaan se tulee silloin, kun oikeasti sisimmässäni toivon, että kunpa sais olla yksin. Että miten edes kykenen toivomaan sitä, että olisin yksin, koska rakastan lastani? Miten edes kykenen haaveilemaan omasta hetkestä, eikö lapseni olekaan tärkein...... Äh, anteeksi avautuminen :p
Sampo on kuitenkin maailman ihanin lapsi. Vaikka se on kuinka kärttyinen, niin silti se johonkin väliin hymyilee äidille :) Sampo on niin kaunis ja niin upea lapsi, parempi kuin olisin ikinä ikinä osannut kuvitella ja toivoa! Niinkuin tietty kaikkien lapset on ;D Ja vaikka olis raskaskin päivä, niin kaikki unohtuu siinä silmän räpäyksessä, kun Sampo osoittaa kiintymystään :´)
Noniin, menipä taas....
Sampo istuu.
Sampo melkein-konttaa.
Sampo taitaa tehdä hampaita.
Sampo on nukkumassa, jopa :)
Siinä oli tiivistettynä Sampon viimeisimmät kuulumiset :D Neuvolassa käytiin, kasvu hidastunut, mutta kuulemma kuuluu asiaan.
Joo, pitää lopettaa ja siirtyä Potterin pariin. Ainoat vapaahetket parina viime päivänä on kuluneet Potterin lukemiseen :) Harmi vain että ainoat vapaahetket on illalla/yöllä (kun S ei oo niitä päikkyjä viime aikoina nukkunut........) niin onpaha täällä yks väsynyt äippis aamuisin :/ :DD
Han ja Sampopieni - pesusieni noin öbaut 5kk 3vko 1pv :D
Han! meillä ois n. 3v vanha pesukone päältä täyteetävä ostakaa se pois meiltä, jos teille siis käy päältä täytettävä?
meille kun ei siihen uuteen asuntoon voi laittaa ku sivusta täytettävän:(
merkki on elekrtolux vai miten se ny kirjotetaan.
toimii hyvin ja mitään vikaa ei oo ollu:)
meillä muutto enskuussa ja vähä rupee jo jänskättämään:D
käytiin ikeassa, mutta ei oikee mitään jääny käteen ku ei aluks tajttu sitä systeemiä sielä ja sitte rupes jo väsymään siihen kiertelyynkin.
no eikö niitä huonekaluja sitte kerkee hommata myöhemminkin:)
jos nyt sitten lapsistakin kertois vähän kuulumisia, eli likka jo puhuu paljon yksittäisiä sanoja, varsinkin vaatimis sanoja " anna" " maitoo" " älä" ja sitä mä en ymmärrä miks tenavat on oppinu kummatki ekana koirien nimet eikä isiä tai äitiä:O vaikka kuinka yrittää opettaa äiti tai isi niin ei, mutta kyllä sillä jo nora " ola" ja mimi tulee, kuten poitsuki oppi ekana noran.
mutta nyt taas jatkamaan hommia:)