DeMoms 5
Teille tulee sit sama hääpäivä ku meilläkii on. Huh, kohta vuos avioelämää takana..
Ainii ja tämmönen äitien oma foorumi on rakennettu. Tervetuloota vaan kirjottelemaan sinne.
http://aitiklubi.palstani.com/index.htm
Kommentit (398)
JII, voi EI! :´( Tässä ei nyt sanat riitä. Oon todella todella pahoillani! Kyllähän sinä tiedät, ettei kyseessä ole se, ettetkö olisi hyvä tai vielä parempi äiti! En tiedä, miksi tämä raskaaksi tuleminen ja lapsen saaminen on teidän kohdalla kivikkoista :( Toivon vain sydämestäni, ettei sun (ja miehes) tarvis pidempää aikaa enää tuntea tuota toivottomuutta, vaan TOIVEIKKUUTTA! Koita jaksaa.
ZUZU, meillä on Vauvalehden tilaajalahjana tullut kantoliina. Parempiakin on, mutta kyllä se on ihan toiminut :) Oo kyllä ajatellut sellaisen Ergo- tai Patapum-kantorepun hommaamista, kun tietyissä tilanteissa (esim. jos autolla lähtee liikenteseen) kantoreppu olis -liinaa kätevämpi kiskaista ylle (esim. jossain parkkipaikalla). Mutta muuten kyllä oon tykännyt kovasti :) Ja Sampo myös :D
Eipä nyt muuta tällä kertaa. Treffit taitaa jäädä välistä... :/
Han ja Sampo 4,5kk
Voi Jii.. :`( Sie oot kyl nii kovia joutunu kokemaa et ois kyl ollu jo positiivisten uutisten vuoro ollu.. :( Ja varmast sinust tulee viel jonain päivänä ihana äiti.. ku vaikutat nii ihananalta ihmiseltä <3 Haleja.. en oikee osaa mitää sanoo.. ku pelkään et vahingossa loukkaan..
Nii.. Missäs mustakissa on oikee piileskelly ku ei oo vähään aikaa mitää kuulunu?ja muitten kuulumisia myös kaipailen.. :) tääl on ollu nii hiljasta monta päivää..
Ja naperolle oikeen paljon onnea plussasta.. :) <3
en mä jii loukkaantunut tietenkään!!! kyllä mä ymmärsin sua ihan täysin, sitä vaan ei ikinä osaa sanoa mitään järkevää ja näin sähköisessä välityksessä sitä usein ymmärtää toisia väärin kun ei näe ilmeitä ja eleitä ja kuule äänensävyä :)
mä kyllä mielelläni sunkans juttelen näistä asioista jos sä vaan haluat, mutta mitään järkevää en aina osaa sanoa, ja usein pelkäänki että loukkaan sua vaikken sitä todellakaan tarkota!
ja susta tulee ihan mahtava äiti! älä nyt tommosia rupee miettimään:)
voi ku keksisin jonku millä piristää sua:/
provinssireissu takana ja väsyttää ihan hirveesti vieläki, se on ku ei tommoseen juhlimiseen oo tottunut:)
nyt on sitte taas vuoden edestä juhlittu, että katotaan sittte ensvuonna uudestaan:) nyt taas keskittyä tähän arkielämään.
rakentajaki soitti miehelle tänään ja varmisteli keittiön laatotuksia, että nyt rupeevat sitte laatottamaan niitä, käytiin vloppuna kattomassa ja kodinhoitohuoneen kalusteetkin oli jo paikoillaan, mutta elokuussa vasta päästään:(
no hyvää kannattaa odottaa
Voimia Jiille!! Älä kuitenkaan luovu toivosta, kyllä se vielä tärppää ;) Tuntuu, että aika harva on saanut plussaa ihan ensimmäisellä inssillä.
Olisi ollut kyllä mukava tavata, mutta tämäkin viikko on niin lyhyt. Torstaina oon menossa agilityyn ja perjantaina käydään mökillä ja illalla lähdetään Vaasaan. Aamulla sitten lähdetään kohti Rukaa erään ystäväpariskunnan kanssa. Pitkä matka on edessä! Toivottavasti Melissa viihtyy autossa.
Kovasti kyllä teidän haluisin nähdä. Toivottavasti vielä onnistuisi tänä kesänä.
Jii, tulee ihan sanaton olo aina kun lukee sun kuulumisia. Tuntuu hölmöltä mut aina ku tuun tänne lukeen toisten kuulumisia niin ensimmäisenä aattelen että mitäköhän sulle/teille nyt kuuluu. Tosi harmi ettei ensimmäisellä kerralla onnistunu:/ Uskon että nämä sanat ei paljon lohduta mutta hengessä ollaan mukana silti ja toivon todella että sä saat pian kantaa vauvamahaa :)
Omat fiilikset on ihan sekasi. Oon tietenki onnellinen (!) mutta jotenki välillä hirvittää että miten sitä kahden kans pärjää ym.. Ehkä liian aikasin tämmösiä mietiskelen ku viikkoja nyt 4+2 :)Eihän sitä uskalla vielä olla edes ihan täysillä raskaudessa mukana, varsinkin ku menneisyydessä kummittelee se yks keskenmeno.
Ootellaan täällä miestä kotiin taas, se raukka painaa pitkää päivää että pääsis jussina lomalle. On aika pitkästyttävää sateisina päivinä olla vaan sisällä. Tänään käytin poikaa kylläkin TK:ssa silmätulehduksen takia. Mistä lie senki saanu... No korvat oli ok ja muutenki vointi ollu hyvä.
On muuten ihanaa kuunnella ku Konsta leikkii yksin olohuoneessa. Kuuluu pärinää ja surinaa ja välillä " auuto, auuto" ja sit " tööt,tööt"
Oon yrittäny opettaa kukkaa ja lintua mut ei ne vielä oikeen onnistu :D
koira tulee jokseenki selvästi .... huvittavan kuulosta!
Nyt se rääkyy taas korvat punasena tuossa vieressä ja heiluttaa mun kättä etten voi kirjottaa.. sen kerran ku mä yritän päivällä tähän koneelle tulla niin eiköhän kosi oo samantien tuossa huutamassa. HUH :/
Joten palaan takaisin ruotuun ja ehkä lukemaan jotain vauvalehteä tms. ♥♥♥
napero +maha
Mä en ikinä uskonut, että mulle tulis tälläinen tunne, että olis pelko että olisin raskaana. Ajattelin ennen Melissan odotusta ja syntymää, että jos pikkukakkonen tulisi yllätyksenä niin ei siinä mitään tulkoot vaan ;) Mutta nykyisin ajattelen, että en millään haluaisi olla raskaana näin pian. Melissa on niin pieni vielä ja vielä 1-2v. niin pieni, etten haluisi silloin toisen lapsen vielä syntyvän.
Tämä pelko on nyt parina kertana mulle tullut viimeksi viime yönä, kun kärsin oksettavasta olosta.. En edes keittiöön pystynyt menemään kuin niin lujaa etoi. Äkkiä kyllä nappasin sieltä kuumemittarin ja omenan. Kuumetta mulla ei ollut, ei edes lämmönnousua (mikä vois viitata raskauteen) ja omenalla sain onneksi olon parannettua. Kerran kävin kyllä kakomassa, mutta oksentamaan en onneksi joutunut.
Toinen vaihtoehto on kyllä, että mun mahani on vaan niin huono (mikä on tullut aika selväksi tässä vuosien saatossa.. :() ja kärsin ehkä jostain allergiasta. Äidillä todettiin juuri keliakia ja se on perinnöllinen. Siinä oli suuri todennäköisyys, että se on myös lähisukulaisella. Joten olen menossa keliakiakokeisiin luultavasti yksityiselle, koska äitikään sai aina terveet paperit julkiselta puolelta. Eivät tehneet tarkempia kokeita/tutkimuksia, koska ne olisivat maksaneet paljon.
[color=deeppink]MSOL, ootko tehnyt testiä vielä? Melko nopsaa selviää sillä :) EHKÄ. Mulla ei oo mitään mahiksia olla raskaana, kun meillä ei mitään s.elämää oo :( En tajua. Eikö muuten oo jännä, miten ajatukset muuttuu sitten kun niitä lapsia oikeasti ON :) Tosin musta tuntuu yhäkin, että lapset vois tulla kohtuullisen pienellä ikäerolla, jos siis ylipäätään tulee. Ja toisaalta taas tuntuu, että pitäis varmaan ootella, etä Sampo olis vähintään 4v. ennenkuin viitsis ajatella uutta vauva-arkea. On tää sen verran työlästä, varsinkin kun on tällainen nukkumaton vauva... jos olis vielä toinen :O *huhhuh*
Kerroinko muuten miten IIIIIHANA matka meillä oli tänne mummulaan? 400km ja 6h meni aikaa (yleensä jotain 4h), kun piti pysähtyä sata kertaa syöttämään poikaa, joka käytännössä ITKI KOKO MATKAN >:/ Meinasi pinna kiristyä vähän, vaikka eihän se tietty Sampon vika oo, ettei jostain syystä viihdy autossa. Ja nukkuahan autossa ei voi ;)
Testin teen siinä vaiheessa, jos vielä tulee huono olo. Meillä on kyllä aika pieni mahdollisuu raskauteen, kun kondomia käytetään ja täysimetyksellä mennään. Imetän vielä aika tiheästikin.
Muuten kyllä kaipaan sitä yrityksen jännyyttä, plussan saamista, masun kasvattelua, synnytystä ja sitä pienen pientä vauvan ihmettylyä ja ihailua.
Mutta men nyt vasta saatiin vauva, joten haluan nauttia ensin siitä :)
Myös se tuntuisi kamaltalta, jos olisin raskaana, kun viimeksi kärsin pahoinvoinnista rv 20 asti ja kovasta väsymyksestä läpi raskauden joten enhän mä millään voisi 100% keskittyä Melissaan :/
Kiitos kaikille tsempistä, ihanaa kuulla että en ole loukannut ketään.
Nyt negan pettymyksestä on jo hiukan selvitty, pitäis koota ittensä ja soittaa huomenna lekurille ja kysästä miten me homma hoidetaan. Toiseen inssiin ei varmaan ehditä kun lääkärit on lomilla henäkuussa, elikkä seuraava inssi on nyt edessä luultavimmin elokuussa.
Nyt sitten selvitetään että toimiiko toinen munasarja vai ei. Jos se ei toimi, seuraava inssi menee syyskuulle ja heinäkuussa on koitettava sitten kahdestaan ilman lääkärin apua. Nyt on menossa kp 5-24/35.
Mitäs juhannus suunnitelmia momsseilla on? Me mennään miehen ja meidän kaveripariskunnan kanssa meidän mökille.
n. viiko sit kirjottelin pitkän tekstin mut jostain kumman syystä kämmäilin jotain ja bittiavaruuteen hävis.
Meillon ollu aikamoist aitku täällä päässä,A on nyt apteekin maiolla testaillaan et häviikö nyt nuo oireet.
no almironin kansa väheni itkut ja puklut mut iho vielä tosi huonossa kunnossa.No nyt myö käytetään Neocatea toissailtana alotettiin niin vielä en osaa sanoa miten vaikuttaa.
Ja altistus olis sit ens kuun alussa(muistaaksen 12. päivä)
M on normi uhmis tapaus mut silti nii ihanan(se on söpö ku se suuttuu ;) )pottailu ollaan yritetty herätellä henkiin mut ei kai tuolla vielä mitään kiirettä.Potalle ku rupee istumaan nousee heti sit ylös,kahtoo pottaa ja sanoo:ei oo.Ja puhe kehittyy neitillä tosi nopsaan,sanoja toistele mun jäljestä,mutta ei kai se niitä muista.
Ite rupeen oleen aika väsyny tähän pyörittämiseen,vaikkakin ukko siivoaa enemmän ja vähän oleskelee minnin kanssa(siis jos en millään pysty syöttämään tai vaihtamaan vaippaa niin sitten tekee ne hommat)
Sairaalasosiaalityöntekijä lupas että kaupungin sossu ottaa yhteyttä mut eipä oo kuuluna,oisko reilu kk ku lupas et ottaa samalla viikolla.
Mutta tässäpä tää näkyy.Pitäää olla jo napsahtanu ennenkun kukaan uskoo et ei jaksa.Ja kuten oon huomannu mediasta nii sitten on monasti liian myöhästä.
Nyt kyl ollu jo muutaman päivän vähän ilosempi mieli..2vko rouvaantumiseen nimittäin :) kellekään sukulaisille tms ei olla puhuttu mitään,vaan myö 4 ja 2 todistajaa+pappi.
No pitää lähtee polkasemaan tän pivän rutiinit taas käyntiin jotes heisis,yritän nyt käyvä taas ahkerammin lueskelemassa ja kirjottamassa.
ainii zuzu ja henniina:
Ei oo mitään hajuakaan taas et millon tullaan J-suuhun vai tullaanko koko kesänä,nyt helmikuun kyllä on se ukon kaveri lomalla mut mie ilmineeraan sitten.
Jii:Minäkään en mitään osaa sanoa joten ihan vaan virtuaalihalaus!
T:MK
No eipä oo mustallakissallakaa helppoa :( Paljon tsemppiä arkeen! Ao te meinaatte mennä salaa naimisiin :D Ihana, mä en kyllä olisi malttanu olla kertomatta kaikille tutuille ja tuntemettomille ;) Ja toisaalta, ainakin mun porukat olis ollu aika loukkiksia jos ei oltas niille kerrottu. Tosin me kyllä kerrotaan mun vanhemmille kaikki :D
Mä aloitin tänään taas pistokset, saa nähdä tuottaako ne munasoluja toiseen sarjaan. Maanantaina on sitten ultra ja sitten jos ehditään, perjantaina on inssi. Saa nähdä miten käy. Nyt taas toiveet korkeella, toivottavasti ei tiputa korkeelta...
Onneks olkoon mustalle kissalle rouvaantumisen johdosta (: meinasitteko lähteä sitten jonnekkin häämatkalle? Ja jaksamisia arjen pyöritykseen <3 Olisi kiva kyllä saada se miitti aikaseksi, joten yritäppä raahata se miehes tänne sen kaverisa luo :D
Miitistä puheen ollen. Onks se kuopio miitin ajatus hylätty sitten kokonaan? :( Ei tainnut niitä innokkaita olla sitten sinne tulossa..
msol: minkäs ikäinen se melissa nyt olikaan? Tuu kertoo heti jos saat selville jotain tuloksia.
Meidän juhannus suunnitelmat on olla vaan täällä joensuussa ja mennään anoppilaan grillaamaan sinne tulevat molemmat miehen veljet perheineen helsingistä.
Hauskaa jussia kaikille!
zuzu ja typy 3 viikkoa ja 4 päivää
olitteko te jii täälläpäin? ku mä muistaakseni toissaviikolla olin keskisellä ja ihan ku olsiin nähny sun näkösen likan kultasepänliikkeen edessä:D
mut voi olla että vaan kuvittelin ku äkkiseltään vaan vilkasin:) siinä vieressä ollutta miestä en hoksannu edes kattoa.
pitihän se arvata, ettei tuo meijän kämpän rakentaminen voinu mennä putkeen, takapakkia tuli:(
olivat mokannees sielä ja laittaneet keittiöön naapuriasunnon ostajan valittemat laatat seinään:S
ja ei edes ollu sellanen mistä tykkään:( se oli jumalatonta beigenväristä, mun mielestä kylppärilaattaa vaakatasossa...
kävin sitte kattomas naapurikämpässä ja sielä oli meidän laatat lattialla vielä paketissa. ilmotin sitte rakentajalle ja mennään maanantaina sinne uudestaan.
on se kumma ku ei rakentajatkaan osaa lukea lapusta mitä sinne tulee, siinä on listattu kaikki materiaalit ihan tarkasti huone huoneelta.
tosin se rakentaja soitti miehelle niistä laatoista jotain ja en sitte sillon ajatellu sen kummemmin, sanoinki sitte että tästälähin käsket soittaa mulle jos vielä soittavat, koska minä tätä asiaa oon muutenki hoitanu, mies kun ei tykkää puhelimessa puhua vieraille, välttää sitä viimeseen asti :)
nomutta eiköhä se tästä:) onnea MK:lle rouviintumisesta! toivottavasti arkielämä helpottuu pian!
ja jiille peukkuja seuraavaan inssiin:) vai oliko se inssi, ku en noita termejä oikee tiedä kunnolla:)
mutta me lähdetään kattelemaan uimapaikkaa jos vaikka poitsu suostus menemään vähä pulikoimaan:)
kyllä nyt täytyy myöntää että mä oon oikee hymiöiden suurkuluttaja ku luin tän läpitte>:D
Jii85:
Ikäsi? 16
Ammatti? kesken jäänyt ylä-aste meneillään..
Pidätkö työstäsi? no kukapa koulusta tykkäis..
Miten asut? vantaalla kerrostalossa
Kenen kanssa? poikaystävän ja kahden lapsen
Autosi:? ei ole
Harrastuksesi? näille ei enää ole aikaa...
Onko sinulla eläimiä? ei
Lapsia? kaksi tytärtä, pian 11kk ja 1kkLempi¿
Ruoka? pizza
Juoma? vesi
Ruokaravintola? mäkkäri.. no ei vaiskaa.. varmaan provencale...
Herkku? pusut omilta rakkailta =)
Tv-sarja? salkkarit, csi
Eläimesi? kani, koira
Bändisi? pmmpKumpi?
Kahvi/Tee? tee
Riisi/Pasta? pasta
Kala/Liha? liha
Avio/Avoliitto? avio, sit joskus
Järvi/Meri? meri
Kesä/Talvi? kesä
Mansikka/Vadelma? vadelma
Hevi/pop? popOletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? haha, varmaan joka päivä ja varsinkin raskaana ollessa
Kytännyt naapuriasi? joo, on siitä jo aikaa tosin..
Ihastunut naapuriisi? en
Ihastunut työtoveriisi? en, koulukaveriin kylläkin =D
Huijannut pomoasi? reksiä, joo
Halannut puita? joo
Pettänyt kumppaniasi? en!
Tullut petetyksi rakkaudessa? enUskotko¿?
Joulupukkiin? tottakai =)
Naapuriin? välillä joo, välillä en
Katujyrään? kaippa siihen pitää uskoa
Rakkauteen ensisilmäyksellä? juupajuu
Rölli-peikkoon? on se aika pelottava, mutta en
Itseesi? yleensä
Tulevaisuuteen? juuuuuu!
Vanhempiasi? pakko se on, näin alaikäisenä vielä..Kuvaile tämän hetkistä elämäntilannettasi biisin sanoin-
tää on vaikee... " Sä kerrot että päivänvalo pelottaa, ja silti valvot yösi, etkä unta saa..."
Juhannuskin oli ja meni.. meil meni kotosalla rauhallisissa merkeissä.. Perjantaina käytii kokko kattomassa ja lauantaina sit piknikillä :)
Tänää sit täytyy lähtä heti alennusmyynti ostoksille.. täytyy vaa oottaa et mies tulee eka kotii, ku eipä tonne tungoksee viitti oikee rattaitten kans lähtä.
Jiille peukut pystyssä et tärppäis! :) Ja mustallekissalle jaksamista arkeen.. sekä onnea tulevalle rouvalle!
Meil on nyt sitte lähetty ryömimää.. kokoajan ollaa johonki suuntaa menossa:D On se kyl aina nii ihanaa ku toinen oppii jotaa uutta <3
Minttu ja pikku-neiti 7kk
Sen verran tulen antamaan tilanne päivitystä että ei taida tuo toinen munasarja rokata. Kaikki rakkulat oli molemmilla puolilla pieniä, isoin oli 4mm ja niiden pitäisi sen 20mm. Torstaina on uus käynti, mutta tuskin me inssin päästään, taikka tässä kuussa edes yrittämään.
No, nytten vuodessa onkin vain 6 mahdollista kuukautta raskaantua :( Voihan perse!
Jokos se mustakissa on rouvana?
No enhän mä malttanukkaan olla hiljaa!
Pitihän mun täällä mainostaa ja sit tuolla nuoretaidit forkalla juu ja neuvolassa piti sanoo et ens kerran tuunkii toisella sukunimellä.
Kyllähän nuo sukulaiset repii varmasti pelihoususa siis mun sukulaiset.
Häämatkalle ei lähetä ellei sit Joensuuhun :)Jos vaikka sinne saisin houkuteltua.
Joo oon tääl muksujen kaa kolmestaan ni pitää kadota niitä hoitelemmaan nyt.
Eli semmosta tänne...Juu, ihan mielettömän paska fiilis, ihan turha inssi. Mulla oli toiveet niiiiin korkeella, mutta ei...Ei hemmetti miksi mulle ei voida suoda äitiyttä? Ensin riistetään esikoinen, sitten sysättiin munasarjaan kasvain. Onko tämä nyt joku hemmetin merkki siitä että mä olisin niin paska äiti että mulle ei lapsia suoda? Miksi mun ei anneta rakastaa? Nyt jos tuo toinen munasarja ei edes toimi on kahden kuukauden odotus edessä, vaikka mitä tässä odottelemaan, pettymään tässä joutuu kumminkin. Mä oon niin lopussa, mä en jaksa enää. Miten mun elämästä onkin tullu tämmöstä? Mä meen ihan palasiks jokaisen epäonnistumisen jälkeen enkä saa itteäni kokoon. Onnistun loukkaamaan ystäviäni kun koko elämä pyörii lapsettomuuden ympärillä, mavu sai osansa siitä viimeksi kun juteltiin vaikka todellakaan ei ollut tarkoitus loukata, toivottavasti tiedät sen!
No, maanataina soitto lekurille ja sitten katotaan miten tästä jatketaan.
Naperolle onnea positiivisesta testistä!