Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms 5

22.04.2007 |

Teille tulee sit sama hääpäivä ku meilläkii on. Huh, kohta vuos avioelämää takana..

Ainii ja tämmönen äitien oma foorumi on rakennettu. Tervetuloota vaan kirjottelemaan sinne.

http://aitiklubi.palstani.com/index.htm

Kommentit (398)

Vierailija
201/398 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä sunnuntai iltana 11 aikaan irtos limatulppa ja supistukset alko lisääntymään. Yritin nukkua, mutta ei siitä tullut mitään. Soitin saikulle, että supistuksia tulee noin 5-20 minuutin välein, että mitä teen. Sanovat, että ei kiirettä kun ei oo sännöllisiä. En pystynyt kuitenkaan nukkumaan ja kolmen aikaan sanoin miehelleni, että lähetään yökävelylle sairaalaan, saattaa kyllä olla hukka reissu, mutta samapa tuo, kun ei nukkuakkaan voi. Kun oltiin päästy sairaalaan kello oli 04.00. Kätilö tarkisti kohdun ja se oli auki 5 senttiä. Sitten se laitto miut altaaseen odottelmaan, että avautuu enemmän. 06.00 kalvot puhkaistiin ja sitten oli menoa. En edes ottanut epiduraalia, koska aattelin, että pärjään ilman, kun supistuksetkaan ei koskeneet paljoa. Mutta kalvojen puhkaisun jälkeen oli menoa. Ei perkele!!! 8 sitten alko ponnistus ja kesti tunnin, yhtä tuskaa au!!

8:55 vauva oli maailmassa helpotus :D

Ensimmäinen ajatus oli, että missä sen pippeli on? :D eli tyttöhän sieltä tuli. Itsellä olikin tyttö olo, mutta vähitellen uskoin pojan tulevan, kun kaikki olivat sitä mieltä, että ei miun masusta tyttöö voi tulla. Eli kirppari pöytää varaamaan, kun kaikki sukulaisilta saamat vanhat lasten vaatteet on pojilta saatuja.

Tytöllä painoa 4020 g, pituutta 49 ja py 34,5. Ihana musta paksu tukka ja muutenkin tosi suloinen.

Vauva vaan nukkuu kokoajan ja herää välillä syömään ja sitten se taas nukahtaa tissille.

Jii: Mie niin toivon, että siulla nytten tärppää. Kuulostaa kyllä jo aika lupaavalta (:

Voi hitsi mie kyllä haluisin sinne miittiin, mutta kun on niin kaukana :( No ehkä sitten myöhemmin joskus vielä nään teidät kaikki. Hope so!

Lisää hyviä uutisia tuli tänään, kun miulla oli ne valmistujaisjuhlat. Tosin en päässy ite paikalle, kun päästiin tänään vasta sairaalasta. Mutta soitin luokkakaverille ja se sano, että olin saanut 2 stipendiä :D Siis ihan uskomatonta, kun en oo ikinään aikasemmin saanut mitään. Kyllä nytten aurinko paistaa tänne risukkoon.

Taidan mennä unihommiin, kun neiti varmaan kuitenkin kohta herää syömään.

*zuzu ja pikkutyttö 4 päivää*

Vierailija
202/398 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se tännekii piti viel tulla käymään.

kylhän me saahaan se mini miitti pystyyn.varmaan ei ennen kesäkuun loppua kannata suunnitella kyl on zuzun typy ehken liian pien, vai?ellei sit zuzulle ängetä koko poppoo.. (vitsivitsi)

T:MK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/398 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en kyllä ihan vastasyntyneen kanssa viiti lähtee reissuun (: mutta myöhemmin kesästä sopis hyvin.

Nyt meen kyllä nukkumaan, piti mennä, mutta jumahin taas.

Öitä.

Vierailija
204/398 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mulle sitten tulee niin ihanan huojentunut mieli kun luen onnellisesti päättyneen synnytys tarinan :) Onnea uudelle pienelle perheelle ja pikku peikkotytölle pieniä suukkoja ja tervetuloa maailmaan <3

Mä todella toivon että kohta mulla olisi maha;) Tosin, yksi tuttu kävi just ensimmäisessä inssissään ja se meni mönkään, ja nyt on sitten kamala ahdistus siitä että meilläkään ei tärppää...:( No, aika näyttää ja sitten maanantaina saa nähdä mitä se lekuri sanoo:) Sinällään olis kiva että se inssi on mahd pian niin saa noi juhannus suunnitelmat sitten kuntoon ;) En menaan uskalla lähteä minnekkään jos on pienikin mahdollisuus siitä että olisin raskaana.

Mä tahdon kanssa vauvan!!

Vierailija
205/398 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla, että kaikki sujui ok ja vauva on terve ja ihana!

JII, hyvältä kuulosti noi ultrauutiset! Eiköhän sullekin yks maha-asukki saada tän kesän aikana, ainakin hirrrrmuisesti toivotaan niin! ;)

Pööh, Sampo on lakannut nukkumasta. Päiväunet on plääh ja yöunetkin ihan yliarvostettuja ;) Johtuu varmaan osittain näistä kuumista ilmoista, ettei poikaparka pysty nukkumaan; on liian kuumissaan ressu :/ Ja toki uusien taitojen oppiminen voi vaikuttaa noihin uniin. Sampo alkanut ihan toden teolla kääntymään selältä mahalleen ja öisinkin kääntyilee unissaan :D Sitten herää hermostuneena, kun ei pääse takaisin selälleen.

Kääntymisharjoitukset alkoi jo jokunen viikko sitten ja nyt kääntyilee aivan sujuvasti. Vielä kun eteenpäin pääsis, kova on yritys, mutta kun ei liiku niin ei liiku :) Peppu heiluu puolelta toiselle, mutta ei vaan pääse eteenpäin. Ihana kultanen!

Nyt nukkumaan.

Vierailija
206/398 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt varmasti kuulostaa niin hassulta kuin olla ja voi mutta mä sanon sen silti :D Mä kovasti haluaisin " tutustua" Sampoon! Siis Hanin mukulaan :) Se kuulostaa niin ihanalta pikku tyypiltä että ei epäilystäkään etteikö se veisi sydäntä mennessään. Ja Hanin kirjotuksista oikein huokuu se rakkauden määrä pikku ukkelia kohtaan. Voi kun mäkin haluan pienen ihmisen elämääni! <3

Mulla on tänään töitä ja täytyy siellä ruinata alkuviikko lomaa että saan mennä sinne insiiin jos on tarvetta. Mua inhottaa pyytää vapaapäiviä mutta laitan tämän vauvaprojektin kyllä kaikiken edelle. :)

Vierailija
207/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JII, kukapa ei meidän Sampoon haluais tutustua ;D Ja joo, kyllä tuota pientä ihmettä rakastaa enemmän kuin elämää :) Vaikka välillä väsyttäisi tai riepoisi esim. tuo vauvan nukkumattomuus, niin sitten kun kunnolla katsoo pientä, meinaa itku tulla onnesta ja rakkaudesta! Sitä on vaan niin onnellinen siitä, että se on olemassa. Ja kyllä sinä Jii saat myös sen oman vauvan paijattavaksi! Pian me saadaan lukea täältä juttuja siitä, kuin ihana vauva sulla on :) Niin koskas sulla olikaan se inssi suunnitteilla? Joko pian on se ovisaika käsillä? Pistätkö muuten irrotuspiikin ennen inssiä vai miten? Oon vähän pöllö näissä asioissa :p

Tänään olis vielä yhdet juhlat, kaksissa ollaan jo oltukin tälle viikonlopulle. Sampo on ollut ihan reppana, kun ei oo tapansa mukaan nukkunut edes nimeksi :/ Ollut vähän väsy noissa juhlissa, mutta silti niin reippaasti yrittänyt flirttailla kaikille kiinnostuneille :)

Nyt pieni torkkuu mun sylissä, on tuo imeminen kuitenkin sen verran rankkaa puuhaa ;D

Ja eilen pikkumies täytti peräti 4kk! Meidän pikkuvauva :O " Pikku" vauva painaa muuten yli 7kg jo ;) En tiedä tarkkaa painoa, mut kotivaa´an mukaan pari viikkoa sitten painoa oli jotain 7,2kg... No, haba kasvaa kun toista kantelee :D

Vierailija
208/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssiä suunntellaan nyt maanantaille, jos munasolut ovat tarpeeksi isoja. (~20mm) Se irrotus piikki pitäs ottaa 36tuntia ennen inssiä, mutta se voi olla tarpeeton nyt meille jos tehdään inssi maanantaina. Saa nähdä onko munat kasvaneet tarpeeksi. Saisi tuo lääkäri tehdä taikojaan ja saada mut raskaaksi ;)

Meillä ei ollut ensimmäisiäkään juhlia tänä viikonloppuna! :O

Vierailija
209/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla et synnytys meni hyvin ja suht nopeestiki ilmeisesti eteni :) Mitenks on nyt kotona arki lähteny pikkuisen kanssa sujumaa? :)

Jii.. kiva kuulla et kaikki näytti hyvältä.. :) Mie tääl nii jännitän siun puolest et kaikki menee hyvin ja pääset masun kasvatuksee.. tääl ei taidakkaa nyt olla yhtää raskaana olevaa.. ?

Onpas sampoki jo iso poika! Hui! :)Meijän tyttö innostu tost kääntymisest vast 5kk iäs :D

Vierailija
210/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samposta uusia kuvia

http://s170.photobucket.com/albums/u248/Han-hani/?action=view&current=I…

Lisää löytyy selaamalla :) En vaan kaiskuuttani jaksa kaikkia uusia kuvia linkittää :p

Vierailija
211/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis LAISKUUTTANI :DD

Vierailija
212/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minttu: Hyvin on vauva arki sujunut, kun vauva nukkuu niin paljon. Saa itsekkin sitten nukkua pitkät yö unet. Herää kahesti syömään. Vauva nukkuu osittain sängyssään ja osittain vieressä, silloin, kun nukkuu vieressä. Miehen ei tarvii herätä ollenkaan, kun ei kerkee ruveta huutamaan tissiä. Yhesti vaipat vaihdetaan yöllä.

Tänään oltiin ekaa kertaa kaupungilla vaunuilemassa. hyvin meni neiti nukku koko reissun ajan. jänskätti vähän, että entä jos se rupee huutamaan tissiä siellä kesken kaiken.

Han: mie en saanut katottua siun poitsun kuvia, kun sen yhden. en ainakaan löytänyt niitä lisää. Pitääks sinne olla kirjautunut, että pystyy katsomaan?

Taidan mennä vähän jumppaamaan, että sais tuon makkara mahan pois (:

Vierailija
213/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZUZU, mää taas jännitin hulluna ekaa kauppareissua, että mitä jos Sampo alkaakin itkemään? No eipä alkanut.

Jokohan nuo nyt toimis

http://s170.photobucket.com/albums/u248/Han-hani/?action=view&current=I…

Vierailija
214/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han: Vitsit mikä kasvu ja muutos Sampossa on tapahtunut noissa 4kk. Niin pienessä ajassa kasvaa niin iso vauva :) Meidän Melissakin vain koko ajan kasvaa ihan silmissä.

Tänään Melissa ensimmäisen kerran kunnolla hekotti :D Kunnon nauruja oonkin jo odottanut ja toivottavasti niitä tulee lisää pian.

Pitäis tästä sängynpohjalle raahautua. Kauhea väsy ja Melissakin nukkuu kantoliinassa. Meillä ollut rankka päivä; eilen illalla meille tuli yövieraita. Miehen äiti ja miehen siskon poikia kaksi kappaletta. Tänään ollaankin sitten kestitetty niitä ja sitten vietiin ne Vaasaan kotia ja mentiin miehen kanssa kaksistaa kauppareissulle. Mies ihmetteli, että kuinka mä oin väsyä kun käydään kyläilemässä, se saa vaan enemmän virtaa niistä :O

Vierailija
215/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs MaryRose on hävinnyt? Mulla alkaa kohta olemaan ihan ulkopuolinen olo kun meidän toinen kuumeilija on hävinnyt! ;) Ei vainee, haluun vaan kuulla kuulumisia :)

Mulla tunteet heittää vuoristorataa...No, en niitä nyt ala sen kummemmin puimaan kun luultavasti joutuisivat sensuurin uhriksi...:(

Vierailija
216/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSOL, eikös oo ihmeellistä kuin äkkiä ne kasvaa!! :O Ja ymmärrän kyllä tuon väsymyksen. Täälläkin ollaan ihan poikki, kun on pitänyt niin monissa juhlissa käydä. Mukavaahan se tietty on käydä onnittelemassa valmistuneita, mutta on se jotenkin uuvuttavaakin pienen vauvan kans.

JII, minkä sensuurin kohteeksi? Ai " jii-sensuurin" ? ;) Ei tarvi kyllä pelätä, että täällä dissattaisiin vaikka olis mitä tuntemuksia! MYÖS negatiivisista tunteista saa ja PITÄÄ avautua. Taatusti niitä tulee kaikille elämäntilanteesta riippumatta. Ja sulla nyt erityisen rankka tilanne, kun on nuo hoidot päällä ja sitten aiemmat kokemukset ja muuta. Mutta avauduit tai et, niin ainakin tiedät, että on _mahdollisuus_ saada tunteensa purettua jonnekin :)

Huooooh, pitäis kait nukkumaan, jos sitä hetken ehtis torkkua...

Vierailija
217/398 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulonen on kyllä sampo! voi ku meilläki ois vielä noin pieniä!

ei ne kumpikaan oo totellu mua ku sanoin niille että älkää koskaa kasvako isoks:(

äläs ny jii!! ny mulle on iskeny pienen pieni vauvakuume:S

toivottavasti se menee ohi yhtä nopeesti ku tulikin, tuos kun oon kattonut meidän tenavia niin ne on jo niiin isoja:(

poika osaa jo melkeen kaiken itte, ja likkaki jo oppinu puhumaan monia sanoja, ja jopa 2 sanan lauseita " mimi hiiaa" (koiran nimi on mimi ja sitä kun useimmiten komennetaan " mimi hiljaa" ku se on sellanen murisija/haukkuherkkä koira.

käytiin taas kattomas sitä uutta asuntoa, ja sielä oli jo keittiökalusteet tuotu :D ei tosin koottuna oo kun vaatekaapit.

vielä puuttuu sauna, kodinhoitohuoneen kalusteet, lattia ja listat, ja tietty keittiö kokonaan ja kaikki koneet.

+ pientä säätöä vielä mm. pistokkeet.

että saa hänä päästäänkö muuttamaan tässäkuussa:)

onneks tulee se provinssi niin pääsee vihdoinki tuulettumaan, äitee lupas kattoa tenavia sen vlopun. ja parempi se onki ku ei mies oikee mielellään sen porukoille anna tenavia yökylään:/

viimeks ku poitsu sielä oli niin eivät kuulemma olleet saanu nukuttuakaan kunnolla ku pelkäs että poika lähtee yksin yöllä hortoileen:D

no enskerralla sitte matkasänkyyn nukkumaan:)

Vierailija
218/398 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itse sensuuri olisi varmaan iskenyt, mutta katotaan jos mä tässä nyt innostun;) Oltiin eilen porukoilla niin en viittinyt alkaa vuodattaa kun mä nykyään vollotan niin helposti... :[

Tosaan on ollu rankkaa, ja mulle iski kamala ahdistus siitä että olenko mä sitten raskaana ahdistuneempi, ja pelkään että kaikki vanha uusiutuu taas. Mä luultavasti aina pelkään lapsen menettämistä " normaalia" enemmän, ja mä pelkään että musta tulee semmonen kamala huolehtija joka sitten vaan rajottaa lapsen elämää huonolla tavalla. Enhän mä antais muksun tehdä muuta kuin olla kotona mun kanssa. Jotenkin tuntuu että matka raskautumiseen, ja raskautumiseta vauvan käsille saamiseen on ikuisuuden kestävä homma. Plääh!! No, mä en enää nyt pohdi näitä, tässä oli nää mun ajatukset näin tiivistettynä.

Oltiin tänään siellä lääkärissä ja tuomio oli seuraava. Huomenna on inssi :) Jipii! Ihanaa päästä tosi toimiin ;) Kaksi munarakkulaa siellä on joten kaksosten " vaara" on olemassa. Ei mua kyllä ollenkaan kaksoset haittais ;)

Mä haluun nuuskimaan mavun uuteen kämppään :D

Vierailija
219/398 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jii:toivottavasti onnaa.eläpelkää.ketra sä tiedostat et saatat olla ylihuolehtivainen nii sää osaat pitää kontrollin.

jos sitä ei tiedosta nii se on tosi paha juttu.

mää huomaan välistä et suojelen liikaa,mut huomaan asian ja löysään vähän.

uketsu taasen töis.puol kuuvelt pääsee vasta.niilon menny työkuviot ihan persiillleen.vaik ajot on ajettu nii eivät siltikää pääse aikasemmin pois.

no nostaavat sit kuluja.ajaavat yhen lastin kerrallaan oli sit kysessä pienestä pussista tai isosta sohvasta.

muuten tulee loppa aikaa liikaa.

no mut se hankaloittaa tietty mun olemista ja tietysti pabskoja köy sääliks.eivät kerkii ku tunnin olla isäsä kanssa ku pitää mennä nukkuun.

T:MK

Vierailija
220/398 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun Jii oli kaivannut :) Vilkutuksia sinne ja kaikille muillekin aivan hurjasti!

Mä tulin ilmottelemaan itsestäni, mutta en kovin mukavissa merkeissä...

Tässä on tullut tällainen eteen, että mun ja avokin tie päättyi. Saattaa tulla yllätyksenä, kun en ole täällä siitä puhunut. Kuitenkin meidän suhteen ajan n kytenyt tämä (mun puolelta) jo pidemmän aikaa. Nyt kun sain lakin päähän ja kaikki ovet on avoinna, aloin miettimään, mitä elämältä TODELLA tällä hetkellä haluan. Tosiaan, haluan lapsen ja naimisiin, mutta en tämän miehen kanssa. Meillä on kuitenkin loppujen lopuksi niin erilainen arvomaailma ja toiveet tulevaisuudesta, ettei se riitä kantamaan onnellisesti elämän loppuun saakka.

Siispä minä poistun. Eihän sitä sitten tiedä, jos tulevaisuudessa palaan, mutta tällä kertaa näin.

Kiitoksia kaikille upeasta tuesta, toivotan jokaiselle DeMomsille kaunista tulevaisuutta ja Jiille paljon tsemppiä *hali*

-Mary

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme