Ihmisten käytös on huonontunut liikenteessäkin
Käännyin eilen risteyksessä vasemmalle ja kun väistin suojatiellä kulkevia (heilläkin vihreä valo), alkoi takana oleva soittaa torvea. Ihan kuin olisin voinut ajaa tuosta vaan niiden ihmisten päälle.
Tuollainen vastaava ääliömäinen toiminta on lisääntynyt ihmeen paljon.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Jännää, itse olen autoillut pk-seudulla 27 vuotta enkä ole huomannut mitään erikoista, tosin mä osaan ajaa teknisesti täydellisesti ja osaan antaa tilaa joustavasti, enkä provosoidu muiden mokailuista.
Okei. Mä vähän provosoidun kun se takana oleva huudatti torvea ilman syytä. Olisi mieli tehnyt avata ikkuna ja näyttää keskaria. No en niin tee koska milloinkaan ei tiedä mikä hullu siellä toisessa autossa on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Johtuu maahammuutosta.
Ei pelkästään.
Yhteiskunnan järjestelmä luo osasta kusipäitä. Mutta ehkä merkittävämpi tekijä on kiireen aiheuttama stressi. Monen kohdalla kiire on ottanut niskanlenkin isännästä ja emännästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää, itse olen autoillut pk-seudulla 27 vuotta enkä ole huomannut mitään erikoista, tosin mä osaan ajaa teknisesti täydellisesti ja osaan antaa tilaa joustavasti, enkä provosoidu muiden mokailuista.
Okei. Mä vähän provosoidun kun se takana oleva huudatti torvea ilman syytä. Olisi mieli tehnyt avata ikkuna ja näyttää keskaria. No en niin tee koska milloinkaan ei tiedä mikä hullu siellä toisessa autossa on.
Ap
Jaxuhali.
Lapsettaa?
Juuh, on mennyt hurjemmaksi. Jalankulkijoiden osalta kuljetaan keskellä kulkuväylää nenä puhelimessa, autoilijoiden osalta ei tunneta sääntöjä. Autoteilläkin näyttäisi siltä, että kun auto seilaa kaistojen välillä tai ajaa muuten omituisesti, kuski tuijottaa puhelinta ajaessaan. Tikkurilan onnettomuuden syynä varmasti puhelimen tuijotus ajaessa.
Mulle on töötätty kun olin kävelemässä suojatietä,no kesken kävelyn vaihtui valo punaiseksi,mut pitäähän se nyt loppuun asti kävellä. Kääntyville autoille siis paloi vihreä valo myös,joka ei ollut nuolivalo,kerta suojatielläkin oli vihreä. No siinä vaiheessa kun mulle tuli punanen ja loppuun pitää ajokaistalta kävellä,niin autoilija tööttäsi korvan juuressa. Mikä "hauskinta", että olin loppuvaiheessa vielä raskaana ja se säikäytti niin, et luulin jo et synnytän siihen. Naiskuski taisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Joko teit faacebook jaon ja soitit iltapäivälehtiin?
No. Teetkö sinä useinkin niin? Ehkä vähän huomionhakuista, sanoisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten käytös on huonontunut. Piste.
Se alkoi politiikassakin kun hallapersut aloitti.
Vierailija kirjoitti:
Ensin hiljennetään ja sitten vasta vilkku jos muistetaan...... Vi...... pitäisi olla just päinvastoin.
Kyse voi olla siitä että kuski yrittää lukea tien nimeä. Ei kaikki käytä navigaattoria ja joskus se neuvoo väärinkin. Ei voi laittaa vilkkua ennen kuin tietää aikooko kääntyä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijat ei tuntuisi ollenkaan ymmärtävän millainen aikakone heillä on allaan. Neljä pyörää vs jalat.
Ei ole mihinkään mikään kiire heillä. Jalankulkijallahan se kiire on suhteessa autoilijaan.
Miettikää nyt mikä nopeus jalan on autoon nähden.
Ap on ihan oikeassa havainnossaan. Jos on kiire, pitää lähteä aikaisemmin liikenteeseen, eikä kaahailla ja odottaa muilta väisteyvelvollisuutta. Se auto on nopea väline. Käyttäjässä vika jos ei kerkeä.
Kukaan ei jää kävellen vahingossa auton alle, Jos näin käy on sen kävelijänkin huomio ollut ihan jossain muussa kuin siinä liikenteessä.
sanoppa se sille pojalle joka menetti pitserian pihassa henkensä.
Autoilijat voisi nyt saatana jo vähän ryhdistäytyä ja muistaa millaisessa kuolemankoneessa ovat.
Se ei ol leikin asia ajaa laitetta jolla voi aiheuttaa vakavia vaaratilanteita ympäristössä. Otan tuon kommentin loukkauksena meitä kaikkia ihmisiä kohtaan ja ne kymmenet tilanteet elämäni varrella autojen kanssa on olleet ihan ylimääräisiä järkytyksiä.
Turpaan pitäisi monia vedelä. Autokortteja myönnetään ihan liian löysin perustein etenkin miehille.
Olin autolla liikenteessä ja ajoin ihan sallittua nopeutta eli 40km/h mennessä kauppaan. Kun yhtä-äkkiä eteen tulee kolme poikaa pyörällään ja kiitävät ohitse, että heillä jokin ns. kilpailu keskenään, että esitetään jotain rohkeaa?! Tekivät sitä samaa myös takana tulevalle autolle? Ei autosta löydy jarruja heti, jos kiidetään polkupyörillä täyttä vauhtia ohitse. Toki tein hätäjarrutuksen ja tööttäsin perään. Mistä tämänkaltainen käytös johtuu, että leikitään omalla hengellä?
Useamman kuin kerran on mullekkin tullut joka perässäoleva torvea soittelemaan, kun olen ollut kääntymässä, mutta vastakkaiselta kaistalta tulee autoja. Ilmeisesti näillä on ideana, että ajaisin nokkakolarin näiden autojen kanssa. V.ittu tollasia idiootteja tekisi mieli leipoa, niin oppivat olemaan. Ainakin olen soittanut railakkaasti torvea takaisin, että vähenee näillä isoimmat perseilyhalut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ollut ajokortti kaksi minuuttia ja yllätyit kuin Petteri konsanaan?
Yli 30 vuotta on ollut kortti. Ei esimerkiksi tuollaista torvensoittoa täysin ilman syytä ole ollut aiemmin näin paljon.
Ap
Niin, Suomessa ei perinteisesti hakata jatkuvasti torvea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ollut ajokortti kaksi minuuttia ja yllätyit kuin Petteri konsanaan?
Yli 30 vuotta on ollut kortti. Ei esimerkiksi tuollaista torvensoittoa täysin ilman syytä ole ollut aiemmin näin paljon.
Ap
Niin, Suomessa ei perinteisesti hakata jatkuvasti torvea...
Suomalaiset hakkaa mieluummin tattia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nykyään niillä voi olla pistooli ja saa kuulla "varotuslaukauksia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nykyään niillä voi olla pistooli ja saa kuulla "varotuslaukauksia".
Vornasia joka korttelissa?
Pientä punaista autoa ajavalla äijällä ei ollut mitään käsitystä muusta liikenteestä, mutta piti ikkunasta huutaa kauppakassia raahaavalle mummolle "piti siihen keskelle sitten jäädä, fittun idiootti!".
Siis äijän edellä oli kolme autoa, joten mummon sijainti ei ollut niinkään ratkaiseva tämän pienen punaisen auton etenemiseen kuin jonon ensimmäisen autoilijan puutteellinen liikennesilmä. Miten on vaikea ymmärtää, että silminnähden painavaa ostoskassia raahaava mummo tekee välilevähdyksen välikorokkeella? Miksi jonon ensimmäinen kuljettaja jatkaa odottelua vielä senkin jälkeen kun mummo on laskenut kassinsa maahan välittömästi korokkeelle astuessa?
Kun tämä äijä jossakin päin Tampereen Leinolaa tai Kangasalaa alkaa urputtaa asiasta, niin havainnollistakaan äijälle tilanne. Pistäkää Prisman kestokassi täyteen juureksia, nesteitä, jauhoja, sokeria ja pistäkää äijä kantamaan kassia kilometrin tai pari laskematta kassia alas. Autoa ei tarvitse ottaa mukaan havainnollistamiseen, mutta ihan juoksemalla voitte havainnollistaa ettei sen kassin kanssa niin vaan sipsutella muiden edestä pois.
Kokenut autoilija olisi nähnyt mummon ja kiihdyttänyt vauhtia, jolloin koko letka olisi ehtinyt ajaa ohi ennen kuin mummo oli edes saavuttanut välikoroketta. Missään ei muuten lue ettei jalankulkija saa pysähtyä välikorokkeella. Mikään liikennesääntö ei edellytä, että jalankulkijan pitää juosta tien reunasta toiseen pysähtymättä välikorokkeella.
Marketissa tulee usein ihmeteltyä miten valtaosalla on ajokortti kun eivät osaa kävelläkään.
Oisko nää 17-vuotiaat veetit asialla? Ei aikuisen kärsivällisyyttä vielä? Ne on ainakin lisääntyneet tuolla liikenteessä.