Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset, missä Helsingin kaupunginosassa asuisitte tai haluisitte asua jos raha ei olisi este?

Vierailija
15.12.2025 |

Mä haluisin asua ehdottomasti Ullanlinnassa, Eirassa tai Eiranrannassa/Munkkisaaressa.

Jotenkin se fiilis ja elämä siellä on vaan niin erilaista kuin Ruoholahdessa missä asun nyt. Onneksi on lyhyt matka kävellä Eiranrantaan kahviloihin tai Korkeavuorenkadulle ihailemaan kauppojen ikkunoita. Ihan kuin eri maailmasta.

Kommentit (228)

Vierailija
41/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Etu-Töölössä, Punavuoressa ja Skattalla. Halusin pois noista ankeista ja nyt asun 20 km päässä keskustasta. 

Vierailija
42/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Töölössä. Eteläinen kantakaupunki kiinnostaisi myös mutta se ei taida kovin hyvää aluetta palveluiden ja kulkuyhteyksien kannalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taka-Töölössä (Linnankoskenkadun pohjoispuolella), Meilahdessa, Ruskeasuon vanhalla puolella ja Munkkiniemessä. Ullanlinna myös OK. 

Vierailija
44/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappas omaa suosikkiani ei ole vielä edes mainittu. 

Kallahdenranta on kaunis. Munkkiniemi ja Eira kivoja, mutta itse en siltikään niihin muuttaisi.

En edes tiennyt missä tuo on. Metrolla liikkuminen on niin ikävää, etten muuttaisi. 

Vierailija
45/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Etu-Töölössä, Punavuoressa ja Skattalla. Halusin pois noista ankeista ja nyt asun 20 km päässä keskustasta. 

Sama, paitsi Skattan tilalla Kamppi. En asuisi enää noin keskustassa. 

Vierailija
46/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei missään tapauksessa keskustassa. Marjaniemi voisi olla idän suunnassa kiva, muuten Lehtisaari, Kuusisaari tai Kaskisaari

Kaskisaaressa ei ole vuosiin ollut asuntoa myynnissä alle miljoonan. Todella vähän tunnettu kaupunginosa Helsingissä.

Vierailija
47/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa

Vierailija
48/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruununhaassa

Vierailija
49/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa Munkkiniemessä. 

Nyt asun Munkkivuoressa. Ei tästä kävele kuin 10 min. Munkkiniemeen, mutta eihän se sama ole.

Olen kuitenkin tyytyväinen tähänkin. Länsipuolelta en lähtisi meilahtea lähemmäksi keskustaa. Liian vähän vihreää. 

Vierailija
50/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Lauttasaaressa, koska ei ole varaa Espoon Suvisaaristoon.

Eihän Suvisaaristossa ole edes kauppaa!!

Vierailija
51/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingissä kaikissa niissä kaupunginosissa joissa olen kulloinkin halunnut: Ullanlinnassa, Punavuoressa, Kaartinkaupungissa, Kruununhaassa, Kampissa, Töölössä.

Vierailija
52/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtisaari tai Kaskisaari

Vierailija
53/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontulassa

Sama. Asun siellä. Aidot ihmiset!!! 

Vierailija
54/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sörnäisten Kurvissa

Vierailija
55/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikissä

Vierailija
56/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Lauttasaaressa, koska ei ole varaa Espoon Suvisaaristoon.

Eihän Suvisaaristossa ole edes kauppaa!!

Miksi pitäisi olla?

Vierailija
57/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemessä. Periaatteessa saisin sieltä nytkin asunnon, jos myisin nykyisen kolmioni, mikä myöskin Länsi-Helsingissä. Odottelen parempia asunnon myyntiaikoja. 

Vierailija
58/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenlinnassa

Turistit kurkkimassa ikkunoista

Vierailija
59/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemessä

Vierailija
60/228 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mieletilasta. Jos haluaa meren äärelle niin meren puoleinen osa Ullanlinnaa tai sitten Katajanokka (tosin pussinperä josta hyvin hidas päästä mihinkään). Jos haluan elää maaseutumaisesti isossa omakotitalossa isolla pihalla niin Käpylä.

Jos haluaisi urbaanisti asua hyvillä yhteyksillä ja hyvillä palveluilla niin joku Kamppi aivan siinä Tennispalatsin lieppeillä.

En tiedä, voisinko mitään näistä moodeista 'lukita' pysyvästi. Mutta kyllä nuo ne top vaihtoehdot olisivat jos raha ei rajoittaisi.

Mulla noista varmaan Käpylästä joku iso vanha omakotitalo jossa laadukkaat kodinkoneet ja kaikki kunnostettu sisältä. Sieltä pääsee myös ratikalla ydinkeskustaan n. 10 minuutissa.

Oikeastaan hämmästyttävää, että tuollaisella sijainnilla voi pääkaupunkiseudulla ylipäätään elää omakotitalossa omalla pihalla. Kuin portaali maaseudulle.

Tosin olen itsekin alun perin maalta kotoisin ja muuttanut töiden perässä Ruoholahteen eli mielipiteeni on värittynyt. Joku joka koko ikänsä asunut vilskeessä ja melskeessä varmaan tykkää enemmän jostain Töölöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme