Helsinkiläiset, missä Helsingin kaupunginosassa asuisitte tai haluisitte asua jos raha ei olisi este?
Mä haluisin asua ehdottomasti Ullanlinnassa, Eirassa tai Eiranrannassa/Munkkisaaressa.
Jotenkin se fiilis ja elämä siellä on vaan niin erilaista kuin Ruoholahdessa missä asun nyt. Onneksi on lyhyt matka kävellä Eiranrantaan kahviloihin tai Korkeavuorenkadulle ihailemaan kauppojen ikkunoita. Ihan kuin eri maailmasta.
Kommentit (228)
Ehkä Töölössä. Eteläinen kantakaupunki kiinnostaisi myös mutta se ei taida kovin hyvää aluetta palveluiden ja kulkuyhteyksien kannalta.
Taka-Töölössä (Linnankoskenkadun pohjoispuolella), Meilahdessa, Ruskeasuon vanhalla puolella ja Munkkiniemessä. Ullanlinna myös OK.
Vierailija kirjoitti:
Kappas omaa suosikkiani ei ole vielä edes mainittu.
Kallahdenranta on kaunis. Munkkiniemi ja Eira kivoja, mutta itse en siltikään niihin muuttaisi.
En edes tiennyt missä tuo on. Metrolla liikkuminen on niin ikävää, etten muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Etu-Töölössä, Punavuoressa ja Skattalla. Halusin pois noista ankeista ja nyt asun 20 km päässä keskustasta.
Sama, paitsi Skattan tilalla Kamppi. En asuisi enää noin keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
ei missään tapauksessa keskustassa. Marjaniemi voisi olla idän suunnassa kiva, muuten Lehtisaari, Kuusisaari tai Kaskisaari
Kaskisaaressa ei ole vuosiin ollut asuntoa myynnissä alle miljoonan. Todella vähän tunnettu kaupunginosa Helsingissä.
Vanhassa Munkkiniemessä.
Nyt asun Munkkivuoressa. Ei tästä kävele kuin 10 min. Munkkiniemeen, mutta eihän se sama ole.
Olen kuitenkin tyytyväinen tähänkin. Länsipuolelta en lähtisi meilahtea lähemmäksi keskustaa. Liian vähän vihreää.
Vierailija kirjoitti:
Asun Lauttasaaressa, koska ei ole varaa Espoon Suvisaaristoon.
Eihän Suvisaaristossa ole edes kauppaa!!
Olen asunut Helsingissä kaikissa niissä kaupunginosissa joissa olen kulloinkin halunnut: Ullanlinnassa, Punavuoressa, Kaartinkaupungissa, Kruununhaassa, Kampissa, Töölössä.
Vierailija kirjoitti:
Kontulassa
Sama. Asun siellä. Aidot ihmiset!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Lauttasaaressa, koska ei ole varaa Espoon Suvisaaristoon.
Eihän Suvisaaristossa ole edes kauppaa!!
Miksi pitäisi olla?
Munkkiniemessä. Periaatteessa saisin sieltä nytkin asunnon, jos myisin nykyisen kolmioni, mikä myöskin Länsi-Helsingissä. Odottelen parempia asunnon myyntiaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Suomenlinnassa
Turistit kurkkimassa ikkunoista
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mieletilasta. Jos haluaa meren äärelle niin meren puoleinen osa Ullanlinnaa tai sitten Katajanokka (tosin pussinperä josta hyvin hidas päästä mihinkään). Jos haluan elää maaseutumaisesti isossa omakotitalossa isolla pihalla niin Käpylä.
Jos haluaisi urbaanisti asua hyvillä yhteyksillä ja hyvillä palveluilla niin joku Kamppi aivan siinä Tennispalatsin lieppeillä.
En tiedä, voisinko mitään näistä moodeista 'lukita' pysyvästi. Mutta kyllä nuo ne top vaihtoehdot olisivat jos raha ei rajoittaisi.
Mulla noista varmaan Käpylästä joku iso vanha omakotitalo jossa laadukkaat kodinkoneet ja kaikki kunnostettu sisältä. Sieltä pääsee myös ratikalla ydinkeskustaan n. 10 minuutissa.
Oikeastaan hämmästyttävää, että tuollaisella sijainnilla voi pääkaupunkiseudulla ylipäätään elää omakotitalossa omalla pihalla. Kuin portaali maaseudulle.
Tosin olen itsekin alun perin maalta kotoisin ja muuttanut töiden perässä Ruoholahteen eli mielipiteeni on värittynyt. Joku joka koko ikänsä asunut vilskeessä ja melskeessä varmaan tykkää enemmän jostain Töölöstä.
Olen asunut Etu-Töölössä, Punavuoressa ja Skattalla. Halusin pois noista ankeista ja nyt asun 20 km päässä keskustasta.