Protestoin tätä idioottimaista pullonkorkkiuudistusta vastaan repimällä ne korkit irti, ja palautan pullot ilman korkkia palautuautomaattiin
Ne saatanan korkit on aina nenässä ja ties missä kiinni kun yrität juoda, revin ne perkeleet irti ja ihan tarkoituksella olen alkanut palauttamaan pullot näihin automaatteihin ilman niitä korkkeja, ja korkit heitän tavalliseen roskikseen. Ennen kyllä palautin pullot korkkeineen, mutta en enää.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina ja USA kehittivät tekoälyn ja tanssivat robotit. EU teki pullonkorkkeja.
Ja Venäjä tekee hypersonisia ohjuksia jotka kulkee mach 10+ nopeuksilla.
Ja euu tekee edelleen pullonkorkkeja mitkä pysyy pullossa kiinni.
Muissa eu maissa niitä ei edes palauteta vaan nakkaavat kiinnipysyvine korkkeineen kuka minnekin.
Niin senhän takia tuo uudistus tehtiin, että muovijätettä ei päätyisi niin paljon meriin, muihin vesistöihin ja luontoon. Tunnettu ongelma Suomessa, jossa toimiva pullonkeräyssysteemi lähes 100% palautusasteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma mulla. Olen se kohtuullisen tunnettu pullonkorkkirepijä itse. Katotaan EU, vieläkö tekee mieli säädellä ihmisten elämää.
Muuten äänestitkö EU:n liittymisen puolesta ? - Jos, niin syytä itseäsi myös käyristä kurkuista.
Minä en äänestänyt kun en ollut edes syntyny sillon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina ja USA kehittivät tekoälyn ja tanssivat robotit. EU teki pullonkorkkeja.
Ja Venäjä tekee hypersonisia ohjuksia jotka kulkee mach 10+ nopeuksilla.
Ja euu tekee edelleen pullonkorkkeja mitkä pysyy pullossa kiinni.
Muissa eu maissa niitä ei edes palauteta vaan nakkaavat kiinnipysyvine korkkeineen kuka minnekin.
Kuinkas iso tuo EU:n pullonkorkki tehdas oikein on? 5 hehtaaria? 10 hehtaaria?
Hyvä uudistus. Enää ei Itämeren kilpikonnat tukehdu suomalaisten korkkeihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tajusin tässä just yks päivä, miten hyvä tuo uudistus on ollut. Irtosi nimittäin yksi korkki kokonaan, ja jouduin miettimään, että mihin minä tämän korkin nyt lykkään. Ihan mahtavaa, kun ei tarvitse miettiä moista, ja korkki pysyy aina tallessa.
Ei hyvää päivää mikä ongelma sullakin.
Mielenkiintoinen päivittely, kun katsoo minkälaiseen aloitukseen kirjoitat..
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma mulla. Olen se kohtuullisen tunnettu pullonkorkkirepijä itse. Katotaan EU, vieläkö tekee mieli säädellä ihmisten elämää.
Muuten äänestitkö EU:n liittymisen puolesta ? - Jos, niin syytä itseäsi myös käyristä kurkuista.
Mä olin syntynyt silloin, mutta en ollut vielä äänestysikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, no se on äitis vika sitten.
Tuo on hyvä alku, mutta se ei riitä. Sun pitää kerätä talteen kaikki sun korkit. Sitten vaikka muutaman kuukauden välein voit postittaa ne asiasta päättäneelle taholle/tahoille (esim EU-komission ympäristöpääosasto, Virginijus Sinkevičius - ympäristökomissaari 2019-2024, Ursula von der Leyen - komission puheenjohtaja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, no se on äitis vika sitten.
Entäs jos äitini ei edes ollut tarpeeksi vanha synnyttämään vielä silloin? Onko se sitten isoäitini vika?
Koen jännäksi, että jotkut vieläkin jaksaa pitää yllä omaa ärtymystään tällaisesta asiasta ja vahvistaa sitä negatiivisuuttaan toimimalla pikkumaisesti jokaisen pullonkorkin kohdalla. Muuhun keskittymällä muutosvastarinnasta pääsee nopeammin yli.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo nyt on liian haastava aivopähkinä sellaisenaan, niin voin vinkkinä kertoa, että sitä pulloa/korkkia on mahdollista pyöräyttää niin, että se korkki ei osu nenään..
On. Mutta ei toimi kaikilla pulloilla tai tölkeillä. Jostain tölkeistä se korkki irtoaa vahingossa heti, eikä sillä saa enää edes sitä tölkkiä suljettua, kun se ei pysy siinä kiinni.
T: prkeleen mansikkamehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus. Ei korkit lentele pitkin lattioita.
Maitopurkeissa taas muovikorkki on haitallinen turhake ja usein sulkeutuu huonosti.
Maitopurkkeja ei enää saa tyhjäksi kuten ennen.
Saa. Voithan sä avata ne saksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Aivan järjetön keksintö! Pullot palautukseen ilman korkkeja. Ehkä jossain vaiheessa alkavat miettiä tämänkin "uudistuksen" järkevyyttä.
Niin ja missähän ne korkit sitten on? Pitkin katuja ja pellonpientareita. Ihmiset on niin typeriä, että kaikki pitää heitellä luontoon ja sen takia korkkikin piti laittaa sellaiseksi, että ei irtoa helposti.
Fiksu kyllä osaa juoda noistakin pulloista, ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.
Et ole roskiksesta kuullut?
Ihan turha ylimääräinen vaihe vain siksi, että jotkut sankarit ei osaa juoda pullosta?
-eri
Ei vika ole siinä, etteikö osattaisi juoda pullosta. Vaan kun ei osata palauttaa tyhjiä pulloja tai heittää pulloa/korkkia roskiin vaan nakataan ne luontoon
Vierailija kirjoitti:
En saa irti tölkkien korkkeja. Kuuluuko ne palauttaa ilman vai niiden kanssa jonnekin. Valmiskeitoissa ja ruoissa paksu muovi, miksei tölkki ja ilman korkkia. Kierrätys tehty hankalaksi.
Kartonkitölkkejä ei palauteta minnekään, ne laitetaan roskiin. Muovikorkin voi laittaa muoveihin, kartonki pahveihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo nyt on liian haastava aivopähkinä sellaisenaan, niin voin vinkkinä kertoa, että sitä pulloa/korkkia on mahdollista pyöräyttää niin, että se korkki ei osu nenään..
Ei toimi kaikissa pulloissa. Joissain se korkkiviritys on niin löysällä, että pyörähtää aina kaatosuuntaan päin vaikka korkin olisi avannut miten nätisti.
Juuri noin. Toi on kaikkein ärsyttävintä. Siksi irrotan aina korkin etten saa silmäniskua korkista tai sisuksia pullosta rinnuksille. Ja tyhjään pulloon korkki kiinni ja palautukseen.
Ap on luultavasti myös persu.
"Minähän en sääntöjä noudata!"
Ajaa myös ilman turvavyötä, käyttää parasetamolia humalassa ja syö kärpässieniä, koska arvelee suututtavansa jonkin nimeämättömän tahon. Äänestää samalla periaatteella.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä alku, mutta se ei riitä. Sun pitää kerätä talteen kaikki sun korkit. Sitten vaikka muutaman kuukauden välein voit postittaa ne asiasta päättäneelle taholle/tahoille (esim EU-komission ympäristöpääosasto, Virginijus Sinkevičius - ympäristökomissaari 2019-2024, Ursula von der Leyen - komission puheenjohtaja)
Helvetin hyvä idea
Eu vie rahat, työntää korkit nenään, sallii rosvo/pummiporukoille vapaan liikkumisen. Sano yksikin hyvä asia jonka EU on saanut aikaan. Briteillä menee hyvin kun erosivat.
Ei hyvää päivää mikä ongelma sullakin.