Jumankauta että terveydehuollossa on stabiilisti äkäistä porukkaa
Johtuuko siitä, että heitä on liikaa tai liian vähän. Viduttaa kuunnella tuollaista äksyilyä !
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kai se nyt kiukuttaa, kun on tippunut jalustalta, eikä onnetonta itsetuntoa pönkitetä ja olematonta osaamista kehuta. Se on syvääkin syvempi narsistinen loukkaus hoitajattarille. Osalla riittää kantti jopa yrittää kostaa.
Tuo sana tähän kohtaan oli osuva "osalla riittää kantti jopa yrittää kostaa". Tunnistan kyllä, kosto on sellainen rivien välistä hyvin luettava muoto, johon herkästi lähtee itse mukaan, kaltevalla pinnalla tanssivat. Ap
Työterveydessä pahin sakki. Lopputili puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotealalle hakeutuu väkeä joka olisi itse avun tarpeessa.
Siltä se vaikuttaa, ei tuollainen jatkuva jo äänen sävystä tunnistettu äksyily ole mistään kotoisin, sama paikan päällä. Tuhistaan kuin mitkäkin jos joutuu koneelta hakemaan jotain tietoja, eikö se olekaan heidän työtään. Pitää alkaa itsekin tuhisemaan jos toimistolla joku kysyy jotain.
Mä olen joutunut nyt viime vuosina turvautumaan terveydenhoitoon useamman kerran ja aina on ollut niin ihanaa ja osaavaa porukkaa kaikki, että ei voi kuin kiittää.
Olisko se " niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa" mitään?
Jos itse menet naama sitruunana vinkumaan niin saat samaa takaisin?
Sama pätee ap:hen. Miettikää omaa käytöstänne.
Mulle ei koskaan kukaan ollut äkäinen, ei hoitajat, ei
Itse epäilen, että hoitajia on ohjeistettu tuohon äkäisyyteen. Ainakin ajanvarauksessa. Tarkoituksena karkottaa potilaat ja säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä se vaikuttaa, ei tuollainen jatkuva jo äänen sävystä tunnistettu äksyily ole mistään kotoisin, sama paikan päällä. Tuhistaan kuin mitkäkin jos joutuu koneelta hakemaan jotain tietoja, eikö se olekaan heidän työtään. Pitää alkaa itsekin tuhisemaan jos toimistolla joku kysyy jotain.
Mä olen joutunut nyt viime vuosina turvautumaan terveydenhoitoon useamman kerran ja aina on ollut niin ihanaa ja osaavaa porukkaa kaikki, että ei voi kuin kiittää.
Sama pätee ap:hen. Miettikää omaa käytöstänne.
Mulle
Itse epäilen, että hoitajia on ohjeistettu tuohon äkäisyyteen. Ainakin ajanvarauksessa. Tarkoituksena karkottaa potilaat ja säästää.
Hoitajan tehtävä tuntuu nykyään olevan lähinnä estää potilaan pääsy lääkärin vastaanotolle.
Olipa outo aloitus.
En ole koskaan kohdannut terveydenhoidossa äkäistä henkikökuntaa enkä ole muiltakaan kuullut apn kaltaisia kokemuksia.
Voisiko apn asenne olla negatiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on täysin totta. Etenkin työterveys hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Käyn harvoin työterveydessä, mutta kun kerran sinne pakosti jouduin menemään niin vastassa oli nuori, ylimielinen ja huipputörkeä mieslääkäri, oli jumalauta hyvä ettei sanomista tullut, en tiedä, miten tällaisia ylipäätään palkataan, ei siis mitään potilas-asiakaspalvelua, niin perkeleen tökerö ettei mitään rajaa, miten edes on ammattinsa valinnut ?
Löytyyy myös vttupää potilaita. T: Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee ap:hen. Mi
Joo, huomattu on. Vaikka kuinka yrittää varata aikaa, ei aikoja ole kuin kuukauden päähän, miten on mahdollista, saisi laittaa pommin terveyskeskukseen, täysin perkeleen hyödytön kiinteistö.
Vierailija kirjoitti:
Olipa outo aloitus.
En ole koskaan kohdannut terveydenhoidossa äkäistä henkikökuntaa enkä ole muiltakaan kuullut apn kaltaisia kokemuksia.
Voisiko apn asenne olla negatiivinen?
Jospa sinä olet jo niin elämäsi ehtoolehto, että tietävät sinun kuolevan hetkenä minä hyvänsä, niin silloin ehkä ovat ymmärtäväisempiä, eivät kuitenkaan sinua hautaa, sen joutuvat jotkut muut tekevän, niin kilttejä hoitajat eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Alalla 20 vuotta työskennelleenä, sanoisin että tällainen käytös on yleisintä ihmisryhmässä joilla on ajankohtaista vaihdevuodet.
Aika nuorena alkaa naisilla sitten vaihdevuodet, jo kolmekymppisenä. Todella asiatonta käytöstä monella hoitajalla kun äyskitään ja jopa heitellään tarvikkeita. Meillä onneksi vaihtui terveyskeskuksen hoitajat jotka vastaavat soittopyyntöön. Nuorempia ovat ja eivät vihaisia mutta aika pilkallisia, kettumaisia. Ala vaihtoon jos ei pysy naama peruslukemilla ja äänen sävy kohteliaana. Kyllä tulijoita riittää. Töitä kuulemma saa kun vaan menee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos alkoholin takia on hoidettavana varaudu siihen että vittuillaan. Oudosti kylläkin kohtelu muuttui, kun kerroin kuinka paljon olen maksanut veroja entisenä yrittäjänä. Joka tapauksessa mielestäni myös huonossa jamassa olevia pitäisi kohdella hyvin.
Ehdottomasti! Ambulanssi ei tule paikalle jos loukkaantunut on humalassa. Jos soittaa ventovieraalle ambulanssin ensimmäinen kysymys on onko henkilö humalassa. Mitä hemmetin väliä sillä on, ei ihmistä voi kadulle jättää talvella eikä kesälläkään, eikä ketään saa jättää tajuttoman tai loukkaantuneen ihmisen kanssa yksin tien päälle. Aikamoinen shokki se on löytäjällekin kun näkee ihmisen maassa tajuttomana eikä ketään muuta ole näkyvissä.
Hoitajat syyttää ensimmäisenä juopoksi vaikka itse en koskaan juo alkoholia. Päädyin ikäväkseni juhannuksena alla ensiapuun ja ensimmäinen hoitaja oli kettuilemassa heti että miltä se nyt tuntuu kun joutuu juhannuksen viettämään sairaalassa selvinpäin. No minä olen aina selvinpäin, kotona tai sairaalassa. Oli todella asiaton kysymys hoitajalta. En unohda koskaan, todella loukkaavaa epäillä ensimmäisenä alkoholistiksi.
Samoin jos jokin lääke nostaa maksa-arvoja niin ei uskota että tulee lääkkeestä vaan aina automaattisesti olet juoppo. Mitään muuta syytä ei lääkärillekään voi olla kuin alkoholi. Ei edes vaikka on verikoetulokset todistamassa ennen ja jälkeen lääkkeen käytön. Vaikka lääkkeen haittavaikutuksissa niin sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
No sekö on sitten lupa kohdella kaikkia huonosti? Potilas voi olla kiukkuinen just sen vuoksi että joku toinen tai useampi lääkäri on ollut vttupää hänelle. Lääkärin tehtävä ei ole provosoitua vaan voi ihan kysyä että onko huonoja kokemuksia. Ei kaikki lääkäritkään ole oikealla alalla. Empatialla pääsee pitemmälle kuin vttuilemalla. Ei kukaan huvikseen lääkärissä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sekö on sitten lupa kohdella kaikkia huonosti? Potilas voi olla kiukkuinen just sen vuoksi että joku toinen tai useampi lääkäri on ollut vttupää hänelle. Lääkärin tehtävä ei ole provosoitua vaan voi ihan kysyä että onko huonoja kokemuksia. Ei kaikki lääkäritkään ole oikealla alalla. Empatialla pääsee pitemmälle kuin vttuilemalla. Ei kukaan huvikseen lääkärissä käy.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kusipäälle kuuluu kusipään kohtelu eikä mitään muuta. Jos ei osaa käyttäytyä niin vartijat taluttavat elukan ulos ja vastaanotto päättyy siihen. Potilas voi sitten katsoa peiliin ja miettiä missä meni vikaan. Ei lääkärin tai hoitohenkilökunnan tarvitse sietää mitä tahansa.
Jos alkoholin takia on hoidettavana varaudu siihen että vittuillaan. Oudosti kylläkin kohtelu muuttui, kun kerroin kuinka paljon olen maksanut veroja entisenä yrittäjänä. Joka tapauksessa mielestäni myös huonossa jamassa olevia pitäisi kohdella hyvin.