Jumankauta että terveydehuollossa on stabiilisti äkäistä porukkaa
Johtuuko siitä, että heitä on liikaa tai liian vähän. Viduttaa kuunnella tuollaista äksyilyä !
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotealalle hakeutuu väkeä joka olisi itse avun tarpeessa.
Siltä se vaikuttaa, ei tuollainen jatkuva jo äänen sävystä tunnistettu äksyily ole mistään kotoisin, sama paikan päällä. Tuhistaan kuin mitkäkin jos joutuu koneelta hakemaan jotain tietoja, eikö se olekaan heidän työtään. Pitää alkaa itsekin tuhisemaan jos toimistolla joku kysyy jotain.
Ylipäänsä jos erehtyy varaamaan aikaa soittamalla, jos netti tökkii. Annetaan oikein happamuuden kuulua asenteesta ja äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Miksi et pääse hoitoon ---eri---
Hoitoon ei nimenomaan pääse. Psykiatrin virkaa tekee terveystalosta ostopalvelulääkäri, joka silmät kiiluen lukee seksuaalisen hyväksikäytön potilaalle aiheuttamista traumoista. Ruikauttaa osallisuutensa suoltaen pitkät pätkät asiakkaan omakantaan.
Nämä yksityisen psykiatrit tiedetään jo uutisista. Tarvitsevat pikaisesti ammattiapua itse.
Vierailija kirjoitti:
Pelottelevat potilaat hevon v🥒ttuun!
Yleinen ohjeistus. Ei toki toimi kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeksi kuluneen kuuden vuoden aikana ollut kolmessa leikkauksessa ja lisäksi vuosittaisissa kontrollitutkimuksissa.
Yksikään hoitaja, laborantti tai lääkäri ei ole ollut minulle äkäinen, päinvastoin suhtautuminen on ollut erittäin empaattista ja rohkaisevaa.
Olisikohan syynä se, että olen jokaiselle minua hoitaneelle ilmaissut kiitollisuuteni hoitoon pääsystä?
Äksyili alkaa jo ajanvarausvaiheessa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Miksi et pääse hoitoon ---eri---
Hoitoon ei nimenomaan pääse. Psykiatrin virkaa tekee terveystalosta ostopalvelulääkäri, joka silmät kiiluen lukee seksuaalisen hyväksikäytön potilaalle aiheuttamista traumoista. Ruikauttaa osallisuutensa suoltaen pitkät pätkät asiakkaan omakantaan.
Nämä yksityisen psykiatrit tiedetään jo uutisista. Tarvitsevat pikaisesti ammattiapua itse.
Totta mikä totta. Sekä psykiatrit että terapeutit vaikuttavat tosiaan sellisilta, että hoitoon heidänkin pitäisi hakeutua, suomalaisista ammatinharjoittajista on siis kysymys, muiden maiden käytäntöjä en tunne. Eräs terapeutti lensi kuin pyryharakka ympäriinsä ja kaakatti mennessään, ei ollut homma hanskassa edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä joskus, että mikä ottaa päähän.
Naisvaltainen ala ja äksyilyä? On jännä.
Joo. Ei kaikki naiset, vain valtava enemmistö.
Naiset kiukkuilevat ja lääkärimiehet ahdistelevat eivätkä pysy asiassa. Terveydenhuollosta on tullut yhtä sirkusta. Ilmankos on niin paljon työkyvyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä joskus, että mikä ottaa päähän.
Naisvaltainen ala ja äksyilyä? On jännä.
Joo. Ei kaikki naiset, vain valtava enemmistö.
Naiset kiukkuilevat ja lääkärimiehet ahdistelevat eivätkä pysy asiassa. Terveydenhuollosta on tullut yhtä sirkusta. Ilmankos on niin paljon työkyvyttömiä.
Kuullut kummia kuten sellaista, että käyvät siivouskomeroissa "virkistäytymässä".
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeksi kuluneen kuuden vuoden aikana ollut kolmessa leikkauksessa ja lisäksi vuosittaisissa kontrollitutkimuksissa.
Yksikään hoitaja, laborantti tai lääkäri ei ole ollut minulle äkäinen, päinvastoin suhtautuminen on ollut erittäin empaattista ja rohkaisevaa.
Olisikohan syynä se, että olen jokaiselle minua hoitaneelle ilmaissut kiitollisuuteni hoitoon pääsystä?
😅 Tosissasiko yrität nyt vihjailla että jos terveydenhuollossa saa huonoa kohtelua osakseen, se on aina potilaan vika ja sinulle ei voi moista tapahtua hyvästä käytöksestäsi johtuen? Voi jestas mitä ylimielisyyttä.
Kai se nyt kiukuttaa, kun on tippunut jalustalta, eikä onnetonta itsetuntoa pönkitetä ja olematonta osaamista kehuta. Se on syvääkin syvempi narsistinen loukkaus hoitajattarille. Osalla riittää kantti jopa yrittää kostaa.
Alalla 20 vuotta työskennelleenä, sanoisin että tällainen käytös on yleisintä ihmisryhmässä joilla on ajankohtaista vaihdevuodet.
Ensiavussa syksyllä yksi nuori mies etsii suonta kuin vampyyri. Pisteli sinne tänne syvälle. Käsi oli mustana ja violettina. Ihan peto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenne on tarttunut jo julkiselta puolelta yksityiselle 😁
Miksi ei olisi? Eivät yksityisellä tienaa julkista enemmän muut kuin lääkärit. Yksityisellä tavoitellaan voittoa, ja arvaapa kenen selkänahasta se otetaan?
Aika typerää vttuilla maksaville asiakkaille.
Mistä lähtien on pitänyt alkaa pokkuroimaan että saa hoitoa, josta itse maksaa?
Yleensä jos on oikeasti sairas, niin harvoin on voimia tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ensiavussa syksyllä yksi nuori mies etsii suonta kuin vampyyri. Pisteli sinne tänne syvälle. Käsi oli mustana ja violettina. Ihan peto.
Nykytyöelämässä ei haluta perehdyttää uusia.
Raivotaan jo yhdestä kysymyksestä.
Tämä sitten näkyy tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Menisin mutta ovat niin vihaisia siellä. En uskalla mennä.
Ai-van hirveä kokemus viime perjantaina puolenpäivän aikaan Turun keskustan labrassa. Oli kyllä sellainen nälvivä hoitsu ottamassa verikokeen, että enpä ole tähän kuuteenkymmeneen vuoteeni ennen törmännyt. Suunnilleen saman ikäinen oli hoitsu kuin minä, mutta jopa oli alentuva ja ylimielinen! Ääntään ei korottanut, mutta antoi ymmärtää, että minä olen maanmatonen, joka en osaa mitään ja olen siellä vertani otattamassa vain hänen kiusakseen ja parempi olisi ollut jos en olisi ikinä tullut.
Palveluammatti se on hoitajankin homma, ne ovat siellä meitä potilaita varten. Se sopisi myös hoitajan muistaa. Ilman meitä eivät saisi palkkaa, olemme siis heidän työnantajiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä se vaikuttaa, ei tuollainen jatkuva jo äänen sävystä tunnistettu äksyily ole mistään kotoisin, sama paikan päällä. Tuhistaan kuin mitkäkin jos joutuu koneelta hakemaan jotain tietoja, eikö se olekaan heidän työtään. Pitää alkaa itsekin tuhisemaan jos toimistolla joku kysyy jotain.
Mä olen joutunut nyt viime vuosina turvautumaan terveydenhoitoon useamman kerran ja aina on ollut niin ihanaa ja osaavaa porukkaa kaikki, että ei voi kuin kiittää.
Olisko se " niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa" mitään?
Jos itse menet naama sitruunana vinkumaan niin saat samaa takaisin?
Sama pätee ap:hen. Miettikää omaa käytöstänne.
Mulle ei koskaan kukaan ollut äkäinen, ei hoitajat, ei ensihoito eikä lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä jos erehtyy varaamaan aikaa soittamalla, jos netti tökkii. Annetaan oikein happamuuden kuulua asenteesta ja äänestä.
Täällä saa hyvää palvelua silloinkin, kun soittaa aikaa ja muutenkin. Toki puhelimeen ei enää vastata, vaan tk soitaa aina takaisin, ja pitää ilmoittaa, onko asia kiireellinen vai ei, mutta se taas ei ole henkilökunnan vika vaan sellaiseksi se on nykyään mennyt.
Kaikessa säästetään.
Kun todella kipeänä päädyin päivystyksen vastaanotolle, niin kyllä piti vakuuttaa, että olen todella avun tarpeessa. Olipa sairaanhoitajalla naama kuin norsun hännän oleva elin. Ja puhetapa #€@&.
Minulla ainoastaan onnistuneita,
miellyttäviä kohtaamisia lääkäreiden
sekä hoitajien kanssa. Ehkä metsä
vastaa kuten sinne huudetaan. Olen
ollut asiallinen, kohtelias. Raikas ja huoliteltu
hygienian ja habituksen osalta. En ole
julkista vuosiin käyttänyt ja käyn ylipäätään
harvakseltaan lekurissä, sillä olen
aikamoinen terveysfriikki eli detailed
daily self care & nutrition.
: )