Miten anoppi muistaa perhettänne jouluna?
Mun anoppi antaa miehelleni ja lapsille 50 euroa jokaiselle. Ja minut jättää aina ilman, näin on menty monta vuotta. En ole ilkeä miniä, silti en ole koskaan kelvannut, ja hän kyllä näyttää sen, syntymäpäivänänikään ei koskaan edes soita. Ja toimii näin ihan tietoisesti ja tahallaan pahoittaakseen mieleni.
Kommentit (96)
Olen anoppi. Annan pojalle ja miniälle yhteiseksi lahjaksi Sonos Move-kaiuttimen. Toiselle pojalle ja miniälle vastaavan lahjakortin hyvään ravintolaan. Tyttärelle ja vävylle samoin. Lisäksi miniä, jolla on aattona syntymäpäivä, saa 150€ lahjakortin.
Vierailija kirjoitti:
Olen anoppi. Annan pojalle ja miniälle yhteiseksi lahjaksi Sonos Move-kaiuttimen. Toiselle pojalle ja miniälle vastaavan lahjakortin hyvään ravintolaan. Tyttärelle ja vävylle samoin. Lisäksi miniä, jolla on aattona syntymäpäivä, saa 150€ lahjakortin.
Ovatko he kaikki lapsettomia ettei ole lastenlapsia muistettavana? Onko miniällä täydet kympit?
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt vuosia anopille selväksi, että ei lahjoja. Riittää kun hän tulee meille viettämään joulua. Nautin kun saan jutella hänen kanssaan kaikesta maan ja taivaan välillä olevista asioista. Se on minulle lahja häneltä. Ja ilmeisesti anoppikin tykkää (saa vain olla tekemättä mitään) koska näin on menty yli 15 vuotta.
Paras lahja!
Mitä sinä annat anopillesi joululahjaksi?? Todennäköisesti et mitään, miksi anoppisi pitäisi sinulle antaa lahjoja?
Minun anoppini on taas aivan kauhea hössöttäjä joulun aikaan. Kokee kovaa ahdistusta siitä ovatko hänen antamansa lahjat varmasti tarpeeksi hyviä. Joka vuosi joudun muistuttamaan etten välttämättä tarvitse mitään lahjaa, ainakaan mitään suurta tai hienoa.
Miksi juuri anopilta, henkilöltä jota miniät vihaavat, odotetaan joulu/synttäri/nimipäivä -muistamisia ja viiskymppinen liian pieni?
Mun miniät kaikki viettää joulunsa
( ihan aina) oman äitinsä luona. Koska jouluna en tapaa lasten perheitä miksi heitä lahjoisin? Eivät hekään lahjo minua.
Tietysti pitäisi, tiedän sen, laittaa postipaketti ja tileille rahaa.
Mulla on ihana anoppi eikä vain lahjojen vuoksi. Aloituksessa kuitenkin kysyttiin, miten anoppi muistaa meitä. Ollaan uusperhe eli mieheni ei ole lapseni isä. Anoppi ostaa pojalleen tyyliin sukat ja konvehtirasian. Joskus jonkun villapaidan. Minut hän hukuttaa lahjoihin; kosmetiikkaa, aina joku koru, jotain asustetta, kirja.. Hyviä, mieluisia lahjoja. Lapselleni hän osti aiemmin leluja, mutta nykyään laittaa kuoressa rahaa ~50€.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä annat anopillesi joululahjaksi?? Todennäköisesti et mitään, miksi anoppisi pitäisi sinulle antaa lahjoja?
Eihän lasten kuulu antaa lahjoja, se on vanhempien ja mummojen asia. Kukka riittää lasten perheiltä.
Neljä lasta +puolisot =8. Kullakin parilla 2 lasta on yhteensä 16 henkilöä. Kullekin viiskymppinen, ei riitä budjettini.
Toinen anoppi ei mitenkään uskontonsa takia,toisen muistamiset ei kiinnosta. Muistaa miten muistaa tai olkoot muistamatta. Ihan sama,kun minä en lahjoja ostele puolison suvulle. Puoliso ostakoot itse jos haluaa muistaa sukuansa. Mä laitan stressitasot minimiin ja ostan vain lapsilleni lahjoja ja tottakai ittellekki jotain kuusen alle. Puoliso sanoo ettei mitään tartte,no laitan kuiten konvehti rasian hänelle pakettiin.
aika hintsusti..toki sillä voi olla merkitystä, että toinen kuoli 2001 ja toinen 2008.
Ei mitenkään, ei olla puheväleissä. Hyvä niin.
Mies vie jonkun lahjan velvollisuudesta äidilleen. Lapsille anoppi laittaa 50 € kirjekuoressa. Onneksi ei enää jaksa käydä ostoksilla, koska lahjojen määrä aina korvasi laadun. Harvoin tuli mitään lapselle mieluista. Mutta olipa monta pakettia ja ajatus on tärkein? Mikähän se ajatus on, kun ostetaan liian pieniä vaatteita tai leluja, joista tietää että eivät tule käyttöön? (Tyyliin ryhmä hau-hahmoja teinille). Ei ole dementiaa tai muutakaan vastaavaa, ainoastaan hyvin ilkeä luonne.
Lapsille 200€ per nenä. Meille aikuisille ei mitään ja hyväkin niin.
Olen anoppi. Muistan pojan perhettä pysymällä poissa jouluna. Niin kuin muutenkin heidän elämästään. Uskon että arvostavat tätä.
Kattelin artesaanisuklaata. 16 kpl 25,50.
Miksipä sen ei voisi ostaa jollekin mutta se pitäisi tilata, postimaksu 8 euroa.
Ehkä sit kympillä kolme perusrasiaa.