Miten anoppi muistaa perhettänne jouluna?
Mun anoppi antaa miehelleni ja lapsille 50 euroa jokaiselle. Ja minut jättää aina ilman, näin on menty monta vuotta. En ole ilkeä miniä, silti en ole koskaan kelvannut, ja hän kyllä näyttää sen, syntymäpäivänänikään ei koskaan edes soita. Ja toimii näin ihan tietoisesti ja tahallaan pahoittaakseen mieleni.
Kommentit (78)
Anopit suosii poikiaan ja lapsenlapsiaan. Harvemmin miniöitään. Ei siitä kannata loukkaantua.
Ap, miten oma äitisi muistaa miestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun äitisi? Antaako erillisen rahalahjan myös miehellesi, lasten lisäksi.
Nykyään kaikkien anoppien pitäisi olla rikkaita ja hyvätuloisis, kun miniät tekevät rahatilauksen anopille syntymäpäivänä ja jouluna ja jos useampi miniä, lapsi ja lapsenlapsi niin suomalaisen anopin keskieläke menee verojen jälkeen miniä perheelle
Anoppien keskieläke on 1450€/kk brtto ja noin tonni käteen ja siitä yhdellä lapsen perheelle pitäisi jo antaa neljänneksen ja päälle täysylläpito ja ruuat jouluna. Huh.. Huh. toivottavasti ei koskaan ap. kaltaisia miniöitä. Kiitos.
Mutta tuohan se kolmeksi yöksi tuleva perhe hyasintin. Toki mummoa muistetaan vaikka ruoka ei olekaan hyvää, viini halpaa ja kauramaito väärää merkkiä. Ei taas ole miniän ruokavalioita muistettu
Joka joulu muistaa minua (miniä) 15.000€ pankkitalletuksella ja antaa 10.000€!lahjakortin siivosliikkeeseen ja siivooja käy kerran viikossa tai toisen pitopalveluun, josta tilaamme keittiöpalvelut. Ja tietysti anoppi hoitaa ja kasvattaa lapset. Me vanhemmat saadaan laatuaikaa ja hoitaa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Joka joulu muistaa minua (miniä) 15.000€ pankkitalletuksella ja antaa 10.000€!lahjakortin siivosliikkeeseen ja siivooja käy kerran viikossa tai toisen pitopalveluun, josta tilaamme keittiöpalvelut. Ja tietysti anoppi hoitaa ja kasvattaa lapset. Me vanhemmat saadaan laatuaikaa ja hoitaa parisuhdetta.
Hyvän avioliiton olet solminut. Monet fiksut naiset naivat köyhän anopin ja sitten ainainen valitus ja itkun tyrske kun ei anna mitään
Minä annan aina yhteisen lahjan lapselle ja puolisolleen: rahaa/lahjakortti ja molemmille jotain omaa: villasukat, suklaata, hajuvettä tmv. Lapsenlapsille annan vielä leluja ja pakollisen pehmeän paketin myös. Kun kasvavat, tulevat saamaan myös rahaa, tai lahjakortin johonkin toivottuun paikkaan. Näin on menty vuosia ja luulen, tai ainakin toivon, että kaikki ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on miehesi äiti ja lastenne mummo, ei sinun äiti eikä sinun mummo, anopin ei pidä sinulle mitään lahjoja ostaa. Minä en tiedä muistaako anoppi edes että on joulu, Alzheimer voi vähän sekoittaa päätä eikä vain voi
Onneksi meidän suvussa muistetaan molempien vanhempia tasapuolisesti ja samoin.
Siis minun anoppina pitää 1500 euron eläkkeellä antaa vähintään 50 euroa kolmelle miniälle, kolmelle lapselle ja kuudelle lapsenlapselle.
Ehkä teen niinkin ennenkin, muistan vain lapsia. Aikuiset kinuamassa lahjaa, höh.
Ei sun tarvi antaa, on ihan ok muistaa vaan lapsia. Mutta ole tasapuolinen.
Me ei ole otettu edes rahalahjoja vastaan, ei edes lapset ja se ollaan sovittu vanhempien kanssa. Ollaan työelämässä ja meillä paremmat tulot, kuin heidän eläkkeensä.
Meistä paras lahja on kun anoppi ostaa niillkin rahoilla itselleen vaikka hieronnan tai käy kampaajalla tai jalkahoitoja.
Yritetään kasvattaa lapset pois materilistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on miehesi äiti ja lastenne mummo, ei sinun äiti eikä sinun mummo, anopin ei pidä sinulle mitään lahjoja ostaa. Minä en tiedä muistaako anoppi edes että on joulu, Alzheimer voi vähän sekoittaa päätä eikä vain voi
Onneksi meidän suvussa muistetaan molempien vanhempia tasapuolisesti ja samoin.
Siis minun anoppina pitää 1500 euron eläkkeellä antaa vähintään 50 euroa kolmelle miniälle, kolmelle lapselle ja kuudelle lapsenlapselle.
Ehkä teen niinkin ennenkin, muistan vain lapsia. Aikuiset kinuamassa lahjaa, höh.
Ei sun tarvi antaa, on ihan ok muistaa vaan lapsia. Mutta ole tasapuolinen.
Siis 20 -vuotiaalle opiskelijalle sama lahja kuin 2-vuotiaalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus?
AP, HUHUU!
Minulla on nyt toinen anoppi kierroksessa, mutta sattuman kautta ovat toistensa kaltaisia: palvovat poikaansa ja hyvä jos tervehtivät= en ole mitään. En ole halunnut lähteä samaan pelleilyyn mukaan, vaan antanut anopille aina lahjan ja jota on toivonut. Hyvin ovat kelvanneet, vaikka kiitosta ei tietenkään tule- enkä odotakaan sellaisilta tyypeiltä.
Tänä jouluna päätin, etten enää muista. Ostan itselleni jotakin kivaa.
Minun anoppini ei muista meitä jouluna, me muistamme häntä viemällä haudalle kynttilän.
Helpompi on lun jokainen osyaisi mitä tarbitsee eikä älytöntä lahjanvaihtoa. Ja tuota kitinää, lapsen serkku , 20 v, opiskelija sai satasen, mun 2-vuotias vaan neljänkympin lelun.
Olen päätynyt, laitan 100 euroa kunkin lapseni tilille "joulusuklaaraha perheellenne " käyttäkööt mihin tahtovat. Sinkulle en anna sitäkään koska tarjoan jouluruuat 3-4 päivää.
Ei tasapuolisuus tarkoita sitä, että 20-vuotias opiskelija saa saman summan kuin 2-vuotias. Vaan että se 2-vuotias saa sitten isompana kutakuinkin saman verran mitä toinenkin on saanut.
Ja että myös miniä saisi lahjan ja että häntäkin muistettaisiin syntymäpäivänä, jos poikaakin muistetaan.
Kyllä mun äitini muistaa miestäni ihan yhtä lailla kuin minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt toinen anoppi kierroksessa, mutta sattuman kautta ovat toistensa kaltaisia: palvovat poikaansa ja hyvä jos tervehtivät= en ole mitään. En ole halunnut lähteä samaan pelleilyyn mukaan, vaan antanut anopille aina lahjan ja jota on toivonut. Hyvin ovat kelvanneet, vaikka kiitosta ei tietenkään tule- enkä odotakaan sellaisilta tyypeiltä.
Tänä jouluna päätin, etten enää muista. Ostan itselleni jotakin kivaa.
Eikö ole ihan turhaa ja tyhmä aikuisten antaa lahjoja? Anoppina tyhjennän kotiani minkä ehdin, ei tarvitse miniöiden eikä lasten kantaa yhtään lisää roinaa. En tarvitse huiveja, kippoja, kirjat lainaan kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän avioliiton olet solminut. Monet fiksut naiset naivat köyhän anopin ja sitten ainainen valitus ja itkun tyrske kun ei anna mitään
Avioliitto kannattaa aina solmia järjellä, eikä tunteella.
Eikä hypätä ensimmäisen miehen kanssa sänkyyn, joka tulee vastaan. Muuten käy kuin ap. lle, anoppi on köyhä ja kitsas.
Eikä kannata rakkaudessa aivoja heittää narikkaan. Raha tulee rahan luokse, jos vähänkin käyttää aivonystyröitä ja kielenkannattamia, tiesi jo vanha kansa.
Meillä hiukan sama kuin ap:llä, kyse kylläkin apesta. Lapsille ja lapsenlapsille rahakuori, minulle ainoalle lasten puolisolle ei mitään vielä sanoen "no sinulle minulla ei ollutkaan mitään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai sä tuollaista pa..aa usko? Jollakin taitaa isopyörä heittää pahemmankerran, kun tuollaista suoltavat!
Miten sinun äitisi? Antaako erillisen rahalahjan myös miehellesi, lasten lisäksi.
Nykyään kaikkien anoppien pitäisi olla rikkaita ja hyvätuloisis, kun miniät tekevät rahatilauksen anopille syntymäpäivänä ja jouluna ja jos useampi miniä, lapsi ja lapsenlapsi niin suomalaisen anopin keskieläke menee verojen jälkeen miniä perheelle
Anoppien keskieläke on 1450€/kk brtto ja noin tonni käteen ja siitä yhdellä lapsen perheelle pitäisi jo antaa neljänneksen ja päälle täysylläpito ja ruuat jouluna. Huh.. Huh. toivottavasti ei koskaan ap. kaltaisia miniöitä. Kiitos.