Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten anoppi muistaa perhettänne jouluna?

Vierailija
15.12.2025 |

Mun anoppi antaa miehelleni ja lapsille 50 euroa jokaiselle. Ja minut jättää aina ilman, näin on menty monta vuotta. En ole ilkeä miniä, silti en ole koskaan kelvannut, ja hän kyllä näyttää sen, syntymäpäivänänikään ei koskaan edes soita. Ja toimii näin ihan tietoisesti ja tahallaan pahoittaakseen mieleni.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tasapuolisuus tarkoita sitä, että 20-vuotias opiskelija saa saman summan kuin 2-vuotias. Vaan että se 2-vuotias saa sitten isompana kutakuinkin saman verran mitä toinenkin on saanut.

Ja että myös miniä saisi lahjan ja että häntäkin muistettaisiin syntymäpäivänä, jos poikaakin muistetaan. 

Kyllä mun äitini muistaa miestäni ihan yhtä lailla kuin minuakin. 

Poikaa muistin kun täytti 50.  Niin sitten miniääkin.

Perheessämme ei ole tapana kantaa roinaa huushollista toiseen.  Onnea toivotan miniällekin, hän ei ees tiedä milloin  minun synttärini.

Miten materialistisesti ihmiset elävätkään.  Ja onko mummo elossa kun pieni täyttää 20.  Muistakaa vaatia etukäteen riittävästi.

Vierailija
42/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollenkaan anoppia. Hyvä niin. Ei ole kyllä miestäkään. Vielä parempi.Näihin päätelmiin olen tullut luettuani vauva-palstaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta tulee lapsille lahjat, lisäksi lapsille kirjekuoressa seteli.   Lisäksi usein koko perheelle herkkuja, viiniä tms.  Tämä on hyvä näin!

Lisäksi tulee myös sekä minulle että miehelleni seteli kirjekuoressa. Tämä on aika turhaa, tienaamme enemmän kuin mitä anopin eläke on, toisaalta ei hän osaa itseensäkään rahaa laittaa.  

Me ostimme anopille tänå jouluna merinovillakerraston (hän palelee herkästi) ja merinovillasukkia. Lisäksi pikkupaketti käsimaskeja kuiville käsille. 

Vierailija
44/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa saman 100 e  minulle kuten pojalleen ja pojanpojalle. Hän kohtelee minua hyvin ja minä häntä.

Vierailija
45/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei ole otettu edes rahalahjoja vastaan, ei edes lapset ja se ollaan sovittu vanhempien kanssa. Ollaan työelämässä ja  meillä paremmat tulot, kuin heidän eläkkeensä. 

Meistä paras lahja on kun anoppi ostaa niillkin rahoilla itselleen vaikka hieronnan tai käy kampaajalla tai jalkahoitoja.

Yritetään kasvattaa lapset pois materilistista.

Kaikissa keskusteluissa täällä anopit on eläkeläisiä .  Nyt sitten hyvätuloiset miniät vaativat runsaita lahjoja, naisten eläkkeet ei usein ole kovin isoja, yli 2000.  Jos lapsen perheen vuostulot liki 200 000 niin toki mummon pitää rahansa heille antaa.

Vierailija
46/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on miehesi äiti ja lastenne mummo, ei sinun äiti eikä sinun mummo, anopin ei pidä sinulle mitään lahjoja ostaa. Minä en tiedä muistaako anoppi edes että on joulu, Alzheimer voi vähän sekoittaa päätä eikä vain voi 

Onneksi meidän suvussa muistetaan molempien vanhempia tasapuolisesti ja samoin. 

Siis minun anoppina pitää 1500 euron eläkkeellä antaa vähintään 50 euroa kolmelle miniälle, kolmelle lapselle ja kuudelle lapsenlapselle.

Ehkä teen niinkin ennenkin, muistan vain lapsia. Aikuiset kinuamassa lahjaa, höh.

Ei sun tarvi antaa, on ihan ok muistaa vaan lapsia. Mutta ole tasapuolinen.

Mitä tämä tasapuolisuus sitten on?

Pitääkö olla samanarvoinen lahja olla  2v kuin 17v lapsenlapselle?

Ja miten kompensoit lahjan erot, jos sattuu mummo kesken kaiken kuolemaan ja tuo 17v lapsi on saanut joululahja jo 17 kertaa, mutta entä tämä pari vuotias. 

En ymmärrä tuota tasapuolisuuden vaatimusta, koska se on enemmän riippvainen muista tekijöistä, kuten iästä, saajan  perheen varallisuudesta jne. 

Vierailija
47/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut puolisoni äidiltä mitään lahjaksi. En kyllä ole odottanutkaan. Eikä muuten ole meidän lapsikaan ja puolisoni veljen lapsistakin vain vanhin kerran. "Anoppini" oli kuollut jo ennen kuin edes tunsin puolisoani.

Vierailija
48/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tasapuolisuus tarkoita sitä, että 20-vuotias opiskelija saa saman summan kuin 2-vuotias. Vaan että se 2-vuotias saa sitten isompana kutakuinkin saman verran mitä toinenkin on saanut.

Ja että myös miniä saisi lahjan ja että häntäkin muistettaisiin syntymäpäivänä, jos poikaakin muistetaan. 

Perheessämme ei ole tapana kantaa roinaa huushollista toiseen.  Onnea toivotan miniällekin, hän ei ees tiedä milloin  minun synttärini.

Miten materialistisesti ihmiset elävätkään.  Ja onko mummo elossa kun pieni täyttää 20.  Muistakaa vaatia etukäteen riittävästi.

Olen tuon aiemman kirjoittaja. En tarvitse roinaa. Mutta tuntuu tylsältä, kun miestäni muistetaan syntymäpäivänään, mutta minua ei. Syntymäpäivämme ovat vieläpä varsin lähekkäin. Ei ole kyse tavarasta, vaan välittämisestä.

Vierailija
49/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjat ja yöpuvut minulle ja pojalleen. Yöpuku lapsenlapselleen ja rahaa, jolla voi ostaa jonkun toiveleluista. Lisäksi villasukat kaikille, jotka ovat edelleen aktiivisessa käytössä.

Ja anopille hyasintti ja juhlamokka. Se onkin tarjouksessa.

Miten voi aikuiset vaatia kuin pienet lapset? Ja joulun jälkeen valittaa kun lahjat oli väärin. Väärää kokoa, väriä, huono kirja 

No ei, meillä ei kukaan vaadi mitään. Lahjat ovat olleet mieluisia,  anoppi tarkistaa pojaltaan mitä kirjasarjaa luetaan, ettei tule päällekäisostoksia.

Anoppi ja appi ovat itsekin innokkaita lukijoita, niinpä saavat usein kirjat. Lisäksi anoppi myös joulukukan, kun niistä pitää. 

Vierailija
50/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilta tulee lapsille lahjat, lisäksi lapsille kirjekuoressa seteli.   Lisäksi usein koko perheelle herkkuja, viiniä tms.  Tämä on hyvä näin!

Lisäksi tulee myös sekä minulle että miehelleni seteli kirjekuoressa. Tämä on aika turhaa, tienaamme enemmän kuin mitä anopin eläke on, toisaalta ei hän osaa itseensäkään rahaa laittaa.  

Me ostimme anopille tänå jouluna merinovillakerraston (hän palelee herkästi) ja merinovillasukkia. Lisäksi pikkupaketti käsimaskeja kuiville käsille. 

Runsaastihan (hih) lahjoitte siihen nähden että hän pienen eläkkeensä laittaa teidän lahjoihinne jouluna ja pitkin vuotta tietysti synttäreinä. Oliko varmaan oikea koko ja mummolla tilaa?

Ja jos mummolla muitakin laösia.  Eikö hävetä pitää yllä tuollaista ahneuden kulttuuria?

Vierailija
51/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei ole otettu edes rahalahjoja vastaan, ei edes lapset ja se ollaan sovittu vanhempien kanssa. Ollaan työelämässä ja  meillä paremmat tulot, kuin heidän eläkkeensä. 

Meistä paras lahja on kun anoppi ostaa niillkin rahoilla itselleen vaikka hieronnan tai käy kampaajalla tai jalkahoitoja.

Kaikissa keskusteluissa täällä anopit on eläkeläisiä .  Nyt sitten hyvätuloiset miniät vaativat runsaita lahjoja, naisten eläkkeet ei usein ole kovin isoja, yli 2000.  Jos lapsen perheen vuostulot liki 200 000 niin toki mummon pitää rahansa heille antaa.

Ei täällä kukaan ole runsaita lahjoja vaatinut. Vaan huomioimista.

Vierailija
52/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka joulu muistaa minua (miniä) 15.000€ pankkitalletuksella ja antaa 10.000€!lahjakortin siivosliikkeeseen ja siivooja käy kerran viikossa tai toisen pitopalveluun, josta tilaamme keittiöpalvelut. Ja tietysti anoppi hoitaa ja kasvattaa lapset. Me vanhemmat saadaan laatuaikaa ja hoitaa parisuhdetta. 

Hyvän avioliiton olet solminut.  Monet fiksut naiset naivat köyhän anopin ja sitten ainainen valitus ja itkun tyrske kun ei anna mitään

Avioliitto kannattaa aina solmia järjellä, eikä tunteella.

Eikä hypätä ensimmäisen miehen kanssa sänkyyn, joka tulee vastaan. Muuten  käy kuin ap. lle, anoppi on köyhä ja kitsas. 

Eikä kannata rakkaudessa aivoja heittää narikkaan. Raha tulee rahan luokse, jos vähänkin käyttää

Siellä kokemuksen suurella rintaäänellä valistaa lompakkoloinen.

Vierailija
53/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki anopit eivät ole eronneita tai leskiä, eivätkä pienituloisia. Toisaalta kaikki miniät eivät ole hyvätuloisia. 

Se että saat lahjan, ei tarkoita sitä että olet pyytänyt lahjat. 

Vierailija
54/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runsaastihan (hih) lahjoitte siihen nähden että hän pienen eläkkeensä laittaa teidän lahjoihinne jouluna ja pitkin vuotta tietysti synttäreinä. Oliko varmaan oikea koko ja mummolla tilaa?

Ja jos mummolla muitakin laösia.  Eikö hävetä pitää yllä tuollaista ahneuden kulttuuria?

Siis miten niin olemme ahneita?   En käsitä nyt ollenkaan.  Mummo muistaa omasta halustaan, ei tarvitsisi noinkaan. 

Vierailija
55/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuon aiemman k

Oletko nyt varma että anoppisi tietää syntymäpäiväsi?  Luuöin että synttärit aikuisena menettää merkityksensä.

Yksi miniäni ei ole suostunut sanomaan syntymäpäiväänsä.  Nyt hiljan 12 vuoden jälkeen  paljasti että se on kesäkuussa. Ei päivää sanonut sittenkään.

Vierailija
56/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa aina 100 egen lahjakortin Amazoniin. Yleensä en tarvitse mitään, joten nämä menee pesuainehankintoihin tms.

Vierailija
57/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna anoppi muistaa sekä minua että puolisoani. Yleensä synttäreinä ei erikseen muista minua (ellemme satu näkemään lähinnä ajankohtaa), mutta soittaa kyllä. Puolisolleni antaa synttärilahjan, oma lapsensa kuitenkin kyseessä.

Vierailija
58/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos anoppi kuolee, tulee taloudellisia vaikeuksia, ylimääräistä rahanmenoa jne.

On ihan huu Haataja vaatia mummoilta tasapuolisuutta, koska jo syntymälahjana jokainen saa erilaiset pelikortit ja tasapuolisuus niistä on kaukana, vaikka syntyisi samaan perheeseen ja vanhemmille.  Toinen syntyy onnellisten tähtien alla ja toinen taistelee elämässään koko ajan. 

Vierailija
60/78 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos mummolla muitakin laösia.  Eikö hävetä pitää yllä

Asian voisi sopia järkevästi.  Minä näen niin turhana tuon tavaran vaihdon ja rahan jakamisen.

Esim ihan carma olen että moni mummo tinkii jalkahoidosta että saa rahakuoret annettua.  Joulukuussa ehkä lääkkeistäkin kun pitää muistaa kuus lastenlasta ja 6 aikuista.  Ja laittaa jouluruuat päälle 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi