Miten anoppi muistaa perhettänne jouluna?
Mun anoppi antaa miehelleni ja lapsille 50 euroa jokaiselle. Ja minut jättää aina ilman, näin on menty monta vuotta. En ole ilkeä miniä, silti en ole koskaan kelvannut, ja hän kyllä näyttää sen, syntymäpäivänänikään ei koskaan edes soita. Ja toimii näin ihan tietoisesti ja tahallaan pahoittaakseen mieleni.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei ole otettu edes rahalahjoja vastaan, ei edes lapset ja se ollaan sovittu vanhempien kanssa. Ollaan työelämässä ja meillä paremmat tulot, kuin heidän eläkkeensä.
Meistä paras lahja on kun anoppi ostaa niillkin rahoilla itselleen vaikka hieronnan tai käy kampaajalla tai jalkahoitoja.
Yritetään kasvattaa lapset pois materilistista.
Kaikissa keskusteluissa täällä anopit on eläkeläisiä . Nyt sitten hyvätuloiset miniät vaativat runsaita lahjoja, naisten eläkkeet ei usein ole kovin isoja, yli 2000. Jos lapsen perheen vuostulot liki 200 000 niin toki mummon pitää rahansa heille antaa.
Kaikki anopit eivät ole eronneita tai leskiä, eivätkä pienituloisia. Toisaalta kaikki miniät eivät ole hyvätuloisia.
Se että saat lahjan, ei tarkoita sitä että
Eikö tämänkin keskustelun tarkoitus ole kiristää anopeilta ja mummoilta hyvät lahjat ja synttärinä myös.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ollenkaan anoppia. Hyvä niin. Ei ole kyllä miestäkään. Vielä parempi.Näihin päätelmiin olen tullut luettuani vauva-palstaa.
Tämä av palsta ennaltaehkäisee monelta surulta ja itkulta, kun lukee tätä palstaa.
Laitan käteni ristiin ja kiitän, ettei ole tullut tehtyä lapsia, eikä ole miestäkään, eikä anoppia. On vain herttainen naapurin mummo.
Olen aina muistanut miniää yhtälailla kuin poikaanikin. Oikein hämmästyin kun veljeni sanoi, että muistaa vaan omia lapsiaan ja lapsenlapsia, että miniöitä ja vävyjä muistakoon heidän omat vanhemmat.
Toisaalta ehkä ihan ok. Miniä ei ole joululahjosta kiittänyt ja olen monesti miettinyt ehkä ei ole ollut mieluisia? Jos kysyn toiveita, ei niitä kerrota. Jotenkin rahana 50 on vähän mutta sillä saa jotakin, esim kirjan. Pitäisi olla vähintään 100. Niin kalliita en osta pojalle enkä lastenlapsillekaan.
Taidan kanssa ehdottaa tämän joulun jälkeen, ettei aikuisille mitään lahjoja. Jokainen ostakoon sillä rahalla itselleen.
Anoppini on hiljattain kuollut, mutta eläessään hän antoi usein suklaata ja villasukkia, sellaista pientä muistamista. Ennen kuin tuli kovin vanhaksi, niin jouluateriankin laittoi joinain vuosina. Hän oli mukava ihminen.
Esimerkiksi mummu tarvisi uuden jääkaapin. Pienimmät noin 300. Mutta joulukin on ja 300 pieni raha ees lasten muistamiseen. Mummo tinkii tarpeistaan että lastenlapset saavat pelikoneensa, stigansa, oikeen lelusarjan jne. Antaa pojalleen joulurahan " koko perheelle" ja se ei siis riitä, miniä tarvitsee oman suklaarahansa.
Onko oikeest nykyaikuisilla tapana vaatia syntymäpäivänsä takia koko suvun muistamista kun täyttää 33. Taikka 26 tai 37.
Meodän suvussa ei ole sitä tapaa ollut. Esim kun lapset oli pieniä saatettiin ihan oman perheen kesken syödä äidin tai isän synttärikakku.
Viiskymppiset ebsimmäinen sukujuhla.
Huhhuh... Täällä aikuiset ihmiset ruikuttavat, kuinka iäkkäät anopit ja lasten mummit pitäisi jakaa huomiota ja muistaa jopa syntymäpäivät.
Mun äiti on jo 76v, ja meitä on kolme sisarusta, 8 lastenlasta ja 2 bonuslasta, huolta ja murhetta omasta terveydestään ja isän, jonka omaishoitaja hän on, sitä ennen auttoi iäkkäistä vanhempiaan ja kaiken tämän keskellä tämän palstan mukaan anoppi on huono anoppi ja mummo, kun hän ei edes muista kiireisenä tyttärensä syntymäpäiviä, saati miniöiden. Ja tietysti hänen pitäisi antaa meille lapsille vielä hoitoapua.
Ja missä miehet - isät ja apet?
Muistaako isäsi tai appesi ap. sinun syntymäpäivät? Miksi syyllistät vain anoppia?
Menen perunakellariin häpeämään. En millään ole pystynyt koskaan näitä anoppia koskevia vaatimuksia täyttämään..
Eikö kannattaisi jos lahjat ja rahakuoret ovat tärkeitä miettiä se ennen avioitumista. Etsiä puoliso jonka suku täyttää odotukset.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun äitisi? Antaako erillisen rahalahjan myös miehellesi, lasten lisäksi.
Nykyään kaikkien anoppien pitäisi olla rikkaita ja hyvätuloisis, kun miniät tekevät rahatilauksen anopille syntymäpäivänä ja jouluna ja jos useampi miniä, lapsi ja lapsenlapsi niin suomalaisen anopin keskieläke menee verojen jälkeen miniä perheelle
Anoppien keskieläke on 1450€/kk brtto ja noin tonni käteen ja siitä yhdellä lapsen perheelle pitäisi jo antaa neljänneksen ja päälle täysylläpito ja ruuat jouluna. Huh.. Huh. toivottavasti ei koskaan ap. kaltaisia miniöitä. Kiitos.
Toki muisti kaikkia eläessään. Ap. Ei hänellä paljoa ollut antaa, mutta jotenkin aina muisti kaikkia tasapuolisesti. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten oma äitisi muistaa miestäsi?
Muisti kyllä, eläessään. Lapsia meillä ei sillon vielä ollut. Ap.
Olen tehnyt vuosia anopille selväksi, että ei lahjoja. Riittää kun hän tulee meille viettämään joulua. Nautin kun saan jutella hänen kanssaan kaikesta maan ja taivaan välillä olevista asioista. Se on minulle lahja häneltä. Ja ilmeisesti anoppikin tykkää (saa vain olla tekemättä mitään) koska näin on menty yli 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Helpon elämän elänyt ainokainen tulee sössöttämään jostain kiireistä ja ajan käytön prioriteeteista minulle, jolla on viidessä vuodessa takuulla enemmän tekemistä ja vastuita kuin hänellä ollut eläessään.
Eivät nämä tule koskaan ymmärtämään millaisen ajan elivät.
Sinulla on ongelma. Asenneongelma, ennakkoluulo-ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on miehesi äiti ja lastenne mummo, ei sinun äiti eikä sinun mummo, anopin ei pidä sinulle mitään lahjoja ostaa. Minä en tiedä muistaako anoppi edes että on joulu, Alzheimer voi vähän sekoittaa päätä eikä vain voi
Onneksi meidän suvussa muistetaan molempien vanhempia tasapuolisesti ja samoin.
Siis minun anoppina pitää 1500 euron eläkkeellä antaa vähintään 50 euroa kolmelle miniälle, kolmelle lapselle ja kuudelle lapsenlapselle.
Ehkä teen niinkin ennenkin, muistan vain lapsia. Aikuiset kinuamassa lahjaa, höh.
Miniän vuostulot liki 100 000 mutta mummun viiskymppisen perään itkisi.
Anna hänelle kaunis suklaarasia rakkaudellisin ajatuksin, ei sen tarvitse paljoa maksaa. Tai kudo kauniit lämmittävät villasukat.
Vierailija kirjoitti:
No eipä paljoa. Tilasi netistä valmiiksi katsomamme ja linkkaamamme lahjan kummallekkin lapselle. Tilasi suoraan kotiosoitteeseemme, jonka johdosta saan itse jopa pakata lahjan, hän pääsee aivan todella helpolla. Kyseinen rouva asuu 15min ajomatkan päässä.
Oletko katsonut sanakirjasta kohdasta 'lumihiutale'? Siellä on sun kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on miehesi äiti ja lastenne mummo, ei sinun äiti eikä sinun mummo, anopin ei pidä sinulle mitään lahjoja ostaa. Minä en tiedä muistaako anoppi edes että on joulu, Alzheimer voi vähän sekoittaa päätä eikä vain voi
Onneksi meidän suvussa muistetaan molempien vanhempia tasapuolisesti ja samoin.
Siis minun anoppina pitää 1500 euron eläkkeellä antaa vähintään 50 euroa kolmelle miniälle, kolmelle lapselle ja kuudelle lapsenlapselle.
Ehkä teen niinkin ennenkin, muistan vain lapsia. Aikuiset kinuamassa lahjaa, höh.
Miniän vuostulot liki 100 000 mutta mummun viiskymppisen perään itkisi.
Tokkopa hienot rouvat lapsineen pitävät villasukkia. Täällähän päivittäin vihataan villasukkalahjoja
Kyllä on paremmat suklaarasiat hinnoissaan. Jos ei ihan perusrasiaa osta
Minä, astmaattinen ja korkeasta verenpaineesta kärsivä miniä, saan perinteiset tuoksukynttilän ja lakritsaa.