Ei ihmisiä näe tai tapaa enää missään
Tai jos näkee ei kenelläkään ole aikaa tai halua vaihtaa kuulumisia tai tutustua. Kauhea kiire kokoajan ja jos ei ole esim. tapahtumat tai harrastukset missä ihmisiä käy niin kaikki poteroituneet omiin porukoihinsa eikä tuntemattomien kanssa haluta alkaa juttelemaan mitään. Miten tässä sitten tutustut ihmisiin jos kenelläkään ei ole vaihtaa edes muutamaa sanaa?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi haluta tutustua tuntemattomiin?
Siksi koska tuntemattomille on helpompaa puhua murheistaan kuin kuormittaa läheisempiään.
Nettihän on sitä varten. Älkää ainakaan minua lähestykö ulkomaailmassa, tuntemattomat.
Tietäjät tietää. Hesassa ei koskaan tarvitse olla yksin
Olen saanut seurakunnan toiminnasta helposti juttuseuraa, vaikka olen tosi ujo ja hiljainen.
Vierailija kirjoitti:
Tietäjät tietää. Hesassa ei koskaan tarvitse olla yksin
Helsingissä on paljon yksinäisiä.
Sukulaiseni asuu Helsingissä, hän on yksinhuoltaja, harvat sukulaiset toisella puolella Suomea, työssä esimiesasemassa, YT:t kiristäneet ilmapiirin, joten työssä ei ole positiivisia sisoaalisia kontakteja.
Lapsuudenystävät ja opiskeluaikaiaet ystävät elämä hajottanut kenet minnekin ja etääntyneet.
Hänellä ei ole elämässään oikein ollenkaan juttu- ja kahviseuraa eikä vanhemmuuden tukiverkostoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska tuntemattomille on helpompaa puhua murheistaan kuin kuormittaa läheisempiään.
Voiskohan tässä olla yksi syy siihen, miksi tuntemattomien kanssa ei haluta jutella? Ei siis haluta jonkun tuntemattoman oksennusämpäriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettihän on sitä varten. Älkää ainakaan minua lähestykö ulkomaailmassa, tuntemattomat.
Tyypillinen suomalainen. Sairasta.
Valitettavasti 95% suomalaisista on totisia torvensoittajia, moukkia, sosiaalisesti kömpelöitä tuppisuita.
Mä olen aina ihmetellyt miksi suomalaiset ovat aina vihaisen näköisiä.
Baareissa on paljon ollut porukkaa viikonloppuisin turun keskustassa. Sieltä sain yhden yön jutun naisen kanssa mutta olemme nyt tapailleet kymmen kertaa. Sinne vaan menette ja yritätte olla sosiaalisia.
Urpo arpo töihinkö vaiko hunningolle? Mahtavia muikeloita muhii vaikka missä.
Jatka yrittämistä. Aina sitä joku haluaa edes pari sanaa vaihtaa.
Mutta jos et näytä järin ystävälliseltä ja hymyileväiseltä, niin tuskin sitten. Ihmiset lähestyvät sellaista, jonka arvioivat sellaiseksi, että häntä uskaltaa ja voi lähestyä. Itse ole sellainen, että usein hymyilen itsekseni, kun ajattelen jotain asioita, myös liikkuessani ihmisten ilmoilla. Ihmiset varmaan näkee sen sisäisen hyväntuulisuuden ja uskaltaa sen takia puhua ja lähestyä. Ja itse näen vastaavia persoonia usein esim. kaupassa, joista paistaa selvästi samanlainen sisäinen hyväntuulisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua lähestyä, koska kuvittelevat ihmisten olevan samanlaisia kuin täällä netissä. Ja usein ovatkin. Vai haluaisitko sä tutustua trolliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole muutos jonka haluat nähdä. Valittaminen harvoin auttaa.
Aika vaikeaa se on, kun tarttis vastakaikua. Suomi on täynnä paikkoja, joissa ihmiset ovat luoneet suhteensa nuorena ja pitävät tästä lapsuudenkaveruudesta kiinni vaikka on kasvettu erilleen. Suomalaiset ovat todella jäykkiä sosiaalisissa suhteissa, valitettavasti.
Isommissa kaupungeissa asuu paljon ulkomaalaisia, joihin voit tutustua.
ääriliikkeisiin otetaan mielellään uusia räjähdevyönkantajia
Parempaa vaan pysytellä netissä ja neljän seinän sisällä turvassa. Suomalaiset ovat uskomattoman väkivaltaista porukkaa sekä henkisesti että fyysisesti. Täällä netissä on seinä siltä fyysiseltä väkivallalta välissä.