Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa lapsenne sanomaan kiitos

Vierailija
15.12.2025 |

Minua on alkanut kiusaamaan, kun vanhemmat eivät opeta lapsiaan kiittämään lahjoista. Eivät monet vanhemmat itsekään muista kiittää. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitätkö sinä lasta tämän läsnäolosta? Respect goes both ways. Ei vanhus ole mikään maailman herra jota kumarrellaan, kun armeliaasti jakaa lapselle 0,5% omaisuudestaan. Tuo on aikalailla bare minimum jos sitäkään. Voisi jopa olla lapsen parempi ilman sitä lahjaa. 

Vierailija
2/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä juttu. Lapset osasivat sanoa kiitos ennen kouluun menoa, mutta sen jälkeen lopettivat. Ottavat mallia kavereista. Nykylapsista on vaikea kaivaa mitään, kun hädin tuskin puhuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi rouva hankki sukulaislapselle  kauniin lahjan tämän  valmistuttua, mutta mitään kunnon kiitosta ei kuulunut. Välinpitämättömyys ja kiittämättömyys tuntuvat pahalta. Se on merkki siitä, että ei arvosteta toista ihmistä. 

Vierailija
4/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kaupassa yksi poikalapsi tavoitteli kylmäkaapin ylähyllytä haluamaansa limukkaa. Koska vartensa oli vähäinen, eivät hänen sormensa yltäneet kuin hyllyn reunaan. Avuliaana ihmisen ojensin pullon hänelle ja sieltähän tuli kirkkaalla äänellä reipas "kiitos" ja katsoi vielä silmiinkin.

Ei nuoriso ole vielä pilalla, ainakaan kokonaan.

Vierailija
5/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvasti sitä mieltä, että älypuhelimien äärellä kasvaneet ovat jotenkin henkisellä tai joskus jopa älyllisellä tasolla lamaantuneita.

Vierailija
6/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitätkö sinä lasta tämän läsnäolosta? Respect goes both ways. Ei vanhus ole mikään maailman herra jota kumarrellaan, kun armeliaasti jakaa lapselle 0,5% omaisuudestaan. Tuo on aikalailla bare minimum jos sitäkään. Voisi jopa olla lapsen parempi ilman sitä lahjaa. 

Jestas mitä paskaa. Kai tajuat miten typerältä saat itsesi näyttämään kirjoittamalla noin? 

Vierailija
7/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jännä juttu. Lapset osasivat sanoa kiitos ennen kouluun menoa, mutta sen jälkeen lopettivat. Ottavat mallia kavereista. Nykylapsista on vaikea kaivaa mitään, kun hädin tuskin puhuvat.

Jos vanhuksen läsnäolo on lapselle nettonegatiivinen vaikutin niin ei se käppäinen lahja mitään pelasta, tuo tilanteen maksimissaan 0-tasolle. Vanhukset kuppaavat lapsista elämänenergiaa ja tartuttavat näihin tauteja.

Vierailija
8/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukkihan ne lahjat tuo. Miksi siis lasten pitäisi vanhempiaan siitä kiittää...

Vierailija
9/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä paskaa. Kai tajuat miten typerältä saat itsesi näyttämään kirjoittamalla noin? 

Tajuatko itse miten typerää ja vammaista on kohdella lapsia kuin orjia ja vaatia heiltä kiitosta jostakin sellaisesta, mitä eivät ole edes pyytäneet? 

Vierailija
10/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ihan todella ujo lapsi. Tiesin kyllä missä tilanteissa piti kiittää, mutta välillä sen sanominen tuntui aivan äärettömän vaikealta kun sana vain juuttui kurkkuun.

Muistan vieläkin, kun olisin halunnut kiittää sedän perhettä yökyläilystä, mutta en vain uskaltanut sitä sanoa. Tunsin monta päivää siitä häpeää jne. Sitten keksin tehdä Kiitos kortin, jonka lähetin heille. 

Puhuminen oli vain ihan todella pelottavaa  ja tiedän ettei moni sitä ymmärrä. Tässä vain siis yksi näkökulma. 

Vierailija
11/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyajan kasvateilla ole mitään muitakaan käytöstapoja. Jos näitä nykypäivän kasvatteja on koolla sanotaanpa vaikka 10 vain 2 osaa käyttäytyä, joten otanta on umpisurkea.

Vierailija
12/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules anna nyt ne lahjat tänne vaan ja lakkaa tyhjästä valittaminen. Meidän lapsia ei opeteta nöyristelemään.

Vierailija
13/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nykyään samaa mieltä. Vain lasten omien vanhempien tulee ostaa lapsilleen lahjat. Parempi olla omissa poteroissaan, kun ei edes peruskohteliaisuus suju. 

-eri

Vierailija
14/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules anna nyt ne lahjat tänne vaan ja lakkaa tyhjästä valittaminen. Meidän lapsia ei opeteta nöyristelemään.

Näin Venäjällä tai Venäjän rajakylillä.

Vierailija
15/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään huonotapaisille ihmisille. 

Rahat kannattaa pitää itsellään. 

Vierailija
16/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan vajaamielinen sotkee suomea ja englantia keskenään. Niin idioottimaisen näköistä.

Vierailija
17/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta mitään huonotapaisille ihmisille. 

Rahat kannattaa pitää itsellään. 

Ai että olenkin samaa mieltä. Olen vuosien saatossa karsinut lahjani niin minimiin juurikin huonotapaiset pois jättäen, minulle merkitsee ihmisten käytöstavat joulun ja joulun välillä eikä vain juuri jouluna. Ihana tunne kun voi jättää kaikenlaiset paskiaiset pois kuvioista, MIKÄ HELPOTUS HUH HUH.

Vierailija
18/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinini osaa sanoa kiitos. Ruuan jälkeen pyydän häntä laittamaan astiat koneeseen. Laittaa ja poistuu keittiöstä ja sanoo kiitos.

Vierailija
19/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa myös tytöt sanomaan anteeksi vika oli minun!

Vierailija
20/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut perheet osaavat ja jotkut eivät kiittää. Väitän silti, että suurin osa lapsista ja nuorista osaa kiittää. Olen törmännyt enemmän niihin kiittäjiin, joita en edes tunne. Lapsi ja nuori kunnioittaa aikuista, jos aikuinen kunnioittaa heitä. Opin sen jo pikku tyttönä 1960-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän