Tätä työttömän arki oikeasti
Join aamukahvit mieheni kanssa. Näyttelin aktiivista täytellessäni sudukua perheelle tulevasta Hesarista. Seuraavaksi poljen kuntopyörää kuuntelemalla Heikelää ja Linnanahdetta.
Mietin sopivaa ruokaa perheelle. Harkitsen kävisitkö kaupassa autolla vahinko kävellen.
Kommentit (24)
Mä heräsin jo. Odotan että tuo toinen häipyy, niin saa olla rauhassa.
Nousin sängystä, aamutee on juotu. Kissa haluaa läheisyyttä.
Kohta menen hoitamaan harrastukseen liittyviä hallinnollisia asioita, käyn salilla ja soitan vähän kitaraa, pelaan duolingoa ja kirjoittelen vauvalla.
No ei oo hääviä jos hesaria pitää lukea ja noita tolloja kuunnella. Sen siitä saa kun asuu pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ja kohta miehesi kyllästyy elättämään sinua.
Et taida tietää paljonkaan työttömien elämästä, jos kuvittelet jokaisen työttömän miehen kanssa parisuhteessa olevaksi pienituloiseksi.
Miksi te jorisette tuubaa?
Saan melkein ahdistuskohtauksen siitä tunteesta, tuskasta ja epätietoisuudesta mitä työttömänä olo aikanaan aiheutti 🤢🤮
Työtön
Työtön
Työtön
Työtön
Työtön
Työtön
Työtön
Kohta postiluukku kolahtaa, tuleekohan "työhönosoitus" johon pakko hakea...ei, ei kyllä riitä nyt rahat tähänkään.
Ja miljoona muuta vatsakuraa aiheuttavaa asiaa, koska työtön.
Minä muista tiedä mutta omakotiasujan joi äsken kahvit laitoin pesiin valkeat, odottaa puuron valmistumista ja lähtee sen jälkeen kolailemaan pihapiirin auki. Vie n. Parisen tuntia. Sitten käydään kaupassa. Siihen tuhriutuu matkoineen n. 1.5 tuntia. Taas ruuanlaittoa, tiskausta ja pesiin tulet. Sitten ehkä loikoillaan jo kuuden uutisista lähtien. 21.00 nukkumaan, jos mitään katsomisen arvoista TVstä ei tule. Useimmiten ei tule. Näin kuluu työttömän arki meidän perheessä. Kaupassa käydään joka toinen tai kolmas päivä. Vähän vaihtelua elämään. Töitä emme hae, koska sikäli ja mikäli se on turhaan näillä leveysasteilla. Lottovoitto on todennäköisempää, kuin työpaikka mistä oikein rahaa maksetaan. Tosin tänä vuonna törmänneet koululaiset siihenkin jo, ettei edes ilmaista harjoittelupaikkaa löydy. Puhuimme hakuvelvoitteenkin nollaan siksi. Hyvin työkkäritäti sen ymmärsi. Mitäpä sitä turhia tekemään. Tönömme maksettu eli emme muuta mihinkään asuntovelan perässä. Tässäkin pärjää näillä tuloilla ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saisi parempaakaan.
Sain heitettyä mieheni töihin. Hieman ahdisti odotellessani. Kaiken kotihomman teen vain silloin, kun mies näkee.
Varmaan moni työssäkäyvä vaihtaisi ainakin hetkeksi osaa tyttömän kanssa. Työpäivät ma-pe klo 8-16 + työmatkat 45-60 min suuntaansa, vuosilomaa viisi viikkoa, josta kolme kesällä ja kaksi talvella. Nyt poikkeksellisesti "vapaapäivä", kun olen kuumeessa, huomenna töihin oli kuumetta tai ei, sillä on töitä, jotka on vaan pakko hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan moni työssäkäyvä vaihtaisi ainakin hetkeksi osaa tyttömän kanssa. Työpäivät ma-pe klo 8-16 + työmatkat 45-60 min suuntaansa, vuosilomaa viisi viikkoa, josta kolme kesällä ja kaksi talvella. Nyt poikkeksellisesti "vapaapäivä", kun olen kuumeessa, huomenna töihin oli kuumetta tai ei, sillä on töitä, jotka on vaan pakko hoitaa.
Aloitan uuden vuoden koittaessa lyhyemmät työviikot, koska asuntolainan loppuminen n.8kk sitten antaa siihen liekaa. Työmatkani on 5min/suunta. Vuosilomaa 8vkoa josta pidän 5-6vkoa kesäisin. Palkattomia llsäksi.
Join kahvia ja tein aamujumpan. Katsoin ikkunasta ja kiitin taas itseäni siitä että olen työtön, kun kuvittelin itseni pimeään pakkaseen seisomaan pysäkille puoli seitsemältä aamulla. Tänään aion siivota ja kokata. Koko päivä aikaa tehdä ne niin hitaasti tai nopeasti kuin huvittaa. Olen hyvin onnellinen kiireettömyydestä ja paineettomuudesta. Rakastan elämää. Olen ollut ennen tätä työelämässä 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minä muista tiedä mutta omakotiasujan joi äsken kahvit laitoin pesiin valkeat, odottaa puuron valmistumista ja lähtee sen jälkeen kolailemaan pihapiirin auki. Vie n. Parisen tuntia. Sitten käydään kaupassa. Siihen tuhriutuu matkoineen n. 1.5 tuntia. Taas ruuanlaittoa, tiskausta ja pesiin tulet. Sitten ehkä loikoillaan jo kuuden uutisista lähtien. 21.00 nukkumaan, jos mitään katsomisen arvoista TVstä ei tule. Useimmiten ei tule. Näin kuluu työttömän arki meidän perheessä. Kaupassa käydään joka toinen tai kolmas päivä. Vähän vaihtelua elämään. Töitä emme hae, koska sikäli ja mikäli se on turhaan näillä leveysasteilla. Lottovoitto on todennäköisempää, kuin työpaikka mistä oikein rahaa maksetaan. Tosin tänä vuonna törmänneet koululaiset siihenkin jo, ettei edes ilmaista harjoittelupaikkaa löydy. Puhuimme hakuvelvoitteenkin nollaan siksi. Hyvin työkkäritäti sen ymmärsi. Mitäpä sitä turhia tekemään. Tönömme maksettu eli
Ihme touhua tuollainen, että 'täällä ei töitä ole ja minun ei tarvitse hakea töitä'-asenne. En yhtään arvosta tuollaista näköalattomuutta, että kun töitä ei ole minun ei tarvitse töitäkään hakea. Voit muuttaa työn perään esim. arkipäiviksi, töitä voi tehdä myös etänä, työn perässä on ennenkin muutettu.
Vierailija kirjoitti:
Sain heitettyä mieheni töihin. Hieman ahdisti odotellessani. Kaiken kotihomman teen vain silloin, kun mies näkee.
Kyllä hän jo sua vihaa.
Ymmärsinkö oikein että teille tulee paperilehti?Et voi olla enää työikäinen!
Mä en oo tehny viikkoon mitään. Tai no juonu kaljaa, mutta sitä en laske varsinaiseksi tekemiseksi vaikka melkein käy jo työstä. Reisitaskuhousut pesen tänään ja varmaan muutakin pyykkiä, muuta ei ole tälle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä muista tiedä mutta omakotiasujan joi äsken kahvit laitoin pesiin valkeat, odottaa puuron valmistumista ja lähtee sen jälkeen kolailemaan pihapiirin auki. Vie n. Parisen tuntia. Sitten käydään kaupassa. Siihen tuhriutuu matkoineen n. 1.5 tuntia. Taas ruuanlaittoa, tiskausta ja pesiin tulet. Sitten ehkä loikoillaan jo kuuden uutisista lähtien. 21.00 nukkumaan, jos mitään katsomisen arvoista TVstä ei tule. Useimmiten ei tule. Näin kuluu työttömän arki meidän perheessä. Kaupassa käydään joka toinen tai kolmas päivä. Vähän vaihtelua elämään. Töitä emme hae, koska sikäli ja mikäli se on turhaan näillä leveysasteilla. Lottovoitto on todennäköisempää, kuin työpaikka mistä oikein rahaa maksetaan. Tosin tänä vuonna törmänneet koululaiset siihenkin jo, ettei edes ilmaista harjoittelupaikkaa löydy. Puhuimme hakuvelvoitteenkin nollaan siksi. Hyvin työkkäritäti sen ymmärsi. Mitäpä sitä turhia tekemään. Tönömme maksettu eli
Elätte sosialistien ideologisessa paratiisissa. Kaiken saa ilmaiseksi eikä töitä tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo tehny viikkoon mitään. Tai no juonu kaljaa, mutta sitä en laske varsinaiseksi tekemiseksi vaikka melkein käy jo työstä. Reisitaskuhousut pesen tänään ja varmaan muutakin pyykkiä, muuta ei ole tälle päivälle.
Elät sosialistien ideologisessa yltäkylläisyyden paratiisissa. Kaiken saa ilmaiseksi eikä tarvise tehdä työtä.
Niin että myös mies on työtön, koska joitte aamukahvit yhdessä...?
Itsekin jäin työttömäksi. Herään silti viimeistään kuudelta ym. samaa rutiinia pyöritän, jota oli työllisenäkin. Elämä on paljon helpompaa, kun elää samassa rytmissä kuin muu yhteiskunta. Kun sitten taas menee töihin, ei tarvi kamppailla esim. aamuväsymyksen kanssa, koska ei ole tottunut kukkumaan, vaan nukkumaan öisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elät sosialistien ideologisessa yltäkylläisyyden paratiisissa. Kaiken saa ilmaiseksi eikä tarvise tehdä työtä.
Sesonkihommia kato. Teen työt huhtikuun ja lokakuun välillä.