Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä työttömän arki oikeasti

Vierailija
15.12.2025 |

Join aamukahvit mieheni kanssa. Näyttelin aktiivista täytellessäni sudukua perheelle tulevasta Hesarista. Seuraavaksi poljen kuntopyörää kuuntelemalla Heikelää ja Linnanahdetta.

Mietin sopivaa ruokaa perheelle.  Harkitsen kävisitkö kaupassa autolla vahinko kävellen.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan moni työssäkäyvä vaihtaisi ainakin hetkeksi osaa tyttömän kanssa. Työpäivät ma-pe klo 8-16 + työmatkat 45-60 min suuntaansa, vuosilomaa viisi viikkoa, josta kolme kesällä ja kaksi talvella. Nyt poikkeksellisesti "vapaapäivä", kun olen kuumeessa, huomenna töihin oli kuumetta tai ei, sillä on töitä, jotka on vaan pakko hoitaa.

Yksi kuumeeton päivä oltava välissä, iso riski jälkitaudeille kuten sydänlihastulehdus mennä puolikuntoisena töihin. Koskee myös nuoria ja hyväkuntoisia. Sen kun saat niin eipä ole enää kiire, töihin eikä muuallekaan. Jollet halua ennenaikaiseen hautaan.

Vierailija
42/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työtön olen jo puoli vuotta ollut pätkätyössä tekemässä jotain aivan muuta kuin mihin on koulutus ja pitkä kokemus. Jos rahasta ei olisi puutetta valitsisin työttömyyden stressin. Raskas vuorotyö tässä iässä ei ole hyväksi kellekään.  Jos olisin pari vuotta vanhempi saisin ansiosidonnaista eläkeikään saakka. Mieluiten ja saisin valita tekisin oman alani hommia. Työnatajat vain näkevät iän ja harmaantuvan eläkerran eikä palkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan moni työssäkäyvä vaihtaisi ainakin hetkeksi osaa tyttömän kanssa. Työpäivät ma-pe klo 8-16 + työmatkat 45-60 min suuntaansa, vuosilomaa viisi viikkoa, josta kolme kesällä ja kaksi talvella. Nyt poikkeksellisesti "vapaapäivä", kun olen kuumeessa, huomenna töihin oli kuumetta tai ei, sillä on töitä, jotka on vaan pakko hoitaa.

Yksi kuumeeton päivä oltava välissä, iso riski jälkitaudeille kuten sydänlihastulehdus mennä puolikuntoisena töihin. Koskee myös nuoria ja hyväkuntoisia. Sen kun saat niin eipä ole enää kiire, töihin eikä muuallekaan. Jollet halua ennenaikaiseen hautaan.

Kiire loppuu aina. Luokkakaverini äiti on lääkäri. Joskus ajoivat autolla matkaa ja eräs auto ohitteli holtittomasti. Se ajoi lopulta kolarin. Lääkärinainen kysyi pelastettavalta mieheltä, että onko vieläkin kiire?

Vierailija
44/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilen itsestään 7.30-8.15 vällin.

Selaan työpaikat aamukahvin yhteydessä.

Katson yhden jakson netfflixistä, vieralla kielellä ilman tekstiä, opettelumielessä.

Käytössänin on pieni äänistudio, jonne lähden 2-3 tunniksi.

Palaan kotiin puolelta päivin syömään ja samalla teen kirjanpitotyötä sukulaisen yritykselle.

Tässä välissä saatan katsoa toisen jakson tuota netflix ohjelmaa ja vähän siivoilen.

Noin 14.30-15 aikaan lähden kuntosalille, josta palaan noin klo 16.30.

Velkaa ei ole, vastike on 130e/kk, ansiosidonnainen alkaa kakkosella, rahaa jää runsaasti yli, säästössä on 6 numeroinen summa.

Vierailija
45/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niin kiirettä et kerkeä töitä hakea? Olet varmaan aivan uupunut?

Vierailija
46/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeä kysymys onnettomuuteen joutuneelta! No, eipä eka kerta kun lääkäri on törppö. 

Vierailija
47/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muista tiedä mutta omakotiasujan joi äsken kahvit  laitoin pesiin valkeat, odottaa puuron valmistumista ja lähtee sen jälkeen kolailemaan pihapiirin auki. Vie n. Parisen tuntia. Sitten käydään kaupassa. Siihen tuhriutuu matkoineen n. 1.5 tuntia. Taas ruuanlaittoa, tiskausta ja pesiin tulet. Sitten ehkä loikoillaan jo kuuden uutisista lähtien. 21.00 nukkumaan, jos mitään katsomisen arvoista TVstä ei tule.  Useimmiten ei tule. Näin kuluu työttömän arki meidän perheessä. Kaupassa käydään joka toinen tai kolmas päivä. Vähän vaihtelua elämään. Töitä emme hae, koska sikäli ja mikäli se on turhaan näillä leveysasteilla. Lottovoitto on todennäköisempää, kuin työpaikka mistä oikein rahaa maksetaan. Tosin tänä vuonna törmänneet koululaiset siihenkin jo, ettei edes ilmaista harjoittelupaikkaa löydy. Puhuimme hakuvelvoitteenkin nollaan siksi. Hyvin työkkäritäti sen ymmärsi. Mitä

Ihme touhua tuollainen, että 'täällä ei töitä ole ja minun ei tarvitse hakea töitä'-asenne. En yhtään arvosta tuollaista näköalattomuutta, että kun töitä ei ole minun ei tarvitse töitäkään hakea.  Voit muuttaa työn perään esim. arkipäiviksi, töitä voi tehdä myös etänä, työn perässä on ennenkin muutettu.

Monesta ei ole "viikkokuntaan" lähtijäksi. Itse asun myös seudulla, jossa avoimia työpaikkoja ei paljon ole. Jos jäisin työttömäksi, lähtisin hakemaan muualta määräaikaisia töitä, ja asuisin jossakin kortteerissa. Kesällä esimerkiksi voisi ainakin jotakin löytyä, kun on valmis lähtemään mihin tahansa.

Vierailija
48/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräilen itsestään 7.30-8.15 vällin.

Selaan työpaikat aamukahvin yhteydessä.

Katson yhden jakson netfflixistä, vieralla kielellä ilman tekstiä, opettelumielessä.

Käytössänin on pieni äänistudio, jonne lähden 2-3 tunniksi.

Palaan kotiin puolelta päivin syömään ja samalla teen kirjanpitotyötä sukulaisen yritykselle.

Tässä välissä saatan katsoa toisen jakson tuota netflix ohjelmaa ja vähän siivoilen.

Noin 14.30-15 aikaan lähden kuntosalille, josta palaan noin klo 16.30.

Velkaa ei ole, vastike on 130e/kk, ansiosidonnainen alkaa kakkosella, rahaa jää runsaasti yli, säästössä on 6 numeroinen summa.

Minä olen keksinyt äänikirjat. Niitä on mukava kuunnella kotona touhutessa. Niitä pystyy lainaamaan kirjastosta ilmaiseksi.

Vierailija
49/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli yrittää että joku kommentoi kalliiseen Hesariin, kuntopyörään ja autoon. 

Sinulla on väärä käsitys työttömistä. Etkö ole tajunnut itsekin olevasi tukeva työtön!

Ihmeellinen ennakkokäsitys sinulla että kaikki työttömät ovat lihavia. Vaikka sinä olisitkin, minä en ole. 

eri

Vierailija
50/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin aito kuvaus todellisesta työttömyydestä. Tuolta se oikeasti näyttää. Lisäisin omakohtaisen vaihtoehdon kuntopyörän tilalle. Minä teen omakotitalon olohuoneessa pilatesta omalla joogamatolla.

Tunnistan myös tuon halun saada mies nopeasti pihalle. 

Vierailija
51/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työtön olen jo puoli vuotta ollut pätkätyössä tekemässä jotain aivan muuta kuin mihin on koulutus ja pitkä kokemus. Jos rahasta ei olisi puutetta valitsisin työttömyyden stressin. Raskas vuorotyö tässä iässä ei ole hyväksi kellekään.  Jos olisin pari vuotta vanhempi saisin ansiosidonnaista eläkeikään saakka. Mieluiten ja saisin valita tekisin oman alani hommia. Työnatajat vain näkevät iän ja harmaantuvan eläkerran eikä palkkaa. 

Eiköhän enemmistö valitsisi työttömän elämän, jos olisi varaa siihen. 

Vierailija
52/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muista tiedä mutta omakotiasujan joi äsken kahvit  laitoin pesiin valkeat, odottaa puuron valmistumista ja lähtee sen jälkeen kolailemaan pihapiirin auki. Vie n. Parisen tuntia. Sitten käydään kaupassa. Siihen tuhriutuu matkoineen n. 1.5 tuntia. Taas ruuanlaittoa, tiskausta ja pesiin tulet. Sitten ehkä loikoillaan jo kuuden uutisista lähtien. 21.00 nukkumaan, jos mitään katsomisen arvoista TVstä ei tule.  Useimmiten ei tule. Näin kuluu työttömän arki meidän perheessä. Kaupassa käydään joka toinen tai kolmas päivä. Vähän vaihtelua elämään. Töitä emme hae, koska sikäli ja mikäli se on turhaan näillä leveysasteilla. Lottovoitto on todennäköisempää, kuin työpaikka mistä oikein rahaa maksetaan. Tosin tänä vuonna törmänneet koululaiset siihenkin jo, ettei edes ilmaista harjoittelupaikkaa löydy. Puhuimme hakuvelvoitteenkin noll

Niin ne muutkin ajatteli. Todellisuus ei ole vielä kiåolkuttanut ovellesi.

Vierailija
53/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muista tiedä mutta omakotiasujan joi äsken kahvit  laitoin pesiin valkeat, odottaa puuron valmistumista ja lähtee sen jälkeen kolailemaan pihapiirin auki. Vie n. Parisen tuntia. Sitten käydään kaupassa. Siihen tuhriutuu matkoineen n. 1.5 tuntia. Taas ruuanlaittoa, tiskausta ja pesiin tulet. Sitten ehkä loikoillaan jo kuuden uutisista lähtien. 21.00 nukkumaan, jos mitään katsomisen arvoista TVstä ei tule.  Useimmiten ei tule. Näin kuluu työttömän arki meidän perheessä. Kaupassa käydään joka toinen tai kolmas päivä. Vähän vaihtelua elämään. Töitä emme hae, koska sikäli ja mikäli se on turhaan näillä leveysasteilla. Lottovoitto on todennäköisempää, kuin työpaikka mistä oikein rahaa maksetaan. Tosin tänä vuonna törmänneet koululaiset siihenkin jo, ettei edes ilmaista harjoittelupaikkaa löydy. Puhuimme hakuvelvoitteenkin noll

Kesällä saa marjafirmoista palkkaa, kun myy sinne mustikkaa ja puolukkaa.

Vierailija
54/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP siis uskoo saavansa vielä joskus työpaikan. Muuten autonsa olisi jo myyty.

Vierailija
55/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP siis uskoo saavansa vielä joskus työpaikan. Muuten autonsa olisi jo myyty.

Auto on vapaus. Täytyyhän minun päästä minne haluan milloin haluan. Ilman autoa en pääse edes työhaastatteluun. Lähin bussipysäkkikin on kilometrin päässä ja siellä menee noin kaksi vuoroa aamulla ja iltapäivällä.

Vierailija
56/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä. Syy on siinä, että teen mielekästä työtä ja olen johtavassa asemassa. Tosin nyt olen työtön.

Vierailija
57/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tukiaisissa on vielä leikkausvaraa , kun näitä juttuja lukee.

Ei muuta kuin puolet veks.

Sopii loistavasti, jos palkkaat työhön.

Vierailija
58/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla 2002 kun viimeksi töissäoleva halusi vapaa-aikaa ja antoi työpaikan työttömälle, saattoi olla 2003.

Töissä olevat kyllä ainakin palstalla uhoavat haluavansa olla työttömiä, mutta irtisanomisilmoituksia ei kai oikeasti tee kukaan. Hulluuttahan se olisikin.

Niin yllä sanottiinkin että 'moni vaihtaisi osansa ainakin hetleksi työttömän kanssa'. Se ei tarkoita, että irtisanoo itsensä työstä.

Vierailija
59/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovasti odottanut sitä työtarjousta, josta en saa lain mukaan kieltäytyä. Useista hakemuksistanikaan huolimatta en ole vielä työtarjousta saanut.

Vierailija
60/79 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi mansion Rivieralla ja kuski Rolssissa, niin sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän