Tätä työttömän arki oikeasti
Join aamukahvit mieheni kanssa. Näyttelin aktiivista täytellessäni sudukua perheelle tulevasta Hesarista. Seuraavaksi poljen kuntopyörää kuuntelemalla Heikelää ja Linnanahdetta.
Mietin sopivaa ruokaa perheelle. Harkitsen kävisitkö kaupassa autolla vahinko kävellen.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan moni työssäkäyvä vaihtaisi ainakin hetkeksi osaa tyttömän kanssa. Työpäivät ma-pe klo 8-16 + työmatkat 45-60 min suuntaansa, vuosilomaa viisi viikkoa, josta kolme kesällä ja kaksi talvella. Nyt poikkeksellisesti "vapaapäivä", kun olen kuumeessa, huomenna töihin oli kuumetta tai ei, sillä on töitä, jotka on vaan pakko hoitaa.
Been there done that. Nyt työttömänä. Ja kyllä tämä breikki tekee hyvää hermostolle. Kunto noussut, yöuni parantunut, painajaisunet työhön liittyen miltei loppuneet. Olin erityisasiantijana.
et saa enää ikinä töitä koska juuri sinunlaiset tyhjäntoimittaja-asiantuntijat on korvattu tekoälyllä
Niinhän sinä sanot. Elämä on mahdollisuuksia täynnä, voin kouluttautua toiselle alalle, tehdä hanttihommia tuntitöinä, muuttaa ulkomaille töiden perässä, olla oman alan töissä tammikuussa tai kuolla jo huomenna. Ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan moni työssäkäyvä vaihtaisi ainakin hetkeksi osaa tyttömän kanssa. Työpäivät ma-pe klo 8-16 + työmatkat 45-60 min suuntaansa, vuosilomaa viisi viikkoa, josta kolme kesällä ja kaksi talvella. Nyt poikkeksellisesti "vapaapäivä", kun olen kuumeessa, huomenna töihin oli kuumetta tai ei, sillä on töitä, jotka on vaan pakko hoitaa.
Been there done that. Nyt työttömänä. Ja kyllä tämä breikki tekee hyvää hermostolle. Kunto noussut, yöuni parantunut, painajaisunet työhön liittyen miltei loppuneet. Olin erityisasiantijana.
et saa enää ikinä töitä koska juuri sinunlaiset tyhjäntoimittaja-asiantuntijat on korvattu tekoälyllä
Niinhän sinä sanot. Elämä on mahdollisuuksia täynnä, voin kouluttautua toiselle alalle, tehdä hanttihommia tuntitöinä, muuttaa ulkomaille töiden perässä, olla oman alan töissä tammikuussa tai kuolla jo huomenna. Ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä sanot. Elämä on mahdollisuuksia täynnä, voin kouluttautua toiselle alalle, tehdä
Voit muuttaa alaa, mutta se on sitten amis.Vain ammattikoulututkinto on mahdollinen uudedestikouluttautuvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä sanot. Elämä on mahdollisuuksia
Voit myös mennä niihin kursseille, joissa on pari päivää nettiopiskelua ja puolen vuoden ilmaisharjoittelu. Tosin ilmaisharjoittelupaikka pitää itse etsiä ja samalla vaivalla hakee jo oikeankin työpaikan.
"Irtisanomisten helpottamista kaavaillaan myös virkasuhteisiin."
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/irtisanomisten-helpottamista-kaavailla…
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa lasten ruokiin, jos omistaa kesämökin, lainat ei ole menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa lasten ruokiin, jos omistaa kesämökin, lainat ei ole menoja.
Olet lähellä todellisuutta. Suomessa kunnon ihminen työn menetettyään ei saa toimeentulotukea tai asumistukea omakotitalonsa. Saat hetken anssia, mutta se leikataan nopeasti alas. Anssin jälkeen saat 595 ekeä kuussa. Ja vieläkö mietitään, miksi suomalaiset säästää?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan vaihtaisi. Etätyössä ja ihan mukava palkka. Saa asua missä haluaa ja aika pitkälle mitä haluaa. Työttömänä ole köyhä Kelan orjana, jonka maailma kapenee kodin ja lähikaupan kokoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hakisin toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tukiaisissa on vielä leikkausvaraa , kun näitä juttuja lukee.
Ei muuta kuin puolet veks.
Meinaat että 300€/kk on sopiva raha elämiseen Suomessa? Kokeile itse ensin vaikka vuoden tai kahden ajan (ilman säästöjä) ja tule sitten kertomaan miten meni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te jorisette tuubaa?
Saan melkein ahdistuskohtauksen siitä tunteesta, tuskasta ja epätietoisuudesta mitä työttömänä olo aikanaan aiheutti 🤢🤮
Työtön
Työtön
Työtön
Työtön
Työtön
Työtön
Työtön
Kohta postiluukku kolahtaa, tuleekohan "työhönosoitus" johon pakko hakea...ei, ei kyllä riitä nyt rahat tähänkään.
Ja miljoona muuta vatsakuraa aiheuttavaa asiaa, koska työtön.
Samoin ,kerrankin pakotettiin hakemaan jotain IT alan työtä. En osaa mitään siitä joten minut kutsuttiin työkkäriin ja sanottiin että tästä poikki..
Et ollut halukas edes harjoittelemaan.
Vanha ihminen !
Haastattelija oli tuominnut minut pois verkostosta. Ja taloudelllisesta avusta..
Ei minulle mitään harjoituspaikkaa tarjottu.
Täyttä kiusaamista.
Säälin jokaista ketä tämä koskee.
Vierailija kirjoitti:
Tosi törkeä kysymys onnettomuuteen joutuneelta! No, eipä eka kerta kun lääkäri on törppö.
Itse esitettyyn (väitettyyn) kysymykseen en ota kantaa mutta on aivan eri asia joutua onnettomuuteen kuin aiheuttaa sellainen holtittomuudella, välinpitämättömyydellä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli yrittää että joku kommentoi kalliiseen Hesariin, kuntopyörään ja autoon.
Sinulla on väärä käsitys työttömistä. Etkö ole tajunnut itsekin olevasi tukeva työtön!
Ihmeellinen ennakkokäsitys sinulla että kaikki työttömät ovat lihavia. Vaikka sinä olisitkin, minä en ole.
eri
Olisiko tullut vahingossa viereinen kirjain ja tarkoitus oli kirjoittaa tuleva, ei tukeva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP siis uskoo saavansa vielä joskus työpaikan. Muuten autonsa olisi jo myyty.
Auto on vapaus. Täytyyhän minun päästä minne haluan milloin haluan. Ilman autoa en pääse edes työhaastatteluun. Lähin bussipysäkkikin on kilometrin päässä ja siellä menee noin kaksi vuoroa aamulla ja iltapäivällä.
Minulla lähin bussipysäkki (ja kauppa, apteekki ym) on 25 kilometrin päässä. Autosta ei voi luopua.
AP puhuu faktaa. Työttömät ei ole irrallinen ihmisryhmä, vaan ne on työssäkäyvien puolisoidensa vaimoja ja miehiä. Todennäköisesti perheessä on myös lapsia ja asuntolainaakin on.
tukia eivät saa. Tukia annetaan vain kiråelitaidottomille ja kouluttautumattomille.
Heikelä ja linnanahde on vain ma-ke. Torstaisin pestään kylppärit ja vessat. Perjantaisin imuroidaan, pestään lattiat ja pyyhitään pölyt. Näin me muutkin työttömät toimitaan.
Ap:lle vähän perspektiiviä (jos nyt edes ymmärtää mitä tuo sana tarkoittaa). Työttömänä mietin, riittääkö rahat seuraavaan maksupöivään asti. Ostanko uuden takin kun vanha jo rikki. Tietty sen takin ostaminen tarkoittaa sitä, että ruokaan ei välttämättä riitä rahat. Tuleeko Kelalta (tai kunnalta) taas joku selvityspyyntö, jonka takia ruokarahat jäävät saamatta. Jatkuvaa nuoralla kävelyä. Helvetinmoinen stressi päällä koko ajan.
Suosittelen kokeilemaan. Haluaisin todellakin nähdä kuinka kauan tämänkin palstan neropatit tuollaista elämää kestäisivät. Luulen että luovuttaisitte aika pian.
Tämä koskee ainoastaan sinikaulusväkeä. Suuri johtaja menettää asemansa, kun työt loppuu.