Tätä työttömän arki oikeasti
Join aamukahvit mieheni kanssa. Näyttelin aktiivista täytellessäni sudukua perheelle tulevasta Hesarista. Seuraavaksi poljen kuntopyörää kuuntelemalla Heikelää ja Linnanahdetta.
Mietin sopivaa ruokaa perheelle. Harkitsen kävisitkö kaupassa autolla vahinko kävellen.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan moni työssäkäyvä vaihtaisi ainakin hetkeksi osaa tyttömän kanssa. Työpäivät ma-pe klo 8-16 + työmatkat 45-60 min suuntaansa, vuosilomaa viisi viikkoa, josta kolme kesällä ja kaksi talvella. Nyt poikkeksellisesti "vapaapäivä", kun olen kuumeessa, huomenna töihin oli kuumetta tai ei, sillä on töitä, jotka on vaan pakko hoitaa.
Taisi olla 2002 kun viimeksi töissäoleva halusi vapaa-aikaa ja antoi työpaikan työttömälle, saattoi olla 2003.
Töissä olevat kyllä ainakin palstalla uhoavat haluavansa olla työttömiä, mutta irtisanomisilmoituksia ei kai oikeasti tee kukaan. Hulluuttahan se olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan moni työssäkäyvä vaihtaisi ainakin hetkeksi osaa tyttömän kanssa. Työpäivät ma-pe klo 8-16 + työmatkat 45-60 min suuntaansa, vuosilomaa viisi viikkoa, josta kolme kesällä ja kaksi talvella. Nyt poikkeksellisesti "vapaapäivä", kun olen kuumeessa, huomenna töihin oli kuumetta tai ei, sillä on töitä, jotka on vaan pakko hoitaa.
Taisi olla 2002 kun viimeksi töissäoleva halusi vapaa-aikaa ja antoi työpaikan työttömälle, saattoi olla 2003.
Töissä olevat kyllä ainakin palstalla uhoavat haluavansa olla työttömiä, mutta irtisanomisilmoituksia ei kai oikeasti tee kukaan. Hulluuttahan se olisikin.
Aikanaan minulla oli työpari, joka uhosi joka ainoa päivä, että ottaa loparit ja alkaa juomaan sossun rahoilla kaljaa kaiket päivät puistossa. Ei ollut naista tekemään sitä, vaan pääsi eläkkeelle.
Trolli yrittää että joku kommentoi kalliiseen Hesariin, kuntopyörään ja autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Been there done that. Nyt työttömänä. Ja kyllä tämä breikki tekee hyvää hermostolle. Kunto noussut, yöuni parantunut, painajaisunet työhön liittyen miltei loppuneet. Olin erityisasiantijana.
et saa enää ikinä töitä koska juuri sinunlaiset tyhjäntoimittaja-asiantuntijat on korvattu tekoälyllä
En pysty ymmärtämään ihmisiä joille vapaa-aika on ongelma. Ei tunnit riitä kaikkeen mitä haluaisin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muista tiedä mutta omakotiasujan joi äsken kahvit laitoin pesiin valkeat, odottaa puuron valmistumista ja lähtee sen jälkeen kolailemaan pihapiirin auki. Vie n. Parisen tuntia. Sitten käydään kaupassa. Siihen tuhriutuu matkoineen n. 1.5 tuntia. Taas ruuanlaittoa, tiskausta ja pesiin tulet. Sitten ehkä loikoillaan jo kuuden uutisista lähtien. 21.00 nukkumaan, jos mitään katsomisen arvoista TVstä ei tule. Useimmiten ei tule. Näin kuluu työttömän arki meidän perheessä. Kaupassa käydään joka toinen tai kolmas päivä. Vähän vaihtelua elämään. Töitä emme hae, koska sikäli ja mikäli se on turhaan näillä leveysasteilla. Lottovoitto on todennäköisempää, kuin työpaikka mistä oikein rahaa maksetaan. Tosin tänä vuonna törmänneet koululaiset siihenkin jo, ettei edes ilmaista harjoittelupaikkaa löydy. Puhuimme hakuvelvoitteenkin nollaan siksi. Hyvin työkkäritäti sen ymmärsi. Mitä
sori vaan mutta asun jo pääkaupunkiseudulla jossa kaikki työpaikat on
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että teille tulee paperilehti?Et voi olla enää työikäinen!
Sori vaan alapeukutttajat mutta yksikään alle 70-vuotias ei tilaa kotiin paperilehteä
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että teille tulee paperilehti?Et voi olla enää työikäinen!
Tulee ja tulee muuten muutama.
Vierailija kirjoitti:
Työttömän arki on ok, kun on perhe ja asioita, joista huolehtia ja on vastuussa. Aamulla herään ajoissa, syödään aamupalaa teinien kanssa yhdessä ja illalla kaadun ensimmäisenä perheestä sänkyyn. Yksinäisen työttömän arjessa saattaa seinät kaatua niskaan. Secon varmasti kova pala.
Itse työttömänä käytän hyödyksi ylimääräisen ajan eli pidän kodin siistinä, pyykkään, syömme kotiruokaa joka aterialla, liikun, ulkoilen, pidän yhteyttä ystäviin, kuntoilen, luen, katson elokuvia. Fiilistelin ja valmistelen jokaista kalenterijuhlaa kunnolla nyt kun on aikaa. Tämän lisäksi ehtii hyvin hakea oman alan työpaikkoja, hioa hakemustaktiikkaa, olla aktiivinen työnhakija, sillä se on muutakin kuin hakemuksien lähettämistä.
Tänään soitan hakemuksen perään johon eilen hain, pesen pyykkiä, kävelylenkki ja kuntosali, parin jouluhjan osto, illallisen valmistelu, joulutapahtumaan osallistuminen. Aamulla olen jo ehtinyt lukea kirjaa,
Kuuullostaa tutulta. Minunkin kotini hohtaa puhtautta, kukkapenkeissä ei ole rikkaruohoja ja kivetyksissä ei kasva sammal. Olen pessyt juuriharjalla ja Fairylla.
Hohhoijaa, taidan lähteä uimaan. Olen muuttanut talveksi paratiisisaarelle. Rahat riittävät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on väärä käsitys työttömistä. Etkö ole tajunnut itsekin olevasi tukeva työtön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on väärä käsitys työttömistä. Etkö ole tajunnut itsekin olevasi tukeva työtön!
Me kaikki ollaan oltu niitä, joita pitäisi kutsua töihin. Olemme niitä, joilla on kaikki tutkinnot ja kaikki osaaminen ja medäthän pitäisi repiä töihin.
Mitä se käytännössä tarkoittaa, että täytät sudokua perheelle? Ja miksi sinun pitää näytellä aktiivista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat oikeasti niitä omakotialueella asuvia naisia, jotka haravoivat pihaansa ja istustattavat keväällä narsisseja ruukkuihin.
Kyllä tukiaisissa on vielä leikkausvaraa , kun näitä juttuja lukee.
Ei muuta kuin puolet veks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat oikeasti niitä omakotialueella asuvia naisia, jotka haravoivat pihaansa ja istustattavat keväällä narsisseja ruukkuihin.
Vain politiikan ääriesimerkeissä työttömät asuvat vuokra-asunnossa ja saavat asunto- ja toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tukiaisissa on vielä leikkausvaraa , kun näitä juttuja lukee.
Ei muuta kuin puolet veks.
Silloinko palkkaat?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ja kohta miehesi kyllästyy elättämään sinua.
Minkälaisia ihmissuhteita teillä oikein on, kun rakkaseen aviopuolisoonkin kyllästytään heti, kun ensimmäinen vastoinkäyminen tulee?
Nykyään ihmissuhteet näyttää todellakin olevan kertakäyttökamaa.
Ei mulla tullut mieleenkään hylätä tai KYLLÄSTYÄ elättämään miestä, kun hän välillä oli työtön.
Siis onko teidän ihmissuhteet nykyään ihan kokonaan kytketty siihen, paljonko toinen tuo rahaa huusholliin?
Kannattaako ihmissuhdetta edes rakentaa rakkauden ja kiintymyksen varaan, vai vain rahan?
Helppoa se on rakastaa silloin, kun kaikki on hyvin, mutta todellinen rakkaus kestää myös vastamäkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne työttömät ovat asetelleet valosarjat pihapuuhun. Niin minäkin. Jos vielä tulee lisää lunta, niin kolaan tämän velattoman omakotitalon pihan.
Juuri tulin suihkusta ja nyt luen lehdet. Tänään en syö aamiaista, kun ei huvita. Näin maanantaisin on muutenkin virta vähissä. Harmaata ja märkää näyttää olevan ulkona, joten voisi katsoa vaikka jonkun leffan.