Uusi miesystävä ei osannut asentaa valaisimia asunnon kattoon, kun oon muuttamassa
Luulin, että jokainen mies osaa tuollaiset ns. "miesten perushommat". Sokerinpalojen kytkennät ja valaisimen kiinnittämisen kattoon. Exälle ei ollut mikään ongelma tuollainen, vaikka hänkin oli korkeakoulutettu ei-duunari. Pikkujuttu varmaan monen mielestä, mutta oon tottunut, että mies hoitaa tälläiset asiat naisen puolesta.
Kommentit (80)
Oletko nyt sitten pimeässä siellä? Vai kuka laittoi lamput?
Vähän julmaa. Jos niitä ei ole ikinä tarvinnut ennen laittaa, niin ei osaa. Sähkötaitojen kanssa ei ole syntyneet edes sähkömiehet. Huolta voi toisesta pitää muillakin tavoilla kuin lamppuja kytkemällä.
Kyllä olisi entinen mies, jos ei tuollainen perusasia hoituisi. Tietysti osaan itsekin omat lamppuni asentaa, ja juuri siksi edellytän, että myös miesystävä osaa, ja tarvittaessa myös tekee niin. Olisi vaikeaa kunnioittaa miestä, joka ei suoriudu samoista arjen perusasioista kuin minä itse, esim. tiskaus, pyykkäys, sulakkeen vaihto ym.
Helppo nakki valkoiselle miehelle
Arvostan aivan käsittämättömän paljon miesystävääni, joka osaa kaikki tällaiset jutut tai jos ei osaa, niin ottaa selvää ja tekee.
Tarvitsen sitten mitä tahansa apua, hän on aina auttamassa. Monesti ennen kuin itse tajuankaan.
Ihana mies, jota rakastan ja haluan myös tuon takia älyttömästi. Käsillään tekevä mes on kuuma!!
Olis kauheaa että pitäis olla nimenomaan mies tekemään tuo.
Voi voi sentään miten sinulla on asiat kurjasti. Mikä valaisimien asentamisesta tekee miesten homman!? Naisena olen asentanut valaisimet ja vaihtanut lamput itse siitä alkaen kun lähdin 19-vuotiaana opiskelemaan. Silloin piti vielä osata laittaa sokeripalaan plus- ja miinuspiuhat oikein päin, nykyisillä valaisinpistokkeilla ei sitäkään.
Viimeiset 35 vuotta tosin mies on tehnyt hommat, joissa mennään korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Opetin tyttärelleni tämän kun hän muutti opiskelemaan peruskoulun jälkeen toiselle paikkakunnalle. Nyt hän on 25-v ja on laittanut jokaiseen asuntoonsa valot itse. Avomiehensä ei osaa. Mutta riittää, että pariskunnasta edes toinen osaa, sukupuolella ei ole väliä.
Mutta totta, harva mies isoissa kaupungeissa osaa tehdä tätä. En usko, että maaseudullakaan kohta kukaan osaa? Voin olla väärässä.
Tyttärellä siis joku piilohomo avomiehenä? Kannattaa vihjaista tytölle.
Olisit sanonut, että katsoo YouTubesta videon kuinka asentaa lamppu.
Vierailija kirjoitti:
Mielipide on vähän tyhmä koska jos sen kytkee väärin niin siihen voi tappaa itsensä. Joku hölmö joka luulee että "kyllä miehen on se tehtävä" vaikka ei tiedä miten johdot kytketään.
Ei siinä mitään tapa, sulakkeet vain palaa (tietenkään ei ole virrat päällä silloin kun asennetaan!) Ja jos ei tiedä miten johdot kytketään, katsoo netistä. Tämä ei todella ole mitään rakettitiedettä ja sitä paitsi täysin luvallista tehdä itse, muut sähköasennukset ei.
Ex-muija ei osannut asioida espanjaksi, kun olimme lomalla Sevillassa.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan aivan käsittämättömän paljon miesystävääni, joka osaa kaikki tällaiset jutut tai jos ei osaa, niin ottaa selvää ja tekee.
Tarvitsen sitten mitä tahansa apua, hän on aina auttamassa. Monesti ennen kuin itse tajuankaan.
Ihana mies, jota rakastan ja haluan myös tuon takia älyttömästi. Käsillään tekevä mes on kuuma!!
Annatko perää?
Mies saattaa osata pelata erilaisia hahmoja Elden Ringissä ja tietää eri hahmojen kyvyistä vaikka mitä. Lisäksi hän on hyvä Mario Kartingissa.
Mä en ole kyllä tarvinnut miestä lamppujen kattoon saamiseksi. Yltämisessä on apuna A-tikkaat, ja muuten se kytkeminen ei mitään rakettitiedettä ole. Ei edes, vaikka katossa olisi sokeripalat.
sokeripala? ap joku jossain 50-lukuisessa kerrostalokopissa elelevä pubiruusu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös itseltäsi onnistunut?
Rahamies on yleensä muuten tottunut maksamaan siitä, että joku muu hoitaa tuollaiset pikkujutut.
Oon tottunut siihen, että mies pitää naisestansa huolta ja juuri yks tärkeä juttu on noiden ns "miesten töiden" hoitaminen naisen puolesta. Ei se ole mikään rahakysymys mulle. ap
Tiesitkö, että noi sokeripalahommat on sähkömiehen hommia
No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni mies - teollisuuden kunnossapitomies - ei osannut laittaa lamppuja kattoon.
Sitä ei huvittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipide on vähän tyhmä koska jos sen kytkee väärin niin siihen voi tappaa itsensä. Joku hölmö joka luulee että "kyllä miehen on se tehtävä" vaikka ei tiedä miten johdot kytketään.
Ei siellä ole kuin kolme johtoa. Vaihe, nolla ja maa. Maatakaan ei aina. Ihan hyvin sujuu vauva-palstan ohjeilla?
Väri väriin ja loput maihin.
Vierailija kirjoitti:
Ex-muija ei osannut asioida espanjaksi, kun olimme lomalla Sevillassa.
Joutaakin olla ex mokoma kielitaidoton.
Oon ite lyhyt nainen ja korkeen paikan kammone, mutta oon aina saanut melkein kaikki omat lamppuni kattoon, oli sitten sokeripala, tai ei. Kaks lamppua on joutunut asentamaan mies mun puolesta, koska korkeenpaikan kammo ottaa kattoon kurkottelussa otteen ja jähmetyn.
Ei niin. Mutta on osaavien töitä. Mihinkään ei kannata ruveta, jos ei yhtään osaa, ja tähän ei kannata ruveta, jos ei osaa täysin.
Mutta kyllä se opittavissa on.