Uusi miesystävä ei osannut asentaa valaisimia asunnon kattoon, kun oon muuttamassa
Luulin, että jokainen mies osaa tuollaiset ns. "miesten perushommat". Sokerinpalojen kytkennät ja valaisimen kiinnittämisen kattoon. Exälle ei ollut mikään ongelma tuollainen, vaikka hänkin oli korkeakoulutettu ei-duunari. Pikkujuttu varmaan monen mielestä, mutta oon tottunut, että mies hoitaa tälläiset asiat naisen puolesta.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Eikös itseltäsi onnistunut?
Rahamies on yleensä muuten tottunut maksamaan siitä, että joku muu hoitaa tuollaiset pikkujutut.
Hommaatko joka pikku hommaan aina jonkun tekemään. Oli rahaa tai ei
Mielipide on vähän tyhmä koska jos sen kytkee väärin niin siihen voi tappaa itsensä. Joku hölmö joka luulee että "kyllä miehen on se tehtävä" vaikka ei tiedä miten johdot kytketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahamies on yleensä muuten tottunut maksamaan siitä, että joku muu hoitaa tuollaiset pikkujutut.
Oon tottunut siihen, että mies pitää naisestansa huolta ja juuri yks tärkeä juttu on noiden ns "miesten töiden" hoitaminen naisen puolesta. Ei se ole mikään rahakysymys mulle. ap
Tiesitkö, että noi sokeripalahommat on sähkömiehen hommia
Itse asiassa ei ole. Valaisimen saa kytkeä itsekin, toki siitä on hyötyä että tietää mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mielipide on vähän tyhmä koska jos sen kytkee väärin niin siihen voi tappaa itsensä. Joku hölmö joka luulee että "kyllä miehen on se tehtävä" vaikka ei tiedä miten johdot kytketään.
Ei siellä ole kuin kolme johtoa. Vaihe, nolla ja maa. Maatakaan ei aina. Ihan hyvin sujuu vauva-palstan ohjeilla?
Eihän näin tasa-arvon kulta-aikana ole enää erikseen miesten ja naisten töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ole kuin kolme johtoa. Vaihe, nolla ja maa. Maatakaan ei aina. Ihan hyvin sujuu vauva-palstan ohjeilla?
Voi niitä olla enemmänkin. Vanhassa asunnossani oli muistaakseni viisi eri johtoa ja sellanen nyrkin kokonen sokeripala eri toimintoja varten.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni mies - teollisuuden kunnossapitomies - ei osannut laittaa lamppuja kattoon.
Mitähän tähän sanoisi? Toki teollisuudessa sähkömiehet tekee sähkötyöt, mutta olettaisi että - no meitä on moneen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä olla enemmänkin. Vanhassa asunnossani oli muistaakseni viisi eri johtoa ja sellanen nyrkin kokonen sokeripala eri toimintoja varten.
Kyllä, voi olla että kaikki huoneen sähköt on kytketty siinä katossa olevassa valaisinrasiassa. Valaisimet ja pistorasiat. Siksi siellä on niin paljon johtimia.
Meillä oma DI-mies onneksi osaa myös valaisinasennukset <3.
Sen sian jättäminen alkaa olla ajankohtainen asia.
Joten asensit ne itse ja opetit häntäkin, vai kuinka.
"Ravintola"sta Rane panemaan. Lamputkin kattoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta olen niin lyhyt että on vaikea yltää kattoon ja siksi en saa vaihdettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tottunut siihen, että mies pitää naisestansa huolta ja juuri yks tärkeä juttu on noiden ns "miesten töiden" hoitaminen naisen puolesta. Ei se ole mikään rahakysymys mulle. ap
Itse asiassa ei ole. Valaisimen saa kytkeä itsekin, toki siitä on hyötyä että tietää mitä tekee.
Niin, meinasit, että sen pistokkeen saa pistää ihan itse 😄 sähkötyöt on sähkötöitä ja niitä ei pidä ihan kenen vaan mennä tekemään
Ei sitä kaikkea tarvitse osatakaan, mutta jos on niin saamaton, että ei osaa eikä viitsi katsoa ohjetta Youtubesta, niin ei ole kyllä mun mies. Tasa-arvoisesti näitä hoidellaan, mutta jos aina jättää mun hommaksi sellaiset, mitä ei osaa ja mun tarttee sitten opetella ne, niin heippa ja moido!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, meinasit, että sen pistokkeen saa pistää ihan itse 😄 sähkötyöt on sähkötöitä ja niitä ei pidä ihan kenen vaan mennä tekemään
https://yle.fi/a/3-6355486#:~:text=Älä%20vaihda%20sokeripalaa%20itse&te….
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, meinasit, että sen pistokkeen saa pistää ihan itse 😄 sähkötyöt on sähkötöitä ja niitä ei pidä ihan kenen vaan
Yleensähän sokeripalaa ei tarvitse vaihtaa, kun uudessä lampussa on uusi sokerinpala.
Siskoni mies - teollisuuden kunnossapitomies - ei osannut laittaa lamppuja kattoon.