Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitteleva yrittäjä ihan poikki, mihin te oikeasti laitatte paukut markkinoinnissa?

Vierailija
14.12.2025 |

Olen pyörittänyt nyt vähän aikaa omaa yritystä ja tuntuu, että hukun hommiin. Olen samaan aikaan toimari, aspa ja siivooja ja se tärkein eli uusien asiakkaiden hankinta jää koko ajan jalkoihin.

Yritin etsiä tietoa miten tätä kaaosta saisi hallintaan ja törmäsin tällaiseen listaan tavoista hankkia asiakkaita https://yrittajanapuri.com/5-tapaa-hankkia-uusia-asiakkaita-pienyrityks…

Siellä puhuttiin paljon tuosta kohderyhmän rajaamisesta, mitä en ole itse uskaltanut tehdä kun pelkään että kauppa tyrehtyy kokonaan.

Kokeneemmat yrittäjät... Onko nää vinkit teidän mielestä päteviä Suomessa vai pelkkää konsulttihelinää? En haluais tuhlata vähäisiä rahoja/aikaa vääriin asioihin. Miten te saitte ne ensimmäiset "oikeat" asiakkaat?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene mainostamaan muualle 

Vierailija
2/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun toimiala on? Onko asiakkaat yksityisiä vai yrityksiä? Voisin auttaa tässä asiassa ja antaa vinkkejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin ovet kiinni ..enkö avaa enää koskaan .Suosittelen lämpimästi. 

Vierailija
4/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyys on jatkuvaa työntekoa.

Vierailija
5/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa heti. Mitä kauemmin jatkat sitä kalliimmaksi tulee.

Vierailija
6/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäminen on toivotonta Suomessa. Ainoastaan todella rikkaiden eliittiperheiden kannattaa perustaa yritys kun ei tarvitse miettiä koskaan rahoja. Koko malli on tarkoitukella rakennettu näin, eliittiä vastaan ei koskaan synny kilpailua.

Vierailija
7/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa ei kannata vaan tehdä yrityksen takia vaan jos uskoo siihen niin laittaa omaa rahaa niin paljon kun on varaa hävitä... 

Vierailija
8/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity olennaiseen eli siihen mikä tuo liikevaihtoa. Kaikki muu on turhaa, mikäli ei saa aikaan laskutusta.

Vierailija
9/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostaisin avoimuuteen ja rehelliseen viestintään.

Pyydät apua, mutta et anna itsestäsi juuri mitään. Ok, olet jonkin aikaa toiminut yrittäjänä Suomessa, bisnes ei kauhean hyvin mene ja olet oletettavasti firman ainoa työntekijä. 

Näillä pohjatiedoilla on todella vaikeaa antaa sulle sitä viisastenkiveä millä ovipumpun saa huutamaan Hoosiannaa.

Vierailija
10/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nyt millasta se asiakaspalvelu sulla oikein on. Kasvokkain vai puhelimessa? Jos puhelimessa, niin kai siinä samalla onnistuu siivoaminen? Eikös markkinointi nykyään hoidu vaan netissä? Siellähän kaikki pyörii. Ja sitten kun laitat vaikka tiedot millon voi asiakkaat ottaa yhteyttä, niin ei tartte 24/7 vastailla puhelimeen, vaan jos soitto aika on vaikka 10-15, niin ennen sitä tai sen jälkeen voi keskittyä siivoamaan. Riippuen toki millainen yritys on kyseessä. Ellei sitten kampaamo? Siinähän kampaajat kyllä itte siivoaa välissä tai menee tiskille kesken leikkauksen jos puhelin soi, jos siellä uusi asiakas soittaa aikaa. 

Vierailija
11/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000  euroa + alv.

Apua kyllä saa! Oletkin varmaan jo huomannut, että kaikki tuotteet ja palvelut maksaa, kuten omasikin?

Vierailija
12/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäminen on pelkkää verojen maksamista. Kannattaa olla ennemmin työtön kun polttaa itsensä loppuun saamatta sen enempää kuin sossutuilla. 

Tiesittehän että yksinyrittäjät ansaitsee käteen keskimäärin sen mitä saa Kelasta tekemättä mitään.  

Vierailija
13/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä onnistut niin valtio vie lähes kaiken ja jos epäonnistut niin loppuelämä on pilalla..helpompi mennä tehtaalle töihin.

Vierailija
14/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikatauluta. Varaa vaikka hiljaisin päivä näihin siivoamisiin, tilausten tekoon, kirjanpitohommiin yms yms. Some on nykypäivän mainostoimisto, päivitä arkea ja sivulauseessa esitä tuotteita ja palveluja (jätä puhtaat mainokset välillä kokonaan pois, kauniit kuvatkin riittävät). Googlemainokset koen aika turhaksi, kuten myös fonectat ja muut. Niihin ei kannata rahaa tuhlata, koska some on ilmainen. Vinkkaa firmastasi paikallislehteen, hyvässä lykyssä tekevät sinusta jutun.

Vierailija
15/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden neuvojen hyödyllisyys riippuu ihan asiakaskunnasta ja toimialasta.

On ihan turha panostaa massiivisesti hakukoneoptimointiin, someen tai googleAdseihin jos asiakkaat ei siellä liiku. Itse toimin teknisellä alalla marginaalisen tehtävän asiantuntijana. Minun olisi ihan turha tehdä jotain tanssiliikkeitä tiktokissa tai naamaa väännellä instassa, kun ei mun asiakkaat siellä liiku.

Jos asiakaskuntani taas olisi trenditietoiset teinitytöt, olisi asia täysin eri.

Vierailija
16/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäminen on pelkkää verojen maksamista. Kannattaa olla ennemmin työtön kun polttaa itsensä loppuun saamatta sen enempää kuin sossutuilla. 

Tiesittehän että yksinyrittäjät ansaitsee käteen keskimäärin sen mitä saa Kelasta tekemättä mitään.  

Näin olen huomannut, mutta rakastan tehdä omaa

t. 10 vuotta yrittäjänä

Vierailija
17/17 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap, vähän detaileja kehiin!! Jos olet noin saamaton, parempi laittaa hanskat tiskiin jo nyt ennenkuin varat on käytetty varaston kartuttamiseen.