Kotiäidit;Teettekö miehellenne ruoan valmiiksi kun
tulevat töistä? Tää kyssäriinnoituksena tosta toisesta missä jotkut kotiäidit ei kerkeä lapselleen sitä ruokaa tekemään päivällä
Kommentit (30)
Nyt mies on ennen minua kotona, ja hän tekee ruoan.
silti mies syö joka päivä kaksi kertaa minun tekemää ruokaa.
teen ruoan siihen kellon aikaan, kun mies tulee töistä.
tein ruuan valmiiksi ja kävin jopa suihkussa ennen miehen kotiintuloa ja meikkasin. :)
etkö ois kelvannut luonnonkauniina?
totta kai olisin kelvannut (aamupalapöydässähän mies kuitenkin näki mut jo au naturel), mutta jos on tosi rakastunut niin sitä sitten teinitytön innolla laittoi itseään.
10
Koko perheelle se tehdään ja yhdessä syödään. On minusta niin mukava tapa. En sitä kuitenkaan erityisesti miehelle tee vaan kaikille.
Ruoka-ajat ovat klo 11-12 ja 17-18 mies ei koskaan tule noihin aikoihin kotiin (3-vuorotyö). Ruokaa on silti aina valmiina.
teen ruuan, olen tehnyt siitä asti kun jäin esikoisesta äityislomalla, lapsia 2
Mies pääsee töistä neljältä ja meillä on ruoka viideltä. Yleensä siis syödään koko perhe yhdessä.
Toisinaan mies menee salille tms. ja tulee kotiin myöhemmin. Silloin mies ottaa kaapista jotain itselleen.
Päivällä syödään lasten kanssa usein edellisen päivällisen jämät tai sitten laitan jotain pientä ruokaa. Pääateria meillä on viideltä.
joskus on poikkeuksia. teen, koska teen ensisijaisesti lapsellemme ruuan. miksi en tekis samalla miehellekin.
jos ei oli lasta, niin en tekis.... mutta sillon en oliskaan kotiäiti
mutta usein teen koko perheen päivällisen valmiiksi kun mies tulee. Tai siis että on suunnilleen valmis niihin aikoihin.
Kaikkien täytyy kuitenkin syödä, joten minulta se ei ole pois. Jos taas odottaisin että mies tulee ja sitten hän tekis tai yhdessä tehtäis niin menis vähän myöhään. Nyt on sitten ilta aikaa yhdessä tehdä muuta.
Viikonloppusin tehdään yhdessä ruuat. Minulla ei ole olut ongelmia etten lapsilta " ehtisi" , he leikkivät keskenään eivätkä juuri kaipaile minua leikkeihinsä. Lapset on 7v, 3v ja 2v + naapurit ja kaverit .... ;-)
lapsia ja tein silloinkin varta vasten miehelle ruuan, siihen aikaan valmista kun hän tuli kotiin.
että täytyyhän perheen joka tapauksessa syödä, isä menee siinä sivussa.
Vierailija:
teen ruoan siihen kellon aikaan, kun mies tulee töistä.
Ensimmäinen lämmin ruoka syödään lapsien kanssa 11-12 välissä ja 16-17 on toinen ruoka jolloin syömässä siis myös mies.
Lapsia 2, kotona olen ollut kohta 5 vuotta ja pääsääntöisesti minun tekemää ruokaa syödään, harvemmin eineksiä tms.
T: köyhät :)
Eli koko perhe söi samaan aikaan päivällistä. Ja syö edelleenkin, yhteinen ateria hitsaa perheen parhaiten yhteen.
Emme yleensä syö toista " täyttä" lämmintä ruokaa enää iltapäivällä. Lapsille vaan jotain hieman tuhdimpaa ruokaa, mieheni ja minä syömme vain leipää tai salaattia tms. Ja mies tekee ne kyllä itselleen ihan itse.
Eli pääsääntöisesti kyllä teen.
Mutta jos on sellainen päivä ettei kerkiä/jaksa niin sitten en tee vaan syödään jotain mitä kaapista löytyy. Tai mies saattaa jopa tuoda jotain valmisruokaa kaupasta töistä tullessaan
Nykyään enemmän, kun ainokaiseni on jo vähän vanhempi ja riittää pieni hetki ruoanlaittoon. Jos minulla olisi useampi niin en varmastikaan ehtisi.