Kotiäidit;Teettekö miehellenne ruoan valmiiksi kun
tulevat töistä? Tää kyssäriinnoituksena tosta toisesta missä jotkut kotiäidit ei kerkeä lapselleen sitä ruokaa tekemään päivällä
Kommentit (30)
Teen joka päivä, tein myös ennen lasten syntymääkin.
Tosin jotain nopeasti valmistuvaa.
vaikka olen myös töissä. Ruoan ääressä on mukava jutella perheen kanssa päivän tapahtumista.
Meillä syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä, joista toinen kun mieheni saapuu töistä kotiin klo 17. On aika passeli aika lastenkin syödä, joten teen koko perheelle aterian silloin.
En tehnyt silloin kun olin äippälomalla enkä tee nytkään. En ainakaan siis jokapäivä.
Äippälomalla tein kun jaksoin, mutta usein en jaksanut. Me käymme paljon syömässä ulkona, sillä emme ole mieheni kanssa kumpikaan mitään kauheen innokkaita ruuan laittajia. Mies tekee perheelle kyllä useammin ruokaa kuin minä. Esim viikonloppuisin.
Nyt kun olemme molemmat työssä, niin syömme siellä. Meillä ei normaalisti syödä kahta lämmintä ruokaa kotona. Eli lapsille tehdään ruoka vaan niinä päivinä kun ollaan jompi kumpi kotona.
Mutta mä paapon miestäni sitten muuten ;) makuuhuoneessa...joka päivä ;) jää hyvin aikaa
Rakastan ruoan laittoa ja kokeilen uusia reseptejä joista mies ja lapset välillä tykkää valillä ei ; )
en varsinaisesti miehelle, vaan koko kahdeksanhenkiselle perheelle. Viikonloppuisin teen kaksi ruokaa per päivä koko perheelle.
ravintolassa/pikaruokalassa, mennään anoppilaan päivälliselle tai muille sukulaisille/ystäville tai meillä syödään päivällisellä einestä/puolivalmistetta tai edellispäivän ruokaa tai pakkasesta otettua aijemmin tehtyä ruokaa tai sitten meille tulee päivällisvieraita ja mies useimmiten tekee yhteisen safkan kun tulee duunista tai mies tekee himaan tulleessaan meidän perheelle päivällisen tai joskus harvoin mä teen päivällisen jota mieskin syö kun tulee duunista.
Meillä mies tekee useimmin ruokaa kuin minä, ellei oteta huomioon sitä että teen lapsille ja itselleni lounaan yleensä itse kun kotiäitinä olen. Mä tykkään tehdä aika perus kasvissafkaa, mies erikoisempia kasvisjuttuja ja joskus jotain eläinperäistä itselleen ja lapsille.
Mies ei odota, että ruoka on valmista ja koti siivottu kun tulee töistä. Mä olen kotiäitinä LASTEN vuoksi ja puuhaan kyllä päivän aikana lasten kanssa juttuja, ja lapset saavat enemmän virikkeitä ja parempaa hoitoa kun jos olisivat tarhassa, pph:lla tms. Koti voi olla pommin jäljiltä kun mies tulee duunista, mutta mies ARVOSTAAKIN sitä että touhuan lasten kanssa monipuolisesti kotona ja kodin ulkopuolella, eikä siivouksella ja valmiilla päivällisellä ole niin väliä.
minusta on hyvä, että lapset myös näkevät ihan perusjuttuja, kuten ruoanlaittoa tai että oppivat olemaan sen ajan ilman aikuisen viihdytystäkin kun ruokaa tehdään. Lapset voi ottaa myös mukaan ruoanlaittoon, sehän on lasten mielestä hauskaa.
Työssäni muuten huomaan, että kotona ei monellakaan esim. leivota yhdessä nykyisin, vaan se on lapislle ihan vieras asia.
Lapsille (3 kpl alle kouluikäisiä) laitan kyllä jotakin puuroa tai aavistuksen tuhdinpaa + iltapala, mutta mieheni kanssa syömme lähinnä jotakin kevyempää.