Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei halua erota?

Vierailija
17.02.2024 |

Meidän avioliitto on ns. kuollut, ollaan puhuttu asiasta monta kertaa ja ollaan molemmat sitä mieltä, että tämä on monta vuotta ollut vain oy perhe ab vailla parisuhteen lämpöä (lapsia on kaksi). Itse olen taipumassa eron kannalle, mutta mies ei halua erota. En ymmärrä miksi, eikä hän ole suostunut kertomaan syytä. Hän ei elä kuin hotellissa täällä, eli syy ei voi olla ainakaan se, että haluaa jonkun pesemään hänen pyykit (hän tekee puolet kotitöistä, välillä enemmänkin kuin puolet). Ei rahakaan voi olla syynä, maksamme kaiken puoliksi. Ei seksikään, koska meillä ei juurikaan sitä ole. Olisiko paikalla joku mies tai miehiä minua paremmin ymmärtävä, joka voisi selittää mahdollisia syitä miksi mies ei halua erota?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumus.

Vierailija
2/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen siihen, että perhe on koossa edes konkreettisesti, vaikkei sisältöä oliskaan. Jos teke puolet kotitöistä, tekee vähemmän kuin itse tekisi. Näkee lapsiaan päivittäin jne. 

Ero on myös monelle häpeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon ei tarvii lupaa. Eroa ja muuta pois.

Vierailija
4/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pelkää yksinäisyyttä ja oman itsensä kanssa olemista niin paljon että ne on valmiita pitämään ihan kenen tahansa vierellään (tämä ei tarkoita että sinä olet huono) vaan tämä on aika yleinen asia parisuhteissa. 

Vierailija
5/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se kuitenkin pohjimmiltaan vielä rakastaa sinua?

Vierailija
6/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei sitten näytä sitä? Ja kun kysyn niin ei sano.

Enkä usko sen rakastavan enää. En nimittäin ole enää aikoihin ollut ihana puoliso, koska olen niin kyllästynyt tähän tyhjään kuolleeseen avioliittoon, etten ole jaksanut olla ihana. En nyt kamalakaan ole, mutta tiedän kyllä oikein hyvin, etten mikään ihanakaan. Ap

Vierailija
7/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on tämän asian suhteen realisteja. He ymmärtävät, ettei se alkuhuuma kestä määräänsä pidempää ja lopulta vuosien aikana suhde muuttuukin ennemänkin sellaiseksi kämppissuhteeksi. Mies ymmärtää ja hyväksyy tämän ilmiön normaalina parisuhteen kulkuna eikä näe syytä eroon jos muutoin on asiat kunnossa. Miehet arvostaa varsinkin iän myötä enemmän tasaisuutta kuin jotain räiskyvää tunnetta ja romantiikkaa.

Vierailija
8/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aivan samaa. Tosin sillä erolla, että mies ei tee kotitöitä. Seksiä ei ole ollut 2 vuoteen, koska mies ei halua. Katselin juuri äsken ennen palstalle siirtymistä asuntoa itselleni, asuisin mieluummin yksin kuin kämppiksen kanssa, olen niin introvertti.

Vierailija
9/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on tämän asian suhteen realisteja. He ymmärtävät, ettei se alkuhuuma kestä määräänsä pidempää ja lopulta vuosien aikana suhde muuttuukin ennemänkin sellaiseksi kämppissuhteeksi. Mies ymmärtää ja hyväksyy tämän ilmiön normaalina parisuhteen kulkuna eikä näe syytä eroon jos muutoin on asiat kunnossa. Miehet arvostaa varsinkin iän myötä enemmän tasaisuutta kuin jotain räiskyvää tunnetta ja romantiikkaa.

Hän on kuitenkin kertonut, että kärsii siitä että avioliittomme on kuollut ja tyhjä. Ja on kertonut ettei haluaisi elää näin. Ap

Vierailija
10/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se noinkaan mene. Tunnen useita miehiä, jotka edelleen monen avioliittovuoden jälkeen huomioivat vaimoaan. Eräskin lähes 40 vuotta naimisissa ollut mies sanoi että suhde on aina vaan parempi.

Vierailija
11/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä usko sen rakastavan enää. En nimittäin ole enää aikoihin ollut ihana puoliso, koska olen niin kyllästynyt tähän tyhjään kuolleeseen avioliittoon, etten ole jaksanut olla ihana. En nyt kamalakaan ole, mutta tiedän kyllä oikein hyvin, etten mikään ihanakaan. Ap

No ehkäpä siksi juuri ei näytä kun et ole ollut ihana puoliso. Näyttäisitkö sinä rakkautta jollekulle joka kohtelee sinua kuin paskaa?

Vierailija
12/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei silti selitä sitä, miksi se mies haluaa asua kämppiksen kanssa, eikä itsenäisesti.

Vierailija
13/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on kuitenkin kertonut, että kärsii siitä että avioliittomme on kuollut ja tyhjä. Ja on kertonut ettei haluaisi elää näin. Ap

Entäs se pariterapia? Jotainhan tuolle on tehtävä.

Vierailija
14/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä siksi juuri ei näytä kun et ole ollut ihana puoliso. Näyttäisitkö sinä rakkautta jollekulle joka kohtelee sinua kuin paskaa?

Ymmärrän tämän. Mutta en minä häntä kohtele kuin paskaa. Kohtelen häntä ihan ystävällisesti, mutta vailla lämpöä. Ei hänkään minua kohtele yhtään rakastavammin, jos on pakko verrata niin hän kohtelee minua kylmemmin kuin minä häntä. Ap

Vierailija
15/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs se pariterapia? Jotainhan tuolle on tehtävä.

Mies ei halua mitään terapioita, ei kuulemma usko niihin. Siksihän minä tässä olen eron suuntaan taipumassa, kun en nyt näinkään enää haluaisi jatkaa ja terapiaan mies ei kanssani lähde. Hän kai olettaa, että asiat muuttuu itsestään hyväksi, minä taas en ajattele niin. Ap

Vierailija
16/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kärsii siksi, koska häntä ahdistaa se, että sinä voit huonosti ja olet tyytymätön suhteeseen, joka on hänen mielestään kuitenkin ihan ok. Hän tietää ettei kykene sellaiseen suhteeseen, jonka sinä haluaisit ja siksi hän on tilanteesta ahdistunut.

Vierailija
17/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole vielä löytänyt uutta naista, jonka kanssa voisi laittaa hynttyyt yhteen. Miehethän ei eroa, ennen kuin ovat varmistaneet uuden naisen siihen tilalle. Etsintä on varmasti käynnissä koko ajan.

Tiedän yhden miehen, joka ei myöskään halua erota, vaikka tilanne on samanlainen kuin teillä. Hän tapailee koko ajan muita naisia (myös vaimolla on muita miehiä), mutta ei ole kuulemma löytynyt vielä sopivaa, jonka vuoksi viitsisi erota (kumpikaan). Lasten takia ovat yhdessä (että lapsilla olisi ehjä perhe, mikä vitsi), eikä yksinasuminen ole vaihtoehto, koska se on kuulemma tylsää. Lisäksi eivät kehtaa erota, koska se olisi niin suuri häpeä (kuuluvat uskonnolliseen yhteisöön). Että siinä niitä syitä!

Vierailija
18/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
19/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö itse ajattelisi tilanteelle vielä voitavan tehdä jotain? Kun kerran olette puheväleissä. Ei se elämä eroamisella parane useimmiten. Ensin ollaan jee... nyt voi tehä mitä haluaa ja sitten kohdan päästä, kun on kokeiltu niitä uusia asioita, niin mietitään, että siinä vanhassa elämässäkin oli puolensa. 

Uudessa tulee kaikki säädöt lapsista ja kahdesta asunnosta ja elintaso putoaa aikuisilla JA lapsilla. 

Ja kun sanot ettei enää mieskään yritä, niin on ihan turha vain toisen yrittää, koska se ei onnistu. Mitäs jos kuitenkin tekisit itsesi kanssa selväksi, mitä oikeasti tahdot. Teet sitten sen mukaan, mutta suosittelen, että koittaisit saada sen vanhan suhteen uudistettua ja toimimaan ennemminkin kuin revit rikki lopunkin, mitä on jäljellä.

Vierailija
20/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei silti selitä sitä, miksi se mies haluaa asua kämppiksen kanssa, eikä itsenäisesti.

No onhan tuo selvä asia. Sillon menettää ympäriltään kaiken tutun ja turvallisen verrattuna täysin omilleen muuttoon. Ahdistaahan se naisiakin samalla tavalla jos ero uhkaa vastaavasti miehen aloitteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä