Talvinen +6 asteen viikko taas tulossađ€Źđ
Vitura OIKEASTI mitÀ P*S*AA tÀmÀ tÀllainen "TALVI", eikö nyt oikeasti voisi nÀin joulunalla/jouluna olla EDES pikkupakkasta ja HIEMAN valkoista maassa
đ€ź
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ ettÀ on lÀmmintÀ
MitÀ hyvÀÀ tÀssÀ on?
Oon itse miettinyt, miten tÀÀ vaikuttaa luontoon ja elÀimiin.
ElÀimet löytÀvÀt ruokaa paremmin kun maa on sulana.
Minusta pari lÀmpöastetta on kylmempi kuin pikkupakkanen. Kosteus iskee luihin asti!
Lauantaina oli tÀÀllÀ HelsingissÀkin pienenpieni pakkanen, ja heti oli aivan eri fiilis ja sai asioita tehtyÀ ja mieli oli paljon parempi, vaikka ei aurinkoa nÀkynytkÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀmÀ ovat aivan ihania sÀitÀ. Ei tarvitse palella, ei montaa kerrosta vaatteita eikÀ liukasta.
nÀÀ on parhaita kelejÀ ulkoiluun
Paras keli ulkoiluun kun sataa vettÀ talvella? On se kumma kun on pakko hampaat irvessÀ valehdella ettÀ sÀÀ kuin sÀÀ on kiva ulkoilusÀÀ sulle
Vierailija kirjoitti:
NÀmÀ ovat aivan ihania sÀitÀ. Ei tarvitse palella, ei montaa kerrosta vaatteita eikÀ liukasta.
Nyt sitÀ juuri palelee. Joka pÀivÀ sataa kaatamalla, mutta ei ole kuitenkaan niin lÀmmin, ettÀ pÀrjÀisi tavallisessa sadetakissa. Nuo vedenpitÀvÀt talvitakit kestÀvÀt pientÀ ripsettÀ, eivÀt kunnon sadetta. Eilen olin ulkona 45 minuuttia. Kastuin tÀysin ja loppuilta meni palellessa.
LisÀksi sadevaatteissa lenkkeily on raskasta. Jos vaatteet pitÀvÀt sateen, hikoilet sitten sisÀltÀ pÀin itsesi mÀrÀksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitÀ juuri palelee. Joka pÀivÀ sataa kaatamalla, mutta ei ole kuitenkaan niin lÀmmin, ettÀ pÀrjÀisi tavallisessa sadetakissa. Nuo vedenpitÀvÀt talvitakit kestÀvÀt pientÀ ripsettÀ, eivÀt kunnon sadetta. Eilen olin ulkona 45 minuuttia. Kastuin tÀysin ja loppuilta meni palellessa.
LisÀksi sadevaatteissa lenkkeily on raskasta. Jos vaatteet pitÀvÀt sateen, hikoilet sitten sisÀltÀ pÀin itsesi mÀrÀksi.
TÀmÀ. LenkkeilystÀ ei tule mitÀÀn nÀin kurjilla sÀillÀ.
Ei tÀstÀ muuta hyötyÀ ole kuin ettÀ sÀÀstyy lÀmmityskuluissa vÀhÀn.
Mieluummin sellainen 5 - 10 pakkasta ja lunta maahan eikÀ vesikuraa.
Koko vuosi ollut lounaassa sÀiden puolesta paskin ikinÀ. Ei talvea, ei kunnon kevÀttÀ, kesÀkuu jÀÀtÀvÀ ja myrkyinen, heinÀkuussa tappohellettÀ, sen jÀlkeen enimmÀkseen harmaata ja sateista. EikÀ jÀlleen kerran talvea tulossa. LÀmpötilat ympÀri vuoden +10 asteen tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ ettÀ on lÀmmintÀ
MitÀ hyvÀÀ tÀssÀ on?
Siilit eivÀt tarvitse juurikaan juomista talvella. PitÀvÀt myös helteistÀ.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olen kanssasi tĂ€ysin samaa mieltĂ€. TÀÀllĂ€ missĂ€ itse asun, on nyt 14.12.25 kiva pakkaskeli ja ohut lumipeite maassa mikĂ€ tuo onneksi vĂ€hĂ€n talven tuntua ja valoa tĂ€hĂ€n kaamokseen, mutta jo kohtahan tosiaan taas pitĂ€isi monta plussa-astetta tulla. ĂrsyttÀÀ tĂ€mĂ€ sĂ€iden vellominen. KyllĂ€ talvella (joulu-maaliskuu) pitĂ€isi olla lumet maassa pysyvĂ€sti ja koko ajan pakkasta.
Niin kuin oli ennen vanhaan, vielÀ 80-luvulla. 90- luvun mittaan kaikki alkoi muuttua ja 2000-luvulla on ollut tuurista kiinni, tuleeko talvella talvea vai ei.
ElÀmÀni olen elÀnyt Rauma-Turku-akselilla. Kaikkein hurjin pÀivÀ oli marraskuun lopulla 1989, kun Turkuun satoi yhden vuorokauden aikana 44 senttiÀ lunta. Sen pÀivÀn muistan aina, HÀmeenkadulla seisoin illalla pysÀkillÀ toista tuntia bussia odottamassa, kun bussit olivat jÀÀneet mÀkiin linkkuun ja vuoroja jÀi vÀlistÀ ja lunta tuli vaakasuoraan. Kaksi pÀivÀÀ sen jÀlkeen lÀhdin autolla kotiin Raumalle ja sitÀ ennen kÀytin melkein tunnin kauhomalla autoa ulos lumen alta yo-kylÀn parkkipaikalla. Ilman lapiota vielÀpÀ, ja sen jÀlkeen isÀ ostikin minulle lumilapion sÀilytettÀvÀksi takakontissa talven ajan.
Nyt on joulukuun puolivÀli ja meillÀ Turussa on seitsemÀn astetta lÀmmintÀ ja tihkuttaa. Lumi kÀvÀisi lauantaina, mutta oli eilen jo poissa. KÀvÀisy oli toinen tÀmÀn "talven" aikana. NÀhdÀÀnkö kolmas kerta vielÀ ennen pÀÀsiÀistÀ?
Vierailija kirjoitti:
Koko vuosi ollut lounaassa sÀiden puolesta paskin ikinÀ. Ei talvea, ei kunnon kevÀttÀ, kesÀkuu jÀÀtÀvÀ ja myrkyinen, heinÀkuussa tappohellettÀ, sen jÀlkeen enimmÀkseen harmaata ja sateista. EikÀ jÀlleen kerran talvea tulossa. LÀmpötilat ympÀri vuoden +10 asteen tienoilla.
Jep, noinhan se on juuri mennyt. Ei ole tosiaankaan ollut kiva vuosi sĂ€iden puolesta. đ
No sekö on sitten kiva pÀÀstÀ tarpomaan hankeen ja rouskuttamaan nastakengillÀ jÀisille kaduille? TÀÀllÀ ainakin katujen ja teiden talvikunnossapito niin huonoa ettÀ liikkuminen miten tahansa on enemmÀn ikÀvÀÀ kuin mukavaa. Ilman lunta ja pakkasta kaikki ulkoilu taas oikein mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
MitÀs voitaisiin tehdÀ?
Nauttia siitÀ, ettei ole pakkasta eikÀ taivaalta tule valkoista paskaa. M51
MinÀ pidÀn nÀistÀ sÀistÀ. HyvÀ lenkkeillÀ ja ilmankosteus parempi. Heti kun menee nollan alapuolelle niin sitten iho ja limakalvot kuivuvat.
En kaipaa lunta yhtÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta jonnekin missÀ ei ns "kuuluisi" olla 4 vuodenaikaa eikÀ edes jouluna valkoista.
Ap
Muuta itse Inariin jos haluat varmemmin lunta.
Vierailija kirjoitti:
MinÀ pidÀn nÀistÀ sÀistÀ. HyvÀ lenkkeillÀ ja ilmankosteus parempi. Heti kun menee nollan alapuolelle niin sitten iho ja limakalvot kuivuvat.
En kaipaa lunta yhtÀÀn.
Taas nÀitÀ kaatosateessa lenkkeilijöitÀ. Varmaan joku uusi kestÀvyyslaji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MitÀs voitaisiin tehdÀ?
Nauttia siitÀ, ettei ole pakkasta eikÀ taivaalta tule valkoista paskaa. M51
Nos ethÀn sÀ lÀhtis ulos muutenkaan mihinkÀÀn
SitÀ valkoista paskaa ei tarvitse tulla yhtÀÀn.
Leuto talvi on parasta mitÀ tiedÀn.
Valkoinen pska sössösönnööö
Aikuinen ihminen ei kestÀ lunta hohhoijaa
MitÀ hyvÀÀ tÀssÀ on?