Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Talvinen +6 asteen viikko taas tulossađŸ€ŹđŸ˜Ÿ

Vierailija
14.12.2025 |

Vitura OIKEASTI mitÀ P*S*AA tÀmÀ tÀllainen "TALVI", eikö nyt oikeasti voisi nÀin joulunalla/jouluna olla EDES pikkupakkasta ja HIEMAN valkoista maassa

đŸ€ź

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HyvÀ ettÀ on lÀmmintÀ

MitÀ hyvÀÀ tÀssÀ on?

Oon itse miettinyt, miten tÀÀ vaikuttaa luontoon ja elÀimiin.

Vierailija
82/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HyvÀ ettÀ on lÀmmintÀ

MitÀ hyvÀÀ tÀssÀ on?

ElĂ€imet löytĂ€vĂ€t ruokaa paremmin kun maa on sulana. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minusta pari lÀmpöastetta on kylmempi kuin pikkupakkanen. Kosteus iskee luihin asti!

Lauantaina oli tÀÀllÀ HelsingissÀkin pienenpieni pakkanen, ja heti oli aivan eri fiilis ja sai asioita tehtyÀ ja mieli oli paljon parempi, vaikka ei aurinkoa nÀkynytkÀÀn.

Vierailija
84/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NÀmÀ ovat aivan ihania sÀitÀ. Ei tarvitse palella, ei montaa kerrosta vaatteita eikÀ liukasta.

nÀÀ on parhaita kelejÀ ulkoiluun

Paras keli ulkoiluun kun sataa vettÀ talvella? On se kumma kun on pakko hampaat irvessÀ valehdella ettÀ sÀÀ kuin sÀÀ on kiva ulkoilusÀÀ sulle

Vierailija
85/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NÀmÀ ovat aivan ihania sÀitÀ. Ei tarvitse palella, ei montaa kerrosta vaatteita eikÀ liukasta.

Nyt sitĂ€ juuri palelee. Joka pĂ€ivĂ€ sataa kaatamalla, mutta ei ole kuitenkaan niin lĂ€mmin, ettĂ€ pĂ€rjĂ€isi tavallisessa sadetakissa. Nuo vedenpitĂ€vĂ€t talvitakit kestĂ€vĂ€t pientĂ€ ripsettĂ€, eivĂ€t kunnon sadetta. Eilen olin ulkona 45 minuuttia. Kastuin tĂ€ysin ja loppuilta meni palellessa. 

LisĂ€ksi sadevaatteissa lenkkeily on raskasta. Jos vaatteet pitĂ€vĂ€t sateen, hikoilet sitten sisĂ€ltĂ€ pĂ€in itsesi mĂ€rĂ€ksi. 

Vierailija
86/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitĂ€ juuri palelee. Joka pĂ€ivĂ€ sataa kaatamalla, mutta ei ole kuitenkaan niin lĂ€mmin, ettĂ€ pĂ€rjĂ€isi tavallisessa sadetakissa. Nuo vedenpitĂ€vĂ€t talvitakit kestĂ€vĂ€t pientĂ€ ripsettĂ€, eivĂ€t kunnon sadetta. Eilen olin ulkona 45 minuuttia. Kastuin tĂ€ysin ja loppuilta meni palellessa. 

LisĂ€ksi sadevaatteissa lenkkeily on raskasta. Jos vaatteet pitĂ€vĂ€t sateen, hikoilet sitten sisĂ€ltĂ€ pĂ€in itsesi mĂ€rĂ€ksi. 

TÀmÀ. LenkkeilystÀ ei tule mitÀÀn nÀin kurjilla sÀillÀ.

Vierailija
87/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei tĂ€stĂ€ muuta hyötyĂ€ ole kuin ettĂ€ sÀÀstyy lĂ€mmityskuluissa vĂ€hĂ€n. 

Mieluummin sellainen 5 - 10 pakkasta ja lunta maahan eikÀ vesikuraa.

Vierailija
88/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Koko vuosi ollut lounaassa sÀiden puolesta paskin ikinÀ. Ei talvea, ei kunnon kevÀttÀ, kesÀkuu jÀÀtÀvÀ ja myrkyinen, heinÀkuussa tappohellettÀ, sen jÀlkeen enimmÀkseen harmaata ja sateista. EikÀ jÀlleen kerran talvea tulossa. LÀmpötilat ympÀri vuoden +10 asteen tienoilla.

Vierailija
89/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HyvÀ ettÀ on lÀmmintÀ

MitÀ hyvÀÀ tÀssÀ on?

Siilit eivÀt tarvitse juurikaan juomista talvella. PitÀvÀt myös helteistÀ.

Vierailija
90/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olen kanssasi tĂ€ysin samaa mieltĂ€. TÀÀllĂ€ missĂ€ itse asun, on nyt 14.12.25 kiva pakkaskeli ja ohut lumipeite maassa mikĂ€ tuo onneksi vĂ€hĂ€n talven tuntua ja valoa tĂ€hĂ€n kaamokseen, mutta jo kohtahan tosiaan taas pitĂ€isi monta plussa-astetta tulla. ÄrsyttÀÀ tĂ€mĂ€ sĂ€iden vellominen. KyllĂ€ talvella (joulu-maaliskuu) pitĂ€isi olla lumet maassa pysyvĂ€sti ja koko ajan pakkasta.  

Niin kuin oli ennen vanhaan, vielÀ 80-luvulla. 90- luvun mittaan kaikki alkoi muuttua ja 2000-luvulla on ollut tuurista kiinni, tuleeko talvella talvea vai ei.

ElĂ€mĂ€ni olen elĂ€nyt Rauma-Turku-akselilla. Kaikkein hurjin pĂ€ivĂ€ oli marraskuun lopulla 1989, kun Turkuun satoi yhden vuorokauden aikana 44 senttiĂ€ lunta. Sen pĂ€ivĂ€n muistan aina, HĂ€meenkadulla seisoin illalla pysĂ€killĂ€ toista tuntia bussia odottamassa, kun bussit olivat jÀÀneet mĂ€kiin linkkuun ja vuoroja jĂ€i vĂ€listĂ€ ja lunta tuli vaakasuoraan. Kaksi pĂ€ivÀÀ sen jĂ€lkeen lĂ€hdin autolla kotiin Raumalle ja sitĂ€ ennen kĂ€ytin melkein tunnin kauhomalla autoa ulos lumen alta yo-kylĂ€n parkkipaikalla. Ilman lapiota vielĂ€pĂ€, ja sen jĂ€lkeen isĂ€ ostikin minulle lumilapion sĂ€ilytettĂ€vĂ€ksi takakontissa talven ajan. 

Nyt on joulukuun puolivĂ€li ja meillĂ€ Turussa on seitsemĂ€n astetta lĂ€mmintĂ€ ja tihkuttaa. Lumi kĂ€vĂ€isi lauantaina, mutta oli eilen jo poissa. KĂ€vĂ€isy oli toinen tĂ€mĂ€n "talven" aikana. NĂ€hdÀÀnkö kolmas kerta vielĂ€ ennen pÀÀsiĂ€istĂ€?  

Vierailija
91/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko vuosi ollut lounaassa sÀiden puolesta paskin ikinÀ. Ei talvea, ei kunnon kevÀttÀ, kesÀkuu jÀÀtÀvÀ ja myrkyinen, heinÀkuussa tappohellettÀ, sen jÀlkeen enimmÀkseen harmaata ja sateista. EikÀ jÀlleen kerran talvea tulossa. LÀmpötilat ympÀri vuoden +10 asteen tienoilla.

Jep, noinhan se on juuri mennyt. Ei ole tosiaankaan ollut kiva vuosi sĂ€iden puolesta. 😟

Vierailija
92/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No sekö on sitten kiva pÀÀstÀ tarpomaan hankeen ja rouskuttamaan nastakengillÀ jÀisille kaduille? TÀÀllÀ ainakin katujen ja teiden talvikunnossapito niin huonoa ettÀ liikkuminen miten tahansa on enemmÀn ikÀvÀÀ kuin mukavaa. Ilman lunta ja pakkasta kaikki ulkoilu taas oikein mukavaa.

Vierailija
93/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MitÀs voitaisiin tehdÀ?

Nauttia siitÀ, ettei ole pakkasta eikÀ taivaalta tule valkoista paskaa. M51

Vierailija
94/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€ pidĂ€n nĂ€istĂ€ sĂ€istĂ€. HyvĂ€ lenkkeillĂ€ ja ilmankosteus parempi. Heti kun menee nollan alapuolelle niin sitten iho ja limakalvot kuivuvat. 

En kaipaa lunta yhtÀÀn. 

Vierailija
95/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta jonnekin missÀ ei ns "kuuluisi" olla 4 vuodenaikaa eikÀ edes jouluna valkoista.

Ap

Muuta itse Inariin jos haluat varmemmin lunta. 

Vierailija
96/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinĂ€ pidĂ€n nĂ€istĂ€ sĂ€istĂ€. HyvĂ€ lenkkeillĂ€ ja ilmankosteus parempi. Heti kun menee nollan alapuolelle niin sitten iho ja limakalvot kuivuvat. 

En kaipaa lunta yhtÀÀn. 

Taas nÀitÀ kaatosateessa lenkkeilijöitÀ. Varmaan joku uusi kestÀvyyslaji.

Vierailija
97/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MitÀs voitaisiin tehdÀ?

Nauttia siitÀ, ettei ole pakkasta eikÀ taivaalta tule valkoista paskaa. M51

Nos ethÀn sÀ lÀhtis ulos muutenkaan mihinkÀÀn

Vierailija
98/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SitÀ valkoista paskaa ei tarvitse tulla yhtÀÀn.

Vierailija
99/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Leuto talvi on parasta mitÀ tiedÀn.

Vierailija
100/124 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Valkoinen pska sössösönnööö

Aikuinen ihminen ei kestÀ lunta hohhoijaa

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi viisi kuusi