Miksei ihmisiä kiinnosta ilmastonmuutos juuri ollenkaan?
Käytetään tekoälyä joka kuluttaa sähköä ja vettä enemmän kuin varmaan yksikään muu yksittäinen yritys. Ostetaan temulta ties mitä kuraa, käytetään isoja autoja yksin yms yms. 100 vuoden sisään ilmasto on muuttunut jo niin paljon, eikö tämä oikeasti motivoi ihmisiä: ollenkaan.
Kommentit (110)
en pidä maapalloa ihmisten maapallon se on planeetta jolla sattuu kasvamaan millaista elämää milloinkin. Se että ihminen tuhoaa itsensä on ihmisen oma valinta luonto ei tätä valintaa tee. Maapallo säilyy kyllä ja sieltä puskee uutta elämää sen jälkeen kun ihminen on jo mennyt. Maapallolla on niin paljon vuosi 1 000:ia 10 1 000:ia 1 000 000 000:ja Vuosia jäljellä että sitä ei tiedä mitkä dinosaurukset täällä seuraavaksi jyllää.
Ilmasto muuttuu, ainahan se on muuttunut. Suomessakin ollu joskus kilometrin paksuinen jää päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on todellisuudessa 1000 kertaa pahempi kuin meille kerrotaan. Jos haluat perehtyä asiaan tarkemmin, suosittelen lukemaan tällaisen tiukan tietopaketin kuin The Busy Worker's Handbook to the Apocalypse:
https://medium.com/@samyoureyes/the-busy-workers-handbook-to-the-apocal…
Climate change will cause agricultural failure and subsequent collapse of hyperfragile modern civilization, likely within 1015 years. By 2050 total human population will likely be under 2 billion. Humans, along with most other animals, will go extinct before the end of this century. These impacts are locked in and cannot be averted. Everything in this article is supporting information for this conclusion.
After 1,500 years or so the earth will have warmed 10C, which will be practically a sterilizing event for the planet. Earth will be doing good to still have anything larger than bacteria alive. If complex life ever evolves on this planet again, the o
En usko tuota, koska tuossa on vertaisarvioimatonta tietoa. Vertaisarviointi ei myöskään onnistu, koska ei luovuteta aineistoa mistä päätelmät tehty. Kuka tahansa vetää hatustaan noita lukuja. Esim. tuossa MOT ohjelmassa esitetään että alle kymmenen, ei satunnaisotetun puun vuosilustoista, tehty valtavia päätelmiä. Kun ei ole avoimen tieteellistä ja on todistetun vääristeltyä niin kuka voisi uskoa?
On täysin käsittämätöntä, että kristilliset maat avustavat mm. Gazaa, joka on täynnä murhanhimoisia kristittyjen vainoajia, kumma kun muut arabivaltiot ei auta omiaan.
Ihmisen osuus on siihen melko pieni. Luonnon omat mekanismit toimivat isossa mittakaavassa. Ei siihen voi ihminen juuri vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastohätä ei koske Suomea. Ilma vaan paranee.
Höpsö joidenkin ennusteiden mujaan Suomi muuttuu tundraksi. Ja vaikka ilmasto pysyisikin hyvänä, tänne tulisi enemmän pakolaisia kun on ikinä nähty.
Afrikan väestö kasvaa tällä vuosisadalla YK:n väestöennusteen mukaan yhdestä miljardista neljään. Nokíkepakoiden holtiton pirttiviljely ja siitä seuraava invaasio Eurooppaan ei liity juuri millään tavalla ilmastoon.
Koska suomalaiset ovat pääsääntöisesti itsekkäitä minäminä-ihmisiä. Kunhan minä vain saan halvalla roinaa, jota en edes tarvitse, en välitä sen aiheuttamista ympäristökuluista tai siitä, miten paljon köyhempiä ihmisiä on orjuutettu sen tekemiseen. Kunhan minun ei vain tarvitse nähdä vaivaa tiedonhakuun, on ihan sama miten paljon luontoa ja vesivaroja tekoälyn käyttö tuhlaa. Kunhan minä vain pääsen rantalomalle ulkomaille on ihan sama, miten paljon lentäminen kuluttaa luontoa ja miten paikalliset suhtautuvat turismiin.
Menkääpä käymään Aasian tai Afrikan väkirikkaissa maissa ja miettikää sitten paljonko enemmän Suomessa kannattaa maksaa ilmastonsuojelusta. Väkirikkaissa maissa ilmastonsuojelu ei kiinnosta lainkaan. Esimerkiksi ei niin lyhyttä matkaa etteikö sitä ajettaisi autolla. Suomalaiset hukkaavat rahansa maksamalla lisähintaa ilmastonsuojelusta. Autojen pakokaasupäästöissä pihdataan grammoja ja kuitenkin ralli, driftailu ja 2-tahtivehkeet ovat edelleen sallittuja.
Ei ole jäljeläisiä.. Ei siis voisi vähempää kiinnostaa miten jengi täällä jatkossa pärjäilee. Kun tää pallo tuskin mun elinaikana ehtii ihan paskaan hukkua, niin ei vois kyllä yhtään vähempää stressata. Ei kiinnosta yhtään jälkipolvet kun mulla ei sellaisia ole eikä taatusti tule niin mitäpä mä sen suhteen jaksaisin hötkytä, ei ole mun ongelma. En minä ole täällä kärsimässä kun tää kivikasa muuttuu pölyksi ja muoviksi tai pukkaa jotain ydintalvea. 😂 Eikä mun tekoni vaikuta yhtään mihinkään vaikka kuinka kierrättäisin, kävelisin, lopettaisin lentämisen, olisin vegaani ja harjottaisin muuta elämän rajoittamista ja masokismia. Edes koko suomen siirtyminen edellä mainittuihin vuodeksi, ei ole kärpäsen paskan vertaa siinä kun kiinalaistehtaat puskee yhden aamuvuoron ajan paskaa ympäristöön. Eli en näe mitään pointtia sellaisessa johon mun sen enempää kuin sunkaan ilmastoteoilla ei ole mitään vaikutusta.
Olen aivan onnellinen, että ihmisen hulluudelle on raja olemassa. Luonto sen rajan meille määrittää vaikka ihminen kuinka teeskentelee olevansa isäntä tällä pallolla. Pieni muutos lämpötilaan ja hups vaan kohta ei ole juomakelpoista vettä eikä kelpoista maata viljeltäväksi.
Kyllähän tässä kyse on ihmisen itsekkyydestäja tyhmyydestä.
Vaikka tutkijat kuinka vääntävät magapersuille rautalangasta että ei hyvältä näytä, silti nämä inttävät että ilmastonmuutos on huijausta.
Kun se ongelma kuitenkin lävähtää käsiin, silloin ei paljon taloudella tai rahalla ole merkitystä.
Älkääkä jaksako vinkua Kiinasta. Te sitä temukrääsää tilaatte jonka takia tehtaat puskevat yötä päivää romua suomeenkin. Kiina sentään panostaa hurjat määrät uusiutuvaan energiaan ja kulkee tässä aallonharjalla ennenpitkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliraskaat sähköautot, eli myrkkyakkuautot pitäisi kieltää. Yhtä 600 kiloa painavaa akkua varten pitää kaivaa tuhansia tonneja maata, käyttää kymmeniä tuhansia litroja puhdasta vettä ja tihota lopulta pohjavedet ja maa-alueet. Kriittisiä akkumineraaleja kuljetaan kaikkialta maailman ääristä.
Kiinalaisilla on hallussa lähes kaikki maailman kriittiset mineraalit. Mukaanlukien Afrikan kaivoksista louhittavat. Kiinalaisilla on hallussa 90% elektronisten komponenttien tuotanto.
Miksi kukaan ei herää?
Ei ole vielä muotia "tietää" tästä. Sopulit odottaa milloin kakit lentää tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Yliraskaat sähköautot, eli myrkkyakkuautot pitäisi kieltää. Yhtä 600 kiloa painavaa akkua varten pitää kaivaa tuhansia tonneja maata, käyttää kymmeniä tuhansia litroja puhdasta vettä ja tihota lopulta pohjavedet ja maa-alueet. Kriittisiä akkumineraaleja kuljetaan kaikkialta maailman ääristä.
Sähköautojen akkujen tuotanto tulee tuhoamaan. Hylätyt kaivokset ja pilatut pohjavedet. Mirjardeja tonneja jätevettä suoraan järviin ja meriin. Sekä se muu saaste valtavasta energianintensiivisestä ja kemiallisen teollisuuden jätteistä.
Sähköajoneuvojen akkujen valmistus on vielä suuri ongelma. Miksi silmät suljetaan, suut tukitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen akkujen tuotanto tulee tuhoamaan. Hylätyt kaivokset ja pilatut pohjavedet. Mirjardeja tonneja jätevettä suoraan järviin ja meriin. Sekä se muu saaste valtavasta energianintensiivisestä ja kemiallisen teollisuuden jätteistä.
Sähköajoneuvojen akkujen valmistus on vielä suuri ongelma. Miksi silmät suljetaan, suut tukitaan?
Talvivaara oli vain pieni esimerkki myrkkykaivoksesta. Akkukaivokset- ja valmistamot ovat vielä pahempia. Ja niitä tulee olemaan maapallo täynnä, jos ja kun miljardi h-a autoa pakotetaan sähköön. Seuraavaksi kuorma-autot.
Miksi ei vedylle ja synteettisille polttoaineille annettu mahdollisuuttaa? Miksi vain yhteen korttiin luotetaan?
Kenen pussiin tässä pelataan? Polttomoottorikielto (sis. synteettiset ym)
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaiset ovat pääsääntöisesti itsekkäitä minäminä-ihmisiä. Kunhan minä vain saan halvalla roinaa, jota en edes tarvitse, en välitä sen aiheuttamista ympäristökuluista tai siitä, miten paljon köyhempiä ihmisiä on orjuutettu sen tekemiseen. Kunhan minun ei vain tarvitse nähdä vaivaa tiedonhakuun, on ihan sama miten paljon luontoa ja vesivaroja tekoälyn käyttö tuhlaa. Kunhan minä vain pääsen rantalomalle ulkomaille on ihan sama, miten paljon lentäminen kuluttaa luontoa ja miten paikalliset suhtautuvat turismiin.
Suksi nyt vi........ . Meitä suomalaisia on alle 5 miljoonaa ihmistä.
Yli 8 miljardia ihmistä. Ideaali olisi maapallon kantokyvylle ehkä 2-3 miljardia. Seuraavan pandemian pitäisi tappaa puolet väestöstä.
Talvivaara oli vain pieni esimerkki myrkkykaivoksesta. Akkukaivokset- ja valmistamot ovat vielä pahempia. Ja niitä tulee olemaan maapallo täynnä, jos ja kun miljardi h-a autoa pakotetaan sähköön. Seuraavaksi kuorma-autot.
Miksi ei vedylle ja synteettisille polttoaineille annettu mahdollisuuttaa? Miksi vain yhteen korttiin luotetaan?
Polttomoottorikielto on demareiden, kommareiden (vas.liitto) ja vihreiden syy. Huulipunahallitus ajoi sitä hurmiossaan ja näiden puolueiden mepit äänestivät niin remonttipakkoa kuin sähköautopakkoa .
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottorikielto on demareiden, kommareiden (vas.liitto) ja vihreiden syy. Huulipunahallitus ajoi sitä hurmiossaan ja näiden puolueiden mepit äänestivät niin remonttipakkoa kuin sähköautopakkoa .
Vety auto on liian halpakäyttöinen
Olet suomalainen, joten ei merkitystä. Jos olisit kiinalainen, niin kiusasi ei menisi hukkaan.