Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan normaalia, ettei pysty tekemään kotitöitä kolmen pienen lapsen kanssa?

Vierailija
13.12.2025 |

Saran isä kertoi MTV:n haastattelussa auttaneensa pienten lasten hoidossa paljon.

Oli täysin normaalia, että olin siellä neljä päivää viikosta. Tyttärelläni oli pienet lapset ja hän tarvitsi paljon apua heidän kanssaan. Hoidin lapsia, jotta tyttäreni pääsi käymään kaupassa, pesemään pyykkiä ja siivoamaan. Lasten isä ei kotitöihin osallistunut, isoisä kertoi MTV:lle.

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia.

Tuolla ikäerolla voi se pienin nukkua vielä kahdet päikkärit ja kolmevuotiaat yhdet. Eli käytännössä hereillä on aina joku tai jotkut lapsista.

Vierailija
22/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei ole normaalia, että hankitaan kolme (ti yhtään) lasta sellaisen miehen kanssa joka ei tee kotitöitä ollenkaan.

Miten itse kuvittelet että kolmen pienen lapsen äiti esim. käy kaupassa kaikkien lasten kanssa + hoitaa ostokset kotiin asti, niin että kaikki viikon ruoat tulee ostettua, yksikään lapsi ei katoa tai häiritse muita (huom. muistaen että suomalaiset on lapsivihamielisiä) ja kellään pikkulapsista ei tule kesken kaiken vessahätä tai väsy. Tai miksi ylipäänsä hänen pitää tällaista yrittää, kun perheen toinen aikuinen on hengissä?

Minun äidiltäni tuo ainakin onnistui. Paitsi että meitä oli neljä.

Ihanko oikeasti yhtä aikaa neljä lasta, joista vanhin oli 3-vuotias? Tuskinpa. Lasten iällä on tässä aivan valtava merkitys. 4-vuotias ymmärtää asioista jo ihan eri tavalla kuin alle 3-vuotias. Minulla oli itselläni yhtä aikaa 4-vuotias, vajaa 3-vuotias ja vauva. Voin kertoa, että silloin oli paljon helpompaa tehdä lasten kanssa kaikenlaisia asioita kuin silloin, kun kaksi vanhinta olivat pieniä eli minulla oli vajaa 2-vuotias ja vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta kahden vuoden ikäerolla. Kyllä se kotitöiden teko aika minimiin jäi siinä vaiheessa kun olivat alle kolmevuotiaita.

Vierailija
24/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Minulla oli kolme kahden vuoden välein syntynyttä lasta ja silti onnistuin hoitamaan heidät ja kodin. Ja pystyn vieläkin näin mummona hoitamaan kolme lapsenlasta ja ruokkimaan heidät ja pitämään kodin jokseenkin kunnossa, kun he ovat minun hoidossani. Ja siinä sivussa hoidan vielä heidän vanhempansakin, kun he tulevat kaikki meille kolmeksi viikoksi lomailemaan. Varmaan tämä on sitä samaa kuin Ennen oli miehet rautaa ja laivat puuta, vai miten se nyt menikään?

Vierailija
25/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Minulla oli kolme kahden vuoden välein syntynyttä lasta ja silti onnistuin hoitamaan heidät ja kodin. Ja pystyn vieläkin näin mummona hoitamaan kolme lapsenlasta ja ruokkimaan heidät ja pitämään kodin jokseenkin kunnossa, kun he ovat minun hoidossani. Ja siinä sivussa hoidan vielä heidän vanhempansakin, kun he tulevat kaikki meille kolmeksi viikoksi lomailemaan. Varmaan tämä on sitä samaa kuin Ennen oli miehet rautaa ja laivat puuta, vai miten se nyt menikään?

Vaikutat aika vmäiseltä ja empatiakyvyttömältä ämmältä.

Vierailija
26/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärränks mää nyt oikein että perheen mies pakoilee täysin vastuusta mutta täällä haukutaan suut vaahdossa äitiä? Ja haukutaan kaikkia äitejä ja naisia ylipäätään miten p*skoja ovat ja kuinka eivät muuta tee kuin shoppaile netissä? 

Vierailija
27/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri sen takia omat lapset ja lapsenlapset tulevat niin mielellään viettämään pitkiä lomia meille?

Sinulta ainakin puuttuu käytöstavat kirjoituksesi perusteella.

Vierailija
28/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapset kahden vuoden ikäerolla. Tein kotityöt aamulla ennen kuin he heräsivät. Päiväsaikaan jompikumpi oli aina hereillä, olimme ulkona kaksi kertaa jne.

toki ruokaa sai laitettua, tiskejä pestyä jne mutta esimerkiksi imuroinnista ei kullä tullut oikein mitään ellei joku vahtinut lapsia.

Vierailija
29/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri sen takia omat lapset ja lapsenlapset tulevat niin mielellään viettämään pitkiä lomia meille?

Sinulta ainakin puuttuu käytöstavat kirjoituksesi perusteella.

Marttyyriys paistaa läpi kirkkaasti. Se ei ole mitenkään kaunista. Marttyyrin kruunu ei ole koskaan kiiltävä. 

Vierailija
30/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä valintoja, kenen kanssa menee yhteen, montako lasta hankkii.

Vierailija
31/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on täynnä valintoja, kenen kanssa menee yhteen, montako lasta hankkii.

Totta. Miehen olis kannattanut miettiä kykeneekö huolehtimaan jälkikasvustaan eikä lisääntyä holtittomasti. 

Vierailija
32/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskuutta se vain on ja ikävä kyllä se laiskuus on nykymammoille ihan normaalia.

pääasia, että ehtii somettaa ja nalkuttaa

Vierailija
33/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onnistuuko kolmen lapsen kanssa, mutta neljän kanssa onnistuu hyvin sekä kotityöt, töissäkäynti että vauvapalstailu. 

Vierailija
34/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäidit ovat ihan pulassa, kun lastenhoito ei onnistukaan kännykkä äpillä

Vierailija
35/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin lempannu miehen ulos. 

Sellaiset voimafantasiat sieltä. Tunsitko kuinka  miesviha kuohahti sisälläsi?

Olen eri, mutta kyllä tällaiset luuserimiehet aiheuttaa vihantunteita. Ehkä juontaa juurensa siitä, että oma isäni oli myös tällainen luuseri.

Vierailija
36/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onnistuuko kolmen lapsen kanssa, mutta neljän kanssa onnistuu hyvin sekä kotityöt, töissäkäynti että vauvapalstailu. 

Onko lapset siis kotihoidossa?

Vierailija
37/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki sujuu hyvin kun teljen hirviöt komerohin. Ei ne kauaa jakasa ittekseen melskata. Happikin loppuu.

Vierailija
38/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laiskuutta se vain on ja ikävä kyllä se laiskuus on nykymammoille ihan normaalia.

pääasia, että ehtii somettaa ja nalkuttaa

Nykymiehet ne laiskoja ovat, kuten tässäkin tapauksessa.

Vierailija
39/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäidit ovat ihan pulassa, kun lastenhoito ei onnistukaan kännykkä äpillä

Nykyäidit vetävät ihan hyvin ajan vaatimuksiin nähden. Nykyisukeilla homma sakkaa enemmän. Voi voi kun siitä omasta jälkikasvusta täytyis kyetä huolehtimaan. Mutta eihän nää nykyisukit kykene edes elättämään. Nykyäidit painaa sekä uraa että kotihommia äitiyden lisäksi. Äidit ovat sekä miehiä että naisia nykyään. Toki näin on Suomessa ollut pitkälti ennenkin mutta työelämä on nykyään armottomampaa. 

Vierailija
40/139 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ei ole normaalia, että hankitaan kolme (ti yhtään) lasta sellaisen miehen kanssa joka ei tee kotitöitä ollenkaan.

Miten itse kuvittelet että kolmen pienen lapsen äiti esim. käy kaupassa kaikkien lasten kanssa + hoitaa ostokset kotiin asti, niin että kaikki viikon ruoat tulee ostettua, yksikään lapsi ei katoa tai häiritse muita (huom. muistaen että suomalaiset on lapsivihamielisiä) ja kellään pikkulapsista ei tule kesken kaiken vessahätä tai väsy. Tai miksi ylipäänsä hänen pitää tällaista yrittää, kun perheen toinen aikuinen on hengissä?

Minun äidiltäni tuo ainakin onnistui. Paitsi että meitä oli neljä.

Sitähän sinä et voi muistaa.