Mikä näitä kokoomuslaisia vaivaa? Joulu siirettävä viikonlopulle, jottei menetetä työpäiviä!
Uskomatonta taas.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/443a5b73-3bd8-4be2-a34f-aed5a920b2a8
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
No, ei kai niitä mikään vaivaa. Nyt on ollut rehellisiä ulostuloja heidän näkemyksestään työntekijöistä ja myös hallituksen teot ovat puhuneet puolestaan. Ennemmän ihmettelen näiden äänestäjiä, jos siis ei ole pääomatuloilla elävä miljonääri, jota ei kuitenkaan 20 prosenttia kansasta ole, että mikä ajatus heillä on tässä taustalla?
Eräs keskituloinen haluaa tuntea olevansa porvari. Siinä yksi esimerkki Kokoomuksen uskollisesta äänestäjästä. Ajatusmaailmaltaan on erittäin vasemmalla, mutta ei halua nähdä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on mahdollisuus perustaa oma yritys ja ryhtyä rikkaaksi. Jos osaaminen ja taidot ovat sellaiset, että työnantajan kannattaa niistä maksaa, niin silloin niistä maksavat käytännössä asiakkaat. Miksi siinä välissä pitää olla työnantajan, kun voit olla suoraa yhteydessä asiakkaisiin oman yrityksen kautta?
Jos taas ilmoitat, että ei yritystä voi perustaa, koska ei saa lainaa, on riskit, ei saa palkallisia sairauslomia jne., niin ihan oikeasti osaamisesi ei ole sellainen, että siitä kannattaa isommin maksaa.
Yrityksen perustaminen vaatii minimissään kymmeniä tuhansia pääomaa.
Riippuu toimialasta. Itse voisin myydä persettäni ohjelmoijana 60/80€/h. Ehkä 5k€ läppäriin ja muuhun rekvisiittaan ja se on siinä.
Tuo on asia, jota moni ei ota huomioon. On paljon yhden hengen osakeyhtiöitä, joissa ainoa osakas on ohjelmistokehittäjä, joka myy itseään. Ainoa riksi on, ettei saa myytyä itseään, mutta firman kulut on aika lailla nolla. Samasta työstä tämä sama koodari saisi jonkun firman työntekijänä 30€/h, mutta itseään myymällä palkka onkin 60-100€/h. Ja tietysti matalasti verotettuja osinkoja tämä henkilö nostaa omasta "firmastaan".
Vierailija kirjoitti:
Onko Tokmannissa myyjillä edes kokoaikaisia työsopimuksia?
Ihmettelen sitä jatkuvaa puhelinnumeroiden pyytämistä kassalla. Eikö ole muuta keinoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelipäiväinen työviikko olisi hyvä uudistus. Suomessa on defacto 700 000 työtöntä, joten töitä riittäisi vähän useammalle.
Suomalaiset eivät ikinä antaisi päivän palkkaansa pois vain siksi, että joku pääsee päiväksi töihin.
Niin, millä sitä sitten eletään.
Kansanedustajien ja ministereiden palkkoja ja etuuksia pitäisi leikata tässä taloustilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Yök mikä kökkäre! Kannattaa duunarin oikeasti miettiä mitä äänestää. Onko perskokkareet duunarin asialla? Ei.
Kekkonenkin piti asiaa itsestään selvänä. Jotenkin tämä liittyy älykkyyden laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiesus mikä pöljä tuo kakkiainen. Väittää, että etuuksiakin on koko ajan lisätty. Niitähän on tämä hallitus juurikin karsinut eniten.
Miksi yritysten sossuetutukiin ja veronkiertoon ei puututa?
Suomi nousuun köyhien rahoilla?
Mee töihin pummi.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä asiaa puhuu Kakkonen.
Ehdottomasti jos asia on asiantonta asiaa, niin täysilaidallinen törähti lukijoiden silmille.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei joku ehdota jopa Suomen itsenäisyyspäivän siirtämistäkin viikonlopulle.
Kyllä kokoomus ehdottaisikin, ellei se vaikuttaisi niin epämiellyttävän epäisänmaalliselta. Oikeasti kokoomus ei välittäisi, mutta imagosta pitää yrittää pitää kiinni, joten olkoot nyt sitten itsenäisyyspäivä paikallaan, jos joulu, vappu, helatorstai, loppiainen ja uusi vuosi vaan saadaan siirrettyä viikonloppuun, mieluiten sunnuntaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on töissä tänäkin jouluna.😂
Jos minä olisin jouluna töissä, niin joutuisin pyörimään netissä. Työt tehdään työajalla eikä rästihommia jää. Joten työnantaja maksaisi turhasta joka tapauksessa.
Tarkoitatko poliisi, lääkäriä, sairaanhoitajaa, palomiestä, tarjoilijaa, baarimikkoa ym...?
Kokoomusfassarit saa pitää pyhää mun puolestani milloin niitä huvittaa. Ei niillä ainakaan työt ja rahanpuute ole esteenä.
SDP yhdessä keskustan kanssa siirsivät juhannuksen viikonloppuun, se ei haitannut mutta jos joku muu ehdottaa niin se haittaa
Ai tästä haaveillaan? Sitten esim. Ruotsissa on joka vuodelle kolme palkallista jouluvapaata viikolla riippumatta siitä, osuuko joulupäiviä viikolle vai viikonlopulle. Erot oikeiden pohjoismaiden ja itäblokki-Suomen välillä näkyvät niin kovin monella tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei joku ehdota jopa Suomen itsenäisyyspäivän siirtämistäkin viikonlopulle.
Justhan tuo oli viikonloppuna. Työssä käyvät asian kyllä huomasivat varmaati.
Itse neuvottelisin kyllä mieluummin itselleni lisää vapaapäiviä kuin esim jonkun kusi sen 2% palkankorotuksen. Kustannusvaikutus sama ja tuolla saisi 2-3 vuosittaista lisävapaapäivää. Terveys ja elinikäkin kiittäisi ja elämän mielekkyys lisääntyisi.
Jos kaikilla aloilla meneteltäisiin noin niin kilpailukykykin paranisi eksponentiaalisesti verrokkimaihin nähden kun palkankorotukset aiheuttavat vain yleensä hintojen nousus kustannusvaikutusten takia. Siksi niistä muutenkaan on peruspenteille vähänlaisesti hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajien ja ministereiden palkkoja ja etuuksia pitäisi leikata tässä taloustilanteessa.
Niin pitää. Samoin hallinnon ylempien virkamiesten ja kaikenkarvaisten johtajien. Isokin leikkaus sinne olisi vain kohtuullista ja oikein. Ne syöttiläät ovat turvottaneet omia etujaan niin sairaalloiselle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Itse neuvottelisin kyllä mieluummin itselleni lisää vapaapäiviä kuin esim jonkun kusi sen 2% palkankorotuksen. Kustannusvaikutus sama ja tuolla saisi 2-3 vuosittaista lisävapaapäivää. Terveys ja elinikäkin kiittäisi ja elämän mielekkyys lisääntyisi.
Jos kaikilla aloilla meneteltäisiin noin niin kilpailukykykin paranisi eksponentiaalisesti verrokkimaihin nähden kun palkankorotukset aiheuttavat vain yleensä hintojen nousus kustannusvaikutusten takia. Siksi niistä muutenkaan on peruspenteille vähänlaisesti hyötyä.
Kyllä. Vapaapäiviä voisi lisätä vuosittain sen 2-3. Kymmenen vuoden päästä meillä olisi jo kuukausi enemmän lomaa vuodessa. Siinä vaiheessa työelämä on jo tekoälyn ja innovaatioiden seurauksena muuttunut muutenkin, että voidaan tarvita vieläkin enemmän vuosilomia ja hyvä niin.
Itse en kyllä ymmärrä miksi työnantaja maksaa minulle palkkaa kun olen kotona. Kun aikoinaan kävin haastattelussa sovimme palkaksi sen ja sen mut en ymmärtänyt että saan sitä joiltain päiviltä vaikka olen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä ymmärrä miksi työnantaja maksaa minulle palkkaa kun olen kotona. Kun aikoinaan kävin haastattelussa sovimme palkaksi sen ja sen mut en ymmärtänyt että saan sitä joiltain päiviltä vaikka olen kotona.
Ikävä pilata lapsenmielinen ilosi paljastamalla totuus: ei se maksakaan. Vain tehdystä työstä.
Sitten voivat kansanedustajatkin olla töissä jouluna. Ei saa luistaa demokratiasta, kun sen pitää olla muutakin kuin pelkkä äänestys. Eduskunta näyttämään mallia!